Şimdi Ara

JBL Amfi + Hertz Sistem Tavsiyesi Lütfen (Tamamlandı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
4.600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    İmzamdaki aracıma sonunda doğru düzgün bir sistem kurmak istiyorum. Daha doğrusu olan sistemi elden geçirmek istiyorum.

    - Öncelikle ev sinema ve stereo sistemlerinden aşina olduğum dengeli ve gereksiz uğultulara dönüşmeyen basları tercih ettiğim için ve bagajımın küçük olması sebebiyle SW düşünmüyorum.
    - Gelelim elde olanlara:
    - Ana ünite aracın orjinal teybi ve bagajda orjinal 6lı cd changer. (orjinal gösterge ve direksiyondan kumanda bana çok işlevsel geldği için değiştirmeyi düşünmüyorum)
    - JBL GT5 A 604 Amfi (aracı ikinci el aldığımda üzerindeydi, iyi durumda)
    - Arkada : Hertz Dcx 165 (orjinal hoparlör yuvalarında, 16.5cm)
    - Önlerde: Ne olduğunu bile bilmediğim dandirik iki hoparlör ve göğüste köşelerde tizler var. (tizlerle bağlantı nasıl bilmiyorum)

    - Yukarıda bahsettiğim gibi dengeli, temiz, müziğin önüne geçmeyen ama yine de doygun baslar istiyorum. Pek dup tıs tekno parçalar dinlemem, sistemden asıl istediğim stereonun keyfine varabileceğim dengeli baslarla harmanlanmış çok temiz sesler.

    1- Ne yapmak istiyorum? :
    Arkadaki Hertz Dcx 165'leri ön kapılara almak ve arkayı yeni alacağım hop.lar için boşaltmak istiyorum. Bu durumda göğüsteki tizler nasıl olacak? Bildiğim kadarıyla göğüsteki tizlerle ön kapılardaki hop.lar bağlantılı, bu durumda bağlantı anlamında bir modifikasyon yapmalı mıyım? Şu anda göğüsteki tizlerin yeterli olup olmayacağı da ayrı bir soru işareti.

    2- Bu arada teyp -- amfi -- hoparlör bağlantıları saçma sapan bir halde nasıl takıldı bilmiyorum ama şimdiki konfigürasyonda stereo olayı birbirine girmiş 3 hop. sağ ses verirken 1 hop sol veriyor gibi bir durum var. Nasıl yapılır bilimiyorum ama komple sökülüp elden geçirilmesi lazım. Önereceğiniz yöntemlere hatta yardımlara (ankara) açığım :)

    3- Masraf gerektiren kısım :
    Ses renginin çok farklı olmaması açısından arka hop.lar için yine marka olarak Hertz seçmem doğru olur mu? Hangi modele yönelmemi tavsiye edersiniz? Bilinçli tavsiyeler gelecekse başka marka önerilerine de açığım.
    Aslında yeterli performans alabileceksem arka hop. yuvaralarını bozmak istemiyorum o yüzden arka hop.lar 16.5 -17cm düşünüyorum. Ama yok olmaz o zaman bas duymazsın diyorsanız başka, el mahkum dalıcaz arkaya.

    4- Amfi ile ilgili bir soru:
    Geçen amfiyi kurcalıyordum (ayarları tamamen bozdum sanırım, onları da elden geçirmem gerekicek, neyse) ses girişlerinin orada aux in girişleri gördüm. bu girişlerden arabanın önüne hat çekip stereo jak girişiyle nokia 5800 bağlayabilir miyim? telefon baya kaliteli ses veriyor, .flac formatıylla amfi coşar derim ben....mümkünse tabi...


    Bu basit projeyi en kısa zamanda yardımlarınızla tamamlayıp sonuçları burada sizinle paylaşmak isitiyorum. Yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tiasonpenthe -- 15 Mart 2010; 10:28:53 >







  • Merhabalar,

    Kendi imkanlarıyla araştırma yapıp önümüze doneler koyan, kafası da sizin gibi çalışan kullanıcılara bayılırım

    Şimdi hemen özetle tavsiyelerimi sunayım,

    - Arkadaki HCX' ler olduğu yerde kalıyor. Amfinin Rear kanalından sürülüyor. Filtresi Flat seçiliyor.
    - Ön tarafa bir takım Hertz DSK 165 alınıyor. Amfinin Front kanalından sürülüyor. Filtre HPF seçiliyor. FREQ ayarı kulak zevkinize göre 320 hz' den başlayarak saat yönünün ters yönüne doğru 32 HZ' ye kadar usul usul açılıyor. Hah bu ayar güzel oldu denilen yerde duruluyor.
    - İnput ayarları ise her iki kanalda tam ortada bırakılıyor.

