Şimdi Ara

İstisnasız tüm tasarım disiplinlerinde ilk adım çizgiyle atılır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
17
Favori
10.408
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 14
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 141
  • Ortalama Mesaj Aralığı 5 gün 4 saat 36 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 10
  • Favoriye Eklediklerim 17
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • okuryazarcizer (141 mesaj) winnick (3 mesaj) Ben Ressam (3 mesaj) artenis (3 mesaj) midmid (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (9 mesaj) Mobil (2 mesaj) Tablet (1 mesaj) Mini (1 mesaj)
  • @
Tüm Forumlar >> Web Tasarım - Programlama >> Tasarım ve grafik >> Grafik >> İstisnasız tüm tasarım disiplinlerinde ilk adım çizgiyle atılır
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    İstisnasız tüm tasarım disiplinlerinde ilk adım daima çizgiyle atılır. Kalem ve kağıtla:

    http://bestgraphicdesigns.blogspot.com.tr/2008/10/logo-design-for-davidson-locksmith.html


    PM: Ülkemizde grafik tasarıma ilgi gün geçtikçe artıyor. Özellikle kurslar insanları bu konuda yönlendiriyor. Sizce bugün grafik tasarımın ülkemizdeki yeri, durumu nedir?
    FY: Ben çok iyi görmüyorum. Bir kere çok net şunu söylüyorum; ben kendime grafiker demiyorum. Benim departmanımda çalışan hiçbir arkadaşım kendine grafiker demiyor. Neden? Çünkü piyasada Photoshop öğrenen herkes gidiyor bir matbaaya, bir yere kapağı atıyor, ne iş yapıyorsun denilince “Ben grafikerlik yapıyorum” diyor. Eğer o grafikerlik yapıyorsa, ben başka bir şey yapıyorum. Gururdan değil, yanlış anlamayın. Ama ben temel sanat eğitimi aldım, dört yıl dirsek çürüttüm, üç bin yıllık sanat tarihinin süzülmüş, bugüne gelmiş şeklini takip ettim, algıladım, kabul ettim, öğrendim. Sonra yıllarca da uyguladım, sen grafiker, ben grafiker olmaz. Nasıl iki yıllık kursta iğne yapmasını öğrenen adam doktor olmuyorsa, bizde de grafiker olmuyor. Ben tasarımcılara, gelen stajyerlere, öğrencilere diyorum ki; “Arkadaşlar, sakın bilgisayar başına oturup dizayn yapmayın. Kağıtta çözün, fikri oluşturun, sonra kalemi, Photoshop’u elinize alırsınız, orada yaparsınız.” Gelen öğrencilere bakıyorum, temel sanat eğitimi aldınız mı diyorum; “O ne abi?” diyorlar. Ben akademide net bir yıl, full time temel sanat eğitimi aldım. Bize kompozisyonu, lekeyi öğrettiler, perspektifi, algıyı, fotoğrafı anlattılar. Biz belli başlı fontları elle yazdık kocaman kocaman. Afişler yazdık elle. Niye? Çünkü yazının anatomisi böyle. Bir kere Türkiye’de tipografi ustası yetişmiyor. Çünkü oturuyor bilgisayar başına, fontlar hazır. Dün konuşuyorduk, niye Türkiye’den font tasarımcısı çıkmıyor? Niye çıksın ki? Adam oturduğu yerde fontu buluyor ekranda, pata küte pata küte gidiyor.
    http://www.photoshopmagazin.com/dergi/2006/04/fevzi_yazici.html

    Bence günümüzde insanlar bu gelişmiş teknolojilere biraz fazla güveniyorlar, sanatın temel anlayışını geliştirmek ve genel anlamda yaratım sürecine gittikçe daha az zaman harcıyorlar.

