Şimdi Ara

JEEP PATRIOT 2.4 CVT - Ne dersiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
17.663
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bugün Hollanda'da Avrupa'nın en büyük otomobil fuarlarından Auto Rai'deydim. Fuar kampanyası kapsamında güzel bir fırsat yakaladım. Oldukça iyi bir fiyata full bir Jeep Patriot 2.4 CVT (otomatik), 170HP alma fırsatı doğdu. Epeydir D sınıfı ile SUV sınıfı arasında kararsızdım. Eşim ve 5 aylık kızımla kullanacağız, kalabalık bir aile değil. Ağırlıklı şehir içi ama sıklıkla gezi amaçlı yola da çıkıyoruz.

    Aracın özellikleri:

    - 2.4 Benzinli, 170HP
    - 6 ileri CVT şanzuman
    - Freedom Drive 4x4
    - Deri döşeme
    - ESP, ABS, ön arka yan Airbag vs.
    - Cruise Control
    - 6 CD/MP3
    - Isıtmalı koltuklar
    - Koyu renk arka camlar
    - 17inch jantlar
    - Manuel klima (bu biraz zayıf olmuş)
    - Lastik basınç kontrol sistemi
    - Hıza duyarlı otomatik kilitlenen kapılar
    - Kol dayama
    - 60/40 yatan ön koltuk
    - Tüketim şehiriçi 10lt

    Hollanda'da vergi motor hacmi yerine ağırlığa göre alındığı için 1,5tonluk bu aracın vergisi mevcut aracıma göre aşırı yüksek değil. Sanırım 1000 Euro civarı. Benzin tüketimi biraz yüksek ama onu da göze alacağız.

    Bu arada başka bir arkadaşın açtığı başlıkta yazdığına göre takla testlerinde en güvenli 4 araçtan biri seçilmiş. Herhangi bir NCAP sonucu olmadığı için fazla yorum yapamıyorum ama güvenli olduğunu tahmin ediyorum.

    Bu aracı tanıyan, öneren, önermeyen? Salı günü benim aracıma verecekleri fiyata göre son teklif gelecek, anlaşabilirsek alacağım. Yorumlarınızı bekliyorum.

    Edit: Benzin 10lt yazmıştım ama aşağıdaki ve birkaç ayrı başlıkta SUV sınıfının en iyi tüketimine sahip aracı olarak gösteriliyor.
    http://forum.donanimhaber.com/m_19687012/mpage_1/key_jeep,patriot//tm.htm#19687012
    http://forum.donanimhaber.com/m_22281995/mpage_1/key_jeep,patriot//tm.htm#22281995



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur23 -- 4 Nisan 2009; 21:08:56 >







  • Aynı teknik yapıya sahip fakat görünümü biraz daha yumuşatılmış olan COMPASS ve onun sert hatlara sahip kardeşi PATRIOT benim şehir içi kullanım amaçlı (az da olsa şehir dışı ve zorlu olmayan arazi için ) beğendiğim araçlardandır.

    Hernekadar bu forumda bu araçlar fazla tutulmasa ve iç kaplama olarak fazla kaliteli bulunmasa da açıkcası tasarım olarak güzel ,tok ve sağlam araçlardır. Belki de genel olarak Amerikan tarzını beğeniyor olmam ve bu iki aracın SUV olarak ulaşılabilir rakamlara sahip olması da benim için etken olabilir.

    Her iki aracı da incelemiş ve amaçlarıma uygun bulmama rağmen Türkiye'de vergi oranının yüksek ve benzinin pahalı olması sebebi ile tercihlerimden çıkarmak zorunda kalmıştım. Bir aile için kullanışlı ,rahat ve bence yeterince donanımlı.
    Bagaj geniş,bebek koltuğu arkada olsa bile arka koltuklar ,yanında oturan kişiyi kasmaz,sağlam ve güvenilir araçlardır.
    Şartlar başka olsa idi ,D sınıfı yerine bu aracı tercih ederdim.





