Şimdi Ara

İnternet kopma sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
1
Favori
1.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 2-3 aydır modemin tüm ışıkları yanmasına rağmen saniyelik kopmalar yaşıyorum. İlk olarak abonesi olduğum kurumla(türknet) iletişime geçtim bana onlarda bir sorun görünmediğini modeminde yada internet tesisatında bir problem olabileceğini söylediler. Çalıştığına emin olduğum 2 farklı modemle deneme yaptım. Ev içindeki kabloları değiştirdim binadaki ana kutudan tekrar hat çektirdim ama sorun devam ediyor. Türknetle ne kadar iletişime geçip şikayet etsemde bir faydalarını göremedim hazır yeri gelmişken ucuz olduğu için geçmeyi düşünen varsa geçmesin teknik destek diye bir şey yok resmen. Taahhüt ceza bedeli olduğu içinde çıkamıyorum. Online oyun oynamayı seven biri olarak artık çıldırmak üzereyim İnternette biraz araştırdım ama bir çözüm bulamadım. Bir kişi modemi değiştirip düzeltmiş internetini ama ben hali hazırda 2 farklı modemle test yaptım. Son olarak internete kablolu bağlanıyorum ve 2 farklı bilgisayarla test yaptım ikisinde de kopma oldu yani sorun bilgisayarda da değil. Benim bütün çözümlerim tükendi eğer sorunumla ilgili bir çözümü yada önerisi olan varsa şimdiden teşekkür ederim.







  • bağlantı koptuğunda modemde ışıklar sönüyor mu eğer sönmüyorsa senin bilgisayarın ile modem arasında bir problem vardır
  • durmuscan1991 D kullanıcısına yanıt
    Öncelikle mesajınız için teşekkürler. İlk mesajımda da belirttim modem ışıkları sönmüyor. 2 farklı bilgisayarda farklı modemlerle denedim kablolu ve kablosuz olarak sonuç değişmedi kopmalar devam ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Un4Given- -- 23 Mayıs 2016; 2:14:14 >
  • Un4Given- kullanıcısına yanıt
    Temiiz format atılmış bir makine ile kablolu denermisin.Bağlantın 16 MPS mi ?
  • Merhaba Değerli Okuyucularım.
    Bu gün sizlere Türkiye’nin %69,4’lük kısmının internet hattın da kopma sorunları olduğunu görmekteyim. Buna kesin sonuç yaratan yöntemlerimi sizlerle paylaşacağım.
    Konu anlatımını soru cevap şeklinde yapacağım sizlerin aklınızdaki sorulara çözüm getirmiş olacağım…
    [HR][/HR]İnternetim Neden Kopuyor?
    Altyapınızın yetersiz olması , bağlantılarınız da yapılan hatalar yüzünden veya modem’iniz eski olduğu için kopma sorunu yaşıyorsunuz.
    [HR][/HR]Kopma Tam Olarak Nasıl Gerçekleşiyor?
    İnternet hattınızdaki “SNR MARJIN” dediğimiz bir değer var bazende “NOİSE MARGIN”olarak da adlandırılabiliyor. Bu değerin Türkçe anlamı “HAT GÜRÜLTÜSܔ dür. Bu değer sizin bina girişinizden dairenize kadar gelen hat kablosunun gürültü oranını gösterir. Bu değer 6.0 dbi değerinden aşağıya düştüğünde internet bağlantısı kesilir; yani kopma olur. Tekrar modem internete bağlanmaya çalışır ve internet gelir. Bağlantı süresi 1-2 dakikayı bulabilir.
    [HR][/HR]SNR MARJİN (HAT GÜRÜLTÜSÜ) Değeri Kaç Olmalıdır?
    Snr Marjin değerleri aşağıdaki gibi olmalıdır.
    6.0 dBi 8.0 dBi Arası >>>İnternet sürekli kopar. Her an internet gidebilir. Aşırı ping görülür.
    8.0 dBi 10.o dBi Arası >>>İnternet bağlantısında ping olur ve ufak bir parazit de bağlantı gider.
    10.0 dBi 15.0 dBi Arası >>>İnternet de kopma olmaz. Stabil çalışır.
    15.0 dBi 20.0 dBi Arası >>>İnternet bağlantısı Stabil ve hızlı çalışır.
    20.0 dBi 30.0 dBi Arası >>>Bağlantı Oldukça iyidir kopma ihtimali %0
    30.0 dBi 40.0 dBİ Arası >>>Hattınız mükemmel ötesi
    [HR][/HR]SNR MARJIN Değerini Nereden Öğrenebilirim?
    Modem arayüzüne 192.168.1.1 veya 192.168.2.1 adreslerinden girerek dsl istatistiklerinden görebilirsiniz.
    Kulllanıcı Adı : Admin
    Şifre : admin , ttnet veya superonline’dir.
    “ADSL Hat değerlerinizi bu makalenin altına yorum olarak gönderin hattınıza neler yapacağınız hakkında bilgiler vereyim size.”
    [HR][/HR]Modeminizi Değiştirin
    Modemler eski ve artık yorgun olabiliyorlar bu yüzden çok iyi olan hattı berbat hale getirebiliyorlar. Modeminizi değiştirmenizde fayda var.
    Hangi Modem Markalarını Öneriyorsunuz?
    TP Link >>> Modemler genelde en çok kopma görülen modemlerdir önermiyorum size.
    Huawei >>> Huawei iyi modemdir ama HG521 modelindeki modem varsa hemen değiştirin.
    Zyxel >>> Zyxel modemler iyidir ama son çıkanlarından önerebilrim
    Asus >>> Asus modemler oldukça kararlılar ama biraz pahalılar.
    Airties >>> Airties modemler gerçekten ama gerçekten çok iyiler ve hattınıza %100 derecede uyumludurlar. Sizlere şiddetle tavsiye ederim.
    [HR][/HR]SNR MARJIN Değerini Nasıl Yükseltebilirim. Kopma Sorununu Giderebilirim.
    Önünüzde 2 seçenek var.
    1- TTnet veya diğer servis sağlayıcısını arayıp hızınızı düşürttüreceksiniz
    YADA
    2- Hattınızı Onaracaksınız.
    [HR][/HR]Hattımı Nasıl Onarabilirim.
    1- Spliter (çoğaltıcı) aparatı yenisi ve kaliteisiyle değiştirin.
    2- ADSL hat kablonuz da ek varsa internet bağlantınızın kopmasına neden olur hemen değiştirin.
    3- Bina girişinden dairenize kadar ek olmadan CAT6 Kablo çekin.
    4- Modem eskiyse yeni bir modem alın. Airties Air 5341 , Airties Air 5440, Airties Air 5650 veya Airties Air 5760 Öneririm.
    [HR][/HR]Sorunlar Çözülmediyse
    Malesef hızınızı düşürttüreceksiniz altyapınız kaldırmıyor demekki. Hızı düşürtmek için İnternet Servis Sağlayıcınızı arayın. (TTnet , Superonline, Fixnet)
    [HR][/HR]
    Hattınızı Onarmaları İçin Hat Sahibi İle Türk Telekom Müdürlüğüne Gidin Ve Hattınızı Onarsınlar.




