Şimdi Ara

k2 belgesi zorunlumu....2400 tl ceza yedim (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
177
Cevap
0
Favori
76.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smurats

    quote:

    Orijinalden alıntı: drkalix

    quote:

    Orijinalden alıntı: smurats

    herhangi bir yük taşımıyorsanız ceza yazamazlar.Sonuçta doblo vs arabaların hepsi ticari geçiyor.Çoğu insan da bunları alıp hususi olarak kullanıyorlar.Araştırıp itirazınızı yapın bence az para değil sonuçta

    bana dedikleri aracınızda ticari yzıyor.k2 belgesi olmak zorunda..ticari sicil felan bakmadılar..

    hocam şimdi şöyle bir şey var bizim şirketimizde de var 2 tane doblo 1 tane de transit.

    ben bu araçları nakliye aracı olarak kullanırsam(mal taşımak için) o zaman k belgesi soruyorlar.İlk bu yasa çıktığında hemen parayı verip alınabiliyordu k belgesi biz elemanlara almıştık o yüzden.Şimdi kursa falan gitmek gerekiyormuş.Sizinki gibi bir şey benim de başıma gelmişti doblo ile radara girmiştim ama çevirmeye girmedim kaçtım belki bana da yazabilirdi.Polisin insiyatifine kalmış birşey sizin durumunuz ama yönetmelikte böyle bir kanun var.Mümkünse ruhsatınızı değiştirmeniz en mantıklı şey olur.

    doblo vs araçların hepsi ticari değildir yukarıda açıkladım.binek olanıda vardır hususi yük taşıyan kamyonet olanıda bu 2 türü ticari değildir.istediği kadar itiraz etsin ceza doğru.ticari olmayan dobloyla ticari yük talırsanız buda ceza yı gerektiriyo.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgaaaaa -- 24 Kasım 2012; 23:32:58 >




  • yukarıdada açıkladığım gibi bu araçlarda 3 tür ruhsat var
    1 - cinsi otomobil kullanım amacı yolcu nakli hususi
    2 - cinsi kamyonet kullanım amacı yük nakli hususi
    3- cinsi kamyonet kullanım amacı yük nakli ticari

    1 ve 2 . maddedekilere k2 zorunlu değil
    3. maddedekine k2 zorunlu
    1 ve 2. maddededilerle ticari yük taşıyamaz ticari maksatla kullanamazsınız yoksa çevirmede anlaşılırsa ceza yersiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drkalix

    aracı geçen yıl renodan aldım.renonun mallığı.kardeşim yazsana oraya hususi diye.benim ne işim olur ticaretle..çamlıca gişelerinde farkettim ticari yazdığını vallahi...


    Hocam bagaj ve arka koltuk kısmı camlı olarak aldınız değil mi? Sonradan koltuk ekletme filan olmadı yani.

    Benim araç partner combi van, ruhsatta Hususi ve PANEL VAN (G.T.İ.P 87.03) söyle bir şey yazmışlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    Ticari olarak almışsanız ne taşırsanız taşıyın o araç ticaridir. O araçların hususi versiyonları da var. Alırken akıllılık edip ötv'yi düşük ödeyip ticari olarak almak güzel de sonrasında yok ceza kesildi yok her yıl muayene var yok köprüden geçemiyor demek komik oluyor.

    Umarım bu işi sıkarlar da bu araçlar amacı dışında kullanılmaz.

    alırken akıllık edip 15 bin az ödeyip ruhsatta cinsi kamyonet kullanımm şekli yük nakli hususi yazan doblo aldım k2 belgesi gerektirmeyen bir araç. aynı aracın otomobil yazanı 15 bin pahalı. 4 kere çevirmeye girdim hususi yazdığını gören polis devam et dedi.yukarıda bahsettim bu araçların 3 şekli var ruhsatta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    benim araç doblo. ruhsatta kullanım şekli: YÜK NAKLİ, HUSUSİ yazıyor. bu ne demek şimdi? ikisinden birisi olmayacak mı?

    http://www.k-belgesi.com/index.php?p=1_95_Hususi-yuk-nakli-k-belgesi

    köydeki bahçesinden mallar bile taşıyamamak bu ne biçim iş ya?

    Çözüm basit.

    Firmanız yoksa ticari bir amacınız da yoksa, bastıracaksınız parayı, 'binek otomobil' ruhsatlı olanlardan alacaksınız.

    Yok, firmanız varsa vergi vs yaralanmak istiyorsanız da 'kamyonet' olanlardan alacaksınız, K2 belgesi ile kullanacaksınız.

    Defalarca uyarıldı forumda. Sayfalarca yazıldı çizildi. Ne satış temsilcisi söylüyor, ne de alan vatandaş biliyor.

    Öğrenenlerin çoğu, cezayı yedikten sonra haberi oluyor.

