Şimdi Ara

İyiki TÜV var (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
79
Cevap
0
Favori
10.549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben rahmetli Özal'ın ''Benim memurum işini bilir'' deyişini hatırlıyorum. Yazık ki araç muayenesi devletin tekelinde iken durum çok daha kötüydü, bizim insanımızın çok büyük bir kısmı kullandıgı otomobil ve ağır vasıtaları gittiği yere kadar kullandıgı için eskiden araç muayenesine giderken hazırlanan dosyanın içerisine bugünün parası ile 50 lira sıkıştırılır araç gösterilmeksizin vizesi yapılırdı. Durum bugün biraz daha farklı ama değişen ne oldu? Araç muayene istasyonlarını sıkı denetlemek yerine yok paraya özelleştirip işi Almanlara verdiler. 12 yıldır araçlarımın rutin bakımını aksatmadıgım için girdigim tüm muayenelerden sorunsuz geçiyorum. Hoş yağ kaçagı olmadıgı halde motorda yağ kaçakları var şeklinde hafif kusur veriyor olmaları bile sinir bozucu ama verilen 130 küsür lira karşılıgı en azından araçları kontrol etmeleri ve rüşvet almamaları gerekiyor. Hala rüşvet alındıgını biliyor ve buna göz yumuyorsanız sizler de vatandaşlık görevinizi yerine getirmiyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: SarpBalaban

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    bugun muayeneye gitsem hiç sorunsuz geçeceğimden emin miyim? değilim neden sol el freni halatım kopuk :) aksi halde gözümü kapatıp giderim istasyona.

    Sorun olmuyor aynı durum bende de vardı, fren testinde çıkmasına rağmen hafif kusur bile yazmadılar fakat sadece el freni sorunlu. Normal frenler sağlam

    enteresan. işin aslında el freni hayati unsur çıkartabilecek bir donanım park halinde geri kaçması v.s. benim tek taraf tutuyor yetiyorda vakit olmadığından söküp değiştiremedik.
    aşağıdaki adreste ağır kusur olarak görünüyor aslında. 48. madde. El freni: frenleme etkisi yeterli değil. farklı yorumlarsak sapmadan bahsetmemiş, bir taraf yeterli tutuyorsa geçirin beni kardeşim denebilir ya da direkt geçirirler muayeneden size olduğu gibi :)

    http://muayenesi.com/muayene-liste/43-otomobil-kusur-tablo/231-agir-kusur-tablo-otomobil-2010.html

    Frenlemede iki tarafta aynı ve tutuyor görünüyordu kağıtta ama el freni diye ayrı bir bölümde sağ 79 sol 20küsur birşeydi




  • valla tüvmüv hikaye benim aracın lastikleri 2006 başında almıştım 2011 yılındayız tamam lastik dişleri var ama muayendende geçti ama lastik ben anlıyorum ne yol tutması ne fren tepkisi hikaye lastik özelliğini kaybetmiş muayenden geçmeme rağmen bu hafta lastik alacağım tüve baksam hala diş derinliğim 6.2 mm gayet iyi durumda Siz Tüve müve bakmayın İlk önce sizin canınızı sizden iyi koruyan yoktur unutmayın bakımsızlık sizin ve diğer insanların başına problem açmasın...Kazasız belasız bakımlı sürüşler herkese...
  • balataların bittiğini zaten kendinizde görebilirsiniz .göz ucuyla baksanız yeter.

    türkiye yollarında rot balansçıya uğrama zamanı max 6 aydır.en temiz kullanan bile dağıtır.
  • bak, kendi söylediklerinle nasıl tezat duruma düşmüşsün???

    demek muayene olmasa arabana hiçde bakacağın yok muş demi...

    yukarda arkadaş ne güzel yazmış;
    İYİ Kİ TÜV VAR, ZORLADA OLSA YAPTIRMAK ZORUNDA KALMIŞSIN
  • tüv iyiki var da keşke o elemanları da biraz düzgün olsa içeri aldıkları 5 araçtan 4 ünü patinajla kaldırıyorlar içim gitti geçen arabayı verirken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laprace

    tüv iyiki var da keşke o elemanları da biraz düzgün olsa içeri aldıkları 5 araçtan 4 ünü patinajla kaldırıyorlar içim gitti geçen arabayı verirken

    almanyadaki muayene denetimini türkiyeye getirseler o muayene merkezlerinde kan çıkar kan adama aracı verdik emniyet kemerlerini salladı alta indi rotları salladı bilgisayarda farlara baktı bilgisayarın klavyesine 2 tık tık hadi geç hafif kusurlu 2007 model arabadamı daha 20.000 de olan araçta yağ kaçakları varmış palavra hem skodada hem seat da araca o zaman özellikle baktırmıştım" "yani eskisi gibi olmasada muayene işleri yine sallamasyon halini almaya başladı" "birde o pati çeken muayene elemanları yokmu" harbi tam




