Şimdi Ara

Janna, The Storm's Fury Rehber

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
3.019
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3.rehberimle karşınızdayım


     Janna, The Storm's Fury Rehber



    Skill'ler


     Janna, The Storm's Fury Rehber
    Tailwind, Janna'nın passive skill'idir. Janna dahil takımdaki herkese bonus olarak %3 movement speed verir. Janna ölüyken bu bonus kaybolur.

    Oyundaki en iyi passive'lerden biridir, özellikle takımınızdaki jungler için çok yararlı olabilir.

     Janna, The Storm's Fury Rehber
    Howling Gale, Janna bir hortum yaratır ve bu hortum giderek büyür. Maksimum channeling süresi 3 saniyedir fakat hortum Q'ya tekrar basılarak daha önce de atılabilir. Hortuma yakalanan düşmanlar hortumun gücüne bağlı olarak damage alır ve havaya fırlar.

    Range : 1100 - 1700
    Mana Cost : 90 / 105 / 120 / 135 / 150
    Cooldown : 14 / 13 / 12 / 11 / 10
    Damage : 60 / 85 / 110 / 135 / 160 (+0.75 ability power)
    Saniye başına ek damage : 25 / 30 / 40 / 50 / 60
    Maksimum damage : 135 / 175 / 230 / 285 / 340 (+0.75 ability power)

    Janna'nın en önemli skill'i. Doğru kullanıldığında teamfight'ların kaderini değiştirebilir. Knockup efekti de channeling spell'leri bozduğu için katarina, nunu gibi champion'lara karşı çok etkilidir. Support olarak oynadığımız için bu spell'in damage'i çok da önemli olmayacak bizim için.

     Janna, The Storm's Fury Rehber
    Zephyr, passive olarak Janna'ya bonus movement speed ve diğer ünitelerin içinden geçme özelliği verir. Active olarak ise rakibe 3 saniyelik slow uygulayan bir nuke fırlatır. Bu skill cooldown'dayken skill'in passive özellikleri kaybolur.

    MS Bonus : %4 / %7 / %10 / %13 / %16
    Mana Cost : 40 / 50 / 60 / 70 / 80
    Cooldown : 12 / 11 / 10 / 9 / 8
    Magic damage : 60 / 115 / 170 / 225 / 280 (+0.6 ability power)
    Slow : %24 / %30 / %36 / %42 / %48

    Slow efekti dışında support'lukla çok da alakası olmayan bir skill ama bize asıl yararı passive özelliği. Bu skill ve Tailwind sayesinde sayesinde Janna oyundaki en hızlı champion oluyor.

     Janna, The Storm's Fury Rehber
    Eye of the Storm, Janna hedefe 5 saniyelik bir kalkan verir ve bu kalkan yok olmadığı sürece hedef bonus damage kazanır. Bu skill turret'lara da verilebilir.

    Mana Cost : 70 / 80 / 90 / 100 / 110
    Cooldown : 10
    Kalkan : 80 / 120 / 160 / 200 / 240 (+0.9 ability power)
    Bonus damage : 14 / 23 / 32 / 41 / 50

    Janna'yı support yapan asıl skill. Doğru kullanıldığında aynı miktardaki heal'dan çok daha iyi olabilir çünkü verdiği damage çok iyi. Turret'lara verilebilmesi de büyük bir avantaj çünkü Heimerdinger dışında turret'lara böyle bir bonus verebilen tek champion Janna.

     Janna, The Storm's Fury Rehber
    Monsoon, Janna bir fırtına yaratarak etraftaki tüm düşmanları 875 range boyunca fırlatarak 725 aoe içerisindeki takım arkadaşlarına 4 saniye boyunca 8 kere heal verir.

    Mana Cost : 150 / 225 / 300
    Cooldown : 150 / 135 / 120
    Toplam heal : 280 / 440 / 600 (+1.4 ability power)

    Bana kalırsa tüm support ulti'lerine kıyasla daha iyi. Soraka'nın vereceği heal sizi asla 5 kişinin arasından kurtarmaz ama bu ulti kurtarabilir.