    Aracınb orjinal hoparlörleri ve camın kenarındaki tizleri ne oluyor? Tabi ki Hertz DSK' lar onların oldukları yerlere konuşlandıkları için onlar ıskartaya çıkarılıyor. İstenildiği takdirde orjinal tiz direkt teypten bağlı kalabilir. Tabi DSK' nın tizlerine uygun güzel yer bulup da orjinal tizi yerinde bırakabilirseniz.

    Bu konfigürasyonla çıkan ses sizi tatmin eder diye düşünüyorum. Etmezse ayarları gözden geçiririz.


    Basları az duyuyorum derseniz 2. konfigürasyon,

    - Arkadaki DCX ön kapıya kaydırılır, amfinin front kanalından sürülür. Filtre HPF. Freq ayarı yine aynı şekilde ve kulak zevkine göre. İnput yine aynı, yarım açık
    - Arkaya bir çift Hertz DCX 690 alınır. Amfinin Rear kanalından sürülür. Filtre Flat. İnput yarım ile son çeyrek arasında.
    http://dogubankshop.com.tr/?urun-detay_658_OTO_HOPARLOR_HERTZ_DCX690.html Bu hertz DCX 690' ı ucuz bulabileceğiniz adreslerden biri. Google yazarak daha uygununu bulabilirsiniz.

    2. konfigürasyon sizi fazlasıyla tatmin eder. Hangisini yaparsanız yapın, muhakkak fotoğraf ekleyiniz.

    Kolay gelsin...




  • Öncelikle elinizdeki bileşenlerin ve almanızı önereceğim mid takımının teknik detaylarını aşağıda ekledim.
    Şoföre ses önden geleceği için, ön kapılara 1 mid takımı almak yerinde olacaktır.
    Bu mid takımının tizini yine arabada göğüs dediğiniz yere yerleştirebilirsiniz.
    Elinizdeki amfi bu bileşenleri tam beslemese de ses olarak size yeteceğini düşünüyorum.
    Amfinin ön çıkışlarına bu midleri bağlayarak, amfideki HPF yi kullanıp 50 Hz in altındaki frekansları kesebilirsiniz.
    Böylece midler çalamayacağı alt basları çalmaya çalışmayacağı için (HPF nin özelliği bu zaten) daha kaliteli çalacaklardır.
    Arkadaki yerlere yine Hertz kolonlarınızı monte ettirerek amfinin arka çıkışlarına bağlayın, yine HPF ile frekans kesimi 60 Hz den yapılırsa, aynı şekilde seste bozulmaları önlemiş olacaksınız.
    Kolonları sağlı-sollu doğru bağlarsanız, stereoyu hissedersiniz.
    Ayrıca +/- leri doğru bağlarsanız, basslar birbirini sönümlemez.
    Kabaca bu şekilde.

    JBL GT5 A 604

    Crossover type (12dB/oct., 20Hz – 320Hz;rear) LP/HP/flat
    Crossover type (12dB/oct., 20Hz – 320Hz;front) LP/HP/flat
    Output power (RMS, ≤1% THD + N; 2 ohms) 4 x 80W
    Output power (RMS, ≤1% THD + N; 4 ohms) 4 x 60W

    Hertz DCX 165

     JBL Amfi + Hertz Sistem Tavsiyesi Lütfen (Tamamlandı)


    Hertz DSK 165

     JBL Amfi + Hertz Sistem Tavsiyesi Lütfen (Tamamlandı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MustangGT39 -- 10 Mart 2010; 1:28:07 >




  • Öncelikle akerimoglu ve MustangGT39, fikirlerinizi belirttiğiniz için teşekkür ederim.

    Kusura bakmayın işlerden dolayı hemen geri dönme şansım olmadı.
    Şimdi, anlaşılan o ki bir set Hertz Dsk 165 alıyorum. Elimde de bir set Hertz Dcx 165 var zaten.

