Şimdi Ara

Javada Ateri oyunu yapmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
444
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba donem odevi olarak hocamiz seganin hang on oyununu verdi. Bunu birebir yakin sekilde yapmamizi istiyor fakat gui goreli daha 1 ay oldu ve hic bir oyun tecrubemiz yok . Yardimci olucak tavsiyeler olsun , ornek amacli basit oyunlarin kaynak kodlari olsun yardim ederseniz cok sevinirim.
    Oyunu hatirlatmak amaciyla:http://youtu.be/oP0-yosb7UA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sonerason -- 27 Nisan 2015; 18:10:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • http://jmonkeyengine.org/ ya dahttp://libgdx.badlogicgames.com/ gıbı populer ıkı tane Java tabanlı oyun motoru kullanmanı tavsıye ederım eger hoca sıfırdan motoru sızın yazmanızı ıstemedıyse. Oteki turlu bunu yapmak saçma derecede uğraştırıcı olmasının yanısıra bir üniversite öğrencisine de pek bir şey katmaz bana göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    http://jmonkeyengine.org/ ya dahttp://libgdx.badlogicgames.com/ gıbı populer ıkı tane Java tabanlı oyun motoru kullanmanı tavsıye ederım eger hoca sıfırdan motoru sızın yazmanızı ıstemedıyse. Oteki turlu bunu yapmak saçma derecede uğraştırıcı olmasının yanısıra bir üniversite öğrencisine de pek bir şey katmaz bana göre.

    Oyun motoru kullanamiyoruz malesef ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sonerason S kullanıcısına yanıt
    O halde gecmıs olsun, Canvas, Draw, Paint, Graphics, Color gibi class lari ogrenerek, Bitmap ve Sprite manipulasyonlari ile temel modelleme yaparak baslamalisin. Motorla falan ugrasmadan kucuk kutulari hareket ettirip daha sonra efektler vererek bir sekilde yapilabilir ama dedigim gibi bunlar bir universite ogrencisine mezun oldugu zaman ne akademik hayatinda ne de is hayatinda fark yaratan pozitif deger katacak seyler degil. Ben olsaydim projeyi degistirmeye calisirdim, cidden sacma. Bunun yerine Android tabanli bir Paint programi yapsan ayni kavramlari cok daha iyi bir sekilde ogrenir hatta bir kac Design Pattern i hazmederek kullanmis olurdun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    O halde gecmıs olsun, Canvas, Draw, Paint, Graphics, Color gibi class lari ogrenerek, Bitmap ve Sprite manipulasyonlari ile temel modelleme yaparak baslamalisin. Motorla falan ugrasmadan kucuk kutulari hareket ettirip daha sonra efektler vererek bir sekilde yapilabilir ama dedigim gibi bunlar bir universite ogrencisine mezun oldugu zaman ne akademik hayatinda ne de is hayatinda fark yaratan pozitif deger katacak seyler degil. Ben olsaydim projeyi degistirmeye calisirdim, cidden sacma. Bunun yerine Android tabanli bir Paint programi yapsan ayni kavramlari cok daha iyi bir sekilde ogrenir hatta bir kac Design Pattern i hazmederek kullanmis olurdun.

    Projeyi degistirme gibi durumum yok hoca herkese ayni projeyi verdi. 2. Sinif javaya giris dersiydi ogrendigimiz her seyi ( gui , thread, exception handling ) tam olarak kavrama amaciyla verdigini dusunuyorum hocanin . Neyse tesekkur ederim dostum yardimin icin 10 gunumuz kaldi birseyler yapmaya calisicaz artik :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonerason


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    O halde gecmıs olsun, Canvas, Draw, Paint, Graphics, Color gibi class lari ogrenerek, Bitmap ve Sprite manipulasyonlari ile temel modelleme yaparak baslamalisin. Motorla falan ugrasmadan kucuk kutulari hareket ettirip daha sonra efektler vererek bir sekilde yapilabilir ama dedigim gibi bunlar bir universite ogrencisine mezun oldugu zaman ne akademik hayatinda ne de is hayatinda fark yaratan pozitif deger katacak seyler degil. Ben olsaydim projeyi degistirmeye calisirdim, cidden sacma. Bunun yerine Android tabanli bir Paint programi yapsan ayni kavramlari cok daha iyi bir sekilde ogrenir hatta bir kac Design Pattern i hazmederek kullanmis olurdun.

