Şimdi Ara

Jant aralıklarının performansa etkisi var mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Millet uzaya çıkıyor bizim hala konuştuğumuz konuya bak :):))::)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yaa düşündüğünüz şeylere bakın.Bildiğimiz çok hızlı spor arabaların jantlarını izleyin yeter.Merak etmeyiniz onların mühendisleri bu işlere bizden çok kafa yordukları kesin. Bu kadar net.(Belki fark edilmemiştir.NOKTA)
  • Jant genişledikçe konfor azalır mı?Yok öyle bi dünya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş uzaya çıkmayla şunla bunla ne alakası bu sorunun?

    Mühendisler herşeyi düşünseydi ve mükemmel yapsaydı araçları test etmemize ve bu forumu kurmaya ne gerek vardı ?

    Araçların tipine ve genişliğine bakıp tencere alır almamız gerekirdi.


    Otomobilleri seven insanlarız konuşacağız tabi ki bu bölğm bunun için var bir çoğumuz da bunun için üye olduk.
  • themonsterlive T kullanıcısına yanıt
    Uzaya çıkmakla ne alakası var. Size göre mühendislik , bilim harikası olan uzay araçları bile sorun yaşayıp parçalanabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jant aralıklarının sık yada seyrek olmasının bir etkisi olucağını sanmam zaten jantlara basınçlı hava gelmiyoki gelse o jantlar fazlasıyla hava sesi yapardı diye düşünüyorum zaten genelde jantlar lastiğin iç kısmında kalıyor ve hanta rüzgar teması az oluyor diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diyelim ki önemsenecek kadar ciddi bir etki var, rüzgar janttan geçip nereye gidecek ? Fren diski, kaliperler, rot bağlantıları, süspansiyon kolları, amortisörler, helezon, çamurluk davlumbazı vs. vs. ... Hava janttan geçse nereye gidecek ?

    Yüksek süratlerde yanal rüzgarlar önemli evet, uzayda ne kadar çok yer kaplıyorsanız; her yeri kaplayan havayla o kadar çok çarpışırsınız bu her kesit için geçerli ama bunun 3cm önce ya da sonra olması da pek birşey değiştirmeyecek; oradan geçerken yönetmiyorsanız şayet. Elbette aracın tabanında yapacağınız bilimum düzenlemeyle janttan geçen havayı alıp önden gelenle birleştirir; egzoz borusunun ısıttığı yatakta hızlandırarak arkaya transfer eder ve "blown diffuser" yapabilirsiniz mesela. 200 km./s ile viraj dönmeye başladığınızda belki faydaları olur.

    Tabi bunu yaparken büyük aralıklı jantın yaratacağı türbülansın da aerodinamiye zararını ya da faydasını bir rüzgar tünelinde test etmeyi unutmazsınız; bir gün belki onu da kullanabiliriz.

    Sözün özü, jantlardan geçen yanal rüzgarları düşünmeden önce bütün araçları üçer santim yere yaklaştırarak araçların yüksekliğini 3' er santim azaltsaydık sıra bunları tartışmaya gelirdi belki de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 24 Mart 2015; 22:09:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: b2580x

    Jant kol aralığı artarsa daha hafif olur. Örneğin 12 kollu bir jant yerine 5 kollu. Hafif olmasından dolayı perfomansa katkısı vardır ama anlaşılmaz bence. Hızlanırken ve dururken daha hafif olduklarından performansı artar. Bir de virajlarda daha hafif olduklarından yana savrulma isteği daha az olur bundan dolayı yol tutuşu artar. Bu hafiflik olayını en iyi bence siyah çelik jant olan bir arabaya aluminyum forged jant takılınca anlaşılabilir. Tabii kol aralığı arttığı için rüzgar içeri daha fazla girer. Bunun artı yönü frenler daha çabuk soğurlar ama bir taraftan da rüzgar sürtünmesi artar. O sürtünmeyi iyice azaltmak için araba üreticileri hybrid modellerine hepsine olmasada full kapalı jant koyuyor daha aerodinamik olması için.

    Oz lar genelde cok kolludur. Ama bircok janttan hafiftir. Sizin dediginiz sey yanlış. Ister cok kollu. Ister az kollu. Onemli olan agırlıga etki eden kullanilan malzemenin kalitesidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hyundai i30 aracının orjinal jantı 16" aralıkları kapalı bir jant. Geçen sene 17" Advan rg 2 jant aldım. Aralıkları çok geniş, sürüşte hiçbir fark hissetmedim.
     Jant aralıklarının performansa etkisi var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KNTLG -- 24 Mart 2015; 22:21:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: b2580x

    Jant kol aralığı artarsa daha hafif olur. Örneğin 12 kollu bir jant yerine 5 kollu. Hafif olmasından dolayı perfomansa katkısı vardır ama anlaşılmaz bence. Hızlanırken ve dururken daha hafif olduklarından performansı artar. Bir de virajlarda daha hafif olduklarından yana savrulma isteği daha az olur bundan dolayı yol tutuşu artar. Bu hafiflik olayını en iyi bence siyah çelik jant olan bir arabaya aluminyum forged jant takılınca anlaşılabilir. Tabii kol aralığı arttığı için rüzgar içeri daha fazla girer. Bunun artı yönü frenler daha çabuk soğurlar ama bir taraftan da rüzgar sürtünmesi artar. O sürtünmeyi iyice azaltmak için araba üreticileri hybrid modellerine hepsine olmasada full kapalı jant koyuyor daha aerodinamik olması için.