    Skill - Spell


    Olası bir level 1 teamfight durumunda Q çok daha yararlı olacağı için önce Q ile başlanır. Böyle bir olasılık yoksa E ile Q'nun yeri değiştirilebilir.

     Janna, The Storm's Fury Rehber


    İlk olarak max'lanması gereken skill E çünkü ana support skill'imiz o. Ad carry'nin lane'de kalabilmesi için çok gerekli ve ad carry'e bonus olarak verdiği damage Janna'nın kendi vurabileceği damage'den daha fazla.

    İkinci olarak W max'lıyoruz çünkü hem çok iyi movement speed veriyor hem de damage'i oldukça iyi. Q'nun mana cost'u level arttıkça çok fazla artıyor, early-mid'de onu spam'lemek mümkün değil zaten.

    Spell olarak
     Janna, The Storm's Fury Rehber
    kesinlikle alınmalı. Yanına alabileceğiniz 2 spell var bunlar
     Janna, The Storm's Fury Rehber
    ve
     Janna, The Storm's Fury Rehber
    . Flash her support'ta olması gereken bir spell ve Janna için ayrıca önemli çünkü bazen araya flash ile girip ulti atmanız gerekebiliyor. Ben yine de
     Janna, The Storm's Fury Rehber
    kullanıyorum çünkü Janna oynarken feed'lemek gibi bir sorunum olmuyor, Janna'yı %100 support olarak oynadığım için clairvoyance'i daha yararlı buluyorum.




    Mastery


     Janna, The Storm's Fury Rehber


    1 puan offense çünkü
     Janna, The Storm's Fury Rehber
    mastery'si var. Utility'deki 8 puan ise görüldüğü gibi vision arttırmak ve daha fazla mana regen'e sahip olmak için.

    Defense'deki gold mastery'sini almamın nedeni Janna'nın çok fazla asist alması ve bu mastery'nin utility'deki gold mastery'siyle yaklaşık olarak aynı miktarda gold vermesi. O zaman neden utility'e vermedik derseniz utility'deki diğer mastery'ler Janna için çok da gerekli değil ve defense mastery'leri Janna'yı gerçekten ölümsüz yapıyor. Movement speed mastery'lerin hiçbirini almıyoruz çünkü gerek yok, Janna zaten oyundaki en hızlı champion.




    Rune


     Janna, The Storm's Fury Rehber


    Red'ler karşıdaki ad carry'e karşı daha dayanıklı olmak için flat armor.

    Yellow'lar mana regen çünkü Janna'da sürekli birilerine kalkan vermeniz gerektiği için mana sıkıntısı oluyor.

    Blue'lar late game'de caster'lardan tek yememek için mr / lvl.

    Quint'ler de tüm support'larda olması gereken gold per 10.




    Item Build


    Oyuna başlarken mutlaka
    + 3x
    + 2x
    ile başlayın. Bu itemler zaten tam olarak 475 gold yapıyor.

    500 gold biriktiğinde recall yapıp
    ve yine alabildiğiniz kadar
    alın. Mümkünse bir tane de dragon için olmak üzere
    alın. Eğer oyun başında first blood veya asist almışsanız erkenden
    alın, çok faydalı olur.

    Buradan sonra support'larda klasik olan
    ve
    bitirmeye çalışıyoruz. Ne olursa olsun
    almadan önce bu itemleri çıkmaya çalışmayın. Biraz daha fazla para kazanayım derken botunuz yok diye adamları feed'lemeyin.

    Teamfight'lar erken başlamışsa ilk göreviniz önceden yaptığınız
    ile
    bitirmeye çalışmak olmalı. Eğer hala lane'de takılıyorsanız
    tamamlamak veya
    almak daha iyi olur.

    Neden
    derseniz ben bu item'in Janna için çok yararlı olduğunu düşünüyorum. Janna diğer bazı support'lar gibi arkadan 2 heal atıp kaçan bir support değildir ve çok fazla mana harcar. Sadece tek bir itemle caster'lara karşı oldukça dayanıklı olabilirsiniz ve mana sorununu çözebilirsiniz. Inventory'de yer israfı diye düşünürseniz hedef item'leriniz
    ve
    olsun. Bu item'ler bittiğinde zaten mastery'den de gelen CDR ile beraber yeterince CDR'miz oluyor.

