Şimdi Ara

İthal otomobillere yeni ek vergi kararı Resmi Gazete'de (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
214
Cevap
5
Favori
15.252
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Hesabımı sadece ulaşım için kullanılan, günlük bir araba için yapmıştım. Fransa'da kasko (ortalama yıllık €200-500 arası ekstra) yaptırırsanız yeni bir sürücü için zorunlu trafik sigortasıyla birlikte yıllık yaklaşık €1000 masrafı oluyor. Ulaşım için Peugeot 207 gibi bir araba alırsanız arabanın 5'te 1 fiyatına denk geliyor. Bunun yerine tamir için doğrudan para vermek bence daha mantıklı çünkü kaskoya 5 senede yeni bir ikinci el araba parası vermiş oluyorsunuz. Daha lüks bir araba varsa ek olarak €500 vermekte bence bir sakınca yok. Sadece günlük ulaşım için alınan ikinci el Corsa 1.2, Peugeot 207 veya Clio gibi arabalar için o yüzden biraz gereksiz. Arabayı tamamen pert edecek gibi bir kazaya karışmak her sene olacak bir şey değil sonuçta. Arabanızın değeri €5000'dan daha az olduğunda sigortanızın sizin çarpacağınız araçların hasarını karşılaması yetecektir çünkü kaskoya para vermek yerine tamir/yeni araba için para biriktirmek daha kolay.


    Ek olarak Fransa'da üniversiteler 3 sene sürüyor, 4 sene değil. Yüksek lisansla birlikte toplamda 5 sene oluyor. Toplu taşıma için her ay €50 vermek yerine akaryakıtla birlikte ayda €90 ödemek çoğu kişi için fazla zorlayıcı değil.


    Fiyatlar için "Assurance tous risques":



    İthal otomobillere yeni ek vergi kararı Resmi Gazete'de
    İthal otomobillere yeni ek vergi kararı Resmi Gazete'delelynx.fr
    Prix assurance auto : quels sont les tarifs moyens ?
    https://www.lelynx.fr/assurance-auto/tarif/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Triplxt. -- 27 Eylül 2025; 14:22:49 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Triplxt.

    Hesabımı sadece ulaşım için kullanılan, günlük bir araba için yapmıştım. Fransa'da kasko (ortalama yıllık €200-500 arası ekstra) yaptırırsanız yeni bir sürücü için zorunlu trafik sigortasıyla birlikte yıllık yaklaşık €1000 masrafı oluyor. Ulaşım için Peugeot 207 gibi bir araba alırsanız arabanın 5'te 1 fiyatına denk geliyor. Bunun yerine tamir için doğrudan para vermek bence daha mantıklı çünkü kaskoya 5 senede yeni bir ikinci el araba parası vermiş oluyorsunuz. Daha lüks bir araba varsa ek olarak €500 vermekte bence bir sakınca yok. Sadece günlük ulaşım için alınan ikinci el Corsa 1.2, Peugeot 207 veya Clio gibi arabalar için o yüzden biraz gereksiz. Arabayı tamamen pert edecek gibi bir kazaya karışmak her sene olacak bir şey değil sonuçta. Arabanızın değeri €5000'dan daha az olduğunda sigortanızın sizin çarpacağınız araçların hasarını karşılaması yetecektir çünkü kaskoya para vermek yerine tamir/yeni araba için para biriktirmek daha kolay.


    Ek olarak Fransa'da üniversiteler 3 sene sürüyor, 4 sene değil. Yüksek lisansla birlikte toplamda 5 sene oluyor. Toplu taşıma için her ay €50 vermek yerine akaryakıtla birlikte ayda €90 ödemek çoğu kişi için fazla zorlayıcı değil.


    Fiyatlar için "Assurance tous risques":



    lelynx.fr
    Prix assurance auto : quels sont les tarifs moyens ?
    https://www.lelynx.fr/assurance-auto/tarif/
    Kaskonun özellikle yurt dışındaki gereklilik nedeni üçüncü şahıslar (third party)ile karşıya vereceğiniz zararları kapsamasıdır .Eğer yolda bir motosiklete çarpıp yaralarsanız tüm hastane masraflarını ödemeniz gerekir. Aynı şekilde karşıdaki kişinin aracında yaralanması durumumda size güvence sağlar .