    Kimisi Zbrush gibi 3 boyutlu bir alanda konsept yaratmanın ve taslak oluşturmanın, çizim ihtiyacının ve yeteneğinin yerini alacağını düşünebilir, ama almayacak. Sadece sürecin basitliği, yalınlığı bunu hala yenilmez kılıyor, sadece beyniniz, eliniz, kalem ve kağıt, düğmeler yok, arayüz yok, karmaşa yok, sizi fikir üretme sürecinden alıkoyacak hiçbir şey yok.

    http://www.bakmagazine.com/michael-kutsche/

    GRAFİK TASARIM - LOGO TASARIMI
    http://vimeo.com/18331485
    http://www.davidairey.com/logo-of-the-month-4/
    http://www.typejockeys.com/blog/Cleaning-Up#.U_XNWWNlvED
    http://dribbble.com/jeffreydevey



    http://www.glitschkastudios.com/
    http://astutegraphics.com/blog/von-glitschka-ag-usa-tour-logo-step-by-step/



    http://www.marceloschultz.com/

    Çizmek, çizmekten ibaret değildir üstelik...

    Nitekim çizmeyi bilenler çok iyi bilir ki, çizdikçe gözünüzü de eğitir; lekeyi, espası, oranı, dengeyi, kompozisyonu, ritmi; yani temel sanat ve tasarım prensiplerini de insiyakî olarak kavramış olursunuz.

    Nitekim iyi çizerleri inceleyin; iyi birer kaligraf ve tipograf olduklarını da göreceksiniz:
    http://coryloftis.tumblr.com/



    http://www.facebook.com/165066126960075



    https://www.behance.net/ragnarama



    http://www.bulentarabacioglu.com/


    http://www.ashleywoodartist.com/



    MİMARLIK
    http://www.uzmantv.com/mimar-olmak-icin-mutlaka-cizim-yetenegine-sahip-olmali-miyiz

    http://www.fosterandpartners.com/
    http://www.buildingthegherkin.com/press/
    http://www.buildingthegherkin.com/pictures/hires/City-Norman_Foster.jpg

    http://www.paulrudolph.org/
    http://www.archdaily.com/90352/ad-classics-the-colonnade-condominiums-paul-rudolph/

    http://ad009cdnb.archdaily.net/wp-content/uploads/2010/11/1288892080-oc3.jpg

    ENDÜSTRİYEL TASARIM





    http://www.kenokuyamadesign.com/



    http://www.swdesign-office.com/
    http://s12.postimg.org/8jnkxs919/audi.jpg



    http://www.haraldbelker.com/







    42 yıldır değişen ne?
    http://deansgarage.com/2009/al-flowers/
    Allan Flowers - Pontiac (1970)


    Matthew Beaven - Jaguar F-Type (2012)








    https://store.donanimhaber.com/27/ca/2e/27ca2e4158b5ec025fcd230d71c8d192.jpg

    http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2014-e-class/17.htm



    KONSEPT TASARIM - VISUAL DEVELOPMENT





    http://sparth.tumblr.com/
    http://conceptartworld.com/?p=17966
    http://josh-kao.blogspot.com.tr/2012/11/some-halo-4-concepts.html
    http://koryhubbell.blogspot.com.tr/2012/11/well-halo-4-is-out-now-so-i-can-post.html
    http://autodestructdigital.blogspot.com.tr/search/label/Halo%204?zx=1ada629294a69952

    https://www.artstation.com/artist/andrei
    http://jeradsmarantz.blogspot.com.tr/



    http://www.benprocter.com/prometheus/




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 15 Nisan 2016; 23:20:25 >



    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    "Bizim tasarımlarımızda çizgiler herşeydir. Muhakkak eşşiz ve kendine has orijinal güzellikte olmaları lazım. Ben de Ken'de (Okuyama) onu gördüm. Kendine has çizim stili, ileri görüşlülüğü ve hayal gücü; beni emsalsiz araçlar üretebileceğine ikna etti."
    (Lorenzo Ramaciotti)
    http://www.pininfarina.it
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=HIggUsALsHs#t=621



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 25 Ağustos 2014; 13:42:14 >
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    "Çizmeyi öğrenmek gerçekten uzun yıllar alıyor, çizimi düşünmeyi bırakıp tasarımı düşünmek ise... Ancak o zaman gerçekten fikirler üzerinde yoğunlaşılıyor. 'Nasıl çiziyorsunuz? Ne kullanıyorsunuz?' diye bir sürü e-mail alıyorum. Eğer güzel çizime odaklanırsanız tüm tasarımı unutursunuz. Bu tehlikelidir.”
    http://www.haraldbelker.com/

    "Bu işlerde iki ana malzeme vardır; kalem ve kağıt... İyi fikirler, çoğu kez kağıttaki ufak bir karalama detayından ortaya çıkar. Hani meşhur eskizler vardır ya hızlıca peçeteye çizilmiş...
    İşte böyle çizerken pek sonuca odaklanmazsınız. Kafanızda bir fikir vardır, onu bir an önce görmek ister ve hızlıca çizersiniz. Güzel işler böyle çıkar..."