  • Öncelikle mesajınız için teşekkürler. İlk mesajımda da belirttim modem ışıkları sönmüyor. 2 farklı bilgisayarda farklı modemlerle denedim kablolu ve kablosuz olarak sonuç değişmedi kopmalar devam ediyor....
  • Cevaplar için herkese teşekkürler.
    @carso dediğim gibi 2 farklı bilgisayarla deneme yaptım ikiside aynı anda kopuyor yani formatın bir çare olacağını sanmıyorum. Şuan kullandığım hız 12 Mbit normalde 16 ama şuan arıza kaydı açık olduğu için tam hız veremiyorlarmış.

    @mekse kullandığım modem asus DSL-N14U ayrıca dediğim gibi 2 farklı modemlede test yaptım. Hız düşürme işleminide denedim 3 mbps hıza kadar düşürdükleri halde kopmalar devam etti. Tüm internet tesisatını yenilettim bina girişinden tekrar kablo çektirdim ayrıca ev içindeki kablo ve splitter kutusunuda değiştirdim. Değiştirmediğim sadece ethernet kablosu var ama kablosuz denemelerimde de internet koptuğu için o kabloyu değiştirmedim. SNR değeri olarak alttaki sonuçları bulabildim.
     İnternet kopma sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Un4Given- -- 23 Mayıs 2016; 11:59:42 >