    Aklınıza gelmeyecek bir durumu söyleyeyim .Mesela toplu taşıma veya belediyeye ait araca çarpılması durumunda aracın tamirde geçirdiği süre içindeki kazanç kayıplarını kaskonuz olamaması durumunda ödemeniz gerekir .Bu tutarlar 5000 euro da olabilir 15000 euro da .Mahkeme size tüm borçları yıkar bilginiz olsun .

    Özetle değeri 3000 euro olan araç pert olsa bile önemli değil asıl olan karşı tarafa verilen zararların karşılanması durumudur .Üçüncü dünya ülkesinden birisi kendisini önünüze atar (eskiden çok sık duyduğumuz konular ) onun hastane masrafları sizin üzerinize yıkılır. Her zaman maddi kayıp dışındaki güvenceleri sağlayacak detaylar hakkında bilginiz olsun ,işte full kasko bu şekilde riskleri kapsar .Yoksa sizin araç bedeli önemli değil ,karşının zararları ve yaralanma gibi hususlarda güvenceniz olur o da sanırım araştırmadım ama 1000 euro full kasko olması lazım, eu şartları vs vs .

    İnşaat bölgesinde bir işçiye çarpılırsa tüm hayatınız öncesi ve sonrası diye olması yüksek ihtimaldir .Sadece aracın maddi kayıpları diye düşünmeyiniz

    Bizim ülkede bu işler dikkate alınmaz ,ama EU hele hele ABD de kasko güvencesi olmadan araca binilmez .Benden abin olarak bilgilendirme olsun sana




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Eylül 2025; 16:3:56 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt

    Sanırım bir karışıklık oldu çünkü kasko Fransa'da böyle işlemiyor. Zorunlu trafik sigortası olan "au tiers" formülünü alırsanız çarptığınız kişinin aracındaki ve bedenindeki hasarı karşılıyor fakat sizin aracınıza gelen hasar için bir kapsama olmuyor. Karşı tarafın "au tiers" sigortası varsa ve o çarptıysa sizin hasarınız karşılanmış olur. Tüm sigortalarda "hukuki mesuliyet" dâhil ve ev sigortanızda bile bu mevcut ama arabada gerçekleşen kazalar için "au tiers" gerekli. Yani başkasına verdiğiniz hasarlar için hiçbir zaman ödeme yapmanız gerekmiyor. Eğer "etendu" formülünü alırsanız çalıntı ve cam kırılması gibi ekstra kapsamanız oluyor. "Tous risques" formülü de bildiğimiz kasko oluyor ve "au tiers" formülünün üzerine kusurlu olduğunuzda bile kendi aracınızdaki hasarları kapsamanızı sağlıyor. En temel olan zorunlu trafik sigortası kendiniz için değil, başkasının hasarları için mevcut yani. Onu kapsamıyorsa zaten başka ne amacı olabilir ki?


    Kısacası otobüse çarptığınızı varsayalım:


    "Au tiers" sigortanız varsa otobüs ve otobüsteki herkes için tüm masrafı sigorta şirketiniz karşılar fakat kendi arabanızı tamir etmeniz veya yenisini almanız için yalnız başınasınız. Bu sigortayı yaptırmak da trafiğe çıkan bütün araçlar için zorunlu. En ucuz da aylık €40 bir fiyatı mevcut.

    "Tous risques" sigortanız varsa hem otobüs ve otobüstekiler için hasar ödemesi yapılır hem de kendi arabınızı tamir etmeniz/yenisini almanız için para verilir.


    Paylaştığınız sitede de sizin için işaretledim. Au tiers yazan kısmı zorunlu trafik sigortası oluyor ve başkalarına gelen tüm hasarları kapsıyor. Kapsamını genişletirseniz kendi arabanızı da kapsayan kaskoya dönüşmüş oluyor ama AXA temel sigortada aracınıza para ödemese bile sakat kaldığınız takdirde size ödeme yapacağını belirtmiş.



