Şimdi Ara

ING - Renault F1 Team (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
1.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet güzellik kesinlikle göreceli, fakat F1 racing gibi büyük bir kityleye hitap eden dergiler "güzellik" yakıştırmasını tek başlarına değil ortak karar alarak verirler. buda genelde halkın açık oylaması yada o camianın yorumları ile olur ki gerçekten de güzeller :)
  • Burda gümüş ok lar ile ilgili ufak bi düzeltme yapmak istiyorum.Gümüş ok benzetmesi alman yarış otomobilleri için kullanılır.Özellikle Hitler desteğinde 1930 larda yenilmez duruma gelen alman otomotiv teknolojisi ve Almanlar, pistleri AutoUnion ve Mercedes lerle inlettiğinde bu terim bu alman otomobilleri için ilk kez bi radyo spikeri tarafından kullanılmış ve öyle kalmış.Auto Union lar hep gümüş renginde dir.İlk Mercedes ler ise beyaz.Ancak Mercedes in yeni geliştirdiği W125 şasesi ağarlık sınırını tutturamayınca mühendisler otomobilin boyasını kazımışlar ve onlarda auto union lar gibi gümüş rengi ile piste çıkmışlar.Mercedes o çıplak şasi ile çıktığı yarışta başarılı olunca yarışı sunan spikerde "işte alman gümüş okları yine sahnede" yorumunu yapınca onlarda bu rengi benimsemişler ve Auto Union lar ile savaş başlayana kadar ortak rengi kullanmışlar ve bu Alman otomotiv sanayi nin geleneksel rengine dönüşüvermiş.Fransızların mavi si italyan ların kırmızısı ve ingilizlerin yeşili gibi.

    Yani gümüş ok un McLaren le uzaktan yakından bi alakası yoktur.Bu Alman yarış otomotiv sanayinin geleneksel rengidir.McLaren in geleneksel rengi Chalenger arkadaşımızında dediği gibi TRUNCU dur ve her 10 yıl dönümlerinde mutlaka testlerde sponsor renklerini bırakıp araçlarını bu renklere boyarlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    sarman61, "Gümüş Oklar" ifadesini duyunca ya da okuyunca benim aklıma McLaren değil Mercedes geliyor. McLaren'in rengi gümüş değil turuncudur. McLaren' ın o gri renkleri West' ten geliyordu.

    McLaren' in geçen yılki aracını gördüğümde "parlayıp, göz alacak, tehlikeli olacak, ayrıca güzel değil" demiştim. Parlayacağı konusunda yanılmışım, ama güzel olmadığı konusunda haklıymışım. Zira aynen jamesjoyce' nin belirttiği gibi asfalt rengini alıyor ve çok kötü görünüyor. West' ten gelen renkler kalsaydı çok daha iyi olacaktı. Özellikle 1999 ve 2000 yılındaki McLaren' ler tasarım ve renk uyumu açısından bana hep çok güzel görünmüştür.


    @Challenger. bende biliyorum gümüş oklar dendimi mercedes akla geldiğini. Yoksa gümüş oklar tabirin nerden bilecem dimi. Mercedes bugün mclaren takımı ile ortak. Rengini 1997 sezonundaki west ortaklığından aldı. Mercedes 1996 yılında motor sağlerken bile renkleri gümüş değildi kırmızı beyaz dı. Ama şu anda west takımdan ayrıldı. Vede eski lakabı gümüş oklar olan bir marka. Mclaren ile ortak büyük ihtimalle 1-2 sene içinde büyük hissedar olacak. 1997 den beri aynı renkleri kullanıyorsa ağırlıklı olarak. Demekki renkler oturdu. Renault gibi 2 senede bir renk değiştirmiyor. Ben yine lafımın arkasındayım. Bugünkü gümüş oklar Mclaren-Mercedes Benz takımını açıklamaktadır. Bu benim görüşüm.

    jamesjoice kalbini kırdıysam özür dilerim. Belki o anki ruh halinden ötürü sert çıkmış olabilir. Senden özür dilerim.




  • @Redstar : bizi aydınlattığın için teşekkürler.