    Eğer takımda çok fazla auto attacker varsa
    'dan sonra ilk olarak
    çıkmaya çalışın, teamfight'larda çok etkili olur.
    kasmayı düşünüyorsanız da bot olarak
    değil
    veya
    yapın yoksa CDR boşa gider.

    kasmaya gerek olmadığını düşünüyorsanız
    yapmaya başlayın. Genel olarak build şöyle olur:


    +
    +
    +


    Bu item'ler bittiğinde oyun zaten bitmeye yakındır ama daha da uzarsa
    ile
    yapabilirsiniz. Kendi kalkanı ve ulti'siyle beraber çok iyi oluyor.

    Son kalan slot'a takımın ihtiyacına göre
    /
    /
    /
    gibi itemler kasabilirsiniz. Ama tabi CDR veren bir item kasarsanız
    'i başka bir botla değiştirmeyi unutmayın.




    İpuçları


    İtem build'inde 5 item saydım çünkü support olarak 1 slot'unuzu her zaman ward'lara ayırmak zorundasınız. Mümkün olabildiğinde çok ward alın, paranız varsa 5 tane almaktan çekinmeyin ve dk 20'den sonra çok fazla ölmüyorsanız her zaman
    bulundurun.

    Janna oynarken en çok dikkat etmeniz gereken şey ulti'nin kullanımı. Ulti'yi dengeli giden bir teamfight'ta atıp da adamları kurtarmayın, birisi tek yakalandığında veya kaçmanız gerektiğinde kullanın. Lane'deki combat'larda ulti'yi kullanmaktan çekinmeyin, verdiği heal early-mid game'de azımsanmayacak kadar çok. Eğer çok kötü durumdaysanız ulti'yi bir kere basıp hemen tekrar kaçmaya başlayın yoksa tekrar yakalanırsınız.

    Q'yu teamfight'lar sırasında kullanırken çok bekletmeyin. Onun anlık knockup efekti bile teamfight'ın gidişatını değiştirmeye yetebilir, çok bekletirseniz geç olabilir veya rakipleriniz o alandan uzaklaşabilir.

    Eğer yanınızdaki ad carry'de ad yerine armor penetration rune varsa turret altında last hit yapma konusunda sıkıntı yaşayabilir. Yardımcı olmak için kalkan vermeye çalışın. Bu skill sadece damage'den korunmak için değil damage vurmak için de çok etkilidir. Mesela azcık hp ile kaçmakta olan bir Ashe'yi öldürmek üzere ulti kullanacak olan Caitlyn'e kalkan verirseniz ulti'si daha fazla damage vurur.

    Peşinizden 3 kişi kovalıyorken bir tanesini slow'lamak için W kullanmayın, kendi movement speed'inizi düşürürsünüz.

    Teamfight'larda her zaman carry'nin yanında durmaya çalışın, onu koruyacak tek kişi sizsiniz.

    Turret veya inhibitor alırken damage'i en yüksek olan değil, attack speed'i en yüksek olan kişiye kalkan verirseniz daha hızlı alırsınız, aynı şey dragon için de geçerli. Dragon'u tanklayan kişinin hp sıkıntısı yoksa kalkanı başka birine verin çünkü dragon zaten vurduğu kişinin attack speed'ini azaltıyor, başka birine vermeniz çok daha hızlı kesmenizi sağlar.

    Yanınızdaki ad carry feed'lenmişse tüm lane'i ward'layıp mid lane'e gank atabilirsiniz, Janna gayet iyi gank atabilen bir champion.

    Minion kalmadığı halde turret'a son vuruşu indirmeye çalışan bir rakip varken beklenmedik şekilde turret'a kalkan vererek avantajlı duruma geçebilirsiniz.




    Lane Partnerleri


    Janna tüm ad carry'lere uyum sağlayabilen dengeli bir support fakat bazı carry'lerle beraber özellikle daha iyi oluyor.