    Zaten şirketi olmayan, ticari amacı olmayan niye gider hafif ticari alır anlamam.

    firmam yok ticari bir amacım yok bastırmadım parayı 15 bin tl cebimde kaldı k2 gerektirmeyen cinsi kamyonet kullanım şekli yük nakli hususi doblo aldım.yukarıda yaklaşık 2 veya 3 yerde açıkladım benden daha iyi açıklaya arkadaşlarda olmuş.poliste defalarca çevirdi ceza falan kesmedi çünkü benim aracım ticari değil.ama otomobil olandan ucuz ötv si yok.şirketim yok ticari amacım yok ama araba içinde geniş rahat yaşamayı seviyorum bagaja dolduruyorum herşeyi çocuğun bisikletini bile her gittiğim yere götürüyorum surf takımlarımı taşıyorum yazın içinde yatak koyup yatıyorum.daha bir sürü sebep.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Şimdi bakın dinleyin açıklıyorum,

    Öncelikle Hususi/Ticari ve Kamyonet/Otomobil kavram karışıklığını çözelim,

    Hususi/ticari kullanım amacını belirtir, kamyonet/otomobil ise araç tipidir..

    Bir araç hususi kamyonet olabilir, hususi otomobil olabilir, ticari kamyonet olabilir, ticari otomobil olabilir. Siz aracınızı taksi plakası alıp taksi yapmadıysanız(bu bir örnek) veya bir Connect alıp ticari amaçla kullanmıyorsanız o araç ZATEN HUSUSİDİR..

    Connect, Doblo, Caddy, Fiorino, Nemo, Berlingo vs. tüm araçlar normal şartlarda kamyonettir. Vergi farkı ödenerek otomobil olarak işletilenler vardır. Bunlar çok az sayıdadır ve ÖTV farkı sebebiyle ciddi fiyat farkı çıkar. Ödenen ÖTV motor hacmine bağlı olarak %15'ten %40'a hatta duruma göre %80'e kadar çıkar..

    1. Köprüden geçme, hız sınırı farkı, her sene muayene gibi durumların hususi/ticari olmasıyla alakası yoktur. Tamamen otomobil yerine kamyonet olmasıyla alakalıdır. Bu araçların adı ticaridir, aslolan ruhsatta ne olarak geçtiğidir. Zaten karışıklık da buradan kaynaklanıyor. "Hafif ticari" "ticari araç" vb isimlendirmelerden dolayı herkes aracının hususi olması durumuyla karıştırıyor..

    Mesela imzamdaki araç Connect. Tamamen aile aracı olarak kullanılıyor. HUSUSİ KAMYONET. Ama OTOMOBİL olmadığından dolayı her sene otomobillerden farklı olarak muayeneye gidiyor, hız sınırları otomobillerden düşük vs..

    Gelelim K belgesi işine,

    K belgesi gerekliliği için aracınız şirket üzerine kayıtlı olmak zorundadır. Şahıs üzerine kayıtlı olan araçlara isteseniz de K belgesi alamazsınız,

    -Bir araç almaya karar verdiniz, şirket üzerine alacaksınız, bu araç kamyonet ise (Connect, Doblo vb.) K belgesi almak zorundasınız. Hususi ticari olması farketmiyor..

    -Bir araç almaya karar verdiniz, şahıs üzerine alacaksınız, ister kamyonet ister otomobil, hiçbir şekilde K belgesiyle işiniz yok..

    Varsa sorunuz sorun..

    Çok güzel bir açıklama yapmışsın ama en son cümlendeki yanlışı düzletmek istiyorum,kango,doblo tarzı araçlar hafif ticari olarak geçmektedir.hususi kullanım olmasının K belgesi ile bir ilişiği yoktur.Şöyleki;eğer ruhsatınızda o araba kamyonet olarak işli ise K belgesi şarttır. bir örnek vermem gerekirse bugün şahıs firmalarıda kendi şahısları adına kamyonet tarzı arabaları alarak bu uygulamadan kaçmış olurlar , ben şahıs firmasıyım ve ruhsatımda şahıs ismi,araç tipi kamyonet olarak işli olduğu için :K belgesi almak zorundaydım ve aldım uygulamaya girdiğimdede kimse bana senin ruhsatında şahıs ismi yazıyor sen geç demedi kontrole tabi tutuldum aracım fordtr uzun şasi... O zaman sizin dediğiniz gibi olsaydı herkez şahıs üzerine ruhsatı işler ve bu uygulamanın boşluğundan yararlanarak hem k belgesinden hemde cezasından kaçardı.... hafif ticarilerde ise Bu ayrımı yapmak sizinde dediğiniz gibi eğer araç tipi otomobil olarak alınırsa aradaki vergi oranı yükselir ve böylece küçük şahıs firmalarınında k belgesi alması ve olası cezalarındanda kaçması önlenmiş olur mantık olarak....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgaaaaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    benim araç doblo. ruhsatta kullanım şekli: YÜK NAKLİ, HUSUSİ yazıyor. bu ne demek şimdi? ikisinden birisi olmayacak mı?

    http://www.k-belgesi.com/index.php?p=1_95_Hususi-yuk-nakli-k-belgesi

    köydeki bahçesinden mallar bile taşıyamamak bu ne biçim iş ya?

