Şimdi Ara

İyiki TÜV var (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
0
Favori
10.549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ne zaman arabayı ustaya götürsem aynı tepkiler:

    OOO abi bunun burası bilmemne olmuş değiştirelim

    vaay abi bunun şurasında şeyi şey yapmış onu şey yapalım yoksa yan yatar çamura batar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu

    quote:

    Orijinalden alıntı: alptuğ56

    quote:

    Orijinalden alıntı: Details

    bu arada merak ediyorum TUVTÜRK'te aracı hafif kusur almadan geçebilen var mı acaba?
    Daha 22 bin kilometredeki kusursuz çalışan araca bile yağ kaçagı var hafif kusur şeklinde not düşebiliyorlar. Ama bloga bakıyorsunuz araç tertemiz, ne yağ kaçagı var, ne de herhangi bir leke. Aracınızı yetkili serviste bakımlarını aksatmadan kullanıyorsunuz, üstelik muayene öncesi Bosch Car serviste muayene öncesi kontrolden geçiriyorsunuz, herşey kusursuz çıkmasına rağmen Tüvtürk farlarınızın ayarını beğenmiyor.

    bu arada merak ediyorum TUVTÜRK'te aracı hafif kusur almadan geçebilen var mı acaba?

    yok galiba

    benim araç içinde far ayarı hafif kusur olarak yazmışlardı

    oysa farın camı ampulü dahil değiştirmiş ve ayar yaptırıp öyle gitmiştim ama yine de ayarsız çıktı

    vardır bir sebebi ama ben çözemedim

    Evet TUV Türk'ten kusursuz geçen bir araç biliyorum. Ama yalnızca bir araç: Taner GÖDE'nin Gümüş Gölge'si. Maşaallah. Allah nazardan saklasın.

    Yeni sahibi iyi baksın diye umalım artık Biliyorsunuz Taner abinin yeni beyaz güvercinini




  • Teşekkürler.

    Titiz olmak ara sıra işe yarıyor.

    Eminim kusursuz geçen başka otomobiller de vardır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu
    Evet TUV Türk'ten kusursuz geçen bir araç biliyorum. Ama yalnızca bir araç: Taner GÖDE'nin Gümüş Gölge'si. Maşaallah. Allah nazardan saklasın.


     İyiki TÜV var
  • "Sıvı gaz sistemi:camlar üzerinde ikaz etiketleri yok................................................. Hafif kusur"
    Bu ibareyi anlamadım ama neyse.
  • cama lpg etiketi yapıştırmadığınız için hafif kusur yazılmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SarpBalaban

    cama lpg etiketi yapıştırmadığınız için hafif kusur yazılmış

    Cama yapıştırınca kapalı otoparka sokmuyorlar
    Teşekkürler hiç aklıma gelmemişti bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkadım52 -- 19 Ekim 2011; 17:18:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakum52

    Bugün aracı muayene yaptırmak için araç muayene istasyonuna gittim,
    1 kusur dışında sorun çıkmadı onuda inşallah haftaya hallderiz ancak öncesinde yaşadıklarımı paylaşmak istedim.
    iyiki muayene mecburiyetimiz var,
    eğer böyle bir mecburiyet olmasa trafikte allaha emanet yaşıyoruz.
    Sabah sanayiye gidip şöyle bir aracı gösterelim belki kusur falan bulurlar dedik.
    ilk şok:
    Fren balataları bitmiş ustanın dediğine göre eğer böyle devam etseymişim freni pedalının trafikte ayağımın altından gitmesi an meselesiymiş,
    yani bu güne kadar kaza yapmamam şans imiş,neyse balataları v.s. diğer tekerlek bakımını yaptırdık.
    rot balansçıya gittik .
    Esas şok burada.
    Rot başı çıktı çıkacak.
    ustanın söylediği şuydu.
    bu arabayla evinden çıkıp buraya gelmen büyük şans.
    rot başı eskimiş ve eğer o çıkarsa yolda direksiyon hakimiyeti ortadan kalkarmış.
    neyse onu da yaptırdık .
    lamba ayarı .motor yağlama v.s. yapıp muayene istasyonuna gittik.
    Allahtan lpg bakımını 5-6 ay önce yaptırmıştık. sızdırmazlık raporunda sorun çıkmadı.
    şimdi düşünüyorumda muayene olmasaydı acaba kaza yapıp öldükten sonramı aracımızın bakımını yapacağız.

