Şimdi Ara

ios' ta oyun yapabileceğime inanıyor musunuz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar hayatimda hep kendime ait bir eser olsun istemisimdir. iphone oyunlarini oynarken arada bir 'bu ozelligini nasil yapmislar acaba' diyerek mantigini kavramaya calisiyorum. kisacasi artik kullanmak degil, uretmek istiyorum.

    son zamanlarda BADLAND adli oyunu oynadim ve cok cok sevdim. grafiklerine , seslerine, oyun icindeki zekaya hayran kaldim.
    bunun gibi bir oyun gelistirmek en buyuk hayalim.

    kendimden bahsetmem gerekirse ;

    20 yasinda onlisans universite 2. siniftayim, meslegim maalesef saglik alaninda olacak, iq seviyem orta seviyenin uzerinde (parlak zeka), almanyada dogup 12 yasina kadar orada buyudum ( almanca dilim anadil seviyesinde), ingilizcem ileri seviyede, sanata karsi cok ilgiliyim, guzel resimler yaparim.hatta bu ozelligimle etrafimdaki insanlarin cok ilgisini cekiyorum.. ayrica profesyonel fotograf cekmeyi , timelapse videolar olusturmayi, photoshop gibi programlari kullanmayi severim. kisacasi sanati cok severim.
    teknojiyi yakindan takip ederim.ios, windows hakkinda bilmedigim sey yoktur ( kullanim bazinda), kodlarla ilk kez gecen sene universite 1 de web tasarlamada tanistim ve cok severek bir web sitesi tasarladim, arastirma becerim cok gelismis diye dusunuyorum. ortalama 1 saatte toplanabilen bilgiyi ben 10 dakikada bulabilme yetenegine sahibim.
    cocos2s, unity3d, box2d, c-c++-c#-java dilleri, xcode, visual studio, 3dmax gibi kavramlar uzerine cok arastirmalar yaptim, cok ilgimi cektiler ancak profesyonel kaynaklara basvuramadim.isin mantigini kavrayabilmek icin uzun ugraslar vermek gerektigini anladim ve bu sebeple acemice davranip kafa karisikligi yaratmamak icin birakmayi tercih ettim.


    sormak istedigim soru su; bir oyun gelistirmek gercekten cok zor mu ? c dillerini ogrenmek, mantigini kavrayabilmek icin uzun ugras vermek gerekiyor mu ? meslegimin bilgisayar muhendisligi gibi bilisim alaninda olmamasi bana neler kaybettirdi ? kaybettiklerimi yerine koyabilir miyim ? bu isi yapabilecegimi inaniyor musunuz ?

    vakit ayirarak okudugunuz icin tesekkur ederim. hayallerinize kavusabilmeniz dilegiyle..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi longroadtoruin -- 27 Ocak 2014; 22:26:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Dostum hazırsın işte daha ne bekliyorsun kimse anasının karnından bilgisayar mühendisi doğmuyor forumda hobi olarak başlayıp çok yüksek sayıda hit alan oyun geliştiricileri var.Araştırmayı seviyorsanız ki bana benziyorsunuz anlattıklarınızdan yavaştan başlayın. iOS develop için biliyorsunuz ki bir Mac gerekiyor fiyat sıkıntısı yaşarsanız mac mini tavsiye ederim gerisi zaten develop hesap, hackintosh falan düşünmeyin stabil olmuyor. Kolay gelsin
  • Tamamda senin ozelliklerinden bizene? Takim calismasina uygun degilsin yapamazsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendini öve öve bitirememişsin mübarek. Ben yapamazsın dediğimde yapamayacaksan, veya ben yapabilirsin dediğimde yapaacaksan o saydıklarının bir önemi yok. Gaz veriyim istiyosan eğer severek veririm. Bu arada çok iyi gaz veririm. Yaparsın koçum. Aslansın. Parlaksın. Çok iyisin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşım sana bir tavsiye. Bu işe 10 yaşında başladım ve hiçbir zaman etrafıma yapabilirmiyim diye sormadım. Aksine yapamazsın diyenlere inat kucak dolusu kitaplarla aylarca odamdan çıkmadım Esse quam videri diye bir laf vardır, gösterme yap anlamı çıkartılabilir. Şimdiye kadar yaptıkların çok güzel ancak tebrik ve teşvik beklemeden bir sonraki adıma kısa sürede ilerlemelisin.