  • sevmiyorum, sevemiyorum bu kurum(!)u. işin sadece laf kısmı ciddi görünüyor diğer taraflarından bilgisizlikleri ve kayırmalar fışkırıyor. devletin beni mecburi bir durumda özel şirketlerle muhatap olmaya zorlaması ise cabası.

    misal: mayısta muayene var, gerçi askerdeyim belki kendim götürmem ama kesinlikle boş yere para verip far ayarı yaptırtmayacağım gitmeden önce çünkü bir halttan çakmayan bu adamlar bütün araçlara istisnasız far ayarı bozuk diyorlar. ulan adam 1 saat önce aynı aletle, lazerli mazerli ayar yaptı diyorsun yok nato kafa nato mermer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 18 Ekim 2011; 1:51:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    sevmiyorum, sevemiyorum bu kurum(!)u. işin sadece laf kısmı ciddi görünüyor diğer taraflarından bilgisizlikleri ve kayırmalar fışkırıyor. devletin beni mecburi bir durumda özel şirketlerle muhatap olmaya zorlaması ise cabası.

    misal: mayısta muayene var, gerçi askerdeyim belki kendim götürmem ama kesinlikle boş yere para verip far ayarı yaptırtmayacağım gitmeden önce çünkü bir halttan çakmayan bu adamlar bütün araçlara istisnasız far ayarı bozuk diyorlar. ulan adam 1 saat önce aynı aletle, lazerli mazerli ayar yaptı diyorsun yok nato kafa nato mermer

    kim sevebilirki 3 kez muayeneye gittim 3 ündede mahkeme duvarı suratlı adamlar bana denk geldi "gerçi hangisine baksam öleydi" "müdürün yanına gittim muayenede içerde 25 lik hatunla kingirdemeler kapıyı çalınca öhöm öhöm oldu adam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: power97
    kim sevebilirki 3 kez muayeneye gittim 3 ündede mahkeme duvarı suratlı adamlar bana denk geldi "gerçi hangisine baksam öleydi" "müdürün yanına gittim muayenede içerde 25 lik hatunla kingirdemeler kapıyı çalınca öhöm öhöm oldu adam

    müdürlerini bilmemde, "amu" dedikleri elemanda iş yok. ben onlardan yirmi kat daha uzmanım orası kesin güvenlikçileri genel olarak iyi çocuklara benziyor ama, saygılı, mesafesini bilen vs.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 18 Ekim 2011; 1:57:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: power97
    kim sevebilirki 3 kez muayeneye gittim 3 ündede mahkeme duvarı suratlı adamlar bana denk geldi "gerçi hangisine baksam öleydi" "müdürün yanına gittim muayenede içerde 25 lik hatunla kingirdemeler kapıyı çalınca öhöm öhöm oldu adam

    müdürlerini bilmemde, "amu" dedikleri elemanda iş yok. ben onlardan yirmi kat daha uzmanım orası kesin güvenlikçileri genel olarak iyi çocuklara benziyor ama, saygılı, mesafesini bilen vs.

    "amu" denen elemanlar zaten favori adam 2 tıktık dört bir yanına aracın sonra geç güvenlikçiler öle efendi saygılı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: power97
    kim sevebilirki 3 kez muayeneye gittim 3 ündede mahkeme duvarı suratlı adamlar bana denk geldi "gerçi hangisine baksam öleydi" "müdürün yanına gittim muayenede içerde 25 lik hatunla kingirdemeler kapıyı çalınca öhöm öhöm oldu adam

    müdürlerini bilmemde, "amu" dedikleri elemanda iş yok. ben onlardan yirmi kat daha uzmanım orası kesin güvenlikçileri genel olarak iyi çocuklara benziyor ama, saygılı, mesafesini bilen vs.

    Adında hayır yok ki kendinde olsun.




  • ne yazık ki bizim ülkemizde konuyu açan arkadaşımız gibi araba kullanan çok kişi var ,bunun bir sürü nedeni var bunlardan biri de sanayide ki tamirciler ,bu TÜV çıkmadan önce sadece aracın seri ve motor numaralarına baktıkları için tamirciler daha idare eder abi diyorlardı ve insanlarda böyle alıştı ,hatta arıza yapmayan araç sanayi e bile gitmezdi