    Çözüm basit.

    Firmanız yoksa ticari bir amacınız da yoksa, bastıracaksınız parayı, 'binek otomobil' ruhsatlı olanlardan alacaksınız.

    Yok, firmanız varsa vergi vs yaralanmak istiyorsanız da 'kamyonet' olanlardan alacaksınız, K2 belgesi ile kullanacaksınız.

    Defalarca uyarıldı forumda. Sayfalarca yazıldı çizildi. Ne satış temsilcisi söylüyor, ne de alan vatandaş biliyor.

    Öğrenenlerin çoğu, cezayı yedikten sonra haberi oluyor.

    Zaten şirketi olmayan, ticari amacı olmayan niye gider hafif ticari alır anlamam.

    firmam yok ticari bir amacım yok bastırmadım parayı 15 bin tl cebimde kaldı k2 gerektirmeyen cinsi kamyonet kullanım şekli yük nakli hususi doblo aldım.yukarıda yaklaşık 2 veya 3 yerde açıkladım benden daha iyi açıklaya arkadaşlarda olmuş.poliste defalarca çevirdi ceza falan kesmedi çünkü benim aracım ticari değil.ama otomobil olandan ucuz ötv si yok.şirketim yok ticari amacım yok ama araba içinde geniş rahat yaşamayı seviyorum bagaja dolduruyorum herşeyi çocuğun bisikletini bile her gittiğim yere götürüyorum surf takımlarımı taşıyorum yazın içinde yatak koyup yatıyorum.daha bir sürü sebep.

    Banane arkadaşım. Beni ilgilendirmiyor hangi arabayı aldığın.




  • Saçma sapan şey bunlar para toplamak için yapılan bu belgeleri almak için tek aranan kriter para ödemek olan belgelerle insanları soymaktan başka birşey değil.

    Herşeye belge uydurmuşlar para topluyolar.

    araban garajında yatarken nasıl egzoz pulu alıyorsun aynı.

    turizm acentamız var A sınıfı olması için 3 adet turizm enformasyon belgesi gerekiyor. Sadece gidip para verip alıyorsun. Ne eğitim ne sınav .

    onlarca örnek verilebilir.

    Bu belgeleri almak bir eğitime bir yeterliliğe bir kıstasa filan dayansa içim yanmayacak.

    Halk soygunculuğu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanyasar

    quote:

    Orijinalden alıntı: drkalix

    aracı geçen yıl renodan aldım.renonun mallığı.kardeşim yazsana oraya hususi diye.benim ne işim olur ticaretle..çamlıca gişelerinde farkettim ticari yazdığını vallahi...


    Hocam bagaj ve arka koltuk kısmı camlı olarak aldınız değil mi? Sonradan koltuk ekletme filan olmadı yani.

    Benim araç partner combi van, ruhsatta Hususi ve PANEL VAN (G.T.İ.P 87.03) söyle bir şey yazmışlar.

    Birkaç ay önceki düzenlemeyle N1 sınıfı kamyonetler panelvan oldu ve hız sınırı arttırıldı, yanlışlık yok kafanız karışmasın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEyRaMi_TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Şimdi bakın dinleyin açıklıyorum,

    Öncelikle Hususi/Ticari ve Kamyonet/Otomobil kavram karışıklığını çözelim,

    Hususi/ticari kullanım amacını belirtir, kamyonet/otomobil ise araç tipidir..

    Bir araç hususi kamyonet olabilir, hususi otomobil olabilir, ticari kamyonet olabilir, ticari otomobil olabilir. Siz aracınızı taksi plakası alıp taksi yapmadıysanız(bu bir örnek) veya bir Connect alıp ticari amaçla kullanmıyorsanız o araç ZATEN HUSUSİDİR..

    Connect, Doblo, Caddy, Fiorino, Nemo, Berlingo vs. tüm araçlar normal şartlarda kamyonettir. Vergi farkı ödenerek otomobil olarak işletilenler vardır. Bunlar çok az sayıdadır ve ÖTV farkı sebebiyle ciddi fiyat farkı çıkar. Ödenen ÖTV motor hacmine bağlı olarak %15'ten %40'a hatta duruma göre %80'e kadar çıkar..

    1. Köprüden geçme, hız sınırı farkı, her sene muayene gibi durumların hususi/ticari olmasıyla alakası yoktur. Tamamen otomobil yerine kamyonet olmasıyla alakalıdır. Bu araçların adı ticaridir, aslolan ruhsatta ne olarak geçtiğidir. Zaten karışıklık da buradan kaynaklanıyor. "Hafif ticari" "ticari araç" vb isimlendirmelerden dolayı herkes aracının hususi olması durumuyla karıştırıyor..

    Mesela imzamdaki araç Connect. Tamamen aile aracı olarak kullanılıyor. HUSUSİ KAMYONET. Ama OTOMOBİL olmadığından dolayı her sene otomobillerden farklı olarak muayeneye gidiyor, hız sınırları otomobillerden düşük vs..