    Eğer yardım istiyorsan pm atarsın kaynak sağlayabilirim tabiki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soralalp -- 27 Ocak 2014; 21:27:53 >
  • arkadaslar artik insanlara sifatlar yapistirmayin, yok kendini ovuyors v.s. genel ozelliklerimi yazdim ki bu ise girismek icin uygun muyum degil miyim karar verin istedim.

    ' bize ne senin ozelliklerinden' diyen arkadasa soyluyorum ; sananeyse konuya girip yorum yapmazsin, cikip gidersin seni rahatsiz eden ne ? ne kadar kaba insanlar var, inanmak gercekten guc.can sikintinizi bana bosaltmayin lutfen. yarar saglayamiyorsaniz, bari zarar gostermeyin. amacim ne kendimi ovmek ne de insanlari rahatsiz etmek. yardim beklerken kotuluk ettiniz gercekten cok saskinim.

    yardimci olan arkadaslaraysa icten tesekkur ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi longroadtoruin -- 27 Ocak 2014; 22:23:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • soralalp S kullanıcısına yanıt
    cok tesekkurler. sizin gibi insalara ihtiyacimiz var.

    size sormamin nedenu su : bu sektorde pek deneyim sahibi olmadigindan tecrubeli insanlardan bu konu hakkindaki goruslerini almak istedim. tekrar tesekkur ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • The Prodigy kullanıcısına yanıt
    tesekkur ederim dusuncelerinizi dikkate alacagim. hep mac almak istemisimdir zaten, belki de bu bana bahane olur :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: longroadtoruin

    tesekkur ederim dusuncelerinizi dikkate alacagim. hep mac almak istemisimdir zaten, belki de bu bana bahane olur :)

    Mac aldıktan sonra iletişime geçerseniz elimde tam sizin başlamanıza yardımcı olacak kaynaklar var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • longroadtoruin L kullanıcısına yanıt
    İlk olarak web tasarım kodlarıyla, yazmak istediğin oyunun kodları arasında sıfır benzerlik var diyerek giriş yapayım.

    İkinci olarak IOS a uygulama geliştirmek için Objective-C bilmen lazım.

    Aslında bunun hakkında 10-20 sayfa yazı yazabilirim ama mühendislik eğitimi almaman senin için handikap. Ama dilinin olmasıda bir avantaj.

    Dostum çok seviyorsan yaparsın ama bence ilk başta "algoritma nedir, algortima geliştirme vb" temel ama çok çok çok önemli altbaşlıkları halletmenin öneririm ki bunları bilmeden bir adım ileri bile atamazsın. Eğri oturup doğru konuşalım şimdi.

    Kafanda fikir oluşması için şöyle söyleyeyim ; Macbook pro ya sahibim ve code yazmaktan nefret ederim. Sadece işim düştüğü zaman XCode u açıp yazarım ve başka zamanda yüzüne dahi bakmam. Ne kadar sevmesemde işimi hallederim. Bunu yanı sıra öyle arkadaşlarım varki deli gibi code yazarlar. Hatta o kadar benimsemişler ki şöyle söyleyeyim sana yeni eve çıkarken hangi odayı kimin alacağını çöp çekmek yerine code layıp programını yapıp öyle eve taşınmışlardı.