    @challenger : Renault ikide bi renk değiştiriyor demişsin ? evet sponsorlar geldikçe gittikçe renkler değişir fakat Renault firması hiç bi otomobilinin üzerinden Sarı renkleri eksik etmemiştir. Nasıl turuncu mclaren demek ise sarı da renault demektir.

    Renault Turbo

     ING - Renault F1 Team

    1977/78 - Renault RS01

     ING - Renault F1 Team

    1979 - Renault RS10

     ING - Renault F1 Team

    1980 - Renault RE20

     ING - Renault F1 Team

    1980 - Renault RE20B

     ING - Renault F1 Team

    1981 - Renault RE30

     ING - Renault F1 Team

    1982 - Renault RE30B

     ING - Renault F1 Team

    1983 - Renault RE40

     ING - Renault F1 Team

    1984 - Renault RE50

     ING - Renault F1 Team

    1985 - Renault RE60

    MildSeven Renault F1 Team

     ING - Renault F1 Team

    2002 - Renault R202

     ING - Renault F1 Team

    2003 - Renault R23

     ING - Renault F1 Team

    2004 - Renault R24

     ING - Renault F1 Team

    2005 - Renault R25




  • quote:

    Orjinalden alıntı: _fisico_
    @challenger : Renault ikide bi renk değiştiriyor demişsin ? evet sponsorlar geldikçe gittikçe renkler değişir fakat Renault firması hiç bi otomobilinin üzerinden Sarı renkleri eksik etmemiştir. Nasıl turuncu mclaren demek ise sarı da renault demektir.

    Nerede? Başka bir konuda mı dedim acaba hatırlamıyorum.

    Renault' un ezelden beri sarı renk kullandığını biliyorum. Hatta bir ek de ben yapayım. Turbo motorları ilk defa kullanmaya başlandığında yaşadıkları sorunlar, pite girerken duman dumana geçen sarı Renault' lar nedeniyle o dönemde diğer F1 ekipleri tarafından Renault' a "sarı çaydanlık" lakabı takılmıştı. Hatta bundan yola çıkarak ben ve kardeşim McLaren her motor arızası yaşadığında "kara kazan" derdik.

    Ancak Renault aracın şasisine hakim olan renkleri değiştirdi. Eğer ben öyle bir şey söylediysem (emin olamadım) bahsettiğim bu olsa gerek.




  • pardon bi karışıklık olmuş ben @sarman61 'dan bahsetmiştim yazarken nasıl karıştırdım bilmiyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jamesjoice

    quote:

    Orjinalden alıntı:sarman61
    Yani aklınca Mclaren a sataşmak mı istiyorsun.


    "aklınca" ifadenizi oldukça kaba bulduğumu belirtmek isterim. İnsanların aklını tahfif etmek bence biraz fazla cüretli oluyor. Oysa lafzı doğru anlayabilmek akılla ilintilidir. Burada sosyal hayatımızdaki kimliklerimizle bulunmuyoruz.
    İfadelerimde suçlayıcı, dalga geçici bir hava yok. Sadece bir görüşümü belirttim.
    Bu forumda herkesin bir şeylerden nem kapmasından da sıkıldım.
    Futbol taraftarlığından bir farkımız kalmadı.



    takip edebildiğim kadarıyla, @sarman61 F1 topiclerinin, tartışmayı kişiselleştirmeden yapabilen üyelerinden... alaycı ve küçültücü bir ifade ile yazdığını sanmıyorum. tabii o tabir kullanılmasa daha iyi olurdu.




  • sarman61



    Bir kaç mesaj üst üste yanlış anlaşılınca alıngan olmuşum.
    Yine de renk konusu güzel oldu. Anılarıyla ve bilgileriyle konuyu genişleten bütün arkadaşlara teşekkür ediyorum.
  • Bu arada aklıma gelmişken, RedStar' ın bahsettiği AutoUnion günümüzün Audi' sidir (AutoUnion, Audi ve 3 şirketin daha birleşiminden oluşuyordu). Hatta o dönemde kendileriyle yarışan efsane Tazio Nuvolari anısına Nuvolari adında bir araç modeli çıkarmışlardı.