    (Karim Habib)
    https://www.youtube.com/watch?v=Kk-TtwD4Xb0
    http://www.youtube.com/watch?v=WMy8cuEnIxk

    "Bence günümüzde insanlar bu gelişmiş teknolojilere biraz fazla güveniyorlar, sanatın temel anlayışını geliştirmek ve genel anlamda yaratım sürecine gittikçe daha az zaman harcıyorlar. Kimisi Zbrush gibi 3 boyutlu bir alanda konsept yaratmanın ve taslak oluşturmanın, çizim ihtiyacının ve yeteneğinin yerini alacağını düşünebilir, ama almayacak. Sadece sürecin basitliği, yalınlığı bunu hala yenilmez kılıyor, sadece beyniniz, eliniz, kalem ve kağıt, düğmeler yok, arayüz yok, karmaşa yok, sizi fikir üretme sürecinden alıkoyacak hiçbir şey yok."
    http://www.bakmagazine.com/michael-kutsche



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 11 Haziran 2015; 0:54:05 >
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    Yani yazılımların "tasarımı yap!" menüsü yok. Bir tuşa basınca olmuyor bu işler:

    http://logopond.com/members/profile/48740





    http://logopond.com/members/profile/8634





    http://logopond.com/members/profile/17648





    http://logopond.com/members/profile/19727







    http://logopond.com/members/profile/24685





    http://logopond.com/members/profile/56397





    http://logopond.com/members/profile/38403





    http://logopond.com/members/profile/37372





    http://logopond.com/members/profile/31327







    http://logopond.com/members/profile/52174





    http://logopond.com/members/profile/9622





    http://logopond.com/members/profile/6639










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 17 Kasım 2015; 21:16:14 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    10332 Mesaj
    Kesinlikle katiliyorum once el cizecek
    Bilgisayardan olmaz .ben once elde cizerim onda sikinti yok ama bilgisayarda ayni cizim sikinti yasiyorum zaman zaman



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    Ya kağıda çizdiğinizi tararsınız veya doğrudan grafik tabletle çizer, sonrasında üzerinden vektörel hale getirirsiniz:
    http://www.vonglitschka.com/2010/08/30/building-character/


    http://www.youtube.com/watch?v=S_I38jBmIEI

    Baxter, Glen Keane ile birlikte halen yaşayan en iyi animatör olarak kabul ediliyor:
    http://www.youtube.com/watch?v=v3padDFKnQA
    http://www.youtube.com/watch?v=Ox-YunZ_04s
    http://www.youtube.com/watch?v=7u1V2DM6WcY



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 26 Ağustos 2014; 15:02:49 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    [DHTUBE=http://vimeo.com/10163279 ]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 21 Aralık 2014; 8:02:11 >
    |
    |
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    http://www.youtube.com/watch?list=PLY0KbDiiFYeNgQkjujixr7qD-FS8qecoP&v=LG3RVCEwCPg&feature=player_detailpage#t=89




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 10 Ekim 2014; 15:14:00 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    - AUDI TASARIMCILARI -

    Walter de' Silva
    Volkswagen’in tüm modellerinin tasarımından sorumlu olan Walter de Silva, İtalya Endüstri Ürünleri Tasarımı Birliği (ADI) tarafından verilen “Altın Pusula Ödülü”nü aldı. 2007’den beri Volkswagen Grubu’nun baş tasarımcısı olan Silva, Yeni Golf, Jetta, Passat ve Polo’yu da tasarladı

    Volkswagen’in 2007’den beri satışa sunduğu tüm modellerinin tasarımından sorumlu olan Walter de Silva, bağımsız uluslar arası tasarımcılardan oluşan bir jüri tarafından “Altın Pusula Ödülü”ne layık görüldü. Ödülü veren İtalya Endüstri Ürünleri Tasarımı Birliği (ADI), Silva’nın “İtalyan tasarımının tartışmasız temsilcisi” olduğunu duyurdu. 1952 yılından beri verilen ve dünyanın en prestijli tasarım ödüllerinden biri olan Altın Pusula Ödülü, tasarım dalında araştırma, üretim ve eğitim profesyonellerine veriliyor.