    Yalnız heves kırmak istememde oyun yapmak gerçekten ama gerçekten zor bir iş. Bence adım adım ilerleyip bilgi birikiminden sonra oyun yapmaa başlaman daha avantajlı olur, ve ayrıca en basit oyunun bile tamamı tek kişi tarafından code lanmamıştır bunu bilesin. Yukarıdaki arkadaş yazmış ama ben tekrar edeyim. Code yazmak takım çalışması gerektirir. Neyse gene çok yazdım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soralalp


    quote:

    Orijinalden alıntı: longroadtoruin

    tesekkur ederim dusuncelerinizi dikkate alacagim. hep mac almak istemisimdir zaten, belki de bu bana bahane olur :)

    Mac aldıktan sonra iletişime geçerseniz elimde tam sizin başlamanıza yardımcı olacak kaynaklar var

    alinca kesinlikle geri dönüs yapacagim size

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sofiman

    İlk olarak web tasarım kodlarıyla, yazmak istediğin oyunun kodları arasında sıfır benzerlik var diyerek giriş yapayım.

    İkinci olarak IOS a uygulama geliştirmek için Objective-C bilmen lazım.

    Aslında bunun hakkında 10-20 sayfa yazı yazabilirim ama mühendislik eğitimi almaman senin için handikap. Ama dilinin olmasıda bir avantaj.

    Dostum çok seviyorsan yaparsın ama bence ilk başta "algoritma nedir, algortima geliştirme vb" temel ama çok çok çok önemli altbaşlıkları halletmenin öneririm ki bunları bilmeden bir adım ileri bile atamazsın. Eğri oturup doğru konuşalım şimdi.

    Kafanda fikir oluşması için şöyle söyleyeyim ; Macbook pro ya sahibim ve code yazmaktan nefret ederim. Sadece işim düştüğü zaman XCode u açıp yazarım ve başka zamanda yüzüne dahi bakmam. Ne kadar sevmesemde işimi hallederim. Bunu yanı sıra öyle arkadaşlarım varki deli gibi code yazarlar. Hatta o kadar benimsemişler ki şöyle söyleyeyim sana yeni eve çıkarken hangi odayı kimin alacağını çöp çekmek yerine code layıp programını yapıp öyle eve taşınmışlardı.

    Yalnız heves kırmak istememde oyun yapmak gerçekten ama gerçekten zor bir iş. Bence adım adım ilerleyip bilgi birikiminden sonra oyun yapmaa başlaman daha avantajlı olur, ve ayrıca en basit oyunun bile tamamı tek kişi tarafından code lanmamıştır bunu bilesin. Yukarıdaki arkadaş yazmış ama ben tekrar edeyim. Code yazmak takım çalışması gerektirir. Neyse gene çok yazdım

    uzun uzun yazmaniz beni sikmaz, tam tersi bu bana daha cok avantaj saglar :)

    ben bazen oyun yapimcilarina bakiyorum ve tek kisilik veya iki kisilik oyun yapimlarina cok rastliyorum. BADLAND oyunu mesela bir tasarimci ve bir de kodlayan muhendisten olusuyor. su an appstore da 1. sirada yer alan traffic racer yine soner kara tarafinda tek basina olusturulmus. bu gibi projeler bana daha cok azim vermiyor degil. sizce de bunu hayata gecirmek icin kesinlikle takim calismasi sart mi ? saglik alaninda oldugumdan cevremde muhendisler epey az ve bu iste tek basinayim diyebilirim.

    asil ben uzattiysam affedin ve verdiginiz bilgilere ihtiyacim vardi tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • longroadtoruin L kullanıcısına yanıt
    Dostum bu yazılım dünyası o kadar büyükki dünyadan bile büyük öyle diyeyim. Hiçbir zaman en iyisi olamazsın, hiçbir zaman yazdığın code en iyisi olmaz, hiçbir zaman en optimize oyunu yapamazsın. Her zaman daha fazlası vardır ve bu işte "tamam oldum" dersen bittiğin zamandır.