    Gelelim K belgesi işine,

    K belgesi gerekliliği için aracınız şirket üzerine kayıtlı olmak zorundadır. Şahıs üzerine kayıtlı olan araçlara isteseniz de K belgesi alamazsınız,

    -Bir araç almaya karar verdiniz, şirket üzerine alacaksınız, bu araç kamyonet ise (Connect, Doblo vb.) K belgesi almak zorundasınız. Hususi ticari olması farketmiyor..

    -Bir araç almaya karar verdiniz, şahıs üzerine alacaksınız, ister kamyonet ister otomobil, hiçbir şekilde K belgesiyle işiniz yok..

    Varsa sorunuz sorun..

    Çok güzel bir açıklama yapmışsın ama en son cümlendeki yanlışı düzletmek istiyorum,kango,doblo tarzı araçlar hafif ticari olarak geçmektedir.hususi kullanım olmasının K belgesi ile bir ilişiği yoktur.Şöyleki;eğer ruhsatınızda o araba kamyonet olarak işli ise K belgesi şarttır. bir örnek vermem gerekirse bugün şahıs firmalarıda kendi şahısları adına kamyonet tarzı arabaları alarak bu uygulamadan kaçmış olurlar , ben şahıs firmasıyım ve ruhsatımda şahıs ismi,araç tipi kamyonet olarak işli olduğu için :K belgesi almak zorundaydım ve aldım uygulamaya girdiğimdede kimse bana senin ruhsatında şahıs ismi yazıyor sen geç demedi kontrole tabi tutuldum aracım fordtr uzun şasi... O zaman sizin dediğiniz gibi olsaydı herkez şahıs üzerine ruhsatı işler ve bu uygulamanın boşluğundan yararlanarak hem k belgesinden hemde cezasından kaçardı.... hafif ticarilerde ise Bu ayrımı yapmak sizinde dediğiniz gibi eğer araç tipi otomobil olarak alınırsa aradaki vergi oranı yükselir ve böylece küçük şahıs firmalarınında k belgesi alması ve olası cezalarındanda kaçması önlenmiş olur mantık olarak....

    Hafif ticari olarak geçer ama adı hafif ticaridir. Ruhsattaki hususi/ticari kısmıyla alakasız. "Kamyonet olarak geçiyorsa K belgesi şarttır." başlı başına yanlış bir cümle. Şahıs üzerine olan bir araçta isteseniz de K belgesi alamazsınız çünkü ticari bir faaliyetiniz yok. Şahıs şirketi varsa o ayrı mesele. O zaman K belgesi gerekir. Yazdıklarımda bir yanlışlık yok..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhunturk

    Saçma sapan şey bunlar para toplamak için yapılan bu belgeleri almak için tek aranan kriter para ödemek olan belgelerle insanları soymaktan başka birşey değil.

    Herşeye belge uydurmuşlar para topluyolar.

    araban garajında yatarken nasıl egzoz pulu alıyorsun aynı.

    turizm acentamız var A sınıfı olması için 3 adet turizm enformasyon belgesi gerekiyor. Sadece gidip para verip alıyorsun. Ne eğitim ne sınav .

    onlarca örnek verilebilir.

    Bu belgeleri almak bir eğitime bir yeterliliğe bir kıstasa filan dayansa içim yanmayacak.

    Halk soygunculuğu.



    Kesinlikle. Ver parayı, al belgeyi; cezadan kurtul. Hiçbir pozitif etkisi yok. Belgeyi aldıktan sonra değişen hiçbir şey yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEyRaMi_TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Şimdi bakın dinleyin açıklıyorum,

    Öncelikle Hususi/Ticari ve Kamyonet/Otomobil kavram karışıklığını çözelim,

    Hususi/ticari kullanım amacını belirtir, kamyonet/otomobil ise araç tipidir..

    Bir araç hususi kamyonet olabilir, hususi otomobil olabilir, ticari kamyonet olabilir, ticari otomobil olabilir. Siz aracınızı taksi plakası alıp taksi yapmadıysanız(bu bir örnek) veya bir Connect alıp ticari amaçla kullanmıyorsanız o araç ZATEN HUSUSİDİR..

    Connect, Doblo, Caddy, Fiorino, Nemo, Berlingo vs. tüm araçlar normal şartlarda kamyonettir. Vergi farkı ödenerek otomobil olarak işletilenler vardır. Bunlar çok az sayıdadır ve ÖTV farkı sebebiyle ciddi fiyat farkı çıkar. Ödenen ÖTV motor hacmine bağlı olarak %15'ten %40'a hatta duruma göre %80'e kadar çıkar..

    1. Köprüden geçme, hız sınırı farkı, her sene muayene gibi durumların hususi/ticari olmasıyla alakası yoktur. Tamamen otomobil yerine kamyonet olmasıyla alakalıdır. Bu araçların adı ticaridir, aslolan ruhsatta ne olarak geçtiğidir. Zaten karışıklık da buradan kaynaklanıyor. "Hafif ticari" "ticari araç" vb isimlendirmelerden dolayı herkes aracının hususi olması durumuyla karıştırıyor..

