6 yıldır internet bağlatamıyorum, yan komşularda hem fiber hem kablolu var. Boş port yok diyorlar, 10 sene önce hem ev telefumunuz hem internetimiz vardı, belediye yol çalışması yapınca bizim port zarar görmüş. Defalarca şikayet dilekçe, btk süreci, valilik büyükşehir nereyi bulduysam yazdım. Sonuç yok. |
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU (OMBUDSMANLIK) NEDİR NASIL BAŞVURULUR? (İNTERNET VE GSM PROBLEMLERİ) (29. sayfa)



-
-
Merhaba
Yapmış olduğunuz tüm başvuruları (Btk tüketici şikayet üzerinden) ekran görüntüsü yaparak Kamu Denetçiliği Kurumuna başvurabilirsiniz ilk mesajda bahsedilen kurallara uygun olarak başvuru yapmalısınız
-
Bugün yaptım kdk ya başvuru, sonuç alabilir miyim, 6 yıldır mücadele ediyorum, boş port yok diyolar, tüm binalara var sadece bana yok.
-
İlk mesajda bahsedilen kurallara göre başvuru oluşturdunuz değil mi?
-
@XpressMusic34 Evet hocam cevap geldi nedir durum anlamadim yardimci olurmusunuz? Cevapda olumlu bir taraf var mi yoksa olması gereken mi olmuş anlamadim. Sanırım BTDK'ya gitmiş yazim bu bizim istediğimiz şey miydi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi debr1sj -- 26 Mart 2025; 13:39:9 >
-
Merhaba
Tarafınıza Btk dan yanıt gelecek. Başvurunuz Btk ya iletilmiş. İnşallah hayırlı bir netice alırsınız.
-
Hocam süreç nasıl işliyor BTK mi Türk Telekom ile iletişime geçiyor? Benim yazımın BTDK'ya gitmesi standart bir prösedür mü? Birde BTK'nin cevabini nereden takip edebilirim? Yine mektup yolu ile mi gelecek?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi debr1sj -- 26 Mart 2025; 16:12:58 > -
Elektronik olarak veya posta ile gelebilir hocam. Yalnız evvela KDK kararı taraflara tebliğ edilecek. Yani size bir kağıt gelecek KDK tarafından adresinize. Aynı kağıt BTK ya da gidecek kararda belirtildiği üzere. Tebliğ tarihinden itibaren yasal yanıt süresi var. Ortalama bir ay içerisinde yanıt geliyor.
-
Evime resmini attiğim yazının mektubu geldi. O halde yasal süreç başladi. BTK İletilmesi normal bir prosödür mü? BTK'mi Türk Telekom ile iletişime geçecek?
-
Size tebliğ edilen ilgili kuruma da tebliğ edilecek. Evet normal. Btk gerekir ise Telekom ile temas kuracaktır. Size gelecek yanıtı bekleyin hocam. Ortalama bir ay içinde geliyor ama resmi tatilleri vs saymayın tabi. Bir de posta süreci olabiliyor eğer elektronik göndermezlerse.
-
Merhaba,
Ben KDK ya yaklaşık 2 ay önce başvuru yaptım henüz bir gelişme olmadı, 6 ay içinde deniliyor ama sizleri tecrübelerine göre ortalama cevap süresi ne kadar?
-
Merhaba yanıtlar altı ay içerisinde geliyor.
-
Teşekkür ederim, ancak onu belirttim zaten mesajımda, tam 6 ay mı sürdü sizinkiler o manada sordum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam başvurular için altı aylık süre veriliyor ama bazen daha erken çözülebiliyor. Siz de pozitif olun hocam inşallah en kısa sürede yanıt alırsınız.
Benim Kamu Denetçiliği Kurumu açısından çok deneyimim oldu. Özellikle belediyeleri şikayet ettim. Kişisel deneyimim açısından şunu diyebilirim belediyelerle ilgili şikayetlerime ortalama bir iki ay içerisinde yanıt aldım. Lakin eğer başvuru konum bakanlıkları ilgilendiren bir şey ise üç ila dört ay sürdü diyebilirim. Burada kurumların yoğunluğu da önemli diye düşünüyorum. Yani başvurumuzun gittiği kurumların yoğunluğu, Kdk nın yoğunluğu gibi etkenleri de göz önüne almalıyız.
Lakin haklısınız altı aylık bir süre aslında uzun bir süre bence de.
-
Ben bulunduğum binada internet olmadığı için (boş port yok gerekçesiyle/komşu binalarım tamamında fiber dahil hepsi var) Türk Telekom a defalarca şikayet formu, mail, bölge müdürlüğüne gittim. Hiç bir sonuç alamadım. Belediyelere, kaymakamlığa valiliğe yazdım.BTK ya 8 adet başvurum var. Bırakın çözümü kocaeli BŞB hariç diğerleri kopyala yapıştır cevap vermek dışında hiç bir gelişme olmadı.Diğer operatörlere de defalarca söyledim. Başvuru alamıyoruz süperbox cart curt verelim dediler. Başvuru alamadığınızı yazılı ifade edin dedim(kamu kurumlarına başvuru için delil olması amacıyla) onu bile yapmadılar.Açık kapı ya yaptığım başvuru 3 ay KDK ya yaptığım başvuru 2 aydır bekliyor. Tam 3 yıldır denemediğim yol kalmadı.Bıktım usandım psikolojim bozuldu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam Türk Telekom un Kocaeli il müdürlüğü ile veya bağlı olduğunuz müdürlük ile hiç görüşme şansınız oldu mu? Bölge müdürlüğüne gittim demişsiniz ama o kısmın detayları nedir? Size ne dediler örneğin?