    Vallahi biz C de proje geliştirdiğimiz için, yani birnevi sistemin kendisini kodladığımız için (hemen gözünde büyütme proje dediğimiz şey kafamıza esen aptal saptal şeyler) takım arkadaşlarımızla senkron şekilde çalışmak zorundayız. Bu iş (bize göre) tek başına yapıalcak birşey değil. Örneğin herkesin oynadığı Fifa, PES türü oyunlar class lara bölünür ve öyle kodlanır. Mesela oyuncunun hareketleri belli bir grup mühendis tarafından kodlanırken topun hareketi farklı bir mühendis gurubu tarafından kodlanıyor. Bunu yanı sıra topun haraketlerine göre yapay zeka geliştiriliyor ve kodlanıyor. Bu arada arayüzü kodlayan farklı mühendisler var vs vs.

    Bence iyi bir coder olmak için takım çalışmasını çok çok iyi yapmak lazım. Staja gittiğim bir şirkette bunun gerçek hayattaki karşılığını bizzat gördüm. Bir proje geliştirilme aşamasındaken gözlemledim.

    Şöyle ki projenin bir kısmını benim olduğum grup kodluyordu. Ben o gün kodlamayı tamamlayıp save alıp çıktım. Fakat evdeyken "yahu şşurayı yanlış kodladım sanırım, acaba yanlış mı kodladım, dur bir şöyle yapınca ne olacak acaba" diyerekten yazdığım kodları değiştirmeye kalktım ve birde ne göreyim yazdığım kodu değiştiremiyorum...

    Stajer olduğum için "abi şurayı yanlış kodlamışım bi zahmet düzelteyim" de diyemediğim için kimseye birşey söylemeden ertesi gün kodu düzeltmeye çalıştım. Grup sorumlumuz "ne yapıyorsun sen" dediği zaman bende utana sıkıla "şurayı yanlış kodlamışım ama düzeltemiyorum bir türlü" dedim. Grup sorumlumuzda "Doğru yazmışsın düzeltmeye çalışma zaten düzeltemezsin. Her günün sonunda proje sorumlusu kodları kitler ve onun izni olmadan kodda değişiklik yapamazsın" dedi bana.

    Neyse konudan fazla uzaklaştık ama bende sana pek yardımcı olamam sadece genel bilgiler verebilirim. Çünkü sen nesne tabanlı programlama yapmak istiyorsun fakat ben hep kodlarımı console da yazdığım için nesne tabanlı programlama dünyasına uzağım biraz.

    Ve de son olarak bende ilk başlarda nesne tabanlı programlar yazmak, yaptığım şeyin kanlı canlı gözümün önünde olmasını isterdim fakat console bana sonradan daha hoş ve daha profesyonel geldi. Tabi okuduğum bölümünde etkisi oldu console a yönelmemde.




  • Sofiman kullanıcısına yanıt
    konsol tabanlı program yazmak neden daha profesyonelce oluyormuş anlayamadım? :) konsol tabanlı program yazmak en başında bir kere daha kolaydır. nesne tabanlı program yazmak daha zordur. eğer nesne tabanlı program yazmaktan anladığın visual yazılım geliştirmeyse nesne tabanlı programlamayı yanlış anlamışsın demektir. ben şahsen Visual Foxpro ve Axapta X++ ile geliştirme yaparım. Axapta X++ tamamen profesyonellere yöneliktir (bir ERP), Visual Foxpro da yine veritabanına yönelik bir 4.nesil dildir.

    "ama mühendislik eğitimi almaman senin için handikap." demişsin. ben bir şekilde okuyamamış lise mezunu kaliteli programcılar gördüm. tabii eleman alırken ben şahsen üniversite mezunu, hatta iyi bir üniversiteden mezununu tercih ederim. çünkü bir programcının zeki olması önemlidir, iyi bir yeri bitiren birini aldığında zeki olduğunu garanti edersin. fifa, pes türü oyunlar classlara bölünür öyle kodlanır, topun hareketini biri, diğer hareketi biri... yazmışsın. oyun programları erp projeleri gibi çok fazla programcıya bölünebilecek projeler değildir. bence fifa oyununda 2-3 programcı vardır. bir proje yöneticisi. 2-3 grafik tasarımcı, analist, müzisyen, tester vs.. vs... angry birds oyununu 18 kişilik bir takım geliştirmiş, ancak onun 2-3 tanesi programcıdır.