  • bu araç otomatik olarak cvt mi kullanıyor şimdi...fordun çok sorunu olan şanzımanı...?eğer öle ise zaten bulaşma hiç......onu geçtik bana bu amerikan jeeplerinin birçoğu güven vermiyor hakikaten iç mekan kaliteside fena değil ama...diğer markalarla karşılaştırınca kalitesiz gibi duruo...diğer seçeneklerede bakın bence...?
  • Teşekkürler, Patriot'un Youtube'da sıradan kullanıcılar tarafından upload edilmiş epey arazi videosu var. Bir kısmını izledim. Okuduğum birçok yorumda da özellikle daha çok şehir SUV diyebileceğimiz CRV, Rav4 gibi araçlara göre arazide çok çok iyi olduğu söyleniyor.

    İç mekan kalitesi çok iyi değil. Şöyle söyleyebilirim, aracım i30'un iç mekanı daha güzel. Çok büyük bir araç da sayılmaz, arkasına oturunca diz mesafesi benim aracımla aşağı yukarı aynı. Bu genişlik benim için yeterli.

    Bugün birçok D sınıfı araç da inceledim, özellikle Avensis, Passat, Superb ve Mercedes C üzerinde çok durdum, epey inceledim. D sınıfında Superb fiyat kalite konfor açısından diğerlerini aşmış gerçekten ama şunu söyleyeyim, Patriot'a vereceğim deri döşeme, ESP donanımlı otomatik bir Superb kadar olacak, Passat'tan ucuz olacak. Onun için bir anda aklıma düştü bu araç. Normal fiyatı 39bin Euro'nun çok altında alabileceğim.

    Vergi olarak şu an için bu aracın vergisi Passat'tan yılda 100-150 Euro fazla sadece, çok sorun değil.



    quote:

    Orjinalden alıntı: bureda


    Aynı teknik yapıya sahip fakat görünümü biraz daha yumuşatılmış olan COMPASS ve onun sert hatlara sahip kardeşi PATRIOT benim şehir içi kullanım amaçlı (az da olsa şehir dışı ve zorlu olmayan arazi için ) beğendiğim araçlardandır.

    Hernekadar bu forumda bu araçlar fazla tutulmasa ve iç kaplama olarak fazla kaliteli bulunmasa da açıkcası tasarım olarak güzel ,tok ve sağlam araçlardır. Belki de genel olarak Amerikan tarzını beğeniyor olmam ve bu iki aracın SUV olarak ulaşılabilir rakamlara sahip olması da benim için etken olabilir.

    Her iki aracı da incelemiş ve amaçlarıma uygun bulmama rağmen Türkiye'de vergi oranının yüksek ve benzinin pahalı olması sebebi ile tercihlerimden çıkarmak zorunda kalmıştım. Bir aile için kullanışlı ,rahat ve bence yeterince donanımlı.
    Bagaj geniş,bebek koltuğu arkada olsa bile arka koltuklar ,yanında oturan kişiyi kasmaz,sağlam ve güvenilir araçlardır.
    Şartlar başka olsa idi ,D sınıfı yerine bu aracı tercih ederdim.






  • Şanzıman problemi hakkında biraz detaylı bilginiz var mı? Paylaşırsanız sevinirim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: deli_yek

    bu araç otomatik olarak cvt mi kullanıyor şimdi...fordun çok sorunu olan şanzımanı...?eğer öle ise zaten bulaşma hiç......onu geçtik bana bu amerikan jeeplerinin birçoğu güven vermiyor hakikaten iç mekan kaliteside fena değil ama...diğer markalarla karşılaştırınca kalitesiz gibi duruo...diğer seçeneklerede bakın bence...?
  • Patriot'un Türkiye fiyatları (ÖTV indirimi hariç) 36.817€ 2.0 CRD, 38.239€ 2.4CVT .Sizin verdiğiniz 39.000€ ile aynı.Demek ki Hollanda fiyatlarıyla Türkiye fiyatları aynı bu durumda .Enteresan???
  • Hollanda zaten Avrupa'da arabaların en pahalı olduğu ülke. Burada da önemli oranda vergi var.

    Türkiye sıfır araç bakımından özellikle kur da dikkate alınırsa, artık Avrupa'ya kıyasla makul fiyatlara araç satılan bir ülke. D sınıfı ve 2.0 motora kadar birçok ülkeye göre daha ucuz olduğu söylenebilir.




    quote:

    Orjinalden alıntı: bureda

    Patriot'un Türkiye fiyatları (ÖTV indirimi hariç) 36.817€ 2.0 CRD, 38.239€ 2.4CVT .Sizin verdiğiniz 39.000€ ile aynı.Demek ki Hollanda fiyatlarıyla Türkiye fiyatları aynı bu durumda .Enteresan???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozgur23

    Hollanda zaten Avrupa'da arabaların en pahalı olduğu ülke. Burada da önemli oranda vergi var.