    Dcx 165 60Hz'e kadar inebiliyor. Tiz ayrı değil.
    Dsk 165 50Hz'e kadar inebiliyor. Tiz ayrı (crossoverlar ile geliyor)

    1- Bu durumda Dsk'ları (yeni alınacak) arkaya bağlayıp, Dcx'leri (şu anda arkadalar) ön kapılara almam gerekiyor. Arkada biraz daha iyi bas olması açısından; doğru muyum arkadaşlar?

    Bu plana uyduğum durumda Dsk'ların tizlerini arkaya mı yerleştirmek durumundayım? Yok öyle değil derseniz Dsk'nın tizlerini crossoverlarla ön kapıya alacağım Dcx'lere mi bağlamalıyım? Bu konu kafamı karıştırdı biraz...Yeni alacağım Dsk'ların yerleşimi konusunda biraz daha detaylı fikir/billgi verebilirseniz sevinirim.

    2- Bir de ana ünitenin değişmemesi ses kalitesini çok etkiler mi? Değiştirmeyeceğim ama merak ettiğim için soruyorum.

    3- Son olarak da Amfi üzerindeki AUX girişi ne işe yarar? İlk mesajımda belirttiğim gibi oraya telefonuma girmek için bir adet stereo jak çekebilir miyim?

    Biliyorum Dcx, Dsk, Crossover, Tiz vsvs. biraz karıştırdım fakat bu araba ses sistemlerine çok yabancıyım....


    @akerimoglu: işe bir başlayayım tüm adımları fotoğraflayacağım.... mesajınızda arkadaki HCX'ler demişsiniz HCX değil Dcx onlar. Yanlış anlaşılma mı oldu yoksa yanlış mı yazdınız aceba çünkü arkada Hcx olması işleri baya bir değiştiriyor sanırım. ::kafasını kaşıyan smayli::



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tiasonpenthe -- 11 Mart 2010; 12:10:38 >




  • Sahne açısından ben ön kapılara mid takımları önerdim, tizlerini ayırıp göğüsteki yere yerleştirebilirsiniz diye.
    Arkadan daha çok bass gelmesini istemiyorsanız, arkaya takacağınız DCX lerde HPF kullanmayıp, Flat sürersiniz.
    Amfideki AUX çıkışı, 2. amfi kullanıldığında tekrar teypten değil de bu AUX çıkışından 2. amfiye ses aktarmak içindir.
    Sistemdeki en önemli parça teyptir zaten.
    Ayrıca teypte LPF ve HPF özellikleri varsa, bu ayarları istediğiniz an değiştirebilirsiniz, yani elinizin altında olur.
  • Hmmm aslına bakarsanız hem önde sahne geniş olsun istiyorum hem de arkadan daha iyi bas alıyım istiyorum (SW olmadan 16.5cm ile mümkün olanın en iyisi)...
  • Bu sistemi ben kendi arabama yapıyor olsaydım, ilk önce teorik olarak uygun olan konfigürasyonu ve ayarları uygulardım.
    Daha sonra değiştirerek en uygununu bulurdum.
    Zaten size yapılabilecekleri önerdim.
    Size sadece uygulayıp denemek ve sonucu görmek kalıyor.
  • Şimdi, eğer ben üşenmem, kafama koyar ve yaparım diyorsanız, bahsettiğiniz gibi,

    - DSK' nın wooferları arkaya
    - Tizleri öne
    - DCX' ler ön kapıya

    montajlayalım. Bu durumda ayarlar değişiyor. Rear kanalından DSK' ları sürelim. Filtre HPF, FREQ 50 HZ. Front kanalından DCX' ler. Filtre HPF, FREQ ortalarda (kulak zevkine göre)...

    Önceki mesajda DCX yerine HCX yazmışım. Dikkate almayınız.

    Aslında, DSK' ların tizlerinin sağlığı açısından, tizleri direkt teypten sürseniz daha hoş olur. Nihayetinde wooferlarını mid sesler için değil, bas sesler için kullanacaksınız. Wooferlar da oldukça dayanıklıdır. Gaza gelip sesi açtığınızda tizleriniz yanabilir. Zaten, tizleri uzatığ öne getirdiğiniz, ön kağıdaki DCX' leri de HPF filtreden sürdüğünüz için tiz ihtiyacınız oldukça güzel karşılanacaktır. Teybin bir kanalından tizleri sürün, dilediğinizde teypten ayarlarıyla da oynayabilirsiniz.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akerimoglu -- 11 Mart 2010; 17:57:52 >




  • Sanırım kafama koydum ve DSK wooferları arkaya monte edip tizleri de öne uzatacağım, ön kapılarda da DCX'ler olacak.
    Bu akşam DSK165'lerin siparişini veriyorum.