    ben bir yazılım geliştirici olarak arkadaş için fikirlerim:

    oyun geliştirmek bence zordur. çünkü:
    -sadece iyi bir programcı olmak yetmez.
    -iyi grafik tasarım bilmelisin, fotoshop vs... neler kullandıklarını bilmiyorum doğrusu.
    -güzel, kullanımı basit gui geliştirebiliyor olmalısın. bu aslında her program için önemlidir ama oyun programları için çok daha önemlidir. bir ERP kullanıcısı daha sabırlıdır, mesela SAP arayüzü iğrençtir ama yine de insanlar kullanır ama oyun kullanıcısı daha ilk birkaç saniyede siler gider oyunu.
    -c dili bence assembly'i saymazsan en zor dildir.
    -mobil aygıtlarda hem ekran küçüktür hem de bellek, bu da mobil yazılım geliştirmeyi daha da zor kılar.

    yine de tek başına oyun geliştiren bir çok programcı var, sen de onlardan biri olabilirsin.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    "C assembly i saymazsan en zor dildir" demişsiniz fakat C de console da yazılıyor ? Ayrıca Linux çekirdeği ve Sistem programlarının hepsinin C de yazıldığını hatırlatmakta fayda var.

    Bu arada kişiden kişiye göre değişir bu ama bana nesne tabanlı programlama daha kolay geliyor ve üniversitedeki tüm hocalarımızda böyle söylüyorlar. Hatta microsoftun en son .NET olayından sonra nesne tabanlı programlama yapmak çok basit hale geldi. Bunu microsoftta kabul ediyor. Kendi açıklamalarında "direk ürüne odaklandığımız için kullanıcıların kodlarda kaybolmaması için ve işi daha kolaylaştırmak için böyle bir durum ortaya çıkmıştır" demişti zamanında.

    Açıkçası "ben bir şekilde okuyamamış lise mezunu kaliteli programcılar gördüm" gibi bir yorum bekliyordum. Bende deli gibi kafası çalışan okumamuş olan birçok kişi gördüm ama sizde takdir edersiniz ki bunun akademik bir eğitimi var.

    Birde bence koskoca fifa 3 tane coder ile yapılacak oyun değil. Bu benim görüşüm.

    Son olarak bu mesajı atmaktaki amacım sizle aşık atmak olmadığını bilmenizi isterim. Ben elimden geldiğince kendi yaşadıklarımı ve hayat tecrübemi aktarmaya çalışıyorum. Ki yaşım gereği çok fazla da tecrübem olmadığını ve deyim yerindeyse "haddimi bilerek" bu yorumları yapmaya çalışıyorum. Saygılarımla, iyi forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sofiman

    "C assembly i saymazsan en zor dildir" demişsiniz fakat C de console da yazılıyor ? Ayrıca Linux çekirdeği ve Sistem programlarının hepsinin C de yazıldığını hatırlatmakta fayda var.

    Bu arada kişiden kişiye göre değişir bu ama bana nesne tabanlı programlama daha kolay geliyor ve üniversitedeki tüm hocalarımızda böyle söylüyorlar. Hatta microsoftun en son .NET olayından sonra nesne tabanlı programlama yapmak çok basit hale geldi. Bunu microsoftta kabul ediyor. Kendi açıklamalarında "direk ürüne odaklandığımız için kullanıcıların kodlarda kaybolmaması için ve işi daha kolaylaştırmak için böyle bir durum ortaya çıkmıştır" demişti zamanında.

    Açıkçası "ben bir şekilde okuyamamış lise mezunu kaliteli programcılar gördüm" gibi bir yorum bekliyordum. Bende deli gibi kafası çalışan okumamuş olan birçok kişi gördüm ama sizde takdir edersiniz ki bunun akademik bir eğitimi var.