    İthal otomobillere yeni ek vergi kararı Resmi Gazete'de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Triplxt. -- 27 Eylül 2025; 17:27:54 >
    _____________________________




  • Triplxt. kullanıcısına yanıt
    Bizde de trafik sigortası zorunlu olan benzer şekilde karşı tarafın hasarları ve yaralanmalarını öder .

    ANCAK

    Sizin kusurlu olmamanız koşulu ile dir .Kusur oranına göre karşı tarafa ödeme yapabilir ama siz farz edelim yüzde 50 kusurlu iseniz sigorta şirketi hasar ve yaralanma bedelini sonradan mahkeme kararı ile size rücu eder .(yansıtır )

    Siz kusurlu olarak bir yayaya çarparsanız size sonradan fatura çıkar ,hele ki yaya geçidinde birine çarparsanız hapse bile düşebilirsiniz, dikkatsizlik ve kasıttan .

    Ülkelere kuralların çok farklı olabileceğini düşünmüyorum çünkü kuralları zaten İsviçre merkezli sigorta devleri koymuştur ,her ülkede kapsam içi ve dışı değişebilir .

    Kaskoda fark şuradadır ,siz tamamen suçlu olsanız bile eğer kasıt ve alkol yok ise ilettiğim tam kasko kısmında bunu kapsama içine aldığını göreceksiniz. Sizin cebinizden para çıkmaz ,karşının kaskosu olmasa bile sigortanız bunu karşılar .Ayrıca mesela bir kamu aracı gibi araç 15 gün tamirde geçirir ise aracın günlük kazancı miktarı size kusur oranında yansıtılır ,Kasko full ise bunu da kapsam içine alır vsvs

    Özetle kusursuz iseniz zorunlu sigorta iş görür karşının hasarların ve yaralanma masraflarını öder ama kusur oranınız var ise bunu sadece Kasko üstlenebilir .Onun da kapsam miktarı euro olarak her sigortada farklıdır.

    İlettiğim belgede
    Dommages tous accidents
    Koşullarını okuyun

    Pack MES + AUTO altında yani full kasko



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Eylül 2025; 18:10:8 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt

    Anladım, ülkeye göre değişiyor o zaman çünkü burada “responsabilité civile” kısmı diğerlerine verdiğiniz hasarları tamamen kapsıyor ve her sigortada mevcut. Bir kaza olduğunda bir tarafın masraflarını karşı tarafın sigorta şirketi %100 ödüyor ve ortada bir paylaşım olmuyor. Kazada kusur oranı diye bir şey yok ama kötü niyet tespiti var. Eğer çok fazla talebiniz olursa da gelecek senelerde daha yüksek sigorta teklifi alıyorsunuz.


    Özellikle dikkatsizlik veya ihmal diye belirtmişler, yani kusurlu olsanız da bilerek ve kötü niyetle yapmadıysanız kapsanıyor:

    Alıntı

    metni:
    Responsabilité civileElle indemnise les dommages matériels et/ou corporels que vous pourriez causer à autrui, par imprudence ou par négligence, à l’occasion d'un accident.

    Dommages tous accidents kısmı yalnızca sizin bindiğiniz arabayı kapsıyor, diğer tarafla bir ilgisi yok. Özellikle “subis par votre véhicule” diye belirtmişler. Audi A8 ile belediye otobüsüne yolda giderken dikkatsizlikten çarpsanız bile Audi A8’inizi tamir etmeniz/yenisini almanız için para alabiliyorsunuz yani. Otobüsün tamir ücretini iki sigorta da ödüyor.

    Alıntı

    metni:
    Dommages tous accidentsElle assure tous les dommages subis par votre véhicule en cas d’accident, que vous soyez responsable ou non. Vous serez donc indemnisé en cas de sinistre quelle que soit votre responsabilité.


    Türkiye’de kazadaki kusur oranına göre ödeme yapılması ilginçmiş.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Triplxt. -- 27 Eylül 2025; 23:5:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Triplxt. kullanıcısına yanıt
    Evet bizde sigorta kusur oranına göre ödeme yapar .

