Şimdi Ara

Inception (2010) (49. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.852
Cevap
3
Favori
120.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence=)
    Arkadaşlar şimdi benim bu karmaşadaki teorim şöyle: Öncelikle dizilime bakarken dikkat etmemiz gereken şey bir önceki alana geçmek için bulunduğunuz alanda uyanık olmanız gerekiyor. Yani otel odasında uyur vaziyetteyken minübüs suya düşmüş olsaydı hiç bir anlamı olmazdı. Yani uykuda olan kişiler,uyur vaziyette kick yemiş olsalardı ne olurdu bilemiyorum... Uyanık olmanız gerek diyorum ,çünkü düşme hissini bu şekilde algılayabilirsiniz . Fisher ın araftan geri dönerek patlama esnasında bi önceki katmana geçip, Cobb un geçememe sebebi Cobb un arafta binadan atlamadan düşme hissi yakalayamamsından ibaret. Yani Fisher karlı sahneye gelebilmesi için arafta dürtülüyor=) Kısacası binadan aşağıya düşerek kick yiyor. Daha sonra karlı yerde uyanık olduğu için patlamanın etkisiyle ki bu patlama binanı dibinde oluyor ve çökmesine sebep olarak düşme etkisi yaratıyor. Böylece bu katmandan otel odasına geçiş yapılıyor. Yani diğer katmana uyanamayan Cobb önceki katmana geçemiyor çünkü uyurken düşme etkisini algılayamıyor. Yani Cobb un uyananmamasının sebebi bundan ibaret. tabii film dört dörtlük demiyorum , final sahnesinde Cobb un neden yaşlanmadığını da anlamıyorum=))Evet bilinçli olarak arafa gidiyor arafın ne olduğunu bilerek Saito yu arıyor hadi diyelim araf kişiye özel bi yer ve Cobb bi çeşit ışınlanma sistemiyle saitonun arafına gitti diyelim peki Saito ona yaşadığı şeylerden bahsederken neden Cobb un gözleri faltaşı gibi açılıyor dersiniz..?? Zannımca Cobb Saito yu araken kendini kaybediyor ve amacını bi süre sonra unutuyor ki bu da yine saçmalığa atılmış bi adım=)) Muhtemelen mantıklı açıklama bi yerlerde gizli ancak ben bulamıyorum. Bunun dışında filme kafama takılan bir sahne daha var ancak tekrar izlemden bişey yazmak istemiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi naylondosya -- 2 Ağustos 2010; 17:27:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lanore


    quote:

    Orijinalden alıntı: Formel

    <<<Arkadaşlar internetten bulduğum bir yorumu ya da teoriyi paylaşmak istiyorum sanırım en mantıklısı bu mutlaka okuyun>>>
    Yüzük teorisi de bana başta mantıklı geldi belki de iyi sona inanmak istediğimden ama bu yorum sanırım en mantıklısı




    film bir paradoks.

    cobb devamlı uyutulan her daim rüyada bir adam ve artık cobolun esiri/çalışanı. cobol bir fikri çalacağı zaman ya da işte cobba ihtiyaç duyduğu zaman diğer insanları cobbun rüyasına sokuyor. cobba işini hallettiriyor ve insanları çıkarıyor.

    saito cobolun müşterisi. cobb zaten uçakta uyandığında anlıyor bi şeyleri saitoya bakışından belli. paradoksu anlıyor ama seçimini rüyada kalmaktan yana yapıyor ve gerçek hayattaki male kavuşamasa da [ki gerçekte malle evli değiller, çocukları da yok] rüyada malle evli olduğu, çocuklarının olduğu yeri seçiyor çok net bir şekilde. en son fırıldağı döndürüp düşmesini beklemeden çocuklarına gidişi bunun kanıtı zaten ki öylesine çeviriyor o sahnede fırıldağı aslında totem yok anlıyor. ki zaten totem dene şey cobbu her daim 1. seviye rüyada tutmak ve orasının gerçeklik olduğuna inandırmak için cobbun kafasına yerleştirilmiş bir idea/inception. aslında gerçek değil.

