Şimdi Ara

Kar, kar lastiği ve donmalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
369
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar öncelikle bu forumda emeği olan her kişiye teşekkür ederim,gerçekten bu foruma ne sorsam cevabını buldum :)
    1.sorum şu şekilde tofaş şahin aracım var gayet bakımlı ve temiz aracıma kar lastiği aldım formula markası çokta memnunum nerdeyse tampona kadar karda ilerliyor,aracım arkadan itişli olduğu için arkaya yük koydum taş su vs. gibi daha sıkı bassın diye, lastikçim gördü bunu gereğinden fazla koyman lastiğin performansını düşürür dedi araç yere fazla baskı yaptığı için kayma ihtimali yükselir dedi, yıllardır biz mi yanlış biliyorduk bu konuda bilgisi olan var mı ben itiş kısmında ne kadar baskı olur ise o kadar fazla daha tutunur diye biliyordum ama birde işe şu kısmından baktım koca koca tonlar mermer yüklü tırlar kaldıgını gördüm kayıyordu tekerlekler adamın dediğinede bunu görünce hak verir gibi oldum sizin düşünceleriniz fikirleriniz nedir bu konuda ?
    2.sorum ise aracımın anahtar delikleri kar ve soğuklarda donuyor kilidi çeviremiyorum bu konuda ne önerirsiniz bazıları vd40 bulundur yanında dondugu an içine sık açılır diyenlerde oldu ama denemedim?
    şimdiden çok teşekkürler..







  • Karda ve buzda 2 sorununuz var. Bütün yazacaklarım bu kış şartları ve kış lastikleri için geçerli olacaktır.

    Birinci sorun gücü yere iletebilmek, ikinci sorun kaymamak.
    Birinci sorun için lastikleri yere ne kadar bastırabilirseniz o kadar burulma oluşur ve güç iletilir. Basınç = Ağırlık/Yüzey. Bu durumda ince tabalı lastikler, kalın tabanlı lastiklere göre kalkış patinajı v.s. durumu dahada kolaylaştırırlar. Siz lastik tabanını inceltmek yerine ağırlığı arttırıyorsunuz kısacası bu doğru.
    İkinci sorun ise kayma, kışın lastikleriniz dursada araç haliyle kayıyor ve durmuyor. Büyük kamyonların yaşadığı sorunsa bu. Buzda bunu aşmanın en kolay yolu çivili lastikler.

    Dip not : Kalın tabanlı lastikler normal şartlarda sürtünmeyi arttıracağından viraj almayı iyileştirecektir doğru ancak yere uygulanan basıncı azaltacakları için patinaja düşmeye daha yatkın olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antor

    Karda ve buzda 2 sorununuz var. Bütün yazacaklarım bu kış şartları ve kış lastikleri için geçerli olacaktır.

    Birinci sorun gücü yere iletebilmek, ikinci sorun kaymamak.
    Birinci sorun için lastikleri yere ne kadar bastırabilirseniz o kadar burulma oluşur ve güç iletilir. Basınç = Ağırlık/Yüzey. Bu durumda ince tabalı lastikler, kalın tabanlı lastiklere göre kalkış patinajı v.s. durumu dahada kolaylaştırırlar. Siz lastik tabanını inceltmek yerine ağırlığı arttırıyorsunuz kısacası bu doğru.
    İkinci sorun ise kayma, kışın lastikleriniz dursada araç haliyle kayıyor ve durmuyor. Büyük kamyonların yaşadığı sorunsa bu. Buzda bunu aşmanın en kolay yolu çivili lastikler.

    Dip not : Kalın tabanlı lastikler normal şartlarda sürtünmeyi arttıracağından viraj almayı iyileştirecektir doğru ancak yere uygulanan basıncı azaltacakları için patinaja düşmeye daha yatkın olacaktır.
    dostum çok açıklayıcı ve bilgi kokan bir paylaşım olmuş teşekkür ederim, yani aracımıza ne kadar yük verir isek o kadar daha fazla iyi sonuç alırız diyorsun, o zaman benim lastikçi biraz sallamış gibi anlaşılan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: futbolmania01

    dostum çok açıklayıcı ve bilgi kokan bir paylaşım olmuş teşekkür ederim, yani aracımıza ne kadar yük verir isek o kadar daha fazla iyi sonuç alırız diyorsun, o zaman benim lastikçi biraz sallamış gibi anlaşılan.

    Alıntıları Göster
    Antor adlı üye zaten gerekenleri yazmış ellerine sağlık

    Arabalarda ağırlık oranı dediğimiz şey zaten bunun için var. Önden çekişli araçlarda genelde 60/40 olur arkadan itişte 50/50 45/55 veya her ne ise. Yani hızlanmayı düşün hızlanırken geriye yaslanırsın değil mi ? ARacın önü kalkar. Önden çekişli özellikle hafif araçlarda bu yüzden belirli bir hıza kadar lastik sarar tutunamaz ama sen öndeki ağırlığı arttırırsan daha iyi basacağı için daha iyi hızlanır. Aynı şey arkadan itişli için de geçerli araba zaten arkaya doğru ağırlık transferi yapıyor ivmelenirken + sen ağırlık koyarsan arka lastikler daha iyi yere basar.

    Yalnız burada şöyle bir şey var biz buzda normal yoldaki gibi ivmelenemiyoruz ki yani arabanın önü arkası kalkacak kadar ne fren yapabiliyoruz ne de hızlanabiliyoruz çünkü sürtünme katsayımız çok düşük. Temiz hava koşullarındaki basma kuvvetimiz karlı havada neredeyse 7-8 kat düşüyor.

    Lastikçin neyi kastetti bilemem ama iş basma kuvveti ise ağırlık her zaman iyidir. Ha arabalar neden o zaman ağır değil diyorsan da yakıt tüketimi, emisyon.

    Sonuçta kamyon da olsa araba da olsa senin sürtünme kuvvetin lastiğine bağlı. Buz mu kar mı ona bağlı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: futbolmania01

    dostum çok açıklayıcı ve bilgi kokan bir paylaşım olmuş teşekkür ederim, yani aracımıza ne kadar yük verir isek o kadar daha fazla iyi sonuç alırız diyorsun, o zaman benim lastikçi biraz sallamış gibi anlaşılan.

    Alıntıları Göster
    Aşırı yüklemede de bu sefer lastiklerin ortası değil yanları daha çabuk eskimekte. Normal yük sınırlarını aşmamak gerek diye düşünüyorum.
  • https://www.youtube.com/watch?v=Eb-H8zKcEZ0

    linkteki video yu izlermisinizz konuya ilgi gösterdiğinize göre bu videoyu seveceksiniz ben çok beğendim yorumlar için çok sağolun.
  • O mermerler tırda değil de kamyonda olsaydı yolda kalmazlardı. Lastikçin fazla sallamış sanki. Çetin kış şartları olan yerde isen daha ince lastik menfaatinize olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.