    TÜV ilk muayenelere başladığında muayeneden geçen araç sayısı bir elin parmaklarını bulmuyordu , ancak çok büyük tepkiler oluşunca (hatta silahla görevliyi vurma ,dövme gibi ) ,onlarda ister istemez bazı şeyleri görmezden gelmeye başladılar (çünkü hayati tehlikeleri vardı)

    her konu da olduğu gibi sadece yasaklar/cezalarla tam sonuç alınamıyor beyinlerin de biraz değişmesi gerekiyor ,bir insan önce kendini sorumlu hissetmesi gerekiyor ,kendini düşünmüyorsa ailesini,karşısındakini düşünmeli ve benim hatamdan ya bir kaza olursa,ya birisi yaralanır veya ölürse diye düşünmeli

    günümüzde ki araç kazalarını incelediğimizde çok az bir kısmının bakımsız araç kazası olduğu görülüyor , bu da araç bakımı dışında araç kullanıcılarının kafa yapısının bir göstergesi, yine eski model arabalar ölüm saçıyor deniyor ama kazaları incelediğimizde büyük çoğunluğunun yeni araç olduğu anlaşılıyor

    bunca anlattıklarımızdan şu sonuç çıkıyor Türk insanı bir konuda tedbirli ise diğerini boşveriyor ,galiba tam tedbir bize uymuyor

    diğer bir konu ne hikmetse yollarımız sanki mükemmel ,çünkü istatistikler de en düşük hata karayolları oluyor ,bizde devlet hata yapmaz mantığı olduğu için hep şoför hatalı oluyor ,bakıyorsunuz yolun eğimi standart dışı ama devlet diyor ki kardeşim sen yine de dikkat edeceksin ,çukura düşmeyeceksin,aniden 90 dereceye varan virajlara,rampa bitiminde S çizen ,yolun ortasında kalan evlere ,türbelere ,binalara dikkat edeceksin vs. vs. bunların hepsini alt alta eklediğimizde yahu nasıl oluyorda kaza yapmıyoruz demek geliyor insanın içinden




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Tamamen keyfi islem yapiyorlar bence

    +1
  • bizim şirketteki kamyonlarda birisi arka sağ ve sol tekerlerindeki ebat farkından,birisi sağ ön frenden diğeri kırık maksalardan muayeneden geçemedi.Bu sorunlar biliniyormuydu evet biliniyordu hem vakit hemde nakitten bekletiliyordu
  • Aracımın bakımını periyodik olarak yaptırırım TÜV'e ihtiyacım yok diyenlere bir not:
    Muayene istasyonları ne yazıkki istasyonun arka tarafında sıra beklerken havalı havalı konuşup ben sadece formaliteden burdayım aracım dört dörtlüktür deyip ön tarafa geçince 4 ağır kusur 8 hafif kusur ile muayeneden çıkıp sessiz sedasız sanayinin yolunu tutan şoförlerle dolu.
    ne yazıkki toplum olarak herşeyimiz tam sanıp aslında hata ve kusurlarla dolu bir hayat yaşıyoruz.
    işte o yüzden iyiyki TÜV var.
    milyonlarca araçtan en fazla yüzde biri aracının periyodik bakım yaptırır,
    her ne kadar forumda böyle eleştirel bir tarzda cevaplar gelse de bu gerçeği değiştirmez.
    mesela sanayiye gidene kadar anlamadınmı rot ayarının bozukl olduğunu diyorsunuz.
    sorarım size siz yılda kaçdefa rot-balans ayarı yaptırıyorsunuz?
    aracın üzerindeyken bunu anlamanın yolu belki vardır, direksiyonda boşluk sağa sola dönerken çekmeler v.s. ama ben aracımda bunu hissedemiyorum.
    Ayrıca her ne kadar aracının bakımını periyodik olarak yaptırsanda muayene istasyonlarında teknolojik ortamda alt-üst-iç-dış bakımının profesyonel ekipler tarafından -SANAYİDEKİ GİBİ MADDİ KAYGI OLMADAN-
    yapılması güzel birşey ama hala oralarda rüşvet çarkının döndüğünü duymak üzüntü verici.
    Bu rüşvet olayını da ilk defa burda duydum.




  • arkadaşlar bildiğiniz kesinlikle kayırmayacak en disiplinli çalışan TÜV istasyonu hangisi istanbul-anadolu tarafında..
  • bencede tüv türk ün olması iyi oldu.
    ama baskılara dayanamayıp, denetimleri yumşatmışlar.
    keşke hiç yumşatmasalarmış.
  • Yazmayayım dedim ama duramadım.