    Mesela imzamdaki araç Connect. Tamamen aile aracı olarak kullanılıyor. HUSUSİ KAMYONET. Ama OTOMOBİL olmadığından dolayı her sene otomobillerden farklı olarak muayeneye gidiyor, hız sınırları otomobillerden düşük vs..

    Gelelim K belgesi işine,

    K belgesi gerekliliği için aracınız şirket üzerine kayıtlı olmak zorundadır. Şahıs üzerine kayıtlı olan araçlara isteseniz de K belgesi alamazsınız,

    -Bir araç almaya karar verdiniz, şirket üzerine alacaksınız, bu araç kamyonet ise (Connect, Doblo vb.) K belgesi almak zorundasınız. Hususi ticari olması farketmiyor..

    -Bir araç almaya karar verdiniz, şahıs üzerine alacaksınız, ister kamyonet ister otomobil, hiçbir şekilde K belgesiyle işiniz yok..

    Varsa sorunuz sorun..

    Çok güzel bir açıklama yapmışsın ama en son cümlendeki yanlışı düzletmek istiyorum,kango,doblo tarzı araçlar hafif ticari olarak geçmektedir.hususi kullanım olmasının K belgesi ile bir ilişiği yoktur.Şöyleki;eğer ruhsatınızda o araba kamyonet olarak işli ise K belgesi şarttır. bir örnek vermem gerekirse bugün şahıs firmalarıda kendi şahısları adına kamyonet tarzı arabaları alarak bu uygulamadan kaçmış olurlar , ben şahıs firmasıyım ve ruhsatımda şahıs ismi,araç tipi kamyonet olarak işli olduğu için :K belgesi almak zorundaydım ve aldım uygulamaya girdiğimdede kimse bana senin ruhsatında şahıs ismi yazıyor sen geç demedi kontrole tabi tutuldum aracım fordtr uzun şasi... O zaman sizin dediğiniz gibi olsaydı herkez şahıs üzerine ruhsatı işler ve bu uygulamanın boşluğundan yararlanarak hem k belgesinden hemde cezasından kaçardı.... hafif ticarilerde ise Bu ayrımı yapmak sizinde dediğiniz gibi eğer araç tipi otomobil olarak alınırsa aradaki vergi oranı yükselir ve böylece küçük şahıs firmalarınında k belgesi alması ve olası cezalarındanda kaçması önlenmiş olur mantık olarak....

    Hafif ticari olarak geçer ama adı hafif ticaridir. Ruhsattaki hususi/ticari kısmıyla alakasız. "Kamyonet olarak geçiyorsa K belgesi şarttır." başlı başına yanlış bir cümle. Şahıs üzerine olan bir araçta isteseniz de K belgesi alamazsınız çünkü ticari bir faaliyetiniz yok. Şahıs şirketi varsa o ayrı mesele. O zaman K belgesi gerekir. Yazdıklarımda bir yanlışlık yok..

    Bu hafif ticariler için müfredat nedir tam bilmiyorum sadece bir muamma olduğu kesin peki ruhsattaki büyük araçlarda kamyonet olarak geçen hafif ticarilerde ne olarak geçiyor? o zaman hafif ticari sınıfına giren bir otomobili alan şahıs bu aracı hususi olarak kullanacaksa vergi farkını verip kamyonet yazan yere otomobil olarakmı işletmesi gerekiyor ?Bilmediğim için soruyorum...o zaman böyleyse kamyonet ibaresinin dediğim gibi K belgesi için belirleyici bir özelliği olmaz mı?Ben Kbelgeside aldım piskoteknik ve src belgeside aklımda böye birşey kalmış yanlışta olabilir konuya sizin kadar hakim değilim...Hatta olayın ne kadar muamma olduğuna dair , src kursunda müfredatın ilk kurucularından olduğunu söyleyen bir öğretim görevlisi ile yaptığım diyaloğu aynen buraya yazıyorum

    Ben:Hocam!.Biz yük nkli için K2 belgesi alıyoruz ve SRC4 belgesi alacağız ,ama aynı zamanda benim aracımda 2yolcu kapasiteli ve 2 yolcuda yanımda oturuyor,polis bizi çevirse senin belgelerin yolcu taşımak için değil yük taşımak için dese bize ceza yazacağını söylese ne yapabiliriz?

    Hoca:?????........ İsterse kesebilir... o yüzden neresinden tutarsanız elnizde kalıyor ...




  • Çok saçma bir yasa

    Ben koltuklu camlı fiorino aldığımda hem sahış firmam için hemde normal günlük kullanımım için alacağım

    Tamam yasada sahış firmaları kendi adına mı şirket adınamı kullandıkları tespit edilemediğinden K belgesinden sorumludur diyor

    Diyelim aldık k2 yi

    Trafikte aracımda 4 arkadaşımla çevirse beni

    Birde yolcu ticareti yapıyorum diye ceza mı kesecek polis
  • bugün sabah bende gördüm çeviriyolardı hep pejo partnerleri felan :D iyi oluyo ceza kesmeleri otobanda 180 le giden caddy gördüm bi insanda mantık olması gerek bikere o aracın şekli o hıza göremi yapılmış ?