    2007 yılından beri Volkswagen Grubu’nun baş tasarımcısı olan Walter de Silva, markanın tüm modellerinin tasarımından ve tasarımının geliştirilmesinden sorumlu. Tüm dünyada satış rekorları kıran Volkswagen Binek Araç’ın Jetta (2010), Passat (2010), Polo (2009) ve Golf’ü (2008) de onun eseri. 40 yıllık bir kariyere sahip olan Silva, dünyanın en iyi tasarımcıları arasında yer alıyor.
    Kaynak : Otomobilport.com
    http://www.auto-motor-und-sport.de/bilder/autodesign-walter-de-silva-im-portrait-1862065.html
    https://www.youtube.com/watch?v=8I0I9KAORI4





    Satoshi Wada
    http://www.swdesign-office.com/
    http://www.viagaribaldi12.com/blog.vg12/178
    http://www.carbodydesign.com/gallery/2014/06/university-of-bologna-awards-honorary-degree-to-walter-de-silva/1/
    http://en.responsejp.com/article/print/62535/%5BNew-Audi-A6-release%5D-Design-is-MORE-design,-LESS-/
    http://autonmotivedesign.blogspot.com/2013/10/satoshi-wada-representative-at-swdesign.html
    http://www.youtube.com/watch?v=QCJp__Kuk00





    Wolfgan Egger
    http://www.carbodydesign.com/tag/wolfgang-egger/
    http://www.youtube.com/watch?v=oKouGwFizeQ
    http://www.youtube.com/watch?v=IALgITK6xUg
    http://www.carbodydesign.com/gallery/2010/07/audi-a7-sportback-design/16/





    Achim-D. Badstübner
    https://www.facebook.com/205990719445342
    http://www.youtube.com/watch?v=4iQsjgdZfZM
    http://www.youtube.com/watch?v=SjuZ7ibSUlo



    Jurgen Löffler
    http://www.carbodydesign.com/2011/02/audi-a6-design-sketches/
    http://www.youtube.com/watch?v=hjl-phWFTqY







    Danny Garand
    http://www.roadandtrack.com/go/automotive-design/audi-s3-dinnertime-styling-breadown
    http://www.youtube.com/watch?v=_rE7LhUv0Go
    https://www.youtube.com/watch?v=mZNnmWCnOEU






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 1 Ekim 2014; 3:50:53 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    Tasarımcı Ken Okuyama zamanında çizgi roman da yapmış,
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=HIggUsALsHs#t=585

    nitekim çizgi romancılar da yeri geldiğinde tasarım yapan sanatçılardır:
    http://www.juangimenez.com/
    http://www.gavinrothery.com/my-blog/2012/5/16/juan-gimenez.html





    http://www.moebius.fr/
    http://www.youtube.com/watch?v=TOQuh-lH4w4
    http://rarwrites.blogspot.com.tr/2013/03/the-fifth-element-concept-art-by-moebius.html




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 27 Ağustos 2014; 22:35:20 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    Logo Design | The Making of Allan England Photography:
    http://www.youtube.com/watch?v=en69LyOmfls

    Logo design tutorial:
    http://youtu.be/XsdSAQPiK7Q?list=UUXxkw_G8Q6hUw2e_EOvgvFQ

    London logo design design process:
    http://www.youtube.com/watch?v=8zJPxM1JnW4

    Bespoke furniture logo xvid
    http://www.youtube.com/watch?v=VgjANco12bA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 30 Ağustos 2014; 15:58:47 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    Endüstriyel bir ürüne "karakter" nasıl katılır?

    http://www.bmwmotorcycles.com/us/en/index.html?content=http://www.bmwmotorcycles.com/us/en/bike/urban/s1000r/s1000r_overview.html



    2014 new BMW S 1000 R - Exterior Design:
    http://www.youtube.com/watch?v=W71q6EbICWs

    Evgeny Zhukov:
    http://www.s1000r.co.uk/index.php/page,s1000r_design.html










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 31 Ağustos 2014; 17:41:55 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    http://www.zapkolik.com/video/herkes-resim-yapabilir-bolum-1-hq-229886

    Resim, yazının büyük atasıdır

    Yazı ve yazma etkinliği, insanoğlunun ve oluşturduğu toplulukların geçirdiği toplumsal ve kültürel evrim sürecinin ürünüdür. Kuşkusuz bu nedenle, diğer pek çok fenomen gibi, yazı da toplumlardaki ekonomik altyapı ve siyasi üstyapıdan, hukuki-dinsel kurumlardan ve bu kurumların belirlediği kurallardan derinlemesine bir şekilde etkilenmiştir.