    Türkiye sıfır araç bakımından özellikle kur da dikkate alınırsa, artık Avrupa'ya kıyasla makul fiyatlara araç satılan bir ülke. D sınıfı ve 2.0 motora kadar birçok ülkeye göre daha ucuz olduğu söylenebilir.




    quote:

    Orjinalden alıntı: bureda

    Patriot'un Türkiye fiyatları (ÖTV indirimi hariç) 36.817€ 2.0 CRD, 38.239€ 2.4CVT .Sizin verdiğiniz 39.000€ ile aynı.Demek ki Hollanda fiyatlarıyla Türkiye fiyatları aynı bu durumda .Enteresan???



    danimarkada fiyatlar hollandanın 2 katı seviyesinde, siz yine şanslı sayılırsınz.


    bir arkadaş cvt şanzıman, ford vs bir şeyler söylemiş ama siz onu kafaya takmayın, ford, focus ve c-max 1.6 dizellerinde cvt şanzıman opsiyonu koymuştu, sonra prolem çıkarınca cvt şanzımanı iptal ettiler, ondan bahsediyor, compass ile uzaktan yakından alakası olmayan bir konu yani.

    compass beni cezbeden bir otomobil değil, çünkü hem içi pek hoş değil hem de chrysler firma olarak uzatmaları oynuyor, eğer sadece normal yollarda kullanacaksanız pratikte mevcut aracınızın stationından fazlası olmayacağı gibi konfor-yol tutuş-ekonomi gibi konularda eksileri olacak, o yüzden superb gibi bir araç çok daha mantıklı.

    ama hafifte olsa offroada çıkarım, hobi amaçlı kullanırım diyorsanız alınabilir.




  • Biraz özel bir soru olacak ama yanıtlarsanız sevinirim.

    I30'dan vazgeçmenizdeki temel sebep nedir, ayrıntılı açıklarsanız sevinirim.
  • i30'dan çok çok memnunum. Ağustos 2007'den beri kullanıyorum hiç sıkıntı yaşamadım. Değiştirmeyi düşünmemin nedeni, i30'u bekarken almıştım şimdi evliyim ve birkaç aylık bebeğim var biraz daha geniş bagajı olan ve üst sınıf bir aile aracına geçmeyi düşünüyorum, durumum da müsait. Onun için D sınıfı araçları inceliyorum epeydir. Bazı SUV opsiyonlarına da bakıyordum, bu Jeep Patriot uygun bir fırsat olarak karşıma çıktı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Biraz özel bir soru olacak ama yanıtlarsanız sevinirim.

    I30'dan vazgeçmenizdeki temel sebep nedir, ayrıntılı açıklarsanız sevinirim.
  • Teşekkürler.

    Yerinizde olsam, D segmenti bir araba düşünürdüm.

    Yakıt tüketimi, yol tutuş ve konfor gibi konularda D segmenti bir araba Patriot'a göre daha iyi olacaktır. Bir de sadece asfalt kullanımı için SUV biraz gereksiz kalıyor. D segmenti bir araba amaca daha uygun olacaktır diye düşünüyorum.
  • Crysler'in durumu beni de endişelendiren bir konu açıkçası ama büyük ihtimalle parçalı olarak satılmak suretiyle bir çözüm bulunacağını zannediyorum. Hem GM hem de Crysler'in tamamen iflas etmesini Amerikan ekonomisi kaldırmaz.

    Superb'e hayranım diyebilirim, arka koltukta inanılmaz bir diz mesafesi sunuyor. Bagajı çok geniş ve çift kademeli açılabilmesi büyük avantaj. Sırf bagaj ağzının darlığından Insignia'yı direkt elemiştim.

    İsterim aslında off-road'a çıkalım ama Hollanda'da tepe bile yok biliyorsunuz, dümdüz bir ülke. Her yere düzgün yollardan ulaşıyorsunuz off-road arazisi bulmak zor. Türkiye'de olsa kesinlikle bir SUV tercih ederim, doğaya çıkabileceğimiz binlerce yer var.