    Projeyi degistirme gibi durumum yok hoca herkese ayni projeyi verdi. 2. Sinif javaya giris dersiydi ogrendigimiz her seyi ( gui , thread, exception handling ) tam olarak kavrama amaciyla verdigini dusunuyorum hocanin . Neyse tesekkur ederim dostum yardimin icin 10 gunumuz kaldi birseyler yapmaya calisicaz artik :)

    Soyle online calisan bir acik arttirma programi odevi verse idi, client-server mantigi ile, insanlar server a baglanip bir urunu acik arttirma ile satin alsalardi hem de bunu GUI uzerinden yapsalardi hem Thread, hem socket IO, hem GUI , hem de adam gibi Exception ogrenirdiniz. Hocalarin bazen boyle anlamsiz hareketleri olabiliyor, kolayliklar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonerason

    Arkadaslar merhaba donem odevi olarak hocamiz seganin hang on oyununu verdi. Bunu birebir yakin sekilde yapmamizi istiyor fakat gui goreli daha 1 ay oldu ve hic bir oyun tecrubemiz yok . Yardimci olucak tavsiyeler olsun , ornek amacli basit oyunlarin kaynak kodlari olsun yardim ederseniz cok sevinirim.
    Oyunu hatirlatmak amaciyla:http://youtu.be/oP0-yosb7UA

    Bu projeyi 2 turlu yapabilirsin, hocanizin oyun motoru kullanmamanizi istemesinin tek sebebi bu projeyi alan kisinin/kisilerin oyun programlama mantigini anlamanizdir. Burda ilk olarak ogrenmeniz gereken Game Loop dedigimiz mevzudur, yani oyun dongusu. Bunu ogrenmen gerek oncelikle. Eger bunu Java da yapacaksan, JMonkey senin en iyi aracindir, Libgdx icin kaynak bulabilirsin ama kullanmak JMonkey e gore daha zordur. Oncelikle mantigin su olmali, sunu kavramalisin. Motor giderken suna dikkat et, aslinda motor gitmiyor, sadece senin verdigin hiz suresinde yandaki nesneler yer degistiriyor (agaclar, yandan gecen motorlar).

    Daha sonra, carpisma teknigini anlaman gerekiyor, 2 nesne birbiri ile nasil carpisir? Her nesneyi bir dikdortgen veya kare biciminde tasarlarsan ve bunu matris ile yazarsan, iki nesnenin birbiri ile etkilesimli oldugu yer nesnelerin carpistigi yerdir bunu cozersin.

    Daha daha sonra, bu motor nasil haraket edecek? Bunu soyle cozersin, Bitmap ile yaptigin motor nesnesine bir class ve haraket et sinifi yazarsin, burada yon tusunun ileri tusuna arttir++ dersin. Ancak burada onemli olan su, timer kullanirken timeri kontrol etmek icin yeniden bir sinif yazman gerekecek.

    Dip Not: Bunun herhangi bir tarafinda yapay zeka vs. yok, sadece carpisma teknigini iyi anlaman gerekiyor, ondan sonra hareket ettirme olaylarini kolaylikla yaparsin. Ayrica carpisma olduktan sonra oyun dongusu mantiginda sunu kullanmalisin, carpisma oldu mu? Cevap evet ise; oyun dongusunu sonlandir ve theradlari sonlandir ve bastan baslat. Aksi halde her carpisma oldugunda oyun kaldigi yerden devam eder.