     Janna, The Storm's Fury Rehber
    Graves early game'de tamamen physical burst üzerine kurulu bir champion. Kalkan varken Q+R atıp 2 tane auto attack yaparsa çoğu adamı yere indirir.


     Janna, The Storm's Fury Rehber
    Benzer şekilde, Vayne de ultisi açıkken burst hero'su haline geliyor. Kendinden de gelen bonus ad ile beraber çok iyi damage vuruyor.


     Janna, The Storm's Fury Rehber
    Varus'un combo'su olan 3 AA ve Q / E'yi bir kalkana sığdırabilirseniz o da harikalar yaratabiliyor.

     Janna, The Storm's Fury Rehber
    Tüm skill'leri AD'den etkilenen bir champion için Janna'nın kalkanı gayet iyi.



    Counter'lar


    AOE Harass / Poke

    Ulti dışında heal olmadığı için
     Janna, The Storm's Fury Rehber
    /
     Janna, The Storm's Fury Rehber
    /
     Janna, The Storm's Fury Rehber
    /
     Janna, The Storm's Fury Rehber
    ve benzeri champion'lara karşı etkisiz kalabiliyor. Bir kişiye kalkan verseniz bile birkaç kişiye birden vurabiliyor bunların skill'leri.


     Janna, The Storm's Fury Rehber
    Janna'ya lane'de rahatça üstünlük kurabilen tek support. Nedeni çok fazla harass'ı olması ve movement speed verebilmesi.

     Janna, The Storm's Fury Rehber
    Ulti'den önce Q tutturursa attığınız ulti pek bir işe yaramıyor.

     Janna, The Storm's Fury Rehber
    Nocturne de Janna'ya karşı etkili champion'lardan çünkü doğru bir kalkan ile ulti'yi engelleyebilir ve siz ulti ile onu uzaklaştırsanız bile carry'i ulti'siyle tekrar yakalayabilir. Görüşü engellediği için de kalkanın range'i oldukça uzun olduğu halde carry'e kalkan veremeyebilirsiniz.

     Janna, The Storm's Fury Rehber
    Kalkanınızın olmadığı bir anda saldırırsa carry'niz veya siz tamamen savunmasız kalırsınız çünkü siz Q atana kadar Graves işini bitirmiş olur. Ayrıca Nocturne gibi görüşü engellemesi çok kötü çünkü bir şey görmeden ulti atmaya falan kalkarsanız takım için kötü olabilir.


    hatalar olabilir düzeltme ekleme yapacağım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Auspexa -- 6 Ağustos 2012; 17:21:12 >







  • Hocam buda digerleri gibi çok güzel olmus
  • Hacı platinden sonra motora bağlamışız :D
  • jungle maokaide bekliyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ReverdyFromLoL

    jungle maokaide bekliyoruz

    bütün buildler birbirine benziyo zaten aegis shurelia
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stealthmass

    quote:

    Orijinalden alıntı: ReverdyFromLoL

    jungle maokaide bekliyoruz

    bütün buildler birbirine benziyo zaten aegis shurelia

    carrying carry
  • güzel
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    StarCraft II [ANA KONU]
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Güzel olmuş, yararlı bilgiler var.
    Ellerine sağlık.
  • Rehber çok iyi olmuş.
    Eklemek istediğim birkaç öneri;
    1-Ulti ile full (ya da daha fazla) heal verilmek istenirse basılı tutulması gerekir. Channeling tarzı, basılıyken hareket ederseniz bozulur.!
    2-Masterylerden gelen başlangıç goldu olduğundan ben mana şeysine ek olarak 2xWard,1 kırmızı ward,1 mana pot(kendi tercihim) alıyorum. Kırmızı ward early ganki kolaylaştırıyor (karşı tarafın wardlarını görebilip yıkabildiğimizden), biz base'e giderken ad carry de daha rahat oluyor ki karşı takımın wardu yok, çok agresif olamayacaklar. (pushlama vs.)
    3-Chalice of Harmony'yi ben de eskiden alırdım ama diğer itemleri biraz geciktiriyor diye düşünüyorum. Sonuçta oyundaki en fakirler supportlar:p
    4-Herhangi bir turretınızı pushlayan varsa onun görebileceği/duyabileceği bir yere cv atmak, gank atacaklar sanıp geri gitmesine neden olabilir. Bende %80 işe yarıyor.d