    Sık sık Almanya'ya oradan alternatif rotalarla gezilere çıkıyoruz, ağırlıklı yolda geçse de zaman zaman doğaya çıkma şansımız olacak.


    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Orjinalden alıntı: ozgur23

    Hollanda zaten Avrupa'da arabaların en pahalı olduğu ülke. Burada da önemli oranda vergi var.

    Türkiye sıfır araç bakımından özellikle kur da dikkate alınırsa, artık Avrupa'ya kıyasla makul fiyatlara araç satılan bir ülke. D sınıfı ve 2.0 motora kadar birçok ülkeye göre daha ucuz olduğu söylenebilir.




    quote:

    Orjinalden alıntı: bureda

    Patriot'un Türkiye fiyatları (ÖTV indirimi hariç) 36.817€ 2.0 CRD, 38.239€ 2.4CVT .Sizin verdiğiniz 39.000€ ile aynı.Demek ki Hollanda fiyatlarıyla Türkiye fiyatları aynı bu durumda .Enteresan???



    danimarkada fiyatlar hollandanın 2 katı seviyesinde, siz yine şanslı sayılırsınz.


    bir arkadaş cvt şanzıman, ford vs bir şeyler söylemiş ama siz onu kafaya takmayın, ford, focus ve c-max 1.6 dizellerinde cvt şanzıman opsiyonu koymuştu, sonra prolem çıkarınca cvt şanzımanı iptal ettiler, ondan bahsediyor, compass ile uzaktan yakından alakası olmayan bir konu yani.

    compass beni cezbeden bir otomobil değil, çünkü hem içi pek hoş değil hem de chrysler firma olarak uzatmaları oynuyor, eğer sadece normal yollarda kullanacaksanız pratikte mevcut aracınızın stationından fazlası olmayacağı gibi konfor-yol tutuş-ekonomi gibi konularda eksileri olacak, o yüzden superb gibi bir araç çok daha mantıklı.

    ama hafifte olsa offroada çıkarım, hobi amaçlı kullanırım diyorsanız alınabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur23 -- 5 Nisan 2009; 13:14:32 >




  • bence superb c5 gibi d sinif dizel donanimli bir acac ile daha cok memnun olursunuz
    konfor olarak daha iyidirler ,genelde dag tas gitmiyeceksiniz sehiricine daha uyumlu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goofyitu -- 5 Nisan 2009; 14:12:31 >
  • Özgür23 hayırlı olsun, ne zamandır üst sınıf bir araç baktığını biliyordum ama Patriot gerçekten aradığın üst sınıf mı?
    i30 unu donanım ve sürüş keyfi olarak aratır gibime geliyor.
    39-40.000euro ya BMW 320D labilirsin sanırım
    yine passat 30bine dolu birşekilde alınabilir.

    SUV alıyım diyorsan Sorento-SantaFe Patriottan her açıdan daha tatmin edecektir seni, onlarda 38000euro civarındadır sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpercan -- 5 Nisan 2009; 21:22:54 >
  • Alpercan dostum haklısın birçok açıdan i30'umu özlerim gibi geliyor. Zaten Jeep yukarıda da yazdım hem iç mekan kalitesi hem de donanım açısından i30'a göre zayıf. Zaten aklımda Jeep falan hiç yoktu. Yalnız fuara özel 140 araçlık özel bir kampanya yapmışlar. Verdikleri fiyat çok çok iyi, 31bin Euro.

    Şu anda gri ve siyah olanların tamamı bitti (istedim bulamadılar), yani 90 tanesi falan satılmış. Yalnızca mavi, bej ve turuncu renkler kalmış, ben de bej renge gideceğim büyük ihtimal.

    Eğer otomatik, deri döşeme, cruise control, ESP olan D sınıf bir araca çıksam (ki bu özellikler olmazsa olmazlarım), fuarda çok baktım 35bin Euro'dan aşağıya çıkmıyor. BMW 3.20 ve Mercedes C 200'de ise (C serisinin içi bizim i30'dan dar neredeyse) ise 45bin civarına çıkıyor.

    i30 kullanmanın en kötü yanı da bu herhalde, standart mevcut olan donanımların çoğu diğer markalarda çok yüksek fiyatlı opsiyonlar haline geliyor. Mesela yağmuyr ve far sensörü almaya kalksam 2,100 Euroluk paket gerekiyor.