    Geçmiş olsun ama sen şimdi bu mantıkla arabana bir daha 2 sene bakım filan yaptırmazsın. Muayene tarihini beklersin.

    Çok yanlı. Çok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: atakum52

    Bugün aracı muayene yaptırmak için araç muayene istasyonuna gittim,
    1 kusur dışında sorun çıkmadı onuda inşallah haftaya hallderiz ancak öncesinde yaşadıklarımı paylaşmak istedim.
    iyiki muayene mecburiyetimiz var,
    eğer böyle bir mecburiyet olmasa trafikte allaha emanet yaşıyoruz.
    Sabah sanayiye gidip şöyle bir aracı gösterelim belki kusur falan bulurlar dedik.
    ilk şok:
    Fren balataları bitmiş ustanın dediğine göre eğer böyle devam etseymişim freni pedalının trafikte ayağımın altından gitmesi an meselesiymiş,
    yani bu güne kadar kaza yapmamam şans imiş,neyse balataları v.s. diğer tekerlek bakımını yaptırdık.
    rot balansçıya gittik .
    Esas şok burada.
    Rot başı çıktı çıkacak.
    ustanın söylediği şuydu.
    bu arabayla evinden çıkıp buraya gelmen büyük şans.
    rot başı eskimiş ve eğer o çıkarsa yolda direksiyon hakimiyeti ortadan kalkarmış.
    neyse onu da yaptırdık .
    lamba ayarı .motor yağlama v.s. yapıp muayene istasyonuna gittik.
    Allahtan lpg bakımını 5-6 ay önce yaptırmıştık. sızdırmazlık raporunda sorun çıkmadı.
    şimdi düşünüyorumda muayene olmasaydı acaba kaza yapıp öldükten sonramı aracımızın bakımını yapacağız.

    Geçmiş olsun ama sen şimdi bu mantıkla arabana bir daha 2 sene bakım filan yaptırmazsın. Muayene tarihini beklersin.

    Çok yanlı. Çok.

    Tabiki yaptırmayacağım.
    -lastik yenilendi
    -rot,balans ayarı (rot başı-ayağı v.s. değişti)
    -arka-ön fren değişti,
    -motor 10 bin km yağ değişimi/bakımı yapıldı.
    -silecek/emniyet kemeri/lpg bakımları yapıldı
    ara-sıra yağını suyunu kontrol ettikmi işlem tamamdır.
    İnşallah kaza gibi birşey olmazsa bakım işi 2 yıllığına bitmiştir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atakum52

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: atakum52

    Bugün aracı muayene yaptırmak için araç muayene istasyonuna gittim,
    1 kusur dışında sorun çıkmadı onuda inşallah haftaya hallderiz ancak öncesinde yaşadıklarımı paylaşmak istedim.
    iyiki muayene mecburiyetimiz var,
    eğer böyle bir mecburiyet olmasa trafikte allaha emanet yaşıyoruz.
    Sabah sanayiye gidip şöyle bir aracı gösterelim belki kusur falan bulurlar dedik.
    ilk şok:
    Fren balataları bitmiş ustanın dediğine göre eğer böyle devam etseymişim freni pedalının trafikte ayağımın altından gitmesi an meselesiymiş,
    yani bu güne kadar kaza yapmamam şans imiş,neyse balataları v.s. diğer tekerlek bakımını yaptırdık.
    rot balansçıya gittik .
    Esas şok burada.
    Rot başı çıktı çıkacak.
    ustanın söylediği şuydu.
    bu arabayla evinden çıkıp buraya gelmen büyük şans.
    rot başı eskimiş ve eğer o çıkarsa yolda direksiyon hakimiyeti ortadan kalkarmış.
    neyse onu da yaptırdık .
    lamba ayarı .motor yağlama v.s. yapıp muayene istasyonuna gittik.
    Allahtan lpg bakımını 5-6 ay önce yaptırmıştık. sızdırmazlık raporunda sorun çıkmadı.
    şimdi düşünüyorumda muayene olmasaydı acaba kaza yapıp öldükten sonramı aracımızın bakımını yapacağız.