    Konuyu chatgpt ye danıştım ,benzer şeyleri söyledi ama yine de bir kusur oranı işi varmış. Dolayısıyla sizin vurduğunuz aracın full kaskosu varsa aranızda anlaşıp sizi kusursuz yapabilirler .AMA her 2 araç da kaskosuz ise durum karşıdakinin anlayışına bağlı sanırım.
    https://www.insurance.fr/wp-content/uploads/2024/01/European-Accident-Form-English-and-French.pdf
    _____________________
    Fransa’da da trafik kazalarında kusur oranı tespiti (responsabilité / responsabilité civile) uygulanır, ancak sistem Türkiye’dekinden biraz farklı işler:

    🔹 Türkiye’deki gibi:
    Türkiye’de kusur oranları (0 – %100 arası) trafik polisleri, sigorta şirketleri ve kaza tespit tutanağı ile belirlenir.

    🔹 Fransa’da:

    Kazalarda kusur tespiti esas olarak “Convention IRSA” (Indemnisation directe de l'assuré et de recours entre sociétés d'assurance automobile) denilen sigortalar arası anlaşmaya göre yapılır.

    Yani taraflar kaza tespit tutanağı (constat amiable d’accident) doldurur. Bu tutanak hem polise gerek kalmadan olayın kaydını hem de sigortaların kusur oranını belirlemesini sağlar.

    Kusur oranı %100 – %0 veya %50 – %50 şeklinde olabilir. Sigorta şirketleri genelde kusuru hızlıca belirler ve hangi tarafın hasarı kendi sigortası tarafından karşılanacağına karar verir.

    Fransa’da polis genellikle sadece ölüm, yaralanma veya büyük ihtilaf olduğunda kazaya karışır.

    Eğer sürücünün tam kaskosu varsa (tous risques), kendi kusuru olsa bile hasarı kendi sigortası öder. Sadece prim artışı (bonus-malus sistemi) uygulanır.


    👉 Yani Fransa’da da kusur tespiti vardır ama Türkiye’deki gibi trafik polisinin raporu veya resmi kurum ağırlıklı değil; daha çok sigorta şirketlerinin anlaşması ile yürür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Eylül 2025; 0:57:18 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Sen Avrupa değilsin, Ortadoğusun

    Avrupa standartlarını talep edemezsin.

    Ayrıca orada kimse 1500 2000 Euro'ya araba almıyor, çünkü hik dese 5000 Euro daha koyuyorsun üstüne tamir ve işçilikler çok pahalı

    Vezir bazı şeyleri açıklamış, bende söyleyeyim

    Avrupa'nın sisteminde arabaya mümkün olduğunca az binmek esastır, toplu taşıma/bisiklet çok sık kullanılır

    Trafik kuralları adamın aklını alacak derecede serttir, hata yaparsan adamın ciğerini sökerler.

    Zaten oraya gidipte Paris'te falan yaşayamazsin kiralar korkunç pahalıdır, her yer doludur ev bulamazsın

    Devlet seni bir kuvvetle muhtemel köye yollar, hayatını orada kurarsin

    Avrupa'yı bizden farklı yapan israf oranı azdır,halk gereksiz şeye harcama yapmaz(yukarıda B6 passat örneğini ondan verdim)

    Nüfus coğrafyaya dağılmıştır,herkes ben Paris'te Münih`te yaşayacağım diyemez,sende diyemezsin.

    Avrupa'da en çok satılan araba yürütme maliyeti en düşük arabadır,500 Euro fazla veririm lüks arabaya bineyim denilmez

    Elli tane daha şey sayarım özetle de bunlarla tatmin olacağını umuyorum

    Buarada Avrupa'yı kötüledigimi falan düşünme ,adamlarla bizim aramızda mantalite olarak ışık yılı var

    İmkanın varsa mutlaka git, gelişmiş ülke vatandaşı olmak ele geçmeyecek birşey




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 28 Eylül 2025; 8:43:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    söz bilmezsen sükut eyle seni adam sansınlar