    Sence bu fiyata -31,000 Euro- çok uygun değil mi? i30'umu da muhtemelen 17bin Euro civarına alacaklar. Böyle düşünürsen yalnızca 14 bilemeden 15bin Euro'ya bu araca geçebiliyorum.




    quote:

    Orjinalden alıntı: alpercan

    Özgür23 hayırlı olsun, ne zamandır üst sınıf bir araç baktığını biliyordum ama Patriot gerçekten aradığın üst sınıf mı?
    i30 unu donanım ve sürüş keyfi olarak aratır gibime geliyor.
    39-40.000euro ya BMW 320D labilirsin sanırım
    yine passat 30bine dolu birşekilde alınabilir.

    SUV alıyım diyorsan Sorento-SantaFe Patriottan her açıdan daha tatmin edecektir seni, onlarda 38000euro civarındadır sanırım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur23 -- 6 Nisan 2009; 12:07:26 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozgur23

    Alpercan dostum haklısın birçok açıdan i30'umu özlerim gibi geliyor. Zaten Jeep yukarıda da yazdım hem iç mekan kalitesi hem de donanım açısından i30'a göre zayıf. Zaten aklımda Jeep falan hiç yoktu. Yalnız fuara özel 140 araçlık özel bir kampanya yapmışlar. Verdikleri fiyat çok çok iyi, 31bin Euro.

    Şu anda gri ve siyah olanların tamamı bitti (istedim bulamadılar), yani 90 tanesi falan satılmış. Yalnızca mavi, bej ve turuncu renkler kalmış, ben de bej renge gideceğim büyük ihtimal.

    Eğer otomatik, deri döşeme, cruise control, ESP olan D sınıf bir araca çıksam (ki bu özellikler olmazsa olmazlarım), fuarda çok baktım 35bin Euro'dan aşağıya çıkmıyor. BMW 3.20 ve Mercedes C 200'de ise (C serisinin içi bizim i30'dan dar neredeyse) ise 45bin civarına çıkıyor.

    i30 kullanmanın en kötü yanı da bu herhalde, standart mevcut olan donanımların çoğu diğer markalarda çok yüksek fiyatlı opsiyonlar haline geliyor. Mesela yağmuyr ve far sensörü almaya kalksam 2,100 Euroluk paket gerekiyor.

    Sence bu fiyata -31,000 Euro- çok uygun değil mi? i30'umu da muhtemelen 17bin Euro civarına alacaklar. Böyle düşünürsen yalnızca 14 bilemeden 15bin Euro'ya bu araca geçebiliyorum.




    quote:

    Orjinalden alıntı: alpercan

    Özgür23 hayırlı olsun, ne zamandır üst sınıf bir araç baktığını biliyordum ama Patriot gerçekten aradığın üst sınıf mı?
    i30 unu donanım ve sürüş keyfi olarak aratır gibime geliyor.
    39-40.000euro ya BMW 320D labilirsin sanırım
    yine passat 30bine dolu birşekilde alınabilir.

    SUV alıyım diyorsan Sorento-SantaFe Patriottan her açıdan daha tatmin edecektir seni, onlarda 38000euro civarındadır sanırım.





    @özgür23,
    Bence söylediklerinde çok haklısın,ayağına gelen fırsatı tepme derim;senin yerinde ben de olsam aynısını düşünürüm ve Patriot'u alırım. Ayrıca yağmur sensörü olmasa da olur çünkü yağmur sensörüne de sinir olurumKendi kendine hızlanır ,durdurmaya çalışırsın durmaz ,yavaşa alırsın hızlanır,hızlı olun istersin olmaz,kısaca bana göre çok fuzuli ,olmasa daha iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bureda -- 6 Nisan 2009; 17:17:21 >




  • Bu aracın daha çok offroad yetenekleri iyi olduğunu biliyorum, Hollanda da offroad a başlayacaksan iyi bir şeçenek.
    Soğutma sistemleri, elektrik sistemleri, şanzımanı araziye uygun bir araç.
    Bu araçla ilgili bilgileri daha çok offroad forumlarında bulabilirsiniz.