    Geçmiş olsun ama sen şimdi bu mantıkla arabana bir daha 2 sene bakım filan yaptırmazsın. Muayene tarihini beklersin.

    Çok yanlı. Çok.

    Tabiki yaptırmayacağım.
    -lastik yenilendi
    -rot,balans ayarı (rot başı-ayağı v.s. değişti)
    -arka-ön fren değişti,
    -motor 10 bin km yağ değişimi/bakımı yapıldı.
    -silecek/emniyet kemeri/lpg bakımları yapıldı
    ara-sıra yağını suyunu kontrol ettikmi işlem tamamdır.
    İnşallah kaza gibi birşey olmazsa bakım işi 2 yıllığına bitmiştir.


    Hakikaten ciddisin sen ya. Az biniyor olsan bile, 10000 km yapmasan bile senede bir kere yağını, suyunu, vs, değiştirmen gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: atakum52

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: atakum52

    Bugün aracı muayene yaptırmak için araç muayene istasyonuna gittim,
    1 kusur dışında sorun çıkmadı onuda inşallah haftaya hallderiz ancak öncesinde yaşadıklarımı paylaşmak istedim.
    iyiki muayene mecburiyetimiz var,
    eğer böyle bir mecburiyet olmasa trafikte allaha emanet yaşıyoruz.
    Sabah sanayiye gidip şöyle bir aracı gösterelim belki kusur falan bulurlar dedik.
    ilk şok:
    Fren balataları bitmiş ustanın dediğine göre eğer böyle devam etseymişim freni pedalının trafikte ayağımın altından gitmesi an meselesiymiş,
    yani bu güne kadar kaza yapmamam şans imiş,neyse balataları v.s. diğer tekerlek bakımını yaptırdık.
    rot balansçıya gittik .
    Esas şok burada.
    Rot başı çıktı çıkacak.
    ustanın söylediği şuydu.
    bu arabayla evinden çıkıp buraya gelmen büyük şans.
    rot başı eskimiş ve eğer o çıkarsa yolda direksiyon hakimiyeti ortadan kalkarmış.
    neyse onu da yaptırdık .
    lamba ayarı .motor yağlama v.s. yapıp muayene istasyonuna gittik.
    Allahtan lpg bakımını 5-6 ay önce yaptırmıştık. sızdırmazlık raporunda sorun çıkmadı.
    şimdi düşünüyorumda muayene olmasaydı acaba kaza yapıp öldükten sonramı aracımızın bakımını yapacağız.

    Geçmiş olsun ama sen şimdi bu mantıkla arabana bir daha 2 sene bakım filan yaptırmazsın. Muayene tarihini beklersin.

    Çok yanlı. Çok.

    Tabiki yaptırmayacağım.
    -lastik yenilendi
    -rot,balans ayarı (rot başı-ayağı v.s. değişti)
    -arka-ön fren değişti,
    -motor 10 bin km yağ değişimi/bakımı yapıldı.
    -silecek/emniyet kemeri/lpg bakımları yapıldı
    ara-sıra yağını suyunu kontrol ettikmi işlem tamamdır.
    İnşallah kaza gibi birşey olmazsa bakım işi 2 yıllığına bitmiştir.


    Hakikaten ciddisin sen ya. Az biniyor olsan bile, 10000 km yapmasan bile senede bir kere yağını, suyunu, vs, değiştirmen gerekir.