    Birde bence koskoca fifa 3 tane coder ile yapılacak oyun değil. Bu benim görüşüm.

    Son olarak bu mesajı atmaktaki amacım sizle aşık atmak olmadığını bilmenizi isterim. Ben elimden geldiğince kendi yaşadıklarımı ve hayat tecrübemi aktarmaya çalışıyorum. Ki yaşım gereği çok fazla da tecrübem olmadığını ve deyim yerindeyse "haddimi bilerek" bu yorumları yapmaya çalışıyorum. Saygılarımla, iyi forumlar

    ilk cümleyi anlayamadım. konsol programalama basit filan demek istemedim, eğer öyle anlaşıldıysa.

    nesne tabanlı programlama daha zor demedim. konsol tabanlı daha profesyonelce lafına katılmadığım söyledim. nesne tabanlı programlamayı ilk başta prosedürel programlamaya alışmış programcılar için anlamak zordur, ben zorlandım doğrusu. ama sonradan çok çok güzel ve işi çok kolaylaştırıcı birşeydir. ama şahsen c# ile gelen o kadar çok şey var ki nesne tabanlı programlama için. türkiye'deki çoğu programcının onların bir çoğunu anlamadığına ve kullanmadığına eminim.

    fifa yı 3 programcı yapıyor demedim. en azından 15-20 kişilik bir ekip işidir eminim ama bunun 3-4 kişisi programcıdır bence. dediğim gibi çok fazla programcıya bölünebilecek bir iş olmadığını düşünüyorum. bir erp projesini yüzlerce programcıya bile bölebilirsin ama bu öyle bir iş değil. mesela delphi versiyon 1.0 ın hikayesini okumuştum, 3 tane programcı geliştirmiş onu. bazı işler çok fazla bölünemez, bu da onlardan biri bence.

    okul konusunu takdir ettim zaten. kendimin lise mezunu birini tercih etmeyeceğimi de söyledim. lise mezunu bir programcının iyi çıkması zar atmak gibi birşey. düşük bir ihtimal. ama bir boğaziçi mezunu birinin en azından zeki olduğu garantidir.

    neyse, son olarak arkadaş için sözlerim; ben atari hastasıydım, bütün paramı atari oyunlarına yatırırdım. bu mesleği bu yüzden seçtim, okulda yeşil mainframe ekranlarıyla tanıştığımdan bir süre sonra gerçeğin farklı olduğunu gördüm. bu işten para kazanacağını sanmam, ama zevk için yap, zararı olmaz... :)




  • Oyunu yapınca haberdar et

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hepinize tek tek tesekkur ederim. bu isi cok istiyorum cunku ictenlikle soyluyorum, bundan zevk alacagimdan eminim.
    hangi sanatci yaptigi eseri tamamladiktan sonra geri cekilip ona baktiginda haz almaz ki ? sizinki de o misali..

    bu isi tamamlamadan olmek istemiyorum. kesinlikle yapacagim ve sizlerin onune sunacagim allah ömür verirse :)

    hepinize hayatinizda basarilar diliyorum. insallah zevk aldiginiz isleri yapmaya hep devam edersiniz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende bikaç kez heveslenip unity3d ile uğraştım ancak basit bir rpg oyunu çıkarabiliyorum ortaya.Adamı koşturup cisimleri toplama falan:)Orada kalıyor gelişmiş birşey yapmak için kaynak yok.Youtubda binlerce var yabancı -türk video var ama dikkat edin hiçbirisi 0dan 100e kadar bir oyun yapıp anlatmıyor.Youtubda beğeni almak için gösteriyor gibi yapıyor ama hiçbişey öğretmiyor aslında.Real racing 3ün yapımını baştan sona anlatsınlar onun üzerinden bak nasıl nasıl yapıyorum çok daha iyisini
  • İostan girmişin hayat hikayene kadar anlatmışsın.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.