    180 le flan gidiyorum bir baktım arkadan sellektör yapıyor dedim benmi yavaş gidiyorum acaba ?

    sonra tepem attı müsade ettim geçti bu sefer ben geçtim arkasına açtım uzunları baktı olmayacak yol verdi :D

    hayır onu geçtim altımdaki arabada 525d xdrive



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJudgé -- 25 Kasım 2012; 2:31:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEyRaMi_TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEyRaMi_TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Şimdi bakın dinleyin açıklıyorum,

    Öncelikle Hususi/Ticari ve Kamyonet/Otomobil kavram karışıklığını çözelim,

    Hususi/ticari kullanım amacını belirtir, kamyonet/otomobil ise araç tipidir..

    Bir araç hususi kamyonet olabilir, hususi otomobil olabilir, ticari kamyonet olabilir, ticari otomobil olabilir. Siz aracınızı taksi plakası alıp taksi yapmadıysanız(bu bir örnek) veya bir Connect alıp ticari amaçla kullanmıyorsanız o araç ZATEN HUSUSİDİR..

    Connect, Doblo, Caddy, Fiorino, Nemo, Berlingo vs. tüm araçlar normal şartlarda kamyonettir. Vergi farkı ödenerek otomobil olarak işletilenler vardır. Bunlar çok az sayıdadır ve ÖTV farkı sebebiyle ciddi fiyat farkı çıkar. Ödenen ÖTV motor hacmine bağlı olarak %15'ten %40'a hatta duruma göre %80'e kadar çıkar..

    1. Köprüden geçme, hız sınırı farkı, her sene muayene gibi durumların hususi/ticari olmasıyla alakası yoktur. Tamamen otomobil yerine kamyonet olmasıyla alakalıdır. Bu araçların adı ticaridir, aslolan ruhsatta ne olarak geçtiğidir. Zaten karışıklık da buradan kaynaklanıyor. "Hafif ticari" "ticari araç" vb isimlendirmelerden dolayı herkes aracının hususi olması durumuyla karıştırıyor..

    Mesela imzamdaki araç Connect. Tamamen aile aracı olarak kullanılıyor. HUSUSİ KAMYONET. Ama OTOMOBİL olmadığından dolayı her sene otomobillerden farklı olarak muayeneye gidiyor, hız sınırları otomobillerden düşük vs..

    Gelelim K belgesi işine,

    K belgesi gerekliliği için aracınız şirket üzerine kayıtlı olmak zorundadır. Şahıs üzerine kayıtlı olan araçlara isteseniz de K belgesi alamazsınız,

    -Bir araç almaya karar verdiniz, şirket üzerine alacaksınız, bu araç kamyonet ise (Connect, Doblo vb.) K belgesi almak zorundasınız. Hususi ticari olması farketmiyor..

    -Bir araç almaya karar verdiniz, şahıs üzerine alacaksınız, ister kamyonet ister otomobil, hiçbir şekilde K belgesiyle işiniz yok..

    Varsa sorunuz sorun..

    Çok güzel bir açıklama yapmışsın ama en son cümlendeki yanlışı düzletmek istiyorum,kango,doblo tarzı araçlar hafif ticari olarak geçmektedir.hususi kullanım olmasının K belgesi ile bir ilişiği yoktur.Şöyleki;eğer ruhsatınızda o araba kamyonet olarak işli ise K belgesi şarttır. bir örnek vermem gerekirse bugün şahıs firmalarıda kendi şahısları adına kamyonet tarzı arabaları alarak bu uygulamadan kaçmış olurlar , ben şahıs firmasıyım ve ruhsatımda şahıs ismi,araç tipi kamyonet olarak işli olduğu için :K belgesi almak zorundaydım ve aldım uygulamaya girdiğimdede kimse bana senin ruhsatında şahıs ismi yazıyor sen geç demedi kontrole tabi tutuldum aracım fordtr uzun şasi... O zaman sizin dediğiniz gibi olsaydı herkez şahıs üzerine ruhsatı işler ve bu uygulamanın boşluğundan yararlanarak hem k belgesinden hemde cezasından kaçardı.... hafif ticarilerde ise Bu ayrımı yapmak sizinde dediğiniz gibi eğer araç tipi otomobil olarak alınırsa aradaki vergi oranı yükselir ve böylece küçük şahıs firmalarınında k belgesi alması ve olası cezalarındanda kaçması önlenmiş olur mantık olarak....

    Hafif ticari olarak geçer ama adı hafif ticaridir. Ruhsattaki hususi/ticari kısmıyla alakasız. "Kamyonet olarak geçiyorsa K belgesi şarttır." başlı başına yanlış bir cümle. Şahıs üzerine olan bir araçta isteseniz de K belgesi alamazsınız çünkü ticari bir faaliyetiniz yok. Şahıs şirketi varsa o ayrı mesele. O zaman K belgesi gerekir. Yazdıklarımda bir yanlışlık yok..

