Şimdi Ara

jaguar x type 2.2 dizel hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
1
Favori
8.337
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • herkese merhabalar arkadaslar jaguar x type 2.2 dizel almayı düşünüyorum(x type 2.0 dizel değil özellikle belirtmek isterim) ancak aklıma takılan bazı konular var yardımcı olursanız sevinirim.öncelikle bu arabayı kullananlar var mı.eksi ve artı yönleri nelerdir 10 gündür nette araştırıyorum ancak çok farklı görüşler var.tam bilgi sahibi olamadım. satılan x type 2.2 ler arasında şöyle de bişey dikkatimi çekti. bazıları önden çekişli bazıları arkadan çekişli aradaki fark nedir..hangisini tavsiye edersiniz.ayrıca 2.2 dizellerin manuel viteslileri var mı..



  • Hocam belki çok geç bir cevap oldu ve belki de çoktan yeni bir araç satın aldınız fakat ben yine de bu araç ile ilgili bilgi vermek istedim
    Daha önce yaklaşık 10 ay bahsettiğiniz aracı kullandım, araç bana değil babama aitti ama aracı birçok kez kullanma fırsatım oldu. Öncelikle BMW 5.20 D, AUDİ A6 2.0 TDİ, MERCEDES E 220 CDİ, OPEL İNSİGNİA 1.6 T, MİNİ COOPER, BMW 3 kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim:araç çevrenizde gördüğünüz ve neredeyse birbirine tıpa tıp benzeyen araçların arasından kolaylıkla fark edilip dikkat çekiyor Nerde olursanız olun insanların ilgisini çekmeyi bilen bir otomobilden söz ediyoruz. İlk olarak performansından söz etmek istiyorum: Motor hacminden de anlaşılacağı üzere ( her ne kadar hacmine göre yeterli HP ve TORK gücüne sahip olmadığını düşünsem de) araç gayet performanslı.(0-100 hızlanma 9 sn civarı). Araçta turbo boşluğu hissedilmiyor ve yüksek hızlara kadar hiç nazlanmadan soluksuz çıkabiliyor. Bizdeki araç 6 ileri klasik tam otomatik tork konventörlü şanzımana sahipti, Bu şanzıman performansı az da olsa törpülüyor, vites geçişleri şimdilerde popüler olan DGS, EDC, POWERSHİFT vb çift kavramalı yarı otomatik şanzımalar kadar hızlı değil. Ancak konfor konusunda başarılı; vites geçişleri gayet sarsıntısız, hissedilmiyor ve kararsızlık da yaşatmıyor. Ayrıca manuel kullanıma da izin veriyor. Kısacası bu araç netice itibariyle süratten çok konfor ve prestij için üretildiğinden performası sürücü kitlesi için bence çok çok yeterli. Babam max. 250 km hıza çıkabilmişti
    Sürüş özelliklerine gelince ilk söyleyeceğim şey aracın yol tutuşunun harika olduğudur. Yüksek hızlarda girdiğiniz virajlarda araç asla kayma, yoldan çıkma bv eğilimler göstermiyor, yola adeta örümcek gibi yapışıyor Yere yakın oluşu da bunda etkili. Araç konfor bakımından uzun süreli şehirler arası yolculuklarda sürücüsünü ve yolcularını rahat ettirebiliyor. Yumuşak süspansiyonlar virajlı ve özellikle yokuş aşağı yollarda aracın yaylanarak gitmesini sağlıyor, güven hissi veriyor Aracın içi gerçekten çok kaliteli duruyor: deri koltuklar, ahşap görünümlü tasarımlar aracın iç kısmına 'ben özel bir aracım' hissi veriyor. Dizel motor sesi kabinden neredeyse hiç duyulmuyor. Eğer sürekli aracı dinleyen bir sürücü veya yolcu değilseniz otomobilin benzinli olduğunu sanmanız işten bile değil. Amma velakin yüksek hızlarda rüzgar sesini ve biraz bozuk zeminlerde yol sesini içeri yansıtmama konusunda motor sesi kadar başarılı değil. Maalesef rüzgar sesi ve yol sesi kabine bir miktar giriyor. Ancak şahsen bu ses beni rahatsız edecek düzeyde değildi aracı kullandığım zamanlarda. Otomobilin iç hacmi çok büyük değil. Hatta arkada 3 kişi oturuyorsanız biraz sıkışma durumu var, ön taraf ise daha ferah ve rahat. Genel olarak ortalama bir iç hacme sahip diyebilirim: çok iyi de değil çok kötü de... Aracın yakıt tüketimine gelince şehiriçi 100 km'de yaklaşık 9 lt mazot tüketir. belki 9 lt çok gelmiş olabilir ancak 2.2'lik büyük hacimli bir motor, tam otomatik şanzıman, 1,5 tonluk ağırlık ve günümüz için konuşacak olursam yeni nesil teknolojilere sahip olmayan motor göz önünde bulundurulduğunda 9 lt çok değil. Eğer istanbul'un bol dur-kalk'lı trafiğinde iseniz ve otomobili performanslı kullanıyorsanız 10 lt'yi görmek de mümkün. Şehirler arası ise ortalama bir hızda 100km'de otomobil yaklaşık 6-7 litre mazot tüketecektir. Ben bizzat Bursa- İzmir arası ve İzmir şehir içi yaklaşık 350 km'lik yolu 100-120 km hız arasında katettim ve araçtan indiğimde 6 lt gibi bir ortalama tutturmuştum. Aracı satın aldığımızda 20.000 km'de idi ve 10 aylık kullanımımız sonunda aracı 40.000 km'de iken sattık ve bu 10 aylık süre zarfında hiçbir arıza çıkarmadı, başımızı ağrıtmadı. Vergi, kasko,bakım, servis vb masrafları babam karşıladığı için bu konularda bilgi veremeyeceğim Otomobili 76 bin liraya almıştık ve bizdeyken fırtınadan dolayı üzerine levha düşüp hasar görmesine rağmen aracı 74 bin liraya satmıştık ki 2 bin liralık zarar gayet makul. Bizdeki araç önden çekişli idi ve internette bu araç ile ilgili çokça yaptığım araştırmalar sonucunda arkadan itişlisine -en azından ülkemizde- rastlamadım. Yine ülkemizdeki 2. el araç otomobil sitelerinde aracın manuel şanzımana sahip olan versiyonuna da şahit olmadım. Yalnız bazı yabancı sitelerde( sanırım Alman) manuel şanzımalı olanları da gördüm. Araçla ilgili başka sorunuz varsa yardımcı olmaya çalışacağım




  • Hocam çok teşekkür ederim dediğiniz gibi geç cevap alabildim konuya..aynen dedğinz gibi araç aldım bide sattım :))) ..foruma da pek girmeyince cevap şimdi yazabiliyorum kusra bakma... Ama şimdi okuyunca tekrar alasım geldi çoook teşekkür ederim bilgileriniz için ..ama şimdi bütçe kısıtlandı toparlarsam hala düşünüyorum çok teşekkür ederim :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.