    Bu da Audi Nuvolari:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_Nuvolari_Quattro



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Challenger -- 6 Mart 2007; 1:08:49 >
  • Tazio Nuvolari

    Chalenger, işte bu zat sadece o dönemin değil, yeryüzünün bugüne kadar gelmiş geçmiş gördüğü en büyük yarışçıdır.

    Nuvolari yi burda anlatmaya sayfalar yetmez ama durumu kısaca şöyle özetleyebiliriz...Bu adam dönemin yenilmez ve neredeyse asla kaybetmez bir pilottu.Özellikle 1932 senesi Nuvolari nin doruğa çıktığı ve şöhretinin kıtaları aştığı yıl."1930 larda ne tv nede doğru dürüst bir radyo yayınının olduğunu göz önüne tutun"...1935 yılında bir Nürburgring zaferi varki tarif edilemez bir başarıdır.Özellikle çaptan düşmüş ve autounion lar ve Mercedes ler ile kıyaslanamayacak kadar yetersiz bir araç olan Alfa sı ile Alman ları akıl almaz bir cesaret ve hızla devirmiş.

    Tabi sonrası tarihin daha çok bilinen kısmı.yani Auto Union lar ile ardı arkası gelmeyen şampiyona dahili ve harici sayısız zafer.Kariyeri boyunca şampiyona dahili ve harici 61 gp galibiyeti elde etmiştir.Ki bu rakama Targa Florio, LeMans ve benzeri seri şampiyonalarda elde ettiği zaferler dahil değil:)

    İşin esas can alıcı noktası Nuvolari nin savaş sonrasında tam 51 yaşında iken pistlere geri dönmesidir..:)Yarışmaya ve otomobillere okadar tutkun bir isimmiş ki hep bir yarış otomobili içinde ölmek istemiş.Hatta çok büyük sakatlıklar geçirmesine rağmen yarışmaktan hiç vazgeçmemiş.katıldığı yarışlardan birinde geçirdiği bir kazada kırdığı koluna rağmen kırık kolla çıkmış:)Ve kırık kolu ile yarışmış, yarışıda bitirmiş.Yarışırken bir yarış otomobili içinde ölme arzusu ise gerçek olmamış.Geçirdiği bir rahatsızlık ile 53 yaşında ölmüş.Yarışmaya olan bu tutkusu yüzündende Nuvolari yi yarış tulumu ile gömmüşler.İşte bir nuvolari ye birde günümüzün çıtkırıldım pilotlarına bakın:)30 larda değil güvenlik kaskı, emniyet kemeri yada herhangi başka en ufak bir güvenlik ekipmanı bile yokken, pilotların sergilediği bu tutku, cesaret ve yetenekle günümüzdeki modern bonibonlar ne derece kıyaslanır tartışmaya gerek yok:)

    Nuvolari, özellikle Enzo Ferrari ve Ferdinand Porsche gibi isimlerin hayatlarında hayranlık duydukları en üstün yarış pilotudur.


    Arkadaşlar kusura bakmasınlar ama Nuvolari nin ismi geçince birden çoştum:) Kısa da olsa onu tanımamış ve bilmemiş olan arkadaşlarıma hakkında bilgi vermek istedim.




  • RedStar, Roma' da aylak aylak dolaşırken "Via T. Nuvolari" (T. Nuvolari yolu/sokağı) tabelasını görünce nasıl tuhaf hissettiğimi bir bilsen
  • Shumi ayağını kırmadan önce biraz öyle yarışırdı. Seneyi hatırlamıyorum Monaco'da bir kaç tur sonra pite girecek iddiasız bir plotu geçerken arkadan darbe alıp yarış dışı kalmıştı. Ama o hırsı severdim ben Hakkinen'i geçmek için Japonya'da sonlardan gelip lastikleri parçalayana kadar adam geçmesi de eşsizdi.
    Sonra ihtiyatlı, stratejik fakat çok keyif vermeyen biri oluverdi. Arada bir de hatırladı aslında deliliğini. Onda da kuru zeminde yağmur lastikleriyle 16 tur atmaya kalktı da araba iflas etti.