  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Ufak bir yanlışınız var. Trafikteki arabaların yarısı 2010’dan daha önce üretilmiş araçlar. Yeni araba alan çok insan olmuyor çünkü gerek yok. Herkesin amacı, toplu taşıma olmadığında acil durumlar için ulaşım sağlamak. Aşağıdaki grafikten Fransa’ya bakabilirsiniz. Arabaların yılları ve toplam araba sayısı belirtiliyor.

    https://www.acea.auto/files/ACEA-Report-Vehicles-on-European-roads-.pdf


    Evlerin yaklaşık %86’sında bir araba var ama Paris bu ortalamayı düşürüyor. Hem toplu taşıma iyi hem de park ermek çok zor.


    https://www.onisr.securite-routiere.gouv.fr/en/knowledge-centre/vehicles/vehicle-fleet/household-car-fleet#:~:text=The%20rate%20of%20car%20ownership,among%20the%20most%20affluent%20households.


    Yeni bir araba alanlar ortalama €2500-4000 ödüyor, büyük ailesi olan daha fazla ödeyebiliyor. Tamir masrafı pek sorun olmuyor çünkü gidip de 500.000 km olan bir araba almıyorlar. 100.000 km altı Clio ve eski Peugeot gibi arabalara bakıyorlar. Bu arabaları burada 150.000 TL altına bulabilirken Türkiye’de 500.000 TL üzerine almak zorunda olmamız tam bir facia. Zaten fiyatlar iyice uçukken ek vergi de getiriyorlar. Yerli araba dedikleri de çoğu kişinin 10 senelik maaşı ediyor. Kamboçya’ya, Laos’a ve Tayland’a gittiğimde bile böyle pahalılık görmedim şahsen.


    Trafik cezaları sıkı ama kurslar da aynı derecede kaliteli. Acemi sürücüler arabanın arkasına A harfi yapıştırdığı için diğer sürücüler de daha anlayışlı davranıyor. Uzun süredir buradayım ve daha hiçbir trafik cezası almadım. Yanlışlıkla ters yöne girdiğimde bile trafik polisi çıkmama yardım etti, ceza kesmedi. :)


    Paris’te kiralar yüksek ama uygun işi olan orada yaşayabiliyor. Kız arkadaşım mesela Dublin’deydi. Kiralar yüksek olsa da maaşlar da yüksek olduğu için gelirinin %40’ından azını kiraya veriyordu. Fransa’da zaten kiranın 3 katı geliriniz olmadan bir ev tutmanız mümkün değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • vezir kullanıcısına yanıt

    Evet, tam olarak böyle işliyor. Kusur oranı, sigorta şirketinizdeki notunuzu etkilemesi ve sonraki senelerde kişiye özel fiyat teklifi alabilmeniz için var. Kapsama konusunda tamamen suçlu olsanız bile karşı taraf için cebinizden ekstra bir şey çıkmıyor. Sadece kendi arabanıza ne olacağı, notunuzun ne olacağı ve kaza masraflarını hangi şirketin ödeyeceğini kusur oranı ile belli ediyorlar. Karşı tarafta tam kapsama varsa bile kendisini suçlu gösterdiği takdirde sonraki sene sigortaya daha fazla para ödemesi gerekeceği için muhtemelen kabul etmez ve “au tiers” sigortanızın ödemesini ister.


    Bence Fransa’daki sistem daha iyi ama sigorta giderleri yine yeni sürücüler için çok pahalı. Ortalama bir arabanız varsa ve tam paket aldıysanız on senede bir araba parası da sigortaya vermiş oluyorsunuz. İyi yanı, Avrupa’daki bütün ülkelerde geçerli bir sigortanızın oluşu.