    Kitlesel eğitim öncesinde ayrıcalığın ve bilgeliğin simgesi olan yazma ve okuma yeteneği, uzun yıllar boyunca toplumda belirli bir statü sahibi olmayı da sağlamıştır. Bu yüzdendir ki “Katibim” şarkısını dinlerken, gözümüzde halen redingot kırmızı kıyafet yakası kolalı beyaz gömlek ve baston ile ayrıcalığı simgeleyen diğer öğeler bir bir canlanır.

    Artık okuma yazma bilenlerin, tekelci şekilde sahiplendikleri yazılı bilgi ve deneyimlerden güç alarak toplumun alt tabakaların yönetim ve denetim altına alma ayrıcalığına sahip olduğu günlerin uzağındayız. Bilginin kitle eğitimi sayesinde toplumun bütün tabakalarına yaygınlaşması, bu ayrıcalığı önemli ölçüde ortadan kaldırmıştır. Bir zamanlar egemen sınıfların güç ve ayrıcalığını pekiştirmeye hizmet eden bilgi, günümüzde alt sınıfların sınıf atlama çabası da önemli bir araç haline gelmektedir.

    İnsan bilgiyi nasıl öğrenir? Diyelim ki deneyerek, test ederek, aynı şeylerin kendini belirli bir mantık çerçevesinde tekrar etme düzenliliğini formüller oluşturarak, matematiksel gerçekliğe dökerek... İyi ama en az bunun kadar önemli olan bir şey daha var...Kazanılan bilginin başka insanlara aktarımı... İnsan herşeyi kendisi öğrenmek zorunda kalsaydı, uygarlığın günümüzdeki düzeye ulaşması asla mümkün olmazdı... Bu yüzden farklı insanların deneyimlerini bir arada toplayan, bütün insanlığa genellemeyi sağlayan bir aracın olması da gerekiyor.

    Yazı dilinin öncesinde, konuşma yoluyla bilginin aktarımı en yaygın yöntemdi. Özel sırlar, bilgeler tarafından kendisinin yerini alacak öğrencilere kulağa okuma yöntemiyle aktarılırdı. Günümüzde bu yöntem sadece tarikat içi iletişimde ve yöresel kocakarı ilacı tedavilerinin aktarılmasında kullanılıyor. Aktarılabilir ve açıklanabilir bilgi, geçmişte ve günümüzde bilginin çoğaltılmasını, kaydedilebilmesini ve dağıtımını zorunlu kılıyor. Bu nedenle, iletişim araçlarının gelişimini ve yaygınlaşmasını sağlayan en temel faktörün bu zorunlulukla yakından ilgili olduğuna inanıyorum.

    Kaydedilebilir bilgi fenomenini tarihi orijini açısından yorumlayınca, ortaya şu gerçek çıkıyor: Resim, yazının büyükatasıdır... Bunun ne kadar doğru olduğunu, yazının evrimsel süreçlerini incelemeye yeltendiğimiz zaman çok daha iyi anlayabiliyoruz. Düşüncenin ve önermenin kavramlara ve sözcüklere ayrıştırılarak kaydedilmesi biçimiyle yazı, milattan önce 4000’li yılların bir fenomenidir. Bu tanımda yer alan “kavramlara ve sözcüklere” şeklindeki sınırlama ve spesifikasyon önemlidir, çünkü ilk yazının ve daha sonraki dönemlerin yazısının “kavramların ve sözcüklerin” resmedilmesi olarak şekillendiğini görüyoruz. Aslında ilk çağ insanının Cro Magnon duvarlarında günlük yaşamını resimleyerek olarak aktarmasını da bir çeşit yazı olarak kabul edersek hata yapmış sayılmayız.