    Senede 2000-3000 km yapıyorum anca ama senede 2 kere bakıma giriyor aracım. Lastiklerim 5000 km anca olmuştur ama değişme zamanı geldi. Dişleri yepyeni, hiç aşınma yok ama yanaklar parçalanıyor çünkü hamur kurumuş. Michelin Energy Saver ömrü zaten 3-4 sene.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: atakum52

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: atakum52

    Bugün aracı muayene yaptırmak için araç muayene istasyonuna gittim,
    1 kusur dışında sorun çıkmadı onuda inşallah haftaya hallderiz ancak öncesinde yaşadıklarımı paylaşmak istedim.
    iyiki muayene mecburiyetimiz var,
    eğer böyle bir mecburiyet olmasa trafikte allaha emanet yaşıyoruz.
    Sabah sanayiye gidip şöyle bir aracı gösterelim belki kusur falan bulurlar dedik.
    ilk şok:
    Fren balataları bitmiş ustanın dediğine göre eğer böyle devam etseymişim freni pedalının trafikte ayağımın altından gitmesi an meselesiymiş,
    yani bu güne kadar kaza yapmamam şans imiş,neyse balataları v.s. diğer tekerlek bakımını yaptırdık.
    rot balansçıya gittik .
    Esas şok burada.
    Rot başı çıktı çıkacak.
    ustanın söylediği şuydu.
    bu arabayla evinden çıkıp buraya gelmen büyük şans.
    rot başı eskimiş ve eğer o çıkarsa yolda direksiyon hakimiyeti ortadan kalkarmış.
    neyse onu da yaptırdık .
    lamba ayarı .motor yağlama v.s. yapıp muayene istasyonuna gittik.
    Allahtan lpg bakımını 5-6 ay önce yaptırmıştık. sızdırmazlık raporunda sorun çıkmadı.
    şimdi düşünüyorumda muayene olmasaydı acaba kaza yapıp öldükten sonramı aracımızın bakımını yapacağız.

    Geçmiş olsun ama sen şimdi bu mantıkla arabana bir daha 2 sene bakım filan yaptırmazsın. Muayene tarihini beklersin.

    Çok yanlı. Çok.

    Tabiki yaptırmayacağım.
    -lastik yenilendi
    -rot,balans ayarı (rot başı-ayağı v.s. değişti)
    -arka-ön fren değişti,
    -motor 10 bin km yağ değişimi/bakımı yapıldı.
    -silecek/emniyet kemeri/lpg bakımları yapıldı
    ara-sıra yağını suyunu kontrol ettikmi işlem tamamdır.
    İnşallah kaza gibi birşey olmazsa bakım işi 2 yıllığına bitmiştir.


    Hakikaten ciddisin sen ya. Az biniyor olsan bile, 10000 km yapmasan bile senede bir kere yağını, suyunu, vs, değiştirmen gerekir.

    Aslında çok haklısınız.
    Bundan böyle biraz daha fazla dikkat edelim .
    yağını değil belki ama suyunu 5-6 ayda bir değiştirmeliyiz.
    yağı için 10 bin km ya da 2 yılı beklerim.
    ne de olsa su bedava.




  • Kusursuz alınmaz diye bir şey yok. 2009 yılında 2001 model Toyota Avensis ile kusursuz etiketi aldım. Yeni muayeneye 1 aydan az kaldı. bakalım bu sefer de alabilecek miyiz kusursuz etiketini.
  • kusursuz aldığını bildiren arkadaşlar olduğuna göre bu durumda ya bazı istasyonlar keyfi hafif kusur yazıyor yada oto elektrikçiler bu işi bilmiyor demektir

    çünkü üç ayrı yerde kontrol ettirdikten sonra muayeneye götürmüştüm ve aslına bakarsanız en emin olduğum yer aracın farları idi ama ayarsızlıktan hafif kusur yazılmıştı
  • farlar ayarlı bile olsa hafif kusur verilmesinin nedeni