    Ulti ile yapılabilecekler;
    Nhat Nguyen'den öğrendiğim birşey:d Tf başladığında biraz geride durup sadece sizin takımdakileri alacak şekilde ulti atın. Takım arkadaşlarınızın sürekli dolan hpleri, tf'yi almanızı kolaylaştıracak.

    Eğer karşı takım midde kulenizi pushluyorsa (all mid anında) tüm takım turretınız altında bekliyorsa, tf başlamadan (siz başlatıcaksınız), ya da başladığı anda flash ile karşı takımın arkasına geçip ulti ile turret altına fırlatabilir,aynı anda da heal verebilirsiniz.(biraz tehlikeli bır yol, genelde karşı taraf üstünse yaparım)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Silent Enigma -- 16 Mayıs 2012; 10:05:16 >




  • Güzel olmuş eline sağlık..
  • Bana Janna aldıran rehber dedirten rehber.
  • janna-vayne gibi aşırı rezil bir lane match-up'ı önerip.janna-mf,janna-ashe gibi klasik lane durumlarını yazmamış olman bile hayal kırıklığıydı.neyse.en azından rehber denilecek detayda yazmışsın.tebrikler,
  • qnq mayokai rehberi yapma onu ben yapıyım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mike Oldfield

    janna-vayne gibi aşırı rezil bir lane match-up'ı önerip.janna-mf,janna-ashe gibi klasik lane durumlarını yazmamış olman bile hayal kırıklığıydı.neyse.en azından rehber denilecek detayda yazmışsın.tebrikler,

    ben öyle düşünmüyorum vayne janna olabilecek en iyi combo'lardan biri nedenini de açıkladım zaten. Vayne ulti kullanıp bi kalkan aldığı anda oyundaki hiçbir carry onun kadar damage vuramaz. her şey early game'den ibaret değil, belki bi alistar daha iyi oluyor vayne ile ama late game açısından vayne late game'deki en iyi carry, janna da late game'deki en iyi support. 6 level'a kadar biraz passive oynamak gerekli sadece.

    http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=2061051

    burda senin yazdığını yazan bi adam var herkes downvote yapmış zaten bu konu için açılmış başka topic'ler de var nedenleri yazıyor. ashe + janna gereksiz bence ashe zaten early game'de çok çok zayıf, karşıda bir urgot + soraka varken hiçbir şey yapamazlar. mf ile de fena olmuyor ama mf daha agresif olan leona, alistar gibi support'larla daha iyi oluyor. karşıda taric varken bir şey yapamaz bu combo.




  • Tori Black
  • dün bi oyunda jungle janna geldi katletti gitti bizde arada ks felan ..
  • Janna ve Alistar'ı lanedeki işlevleri nedeniyle birbirlerine çok benzetiyorum. İkiside yanındaki partnerlerinin yanına adam yaklaştırmayacak özelliklere sahip (tornado, alistar'ın yere vurması gibi). Üstelik bir de Janna'nın kalkanı var. O yüzden size yapılan ganklerden kurtulma şansınız yüksek. Bu özellikleriyle yanındaki carrye çok yardımcı.

    Şu anda Janna ad carry + supp kombinasyonu için bence en iyi supportlar arasında.

    Son olarak Ashe - Jenna ikilisi için söyleyecek bir şeyim var. Ashe - Soraka seçimi, Ashe'nin mana ihtiyacı yüzünden çok daha iyi. Vayne gibi bildiğin adam avına çıkacak isimler için Janna'nın kalkanı çok ideal, denilen gibi rezil değil.
  • Eklendi
  • Güzel olmuş.
  • pasifi takıma büyük avantajlar veriyor nerflenmeli bence
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.