    Oz lar genelde cok kolludur. Ama bircok janttan hafiftir. Sizin dediginiz sey yanlış. Ister cok kollu. Ister az kollu. Onemli olan agırlıga etki eden kullanilan malzemenin kalitesidir.

    Dediğiniz doğru ama beni yanlış anlamışsınız. Ben orda aynı jantı kasdetmek istedim. Mesela bir modelin 12 kollusu var bir de 5 kollusu. Aynı malzeme aynı yöntem. Tabiki az kollu daha hafif olacaktır.




  • Bilgi için teşekkürler, merak ettiğim için soruyorum zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KNTLG kullanıcısına yanıt
    Belki asgari düzeyde bir etkisi vardır fakat hissedilecek düzeyde değildir. Ayrıca dediğim genel anlamda yüksek hızlar için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bisikletteki jantlar için hazırlanmış bir video vardı ama bulamadım.

    Fİzikçi değilim ama aralıklarda 2 etken önemli:

    1) Jantın ağırlık merkezi. Dişli çark prensibine göre, ağırlık merkezi , 0 noktasından uzaklaştıkça, daha çok güç gerektiriyor olabilir
    2) jantın arasındaki boşluklar. bu da hava giriş çıkışı açısından önemli
  • ABCdiküçgeni kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğim şey de tam olarak bu. Hava giriş çıkışlarının etkisi nedir acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muallimadayı M kullanıcısına yanıt
    Bisiklette küçük farkların büyük değişiklik yaratmasını bekleyebiliriz. Toplam kütle çok küçük (bir otomobile kıyasla) toplam hacim çok kısıtlı ve de lastiklerin yere temas yüzeyi çok ince.

    Tüm bunlara ek olarak iki tekerlek üstünde; gidiyor; özellikle düşük hızlarda ağırlık merkezi ufak değişimlere çok duyarlı. Ve motoru çok kuvvetsiz ve edilgen; sağa sola yalpalıdığında çekişten düşüyor, hatta üşüyor (: (motor güvü 1 hp; 1 human power)

    Yine ilaveten bisikletin profil kesitini düşündüğümüzde 2 boyutlu olarak jantlar bu alanın yarısından fazlasını oluşturuyor ve bisikletin jantları hiçbir zaman otomobillerdeki kadar hızlı dönmüyor özellikle düşük süratte yandan gelen havayı geçirmediğinde kütlesine oranla ciddi sayılacak bir drag yaratır; tıpkı rüzgara karşı bir kağıdı tutmak gibi ve rüzgarın gidiş yönünde (rüzgar altı) bunu dengeleyecek iki tekeri daha yok; üstündekine bir ekstra iş daha; ağırlığı dengede tutmak için ... Özetle şartlar çok farklı.

    Yine de ortalama 55 km. süratle seyredilen zamana karşı; time-trial için üretilmiş özel ve hafif bisikletlerde genellikle arka jantın bilerek kapatıldığını görüyoruz. Hız arttıkça orada da işler değişiyor;

     Jant aralıklarının performansa etkisi var mı?




  • hocam hp horse power demek
  • performansa etki edeceğini sanmıyorum.

    aynı ağırlıkta 5 kollu ve 7 kollu jantta performans farkı olacağını sanmam. burada önemli olan konular torkun tekreleğe aktarılması ve lastiğin yere basması.

    her koşul eşit ise sadece jantın kolları arasındaki boşluk değişecekse hiçbir fark olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: |Amon|

    hocam hp horse power demek

    Biliyorum da, bisiklet için onu human power' a çevirdim işte. Ufak bir espriydi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muallimadayı

    Bahsettiğim şey de tam olarak bu. Hava giriş çıkışlarının etkisi nedir acaba ?

    Yüksek hızlarda havanın kolay bir şekilde akmasını sağlayarak arabaların rahat süzülebilmesi için tasarlandığından var o hava kanalları mevcut.Hız arttıkça havanın uyguladığı kuvvet çok ciddi seviyelere ulaşıyor bu da hem aracın performansını düşürüyor hemde gelen hava akımını doğru şekilde iletilmezse aracın dengesini bozuyor.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.