    Ölmek için yarışmaksa çok enteresan!
  • Ölmek için yarışmak denmemez ona...Bu daha çok şuna denk bir durum.Örneğin hayatını mesleğine ve sanatına adamış bir Tiyatro sanatçısı nasıl ölümünün onu sahnede bulmasını isterse, o en tutku duyduğu işi icra ederken ölmek isterse Nuvola rinin de arzusu bu şekildeydi.Ölüm kaçınılmaz bir son ve o gün geldiğinde en sevdiği işi yaparken ölmek istemesi yani olay.Yoksa ölmek için yarışmak değil:)
  • jamesjoyce, mesela Michael Douglas da seks yaparken ölmek istiyor, ama ölmek için seks yapmıyor. Biliyorum biraz uçuk bir örnek oldu ama aynısı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Challenger -- 7 Mart 2007; 20:43:18 >
  • Hiç güleceğim yoktu.
    O daha zor olur herhalde.
  • arkadaşlar hiç kimse yarışırken ölmek istemez bence bunlar uçuk düşünceler, bu düşünceye sahip birisi akli dengesini yitirmiş olmalı, sonuçta büyüttüğümüz herkes bizden farksız insanlar. hepsi zevk için yarışıyor ve yarışmaktan daha da zevkli gördükleri şeyler var bu dünyada. onlardan tek farkımız şanslı doğmadık anasını satim. benim babam terzi olacağına neden bi yarış pilotu değil. buna en iyi örnek Jason tahincidir herhalde dimi.
  • fisico bu sözlerine katılmıyorum.Her insan mutlaka ölür.Ve her insan en sevdiği şeyi yaparken ölmek ister.Yani bu sadece bir temennidir.Mesleğine aşık bir Tiyatro cu sahnede ölmek ister, Uçmaya aşık bir pilot uçarken ölmek ister, Denize aşık bir denizci denizde ölmek ister...Bunlar son derece normal şeyler.Yani ben hiçkimsenin yatakta yatalak olmuş bir vaziyette aksırıp tıksırırken ölmek isteyeceğini sanmıyorum:)Heleki böyle tutkulu insanların bu şekil bir ölümü düşündüklerini hiç zannetmiyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RedStar

    fisico bu sözlerine katılmıyorum.Her insan mutlaka ölür.Ve her insan en sevdiği şeyi yaparken ölmek ister.Yani bu sadece bir temennidir.Mesleğine aşık bir Tiyatro cu sahnede ölmek ister, Uçmaya aşık bir pilot uçarken ölmek ister, Denize aşık bir denizci denizde ölmek ister...Bunlar son derece normal şeyler.Yani ben hiçkimsenin yatakta yatalak olmuş bir vaziyette aksırıp tıksırırken ölmek isteyeceğini sanmıyorum:)Heleki böyle tutkulu insanların bu şekil bir ölümü düşündüklerini hiç zannetmiyorum.


    Aslında doğru diyorsun her insan gerçekten sevdiği şey uğruna ölmek ister. Ama gerçekten seviyorsa. Mesela yerimidir bilmiyorum ama. Vatanını seven insanın cephede ölmesi. Bu konuyla aynı. İnsanların sevdiği değerler kişiden kişiye farklılık gösterir. Ama bir gerçek var her insanın uğrunda ölmek istediği bir amacı bir gayesi vardır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: RedStar

    Heleki böyle tutkulu insanların bu şekil bir ölümü düşündüklerini hiç zannetmiyorum.



    bende ölümü düşündüklerini sanmıyorum. bahsettiğiniz şey psikolojisi bozuk insanlar için geçerli. ne demek işimi yaparken öleyim pilotlar kamikaze mi zannediyor kendilerini. bence biraz Ayrton'nun yerine koyun kendinizi. o videoları bir daha seyredin sonra da elinizi yüzünüzü yıkayın dediğmi anlarsınız.
  • _fisico_ sana hak veriyorum. O tarz insanlar muhakkak vardır. O insanların ruhsal dengesi bozuktur. Benim @redstar a hak verdiğim nokta şuydu. Bir insan sevdiği şeyin uğruna hayatını verir. O yolda gerekirse ölür. Ama bir yarış için kendini kurban eden kişi bir hiç uğruna gitmiş olur. Bu konu burada tartışılmaz herhalde uzadıkca gider yeri değil galiba.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.