    Bu hafif ticariler için müfredat nedir tam bilmiyorum sadece bir muamma olduğu kesin peki ruhsattaki büyük araçlarda kamyonet olarak geçen hafif ticarilerde ne olarak geçiyor? o zaman hafif ticari sınıfına giren bir otomobili alan şahıs bu aracı hususi olarak kullanacaksa vergi farkını verip kamyonet yazan yere otomobil olarakmı işletmesi gerekiyor ?Bilmediğim için soruyorum...o zaman böyleyse kamyonet ibaresinin dediğim gibi K belgesi için belirleyici bir özelliği olmaz mı?Ben Kbelgeside aldım piskoteknik ve src belgeside aklımda böye birşey kalmış yanlışta olabilir konuya sizin kadar hakim değilim...Hatta olayın ne kadar muamma olduğuna dair , src kursunda müfredatın ilk kurucularından olduğunu söyleyen bir öğretim görevlisi ile yaptığım diyaloğu aynen buraya yazıyorum

    Ben:Hocam!.Biz yük nkli için K2 belgesi alıyoruz ve SRC4 belgesi alacağız ,ama aynı zamanda benim aracımda 2yolcu kapasiteli ve 2 yolcuda yanımda oturuyor,polis bizi çevirse senin belgelerin yolcu taşımak için değil yük taşımak için dese bize ceza yazacağını söylese ne yapabiliriz?

    Hoca:?????........ İsterse kesebilir... o yüzden neresinden tutarsanız elnizde kalıyor ...




    Eksik noktalama kullandığınızdan dolayı başta yazdıklarınız pek anlaşılmasa da, anladığım kadarıyla cevaplayım. Hafif ticari = Kamyonet. "Ticari" kısmına takılmayın. Bir kamyoneti alacak kişi hususi olarak kullanacaksa şirket üzerine işletmeyecek, şahsı üzerine alacak. Ticari bir faaliyeti yoksa hususi olarak geçer zaten. Başka birşey yapmasına gerek yok. Ama derse ki kamyonetin dezavantajlarından kurtulmak istiyorum(hız sınırı muayene köprü vs.) o zaman vergi farkını ödeyip otomobil olarak işletebilir. Tüm bu durumların da K belgesiyle alakası yok. Bu sınıftaki araçlar için K belgesi almanın tek kriteri aracın kamyonet olup şirket üzerine kayıtlı olmasıdır..(Şahıs üzerine olup da ticari olursa, dikkat ediniz hafif ticari den bahsetmiyorum; yine K belgesi gereklidir, ama bu çok uç bir nokta)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    bugün sabah bende gördüm çeviriyolardı hep pejo partnerleri felan :D iyi oluyo ceza kesmeleri otobanda 180 le giden caddy gördüm bi insanda mantık olması gerek bikere o aracın şekli o hıza göremi yapılmış ?

    180 le flan gidiyorum bir baktım arkadan sellektör yapıyor dedim benmi yavaş gidiyorum acaba ?

    sonra tepem attı müsade ettim geçti bu sefer ben geçtim arkasına açtım uzunları baktı olmayacak yol verdi :D

    hayır onu geçtim altımdaki arabada 525d xdrive

    Konuyla alakasız, bomboş bir mesaj. İyi oluyormuş ceza kesmeleri, 180'le gidiyorlarmış, bak sen şu işe. Gören de radar muhabbeti yapıyoruz sanar. Bu arada adamın altındaki araba da 525d xdrive yani, akıllı olalım beyler aklımızı alır sayın yargıç..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    bugün sabah bende gördüm çeviriyolardı hep pejo partnerleri felan :D iyi oluyo ceza kesmeleri otobanda 180 le giden caddy gördüm bi insanda mantık olması gerek bikere o aracın şekli o hıza göremi yapılmış ?

    180 le flan gidiyorum bir baktım arkadan sellektör yapıyor dedim benmi yavaş gidiyorum acaba ?

    sonra tepem attı müsade ettim geçti bu sefer ben geçtim arkasına açtım uzunları baktı olmayacak yol verdi :D

    hayır onu geçtim altımdaki arabada 525d xdrive

    Konuyla alakasız, bomboş bir mesaj. İyi oluyormuş ceza kesmeleri, 180'le gidiyorlarmış, bak sen şu işe. Gören de radar muhabbeti yapıyoruz sanar. Bu arada adamın altındaki araba da 525d xdrive yani, akıllı olalım beyler aklımızı alır sayın yargıç..

    Akıllı olun !!