    Umarım bu ek vergi saçmalıklarından vazgeçilir ve insanlar da arabanın gösteriş olduğunu düşünmeyi bırakır da bir arabaya 100 maaş ödemek zorunda kalmayız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Triplxt. -- 28 Eylül 2025; 14:13:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Triplxt. kullanıcısına yanıt

    İste o vergilerin getirilmemesi için en başta nüfusun coğrafyaya dağıtılması gerekiyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    söz bilmezsen sükut eyle seni adam sansınlar
  • quote:

    Bu arabaları burada 150.000 TL altına bulabilirken Türkiye’de 500.000 TL üzerine almak zorunda olmamız tam bir facia. Zaten fiyatlar iyice uçukken ek vergi de getiriyorlar. Yerli araba dedikleri de çoğu kişinin 10 senelik maaşı ediyor.


    evet maalesef böyle ama daha önce de anlatmaya çalıştığım gibi al ve sat arasındaki araç değerinin düşüşü daha önemlidir .Aynı şey evler için al -sat için bakış açısı da benzer .Amortisman ne kadar yüksek ise sizin paranızın zamanla erimesi de daha kötü bir durumdur.

    şu şekilde düşününüz, aracı hem pahalı alacaksınız 3 milyon liraya hem de satarken 150.000 zor satarsanız piyasa da yeni araç satılmaz hale gelir .Aslında hükümetler özellikle bizimki ,yeni araç alışlarından ciddi vergi topluyor .Forumdaşlar yazıyorlar bir araba alırken 2 tane de devlete vergi ödeniyor diye .Bizim açımızdan facia olan bu durum devletin bilerek yaptığı vergi mevzuatları ile her yıl aleyhimize güncelleniyor .Şimdi hükümet ikinci el için yasa değişikliğine gitse ve 10 yıl araç ithalatını kolaylaştıracak bir adım atsa ,öncelikle çevre ülkelerden azerbaycan ,gürcistan ,balkanlardan araba yağar buraya .

    Almanya ve Fransaya gerek bile kalmaz ,anında milyonlarca araç ithal edilir ve piyasa bunu affetmez .Sıfır araç piyasası "ayı piyasasına" girer ve herşey allak bullak olur .

    Hükümeti düşündüğümden değil ama arz ve talep dengesi bozularak, milyonlarca araç ülkemize girer .Galericiler müteaahit gibi her yerde satış çılgınlığına başlarlar .

    Parisi düşünün ikinci el fiyatları muhtemelen anormaldir ,ömür boyu çalışarak iyi bir yerde ikinci el 2 oda ev aldığınızı düşünün ,hayatınızı adamışsınız 40 yıl fransızların yükünü çektiğinizi hayal edin .Sonra bir 2060 yılında bir başkan geliyor ve kanun çıkarıyor yeni evlere özel teşvik ile uzun vadede sıfır ev satılıyor olsun .Sizin 40 yıl çalışarak aldığınız ev euro olarak beşte bir fiyatına inse ne olur .Hayatınız heba olmaz mı !çocuklarınıza temmenni dışında birşey bırakamazsınız .

    işte piyasanın uzun vadede bir stratejisi olur ve pahalı olan bir şeyin alımından bir pazar oluşur. Burada ani değişiklik yatırım yapan kişinin emeğinin çöpe gitmesi demektir .

    Ucuz bir malda değer düşümünün önemi yoktur ,ama 10 veya 20 senelik bir emek ile alınan mal ,ürün ,taşınmaz gibi şeylerin değerinin düşmesi istenmez .

    Hangi alanda eğitim aldığınızı bilmiyorum ama işletme konusu her mühendisin bilmesi gereken bir iştir .Yönetici pozisyonunda birisi hata yaptığında ya çalıştığı yeri zarara sokar ,yada hükümette ise piyasayı çökertebilir .Olaya daha makro düzeyinde bakılması mikro düzeydeki kar ve zarar denklemini değiştirecektir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Eylül 2025; 16:47:19 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Aracın olunca gerçekten masraf bitmiyor bir de araç yeniyse daha da özeniyor tabi ki insan ben de geçen hafta Türkiye Sigorta'nın peşin fiyatına 12 ay taksit kampanyasından yararlanarak kasko yaptırdım aracıma. Ödemelerimin baya yoğun olduğu bir dönemdeyim bu taksit fırsatı gerçekten ilaç gibi geldi. Aracına kasko yaptırmak isteyenler mutlaka baksın derim.

    _____________________________
  • vatandaşına düşman hükümetten gizli yasak...

    _____________________________
    GSM onayı fişlemedir uyanın fişleniyorsunuz...
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.