    Fiyat olarak pek yorum yapamıycam, çünkü amerikan araçlarına son zamanlarda çok agresif fiyatlandırılıyor.
    http://www.dodge.com.tr/kampanyalar/index.html
    örnek olarak dodge avenger 47bin tl den satılmaya başlandı, şimdi yeni 49bin tl olmuş.

    Gelelim güvenlik konusuna, amerikalılara en güvenmediğim konu güvenlik
    EuroNcap testi sanırım bulunmuyor,ama üst versiyonu G.Cherokee bile pek başarılı değil.
    Amerikan testlerine de pek inanmıyorum ama bitanesini paylaşıyım
    http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=974
    bu da arazi beceri testi
    http://www.expeditionswest.com/equipment/reviews/patriot/index.htm
    quote:

    Orjinalden alıntı: ozgur23

    Alpercan dostum haklısın birçok açıdan i30'umu özlerim gibi geliyor. Zaten Jeep yukarıda da yazdım hem iç mekan kalitesi hem de donanım açısından i30'a göre zayıf. Zaten aklımda Jeep falan hiç yoktu. Yalnız fuara özel 140 araçlık özel bir kampanya yapmışlar. Verdikleri fiyat çok çok iyi, 31bin Euro.

    Şu anda gri ve siyah olanların tamamı bitti (istedim bulamadılar), yani 90 tanesi falan satılmış. Yalnızca mavi, bej ve turuncu renkler kalmış, ben de bej renge gideceğim büyük ihtimal.

    Eğer otomatik, deri döşeme, cruise control, ESP olan D sınıf bir araca çıksam (ki bu özellikler olmazsa olmazlarım), fuarda çok baktım 35bin Euro'dan aşağıya çıkmıyor. BMW 3.20 ve Mercedes C 200'de ise (C serisinin içi bizim i30'dan dar neredeyse) ise 45bin civarına çıkıyor.

    i30 kullanmanın en kötü yanı da bu herhalde, standart mevcut olan donanımların çoğu diğer markalarda çok yüksek fiyatlı opsiyonlar haline geliyor. Mesela yağmuyr ve far sensörü almaya kalksam 2,100 Euroluk paket gerekiyor.

    Sence bu fiyata -31,000 Euro- çok uygun değil mi? i30'umu da muhtemelen 17bin Euro civarına alacaklar. Böyle düşünürsen yalnızca 14 bilemeden 15bin Euro'ya bu araca geçebiliyorum.





  • Teşekkürler hocam, bakalım fiyat ne gelecek. Bugün benim araba için 17bin Euro'ya çıkamayacaklarını söylediler, bakalım ne civarda bir teklifle gelecekler. 2. el piyasası resmen ölmüş durumda Hollanda'da. Yarın net bir sonuç belli olacak bakalım.

    Ben yağmur sensöründen çok memnunum. i30'da 3 aşamalı sensör var, oldukça kullanışlı. Hele buranın ne kadar yağmurlu olduğunu düşünürsen, aslında olmazsa olmaz bir özellik. Bana da far sensörü gereksiz geliyor, ben yaz kış, akşam sabah, farları açık kullanırım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: bureda

    @özgür23,
    Bence söylediklerinde çok haklısın,ayağına gelen fırsatı tepme derim;senin yerinde ben de olsam aynısını düşünürüm ve Patriot'u alırım. Ayrıca yağmur sensörü olmasa da olur çünkü yağmur sensörüne de sinir olurumKendi kendine hızlanır ,durdurmaya çalışırsın durmaz ,yavaşa alırsın hızlanır,hızlı olun istersin olmaz,kısaca bana göre çok fuzuli ,olmasa daha iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur23 -- 6 Nisan 2009; 21:59:52 >




  • Bu testleri inceledim. En son başka bir başlıkta tartışılmış, takla testlerinde en iyi 4 SUV'dan biri çıkmış. Güvenlik değerleri fena değil gibi.