-
-
Öncelikle yaşamış olduğunuz deneyim için üzüldüm. Mesajınızda bahsettiğiniz hususlara adım adım yorum yapmaya çalışacağım.
1)Öncelikle dilekçe hakkı kanunlarda belirtilmiş bir haktır. Dilekçe yalnızca yazılı olmak zorunda değildir, elektronik ortamdan da gönderilebilir.
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=3071&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5
2)İşletmeci ile yaşadığınız durumlarla ilgili Btk sayfasından şikayet kaydı oluşturabilirsiniz.
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/152027365
3)Btk başvurularınız neticesinde bir çözüme kavuşamaz iseniz bu konunun ilk mesajında belirtilen hususlara dikkat ederek KDK ya başvuru yapabilirsiniz.
Gelelim diğer hususlara.
Öncelikle görselini eklediğiniz Tt ye ait kutu ankastre kutusudur. İçerisinde port yoktur, portlar saha dolabında olur. Her haberleşme ekipmanı gibi kanunlarla korunmaktadır.
https://barandogan.av.tr/blog/mevzuat/tck-madde-124-haberlesmenin-engellenmesi-sucu.html
Alıntı
metni:Bu haberleşme, örneğin mektupla veya telefonla yapılabilir. Haberleşmenin engellenmesi, çeşitli suretlerde gerçekleşebilir. Örneğin posta kutusundaki mektupların yırtılması, bir kişiye gönderilen mektupların ilgilisine verilmeyip çöp kutusuna atılması, telefon hatlarının kesilmesi, oluşturulan manyetik alanla telefon görüşmelerinin yapılamaz hâle getirilmesi gibi fiiller, söz konusu suçu oluşturur. https://onlineislemler.turktelekom.com.tr/bize-ulasin/internet
-
Cevap için teşekkür ederim hocam öncelikle, BTK ya kendi platformundan 9, cimer üzerinden 4 adet şikayet, 2 adet bilgi edinme başvurum var, Türk Telekom a zaten 100 tane var desem abartmış olmam, Türk telekom dilekçe kanuna tabi değil, ama yine de elektronik olarak nasıl ulaştırabileceğim konusunda bilgi verirseniz sevinirim, KDK ya başvurdum 2 ay oldu bekliyorum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engineer4128 -- 7 Mayıs 2025; 15:19:48 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Rica ederim. Turk Telekom her ne kadar anonim şirket olsa da, Evrensel hizmet kanunu kapsamında "işletmeci" olduğu için dilekçeleri ya da daha doğru ifadeyle belirtmek gerekirse talepleri dikkate almak ve işleme almak zorundadır. Lakin unutmamak gerekir ki Turk Telekom özel bir şirket olduğundan dolayı, özel hukuk kurallarına tabidir.
https://mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5369.pdf
Alıntı
metni:a) Evrensel hizmetten, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde yaşayan herkes, bölge ve yaşadığı yer ayırımı gözetilmeksizin yararlanır. Alıntı
metni:Evrensel hizmetin kapsamı45 Madde 5- Evrensel hizmet; a) Sabit telefon hizmetlerini, b) Ankesörlü telefon hizmetlerini, c) Basılı veya elektronik ortamda sunulacak telefon rehber hizmetlerini, d) Acil yardım çağrıları hizmetlerini, e) (…)6 internet hizmetlerini, Alıntı
metni:Evrensel hizmet: (Değişik: 5/11/2008-5809/67 md.) Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde coğrafi konumlarından bağımsız olarak herkes tarafından erişilebilir, önceden belirlenmiş kalitede ve herkesin karşılayabileceği makul bir bedel karşılığında asgari standartlarda sunulacak olan, internet erişimi de dahil elektronik haberleşme hizmetleri ile bu Kanun kapsamında belirlenecek olan diğer hizmetleri, Evrensel hizmet yükümlüsü: (Değişik: 5/11/2008-5809/67 md.) Elektronik haberleşme sektöründe, ilgili mevzuatına göre Kurumca yetkilendirilmiş ve bu Kanun kapsamındaki hizmetleri sağlamakla yükümlü kılınan işletmeciyi, Alıntı
metni:İşletmecinin yükümlülüğü Madde 4- İşletmeciler, bu Kanunda belirlenen evrensel hizmeti sağlamakla yükümlüdür. İmtiyaz ve görev sözleşmeleri ile ruhsat ve genel izinlerde her ne ad altında olursa olsun 3 üncü maddede belirtilen ilkelere aykırı düzenlemeler yapılamaz.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X