    Benim burada anlatmak istediğim ticari araçla o kadar hız yapılmaz .. arabanın şekli amortisörleri v.s. uygun olmadığından savrulması daha kolay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJudgé -- 25 Kasım 2012; 2:58:47 >




  • ''JASONBURAK'' Eksik noktalama kullandığınızdan dolayı başta yazdıklarınız pek anlaşılmasa da, anladığım kadarıyla cevaplayım. Hafif ticari = Kamyonet. "Ticari" kısmına takılmayın. Bir kamyoneti alacak kişi hususi olarak kullanacaksa şirket üzerine işletmeyecek, şahsı üzerine alacak. Ticari bir faaliyeti yoksa hususi olarak geçer zaten. Başka birşey yapmasına gerek yok. Ama derse ki kamyonetin dezavantajlarından kurtulmak istiyorum(hız sınırı muayene köprü vs.) o zaman vergi farkını ödeyip otomobil olarak işletebilir. Tüm bu durumların da K belgesiyle alakası yok. Bu sınıftaki araçlar için K belgesi almanın tek kriteri aracın kamyonet olup şirket üzerine kayıtlı olmasıdır.. (Şahıs üzerine olup da ticari olursa, dikkat ediniz hafif ticari den bahsetmiyorum; yine K belgesi gereklidir, ama bu çok uç bir nokta)

    Teşekkürler..
  • kapali kasa ise kamyonet diye gecer ve kullanim amaci ticari oldugundan (sen istedigin amacla kullan) k2 belgesi gereklidir. camli doblo veya kango tarzi ise panelvan diye gecer bunlar ticari degildir hususi dir gerekmez. bu olayi soyle anlatabilirim belinde silah tasiyorsunuz polis cevirdi silahi buldu size tasima ruhsatini sordu sizin cevabinizda ben ates etmek icin tasimiyorum sus diye tasiyorum o yuzden bulundurma ruhsati zorunlu mu ?? k2 belgesi gereklidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nizipliyim

    kapali kasa ise kamyonet diye gecer ve kullanim amaci ticari oldugundan (sen istedigin amacla kullan) k2 belgesi gereklidir. camli doblo veya kango tarzi ise panelvan diye gecer bunlar ticari degildir hususi dir gerekmez. bu olayi soyle anlatabilirim belinde silah tasiyorsunuz polis cevirdi silahi buldu size tasima ruhsatini sordu sizin cevabinizda ben ates etmek icin tasimiyorum sus diye tasiyorum o yuzden bulundurma ruhsati zorunlu mu ?? k2 belgesi gereklidir

    Verdiğin örnek birinci dediğin araç tipi geçerli evet kapalı ve tamamen yük taşıma için üretilmiş arka kısmında yolcu taşıması yasak olan kapalı kasalara bahsedilen belge gerekli. Sen bunu kişiselde alsan şirket üzerine de alsan bu aracın vasfı yük taşımak olduğu için bası geçen belge gerekli.

    Ama ikinci söylediğin yanlış! camlıvan denen araçların ruhsatlarında ticari olarak da yazabilir hususi olarak da yazabilir. Eğer ticari yazarsa belge zorunludur. Bu araçlar avrupada çok sıklıklar aile aracı olarak kullanıldıkları ve bu amaç için de üretildikleri için ülkemizde hususi diye kayıt ettirilip herhangi bir belge olmadan kullanılabiliyorlar. AMA bu araçları otomobil diye ruhsata işletmek ülkemizde biraz zor. Şöyle ki araca proje çizdirmeniz projelendirmeniz ve bunu onaylatmanız gerekiyor. Bu şekilde ruhsatlarına otomobil diye işletebiliyoprsunuz.

    Bu da tamamen para tuzağı ! Örneğin ben gittim citroenden sıfır bir berlingo aldım sadece ailem için binek kullanıcam . Araç üretildiği ülkede bu amaçla üretilmiş olmasına rağmen aracın yapısında fiziki bir değişiklik yapmadan hiç bir mudahelede bulunmadan yaklaşık 2500 tl para bayılıyorum bana işi bilen muameleciler bir mühendis bulup proje çizdirip onaylatıyolar hoooppp alın sizi otomobil. Şimdi ne oldu sadece para ödedik vatandaş olarak devlet baba bizi tokatladı ama araç yine aynı araç ama ruhsatta kelime farklı ve köprüden geçebilirim ve bir bmw gibi aynı sınırlarda hızlı gidebilirim.

    Ya bu kadar karıştırmaya gerek yok aslında olay basit .

    Ruhsatta iki farklı yerdeki bilgilerde ;


    ARAÇ CİNSİ (Ruhsatta Sol sayfanın ortasında) 1.Köprüde ve Hız ihlali için polis buraya bakar!
    Kamyonet - Otomobil
    Bu sadece Hız sınırı ve köprüden geçme ile alakalı
    Bu bölümle K belgelerinin alakası yok .

    KULLANIM AMACI (Ruhsatta sağ sayfanın el alt kısmında) K belge kontrolü için polis buraya bakar !
    Hususi Yük Nakli - Ticari Yük Nakli
    Bunun K belge türleriyle alakası var.
    Eğer araç fiziki olarak uygunsa ( CAMLI VAN ) Hususi Yük Nakli olarak kaydedilebilir belge gerekmeden kullanılabilir. İster çocuğunu bisikletini taşı, İster evdeki televizyonunu istersen de köyünde kendi bahçenden topladığın meyve sebzeyi babanın evine götür kimse senden K belgesi filan istemez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akhunturk -- 25 Kasım 2012; 4:20:03 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.