Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Iphone 4s ön kamera sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı
18
Cevap
1
Favori
11.220
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Mobil Cihazlar >> Apple - iPhone - iPad >> Diğer >> Iphone 4s ön kamera sorunu
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    202 Mesaj
    Arkadaşlar ya yeğen oynarken şöyle bir sıkıntı oldu. Fotoğraf çeksin diye vermiştim en son eline ondan sonra böyle oldu. Şimdi derdimi yazarak anlatamayacağım için aynısını webcam ile yaptım ve anlamanız için o fotoğrafları koyuyorum.

    1. Fotoğraf Iphone ekranına fotoğraf çekerken gelen normal olan görüntü burda bir sorun yok. Gördüğünüz gibi sağdan çektim, ekranda da sağda gözüküyor görüntü.




    2.Asıl sorun ise ikinci resimde. Bu da az önce ekrana yansıyan görüntünün, fotoğraf çekildikten sonra kaydedilen hali. Yani ekranda fotoğraf çekerken 1. görüntüdeki gibi normal geliyor, ama fotoğrafı kaydederken döndürüp kaydediyor.



    Yardımcı olacaklara çok teşekkürler şimdiden her yeri kurcaladım ayarını bulamadım bir türlü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SanTieG0 -- 15 Aralık 2012; 21:31:22 >



    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    2020 Mesaj
    Bu normal zaten :) on kamera oyle ters ceker :) bi anormallik yok



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2985 Mesaj
    uyuz olduğum şeylerden biri
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    6748 Mesaj
    Ön kameranin ters cektigini yeni ogrenen bir dhli
    Yada arastirmadan konu acan bir dhli



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    202 Mesaj
    Allah allah ya ben önceden de fotoğraf çekmiştim bu kamerayla böyle çekmemişti düz resimlerim var normal çekmiş onları anlamadım bir şey teşekkürler yardım için
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    202 Mesaj
    Beyler bunu düzeltmek için jb de bir uygulama falan var mı ya ön kameradan fotoğraf çekemiyorum doğru dürüst
    |
    |
    _____________________________
  • Er
    3 Mesaj
    ARKADAŞLAR YARDIM EDİN LÜTFEN YA..ON KAMERAYLA FOTOGRAF CEKERKEN NORMAL ÇEKİYIR..TERS CEVİRİP KAYDEDİYOR YAPAMADIM HİÇBİ ŞEKİLDEE
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    435 Mesaj
    Hocam ön kamera zaten normal çeker, ama ters olarak kaydeder. Gayet normal bir durum bu, buna neden bu kadar takıldınız anlamadım.
    |
    |
    _____________________________
  • Er
    3 Mesaj
    oyle olmuyodu işte ben mesela kendimi çekiyorum normal çekiyor ama kaydederken sola donduruyor fotoyu oyle olmuyoduki normalde
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    435 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: xoxo00

    oyle olmuyodu işte ben mesela kendimi çekiyorum normal çekiyor ama kaydederken sola donduruyor fotoyu oyle olmuyoduki normalde

    ben ocak ayından beri 3 farklı 4S kullandım, üçünde de böyleydi
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1684 Mesaj
    Hep böyleydi
    Yok değildi diyen arkadaşlar çözüm ( ki bu bir hata değil ) bulunca bizdede haber versin :)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4824 Mesaj
    beyler 1dk ya?? resmi ters çekip düz kaydetmiyomu galeriye??

    sizin dediğiniz gibi ters çekse mesela yazı yazan bi yeri ön kamerayla çekince yazı soldan sağa değilde sağdan sola yazılmış gibi gözükür.. ben şimdi ön kameraylada arka kameraylada bi yazı çektim ve ikiside gözümüzün gördüğü gibi yani düz şekilde kaydedildi..

    arkadaşın paylaştığı 2 resime bakın dikkatlice, monitör Phillips sanırım.. ilkinde P harfi düzgün 2. resimde P harfi ters?