    1-Teknisyenlerin çoğunun farın üzerindeki yazan değere göre değil arac sınıfına göre belirlenmiş ( otomobil 1,0 minibüs 1,2 )değerleri baz alması ve teorikte verilen eğitimle pratiktekinin zıt olması
    2-Aracın çıkışa çok yaklaştırılıp ölçüm cihazının ayaklarının bi kısmının kapı eşik betonlarındaki milimetrik kot farkına denk gelmesi
    3-Bazı cihazların kalibrasyonunun tam olmaması
    4-Cihazın ön kısmı ile aracın ön kısmı (cihaz aynasından bakıldığında cihazın arac sileceklerine) paralel olmaması

    Çoğu aracın far ayarından kusurlu damgası yemesine neden oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tempraclube

    farlar ayarlı bile olsa hafif kusur verilmesinin nedeni

    1-Teknisyenlerin çoğunun farın üzerindeki yazan değere göre değil arac sınıfına göre belirlenmiş ( otomobil 1,0 minibüs 1,2 )değerleri baz alması ve teorikte verilen eğitimle pratiktekinin zıt olması
    2-Aracın çıkışa çok yaklaştırılıp ölçüm cihazının ayaklarının bi kısmının kapı eşik betonlarındaki milimetrik kot farkına denk gelmesi
    3-Bazı cihazların kalibrasyonunun tam olmaması
    4-Cihazın ön kısmı ile aracın ön kısmı (cihaz aynasından bakıldığında cihazın arac sileceklerine) paralel olmaması

    Çoğu aracın far ayarından kusurlu damgası yemesine neden oluyor.



    evet bu söyledikleriniz daha mantıklı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tempraclube

    farlar ayarlı bile olsa hafif kusur verilmesinin nedeni

    1-Teknisyenlerin çoğunun farın üzerindeki yazan değere göre değil arac sınıfına göre belirlenmiş ( otomobil 1,0 minibüs 1,2 )değerleri baz alması ve teorikte verilen eğitimle pratiktekinin zıt olması
    2-Aracın çıkışa çok yaklaştırılıp ölçüm cihazının ayaklarının bi kısmının kapı eşik betonlarındaki milimetrik kot farkına denk gelmesi
    3-Bazı cihazların kalibrasyonunun tam olmaması
    4-Cihazın ön kısmı ile aracın ön kısmı (cihaz aynasından bakıldığında cihazın arac sileceklerine) paralel olmaması

    Çoğu aracın far ayarından kusurlu damgası yemesine neden oluyor.

    O halde ya da bu halde kusur aracın mı yoksa muayeneyi yapanın mı oluyor?
  • 1-3 ve 4 tüvün eğitim kusuru 2 .nci maddedeki kusurda teknisyen kaynaklı olmakla birlikte muayene istasyonu işleten sahsın gerekli özeni göstermemesinden kaynaklanıyor.2 yıl önce istanbuldaki istasyonların neredeyse yarısında iş gereği görev yaptım,mantık aynı askeriye gibi işliyor .farın üzerindeki değere göre işlem yapıyorsun denyonun biri çıkıyor abi sen yanlış yapıyosun standartta bu değer yapmazsan amire şikayet edilirsin yeri gelir kavga edersin.yerine göre kusurlu standart nedeniyle kusursuz kusurlu kusursuz olur ama siz yinede sürüş güvenliği için far ayarlarını yaptırın.
  • Tüv kadar boş beleş para kazanan bi özel kuruluş olamaz.Fakir fukara araba almıcakmı memlekette ?Freni az tutuyorsa freni ona göre ayarlar biz Türküz arkadaş.gidip bi tamirciye selam versen 10 lira para istiyor.Sürekli bakımın nerden yaptırsın memleketim insanı.

    TÜV deki kontrolcü yamaklarda acayip uyuz genelde.
  • Tüv adam gibi kullanılsa bulunmaz nimette kullanılmıyor ne fayda.tramere ve sigorta sistemine entegre çalışsa aracın kilometresinden tutun vergi borçlarına kadar herşeye ulaşılır ama bizim ülkede olmuyor.O zaman görürüz kilometre düşüren vatandaşları
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.