    İnsanlığın binlerce yıllık resimleme ve çizme etkinliği ile yazınsal etkinlik arasında bir ayırım noktası ararsak ve bu ayırım noktasını yazının başlangıcı olarak tanımlarsak, yazının kayıtlara geçmiş miladının Sümer Uygarlığı’nda başladığını söyleyebiliriz. Burada “kayıtlara geçmiş milat” derken, elimize ulaşmış kanıtları temel aldığımı, binlerce yıllık zaman dilimi içinde bütün izleri silinip gittiği için elimize ulaşamamış bir Sümer öncesi yazı geleneğini de olasılıklar dahilinde gördüğümü özellikle belirtmek istiyorum.

    Artı ürün, yani kişisel kullanımın ötesinde ürün ve yönetim olmadan sayısal ifadenin çoklu sayılara dayalı bir aritmetik temelinde şekillenmesi beklenemez. Bu açıdan bakınca, “tapınak sosyalizmi” diye tanımlayabileceğimiz, üretim gelirlerini toplama, dağıtma ve dağıtım fazlasını stoklama ve dışalım için kullanma sorumluluğunu rahiplerin üstlendiği Sümer toplumunun, yazının ve sayının çıkışı için en uygun ve ileri koşullara sahip bir toplum olduğunu görürüz. Kuşkusuz artı ürün sayısal ifade olmadan stoklanabilir ve gelişigüzel dağıtılabilirdi. Ancak kent ekonomisinin ve ekonomik örgütlenmenin rahipleri tapınak gelir ve giderleri hakkında diğer rahiplere ve sonraki dönemde tapınağın sorumluluğunu üstlenecek olanlara hesap verme yükümlülüğünü getirmesi, ilkel hesaplama yöntemlerinin yerine simgesel hesaplama yöntemlerine geçişe zemin hazırlamıştır. Yazının ve aritmetiğin üretim ilişkilerinin gelişmişlik düzeyi ile olan yakın bağı şaşırtıcı değildir, çünkü sözel iletişimin zenginleşmesi de gelişen ve yenilenen üretim ilişkilerinin getirdiği yeni toplumsal iş bölümünün ve ona uygun kavramların şekillenmesinin bir ürünüdür.

    Tanrı krallar döneminin örneği olan Mısır uygarlığında, kendisi bir tanrı olan firavunun rahiplerin artı ürün üzerindeki mülkiyet, denetleme ve paylaştırma yetkisini teslim aldığını görüyoruz. Bu durumda, bir klanın veya kastın egemenliğinden kişisel egemenliğe geçiş söz konusudur. Mülkiyetin kişisel otokraside toplanması, görkemli bir zenginliğe ve daha önce örneği olmayan bir gelişmişliğe yol açmıştır. Kuşkusuz bu nedenle, Mısır yazısı tapınakta değil, firavunun sarayında doğmuş ve gelişmiştir. Bu durum firavunun muhasebesini tutan özel bir yazıcılar sınıfının şekillenmesini de sağlamıştır.

    Yazının evriminde dikkat çekmek istediğim son derece ilginç bir nokta var. Hemen bütün spesifik yazı ve alfabe çeşitleri zaman içinde ciddi ölçüde evrim geçirmiş ve değişime uğramıştır. Bugün, yazının icat edildiği çağlardan beri varlığını korumuş tek yazı, Çin yazısıdır. Sümer yazısı gibi piktografik aşamadan ideografik aşamaya geçerek bir yazı tarzı olan Çince, günümüz dünyasında 35.000’i bulan hece yazı ile resim geleneğine bağlı yazının tek yaygın örneğini teşkil etmektedir. Günümüzde ve geçmişte, alfabetik yazının daha önceki yazılara karşı egemenlik sağlaması, alfabetik yazının çok az simgeyle kavram ifade etme yeteneğiyle yakından ilgilidir.

    Harf sistemli yazının egemenliğinin daha uzun yıllar egemenliğini koruyacağına kişisel olarak inanmakla birlikte, gelecekte insanlığın kültürel veriminin yeni yazı tarzlarını oluşturabileceğine inanıyorum. Ancak bu yazı tarzının, insanlığın ortak bir yazı dili olarak şekilleneceğini düşünüyorum.