    Edit:
    yani olay benim dediğim gibi oluyor ekranda görüntü ters gözüküyor çekilince düz kaydediyor ama sanırım konuyu açan arkadaş bu noktada şaşırmış yani sorun yok heralde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bdurmus -- 18 Aralık 2012; 22:55:26 >
    |
    |
    _____________________________
  • Er
    3 Mesaj
    arKADAŞLAR ANLAMIYOSUNUZ BENİ YAA..KENDİMİ ÇEKERKEN MESELA BEN SOLA BAKIYORUM O ŞEKİLDE ÇEKİYO AMA RESMİ SAĞADAN CEKMİŞİM GİBİ KAYDEDİYOO NOLUR ANLAYIN YAA ..
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    435 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: xoxo00

    arKADAŞLAR ANLAMIYOSUNUZ BENİ YAA..KENDİMİ ÇEKERKEN MESELA BEN SOLA BAKIYORUM O ŞEKİLDE ÇEKİYO AMA RESMİ SAĞADAN CEKMİŞİM GİBİ KAYDEDİYOO NOLUR ANLAYIN YAA ..

    hocam bende de aynısı oluyor, hatta saniyeler önce tekrar denedim emin olmak için, aynı durum. Ve hep böyleydi bende.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2668 Mesaj
    Cunku resmi cekmeden once goruntu aynadaki goruntun gibi ama resmi cekince goruntu gercekteki goruntun yani aynadaki goruntunun tersi



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Er
    1 Mesaj
    arkadaşlar bunun için app store dan yeni kamera uygulaması indirin çözüm yolu bu
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4619 Mesaj
    Ben 5800 kullanıyorum.Arka kamera nasılsa ön kamerada aynı şekilde fotoğraf cekiyor.Bence bunu Apple Online Stor müşteri temsilcisine sorun.
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    73 Mesaj
    arkadasm bu bir hata yada sorun degildir her cihazda böyledir simdi denedim bndede oldu babamn teldede denedim ondada aynı sekil yani hersey normal



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Er
    1 Mesaj
    Akıllı ceplerimizin vazgeçilmez bir özelliği olan kameraların hayatımızda bize büyük kolaylıklar sağladığını inkar edemeyiz. Bazı üreticiler telefonlarda fotoğaf çekme özelliği için donanımsal bir düğme ekliyorlar.

    Apple ise iOS 5 ile minimal tarzını sürdürdü ve iPhone 4S'e bir kamera düğmesi eklemek yerine, ses açma düğmesini bir fotoğraf çekme düğmesi haline getirdi. Ancak iOS geliştiricilerinin gözünden kaçan bir detay, donanımsal düğme ile çekilen fotoğrafların ters olduğu ortaya çıktı.

    Bu hatanın nedeni ise basit. "Giriş" düğmesi sağ tarafta olduğunda, telefonun düz tutulduğu varsayılıyor. Donanımsal düğmeyi kullandığınızda ise lens ters duruyor. iOS, cihazın denge çarkı yoluyla yönü algılıyor ve resim yazılımına yardımcı olmak üzere bir EXIF özniteliğini ayarlıyor.

    Ancak Windows 7'deki entegre fotoğraf görüntüleyici ve Windows Live Photo Gallery, bilinmeyen bir nedenle bu özniteliği düzgün bir şekilde okuyamıyor. Fotoğrafı bu uygulamalar yoluyla döndürmek istediğinizde ise "Bu fotoğrafı döndüremezsiniz" şeklinde bir hata mesajı alıyorsunuz.

    Fotoğrafı döndürmek farklı yollarla oldukça kolay, ancak asıl sorun fotoğraflarda değil videolarda ortaya çıkıyor. Zira donanım düğmeleri üstte olduğunda videolar da ters kaydediliyor ve videoları döndürmek, fotoğrafları döndürmek kadar kolay bir işlem değil.

    Bu sorunu çözmek için Apple'ın sadece EXIF döndürme özniteliklerini kullanmak yerine doğru yönde kaydetmesi gerekebilir.

    Sorun çözülene dek iPhone ile fotoğraf çekerken donanımsal düğme yerine ekran düğmesini kullanabilirsiniz. Veya biraz garip bir yol olsa da sorunu şöyle de çözebilirsiniz: Telefonu donanımsal düğmeleri altta olacak şekilde tutarak ve sol elinizle düğmeye alttan basarak fotoğraf çekebilirsiniz.
    |
    |
    _____________________________




HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
google reklamları
Mobilya Takımları
Masal
üniversite
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
2,203
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.