    Cumartesi bende arabamı TÜV'e götürdüm. Şimdi ki arabamı TÜV'e ikinci kez götürüşüm. 2004 Ekim'de aldım arabamı 2005 model. İlk 3. yıl muaynesini yaptırdığım 2007 yılında TÜV daha yoktu, normal muayne istasyonları vardı. Sonra ki ikinci yıl olan 2009 yılında ilk kez TÜV'e gittim. Arabamdan bir ses gelsin veya gelmesin açıp kaputu kendi belirlediğim periyotlarda açıp bakanlardanım. Fren balatasının bitip bitmediğini de, balans ayarının gerekli olup olmadığını, rot ayarının da yapılması gerektiğini anlayabilirim pekala. Direksiyonu sağa sola çevirdikçe biraz kulağınızı verin ön tekerlere gelen seslerden rot kollarında ki boşlukların oluştuğunu anlayabilirsiniz. Frene de yani bastıkça tutup tutmadığını gayet güzel anlayabilirsiniz. Yani düşünün, akıl var mantık var. Tertemiz cillop gibi tutan ilk zaman ki frene bastıkça zamanla ve kilometrelerce sonra o frenin ilk günkü gibi tutmadığını zaman geçtikçe anlayabilirsiniz. Arabamın bakımını vs. aksatmam. 2009 yılında ilk kez TÜV'e gittiğimde hafif kusurlu geçmiştim. Kusurum silecek lastiğinde 1 cm. yırtık. Oysa daha bir kaç hafta önce bakım yaptırmıştım. Neyse, geçen gün vakit geldi ve ikinci kez TÜV'e gittim. Gitmeden de zaten TÜV'e gitmeyecek olsam da artık bakım zamanı gelmiş, fren balatalarım artık yıpranıp tutmaz olmuş, aks bilyalarımdan sesler gelir olmuş ve haydi artık birde yağ+filtre değişsin de cillop gibi olsun arabam demiş ve bakımımı yaptırmıştım. Ve Cumartesi günü TÜV'e gittim. Yine hafif kusurlu geçtim. Herşeyim tam, vergi borcu yok, trafik sigortam tam, frenimden farıma her şey tam. 81000 km. de ki arabam ilk günkü gibi maşallah. Ama hafif kusurla geçtim. Neden mi? Ön sarı sinyaller solukmuş. Gülermisin ağlarmısın? Ulan araba zaten 7 yaşında. O ön far camı bazı arabalarda güneşten, vs. soluyor. Far ayarına bakıyorsun tamam, sinyaller tamam değil ama. Bana göre çok da canlı yanıyor. Ama TÜV'e göre soluk yanıyor. Yahu dedim daha yeni yaptırdım bakımını her şeyi tamam dedim. Arabayı muayne eden görevli de bana aynen şöyle dedi. Her güzelin bir kusuru olurmuş, bırak o da bizden nazarlık olsun, bir sonra ki muaynede görüşmek üzere dedi. Demek ki, far camlarını, hatta ampullerinizi bile değiştireceksiniz. Bu sefer de derler ki sinyalin çok canlı yanıyor. :) Bakalım, 2013'de nasıl muayne yaptıracağım? Çünkü ruhsatta muayne yeri doldu. Büyük olasılık yeni ruhsat çıkartacağım. Tabi gönül ister ki değiştireyim arabayı, kısmet.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 18 Ekim 2011; 11:25:51 >




  • Yukarıda bir sallama yazı vardı..Bir komşu görevliye 130 lira verip 80 Audiyi geçirmiş diye..İSTANBULDA HANGİ ARABAYI KİM MUAYENE EDECEK ASLA BİLEMİYORSUNUZ..9 kanalda aynı anda 18 araba tek tek inceleniyor..Sırası gelen in işlemleri yapılıp vergi borcu v.s. kontrol edilip parası alınıp evrakları bilgisayarda yazılıp deste halinde istifleniyor. Üst üste 50 ruhsat...Sonra gelen muayene elemanlarına hiç içine bakıp okumadan kimin arabası ne marka hangi plaka bakmadan tek tek veriyorlar..Adamlar evraklara bakıp arabaları içeri çağırıyorlar..Kim hangi arabaya bakacak asla ve asla ayarlama şansı yok..İstesende yapamazsın..Çünkü bir kişi değil en az 7 -8 kişi orada işlem yapıyor...En az 50 kişi araba sahipleri camın arkasından üst üste yığılı ruhsatlara bakıyorlar..Onları alıp adamlara dağıtıyorlar arabaları çağırıyorlar..Murtezanın ruhsatını bana verin . Yada filan plakalı arabaya ben bakacağım , ben bakayım diyeni orada tutarlarmı ? Bir düşünün...Yazdığınız arkadaşın uydurduğu palavra olmasın ?...Ben TÜV e iki defa gittim...Ve nasıl muayene yapılıyor biliyorum.. Gördüm ve çok dikkatle izledim.HİLE HURDA YOK. .Yolla ruhsatı , ver parayı muameleci ve diğer ekip kırışsınlar .Arabayı götürmeye gerek yok. Çaksınlar damgayı ,Muayene oldu...Devri bitti... İyiki TÜV TÜRK var..Yollardaki haşat hurda cinayet makinaları trafikten çekiliyor..Ya adam gibi tamir bakım yada hurdaya..Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 18 Ekim 2011; 19:15:32 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.