    Offroad imkanı olsa aslında çok istiyorum ama Hollanda'da zor. Daha çok yolda kullanacağız. Yukarıda da yazdığım gibi arada bir Almanya, İsviçre gibi rotalarda offroad yapma şansımız olacak. Nereden baksan yılda 2-3 kere o da.




    quote:

    Orjinalden alıntı: alpercan

    Bu aracın daha çok offroad yetenekleri iyi olduğunu biliyorum, Hollanda da offroad a başlayacaksan iyi bir şeçenek.
    Soğutma sistemleri, elektrik sistemleri, şanzımanı araziye uygun bir araç.
    Bu araçla ilgili bilgileri daha çok offroad forumlarında bulabilirsiniz.

    Fiyat olarak pek yorum yapamıycam, çünkü amerikan araçlarına son zamanlarda çok agresif fiyatlandırılıyor.
    http://www.dodge.com.tr/kampanyalar/index.html
    örnek olarak dodge avenger 47bin tl den satılmaya başlandı, şimdi yeni 49bin tl olmuş.

    Gelelim güvenlik konusuna, amerikalılara en güvenmediğim konu güvenlik
    EuroNcap testi sanırım bulunmuyor,ama üst versiyonu G.Cherokee bile pek başarılı değil.
    Amerikan testlerine de pek inanmıyorum ama bitanesini paylaşıyım
    http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=974
    bu da arazi beceri testi
    http://www.expeditionswest.com/equipment/reviews/patriot/index.htm
    quote:

    Orjinalden alıntı: ozgur23

    Alpercan dostum haklısın birçok açıdan i30'umu özlerim gibi geliyor. Zaten Jeep yukarıda da yazdım hem iç mekan kalitesi hem de donanım açısından i30'a göre zayıf. Zaten aklımda Jeep falan hiç yoktu. Yalnız fuara özel 140 araçlık özel bir kampanya yapmışlar. Verdikleri fiyat çok çok iyi, 31bin Euro.

    Şu anda gri ve siyah olanların tamamı bitti (istedim bulamadılar), yani 90 tanesi falan satılmış. Yalnızca mavi, bej ve turuncu renkler kalmış, ben de bej renge gideceğim büyük ihtimal.

    Eğer otomatik, deri döşeme, cruise control, ESP olan D sınıf bir araca çıksam (ki bu özellikler olmazsa olmazlarım), fuarda çok baktım 35bin Euro'dan aşağıya çıkmıyor. BMW 3.20 ve Mercedes C 200'de ise (C serisinin içi bizim i30'dan dar neredeyse) ise 45bin civarına çıkıyor.

    i30 kullanmanın en kötü yanı da bu herhalde, standart mevcut olan donanımların çoğu diğer markalarda çok yüksek fiyatlı opsiyonlar haline geliyor. Mesela yağmuyr ve far sensörü almaya kalksam 2,100 Euroluk paket gerekiyor.

    Sence bu fiyata -31,000 Euro- çok uygun değil mi? i30'umu da muhtemelen 17bin Euro civarına alacaklar. Böyle düşünürsen yalnızca 14 bilemeden 15bin Euro'ya bu araca geçebiliyorum.







  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozgur23

    Teşekkürler hocam, bakalım fiyat ne gelecek. Bugün benim araba için 17bin Euro'ya çıkamayacaklarını söylediler, bakalım ne civarda bir teklifle gelecekler. 2. el piyasası resmen ölmüş durumda Hollanda'da. Yarın net bir sonuç belli olacak bakalım.

    Ben yağmur sensöründen çok memnunum. i30'da 3 aşamalı sensör var, oldukça kullanışlı. Hele buranın ne kadar yağmurlu olduğunu düşünürsen, aslında olmazsa olmaz bir özellik. Bana da far sensörü gereksiz geliyor, ben yaz kış, akşam sabah, farları açık kullanırım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: bureda

    @özgür23,
    Bence söylediklerinde çok haklısın,ayağına gelen fırsatı tepme derim;senin yerinde ben de olsam aynısını düşünürüm ve Patriot'u alırım. Ayrıca yağmur sensörü olmasa da olur çünkü yağmur sensörüne de sinir olurumKendi kendine hızlanır ,durdurmaya çalışırsın durmaz ,yavaşa alırsın hızlanır,hızlı olun istersin olmaz,kısaca bana göre çok fuzuli ,olmasa daha iyi.




    Herşey olacağına varır. Hayırlısı neyse o olsun. Umarım yeni arabanı en kısa sürede alır ve güle güle kullanırsın.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.