    Bu arada DSK'lerle her woofer için 2 adet crossover geliyor. Henüz manual falan okuma fırsatım olmadı ama bunları nasıl kullanacağım hakkında bilgi verebillir misiniz?

    Bu arada dediğiniz mantıklı geldi tizleri direk teypten sürmek daha güvenli olacak sanırım. teypten sürersem crossoverlar kullanılacak mı yine? Nasıl?

    Teşekkürler...
  • Aslında ben benim DSK' ları satmayı düşünüyorum, ama kıyamıyorum. Çok eğlenceli zamanlar geçirdik

    Bağlantı için,
    http://hertz.tchernovaudio.com/goods/pdf/hertz_Dieci_comp_coax_system_manual.pdf

    Tizlerin cros overlerini de bağlayıp o şekilde teyple sürün, tam garanti olur. Ayarları teypten yapıp istediğiniz sesi alana kadar kurcalarsınız.
  • @akerimoglu : hocam senin sistemin fotoğrafları var mı? imzaya bakınca merak ettim :)
  • Şimdilik şuradan bir kısmına bakınız. Haftasonu ceplik yaptırıyorum, teybim de değişimden gelecek muhtemelen. O zaman tüm sistemin fotoğraflarını çekip koyacağım.
    http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=38&t=436
  • Hocam işçilik hakkaten on numara olmuş...güle güle kullan...fotoları güncelleyince crossoverların ve componentlerin yerleşimini de görmek isterim..

    bu arada bu sabah gittigidiyordan DSK 165'lerin siparşini verdim...yarın gelirse girişicem arabaya...
    önce amfiyi ve teybi komple söküp multimetreyle kabloları kontrol edip sağı solu düzgünce ayarlayacağım...

    ayrıca fırsatım olursa bugün bir şematik çizip yorumlarınızı almak istiyorum...
  • Evet arkadaşlar şematik hazır....Sistem aşağıdaki gibi olacak...itirazı, yorumu, önerisi olan??








     JBL Amfi + Hertz Sistem Tavsiyesi Lütfen (Tamamlandı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tiasonpenthe -- 12 Mart 2010; 14:40:44 >
  • Aklıma birşey takıldı şimdi; arkada tiz çalabilen hiçbirşey kalmadı bu son konfigürasyonda??arkada oturanlar için çok boğuk bir ses olmasın??
  • Şema güzel olmuş ama amfiye teypten giriş yaparken RCA çevirici deck kullanmanız lazım.
    Öne teyp çıkışından bağlayacaklarını da bu deckten önce bağlayacaksınız.
    Kalan herşey doğru olmuş.
  • Şema %90 doğru,

    Ana üniteden amfiye giden bağlantı RCA olacak. Ayrıca ana üniteden sürdüğünüz tizlerden sonra amfiye doğru kablo devam etmiyor. Sanırım farkındasınızdır da şemayı çizerken dikkate almamışsınız.
  • Doğru diyorsunuz RCA kablo çıkıcak teypten, onu çizmedim. Bu arada ben bakınca tizlere ayrılan kablo amfiye doğru devam da ediyor....sizin browserda görünmedi heralde...

    Bu arada arkada hiç tiz ses kaynağı olmaması konusuna yorum yok mu arkadaşlar? çok mu kötü olur aceba? bunun çözümü ne olur?
  • Bence sorun olmayacaktır.
    Bağladığınızda test edersiniz, biz buradan ancak tahmin yürütebiliriz.
  • Arkada tiz olmamasını özellikle istedik zaten. Sahneleme ve kulak dolgunluğu açısından, arka taraftan alt frekans gelmesi tercih edilir. Siz de sistemi bu şekilde yaptığınızda belki ilk bir iki gün yadırgayacaksınız. Ardından çok seveceksiniz.

    Dikkat ederseniz hiçbirimiz aracın arka tarafı ön tarafından daha müsait olmasına rağmen tesisatı oraya doldurmuyoruz. İnce ve orta sesleri öne, subwoofer arkaya
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.