    Projende kolayliklar.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    eski bir simulasyon oyunu.
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PROOF#

    quote:

    Orijinalden alıntı: sonerason

    Arkadaslar merhaba donem odevi olarak hocamiz seganin hang on oyununu verdi. Bunu birebir yakin sekilde yapmamizi istiyor fakat gui goreli daha 1 ay oldu ve hic bir oyun tecrubemiz yok . Yardimci olucak tavsiyeler olsun , ornek amacli basit oyunlarin kaynak kodlari olsun yardim ederseniz cok sevinirim.
    Oyunu hatirlatmak amaciyla:http://youtu.be/oP0-yosb7UA

    Bu projeyi 2 turlu yapabilirsin, hocanizin oyun motoru kullanmamanizi istemesinin tek sebebi bu projeyi alan kisinin/kisilerin oyun programlama mantigini anlamanizdir. Burda ilk olarak ogrenmeniz gereken Game Loop dedigimiz mevzudur, yani oyun dongusu. Bunu ogrenmen gerek oncelikle. Eger bunu Java da yapacaksan, JMonkey senin en iyi aracindir, Libgdx icin kaynak bulabilirsin ama kullanmak JMonkey e gore daha zordur. Oncelikle mantigin su olmali, sunu kavramalisin. Motor giderken suna dikkat et, aslinda motor gitmiyor, sadece senin verdigin hiz suresinde yandaki nesneler yer degistiriyor (agaclar, yandan gecen motorlar).

    Daha sonra, carpisma teknigini anlaman gerekiyor, 2 nesne birbiri ile nasil carpisir? Her nesneyi bir dikdortgen veya kare biciminde tasarlarsan ve bunu matris ile yazarsan, iki nesnenin birbiri ile etkilesimli oldugu yer nesnelerin carpistigi yerdir bunu cozersin.

    Daha daha sonra, bu motor nasil haraket edecek? Bunu soyle cozersin, Bitmap ile yaptigin motor nesnesine bir class ve haraket et sinifi yazarsin, burada yon tusunun ileri tusuna arttir++ dersin. Ancak burada onemli olan su, timer kullanirken timeri kontrol etmek icin yeniden bir sinif yazman gerekecek.

    Dip Not: Bunun herhangi bir tarafinda yapay zeka vs. yok, sadece carpisma teknigini iyi anlaman gerekiyor, ondan sonra hareket ettirme olaylarini kolaylikla yaparsin. Ayrica carpisma olduktan sonra oyun dongusu mantiginda sunu kullanmalisin, carpisma oldu mu? Cevap evet ise; oyun dongusunu sonlandir ve theradlari sonlandir ve bastan baslat. Aksi halde her carpisma oldugunda oyun kaldigi yerden devam eder.

    Projende kolayliklar.

    Oncelikle cevabiniz icin tesekkur ederim . Benim ilk basta zorlandigim nokta oyunda en azindan duz yolda giderken yolun arkaya nasil gelecegini dusunemedim yani endless road mantigini . Onun disinda collision kisimlarinda koordinatlari veya intersect metodlarini kullanacagimi biliyorum . Ayni sekilde aslinda motorun hep ekranin ortasinda sabit kaldigini degisenin sadece yol oldugunu da farketmistim. Dedigim gibi su en azindan duz yol kisminda yolun arka arkaya dongu halinde dizilmesini nasil yapicagima dair bir bilgi verirseniz cok sevinirim .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bunu için yapman gereken koordinat hesabı ve birbirini tamamlayan düz bir arka plan böyle resimler yan yana geldiğinde normal gözüecek yani resim üst kısımdan çıkarken alttan başka bir resim girecek ve bu çıkış ve giriş hızlarını senin aracın hızı belirleyecek. Ayrıca arka plan dümdüz olmasın istersen eksta internette ağaç resimleri (png olmalı yani arka planı renksiz olacak) bulup o resimleri de yolun üzerine yapıştırırsın böylece farklı bir arkaplan oluşur bu ağaçlar kayboldukça yenisine belli bir ölçü de random la çıkarırsın. Tabii bu nesneleri bi arraylist de falan tutup koordinatlarını bir loopla ayarlarsın ve ekranın üst kısmından çıkan nesleleri de silmen gerekecek verimlilik açısından, koaly gelsin
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.