    Yazı konusuna, iletişimin evrim konulu bir dizide özel bir önem vermenin çok önemli bir sebebi var. İletişim, yani komünikasyon bir mesajın bir başka kişinin bilincinde aynı görüntü ve anlamı oluşturacak şekilde aktarılması eylemi ise, iletişim araçlarının ve bunların teknolojik evriminin seyri ne olursa olsun, sonuçta konuşma ve yazma eylemini aktarmaya yönelik bir işlevi olacağı kesin.

    Bugün, konuşma ve yazı faaliyetlerinin teknolojik açıdan kaydedilebilir ve çoğaltılabilir olması, insanlığın yerel ve global kültürel mirasını söylence yoluyla kuşaktan kuşağa aktarma zorunluluğunu ortadan kaldırmıştır. Yaşanan ilginç olayları ve deneyimleri beyit beyit destanlarla kuşaktan kuşağa aktaran insanoğlunun, bu açıdan bakılınca son destanını çok uzun yıllar önce yazmış olduğunu rahatça söyleyebiliriz.

    Zaten bir zamanlar sokak dolaşan destan okuyucularının ortalıktan kalkmış olması da bunu göstermiyor mu?

    İBRAHİM AKAR, MASSTE, 10. SAYI, MART 2001
    http://selimtuncer.blogspot.com.tr/2009/10/resim-yaznn-buyuk-atasdr.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 2 Eylül 2014; 16:29:05 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    Bence halen yaşayan logo tasarımcıları içinde ilk beşe rahatlıkla girebilecek Erickson da farklı birşey söylemiyor:

    "Mike Erickson always starts with a pencil."
    http://www.logomotive.net/about-mike-erickson/

    http://logopond.com/gallery/detail/23818


    http://logopond.com/gallery/detail/78957


    http://logopond.com/gallery/detail/76758


    http://logopond.com/gallery/detail/47547


    http://logopond.com/gallery/detail/106524


    http://logopond.com/gallery/detail/37125


    http://logopond.com/gallery/detail/117457


    Bunlar da kendini alemin akıllısı zanneden...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 5 Eylül 2014; 21:35:21 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not
    Bir tasarım yapmaya karar verdiğinizde, Öncelikle ne yaparsınız?
    Öncelikle yaptığım, ön hazırlık ve araştırmadır. Hazırlayacağım tasarım için herhangi bir referans gerekiyorsa, elimin altında olan kitaplardan veya Internet’ten araştırmalar yaparım. Ardından topladığım referanslardan da aldığım destekle kâğıt üzerinde küçük eksizler yaparım. Bunlar genelde 5 – 6 Cm genişliğindeki tamamen lekesel ya da kısmen çizgisel siluet çalışmalarıdır.

    Tasarımın ana hatlarını genellikle kâğıt üzerinde veririm. Sonrasında hoşuma giden eksizlerin üzerine biraz daha gidip detaylandırırım. Finalde de bu eksizleri tarayıcı aracılığıyla tarayıp, bilgisayara aktarırım. Boyamak için de Photoshop ya da Corel Painter kullanırım.

    Kullandığınız araç ve ekipmanlar neler?
    Temel malzemelerim tabii ki de kâğıt ve kalemdir. İşimin gereği çoğunlukla bilgisayar üzerine çalıştığım için PC ya da Mac, bir tarayıcı, dijital olarak çizim ve boyama yapmak için A4 ya da A3 boyutlarında dijital tablet (ben Wacom marka tabletleri tercih ediyorum) ve de Adobe Photoshop ile Corel Painter yazılımları… Bunların dışında genelde başka bir araca ihtiyaç duymuyorum.
    http://www.merlininkazani.com/Fable_III__Emrah_Elmasli_Roportaji-oyun_roportaj-3576p1.html
    http://emrahelmasli.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 30 Eylül 2014; 23:07:29 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 4 Şubat 2015; 21:57:14 >
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    1 Not


    http://www.carbodydesign.com/2012/05/bmw-zagato-coupe/




    http://www.carbodydesign.com/2012/08/bmw-zagato-roadster/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 11 Eylül 2014; 15:46:52 >
    |
    |
    _____________________________




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Cancer Clinical Trials
Radyo Dinle
SEO
Canlı Tv izle
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,938
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.