  • Un4Given- kullanıcısına yanıt
    mrb hocam ip ve dns ayarlarini degistirmeyi denediniz mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • canmrtcan kullanıcısına yanıt
    Mesajınız için teşekkürler. İp ve dns otomatik ayarlarda hiç oynamadım ama önerdiğiniz bir dns varsa yazarsanız denerim.
  • 198.153.192.1
    198.153.194.1
    norton dns oncelik bu
    208.67.222.222
    208.67.220.220
    open dns 2. bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Un4Given- kullanıcısına yanıt
    Telekoma gidip port değiştirme talebinde bulun ama mevcut hızını koru onlar çaktırmadan 10 MPS ye çekerlerse uyar sorunun kesin çözümü bu bilgisayarında sıkıntı yoksa tabi. Format at derken clasic cevapten ziyade bulaşan bir keylogger sürekli iletişim halinde olduğundan bağlantı kopartabilir o yüzden başka pc ile dene dedim kendi bilgisayarın haricinde
  • Cevaplar için teşekkürler.
    @canmrtcan dns leri deneyip sonuçları yazarım.
    @carso türknet e üyeyim port değişikliğiyle ilgili olarak arayıp işlem yaptırmaya çalışıcam sonuçları buraya yazarım.
  • @canmrtcan dns leri denedim ama problem devam ediyor.
    @carso port işlemi için aradım. Durumumu ve denediğim işlemleri anlattım port değişikliği istediğimi söyledim. Konuştuğum kişi eğer internet tabanlı bir sorununuz olsaydı saniyelik değil dakikalık kopmalar yaşardınız dedi. Port değişikliliği için bir gerekçe göstermem gerekliymiş. Bir bilgisayarcıdan yardım alabilirsiniz dedi. Örneğin şu değerim düşük bundan dolayı port değişikliği talep ediyorum gibi bir gerekçe göstermeliymişim belkide beni yedi eleman ondanda emin değilim daha sonra tekrar arayıp şansımı bir kez daha deneyeceğim.
  • Un4Given- kullanıcısına yanıt
    hocam zannimca butun int hizmet saglayicilari turk telekom altaypisini kullaniyor siz bolge mudurlugunuzu hatta mahallenizde santral vardir orayla irtibata gecin sizden abonelik veya hizmet no isteller buda int saglayicinizin deil sanirim farkli olmasi lazim arayin iyi birine denk gelirseniz probleminizi cozer birde binada ayni firmadan kullan varsa onu bir kontrol edin veya farkli olan sonucta hepsi ayni altyapi yanlisim.varsa duzltirler heralde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Un4Given- kullanıcısına yanıt
    Bunu söyleme ye hakkı yok ayrıca Telekom dan port kiralarlar işi yine Telekom yapacak yanı onlar sadece telefon acarlar durumu aktarmak için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @carso port değişikliğiyle ilgili bir bilgim olmadığı için sebep belirtmeniz gerekiyor deyince pek üsteleyemedim. Bir dahaki aramamda daha ısrarcı olurum.

    @canmrtcan dediğin gibi adsl altyapısını türk telekomdan sağlıyor hepsi. Bildiğim kadarıyla binada benden başka türknet kullanan yok.

    Telekom abonesi olmadığım için onlarla iletişime geçmedim ama ilgilenirler diyorsanız telekomlada iletişime geçerim.
  • Un4Given- kullanıcısına yanıt
    bende arkadasim icin ulastim saolsunlar eve bile geldiler goknetti onunkide durumu anlat ilgilenirler diye dusunuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Un4Given- kullanıcısına yanıt
    Port değiştirmede gayet basit modemdeki porta benziyor mesela 1 den çıkartıp 5 takıcak bu kadar kolaysanki at ile devede bu kadar uzatıyor.
  • Türknetle 4 kere görüştüm ilk konuştuğum kişi dediğim gibi bir neden belirtirsem portu değiştireceğini söyledi. Diğer 3 kişi önce işi yapabildikleri kadar yokuşa sürdüler ısrar edince kurumumuz böyle bir işlem yapamıyor verilen portu kullanmak zorundasınız dediler. Yanlış bilgilendirme yapan kişi hakkında bir şikayet açtırdım ama bir şey olacağını sanmıyorum. En son konuştuğum kişiyede telekom böyle bir işlem yapabiliyor farklı port tercihinde bulunabilirim dedim. Oda topu telekoma attı artık telekomla görüşüp süreci buraya yazarım. İkinizede yardımlarınız için teşekkürler.
  • Türktelekomuda az önce aradım. Türknetinde onlara yönlerdirdiğini söyledim. Bağlı olduğunuz kurumla görüşün bizim yapabileceğimiz bir şey yok dediler. Yani port değişikliğide yapamıyorum artık vakit bulunca tüketici haklarına giderim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.