    mal bir zamanlar cobbun rüyasına giren birisi. ama aşık oluyorlar evleniyorlar vesaire ama hepsi rüyada oluyor bunların. sonra mal çıkıyor rüyadan işi bittiği için, cobba da aşık olmuş onu da yanında gerçekliğe götürmek istiyor ama cobb ideaya[totem] o kadar inanmış ki gitmiyor. malin öldüğünü düşünüyor. film baştan sona rüya. cobb gerçek hayatta mali tanımıyor bile.

    idea/inception cobbun kafasına yerleştirilmiş. totem aslında idea'nın kendisi. böyle bir şey yok. rüyanın gerçek olup olmadığını anlamak için totem diye bir şey yok.

    sonuç olarak cobba üzülsem de anlayabiliyorum onu. mal daha çok üzülünmesi gereken kişi bence. sevdiği adam bir rüyada ve uyanmaya inanmıyor. çocuklar zaten yok. dede aslında sadece bir görevli. diğer kişiler de mimar, kalpazan, yusuf hepsi cobol çalışanları.

    havaalanında cobb ismiyle giriş yapması tuhaf aslında. rüyanın gerçekliğiyle oynuyor orada cobol şirketi. dolayısıyla da cobb eve gittiğinde evinin mobilyalarını falan değişik görüyor.




    Teori senin değil alınma bu yüzden lütfen ama bence bu en mantıksız senaryo.
    Saito Cobol müşterisi değil, bilakis Cobol Saito'nun sırlarını çalmak için Cobb'u gönderiyor ama işler istedikleri gibi gitmeyince. Saito onları öldürmek yerine kullanmayı seçiyor ve olaylar bu şekilde gelişiyor. Cobol sadece Cobb'un iş vereni durumunda ve filmin başlarında görünüyor. Mal'un onun rüyasına girmesi gerçek olmaması çocuklarının olmaması vs. aşırı zorlama olmuş. Arthur Mal'u tanıyor mesela. Eski karısı olduğunu biliyor. Eames Cobb'un çocuklarına dönmesi gerektiğini yani çocuklarının olduğunu vs. biliyor. O teori aşırı zorlama ve tutarsızlıkları çok yüksek bence.



    Yok alınır mıyım güzel bir beyin cimnastiği yapıyoruz iyi oluyor

    Bu arada Saito'nun yaşlanmış olması Cobb'un ise yaşlanmamış olmasına şöyle bir açıklık getirilemez mi?
    Saito daha erkenden arafa gitmedi mi yani öldü.Dolayayısyla birkaç saniyelik ya da dakikalık fark arafta bir ömre tekabül edebliyor. Bu durumda saito çok yaşlanmış cobb ise daha genç görünüyor.




  • iyice karıştı ya şu oyunculuk daha iyi olsaymış en çok eleştirdiğim yer o, böyle bi konuya çok silik kalmış oyunculuk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: naylondosya

    bence=)
    Arkadaşlar şimdi benim bu karmaşadaki teorim şöyle: Öncelikle dizilime bakarken dikkat etmemiz gereken şey bir önceki alana geçmek için bulunduğunuz alanda uyanık olmanız gerekiyor. Yani otel odasında uyur vaziyetteyken minübüs suya düşmüş olsaydı hiç bir anlamı olmazdı. Yani uykuda olan kişiler,uyur vaziyette kick yemiş olsalardı ne olurdu bilemiyorum... Uyanık olmanız gerek diyorum ,çünkü düşme hissini bu şekilde algılayabilirsiniz . Fisher ın araftan geri dönerek patlama esnasında bi önceki katmana geçip, Cobb un geçememe sebebi Cobb un arafta binadan atlamadan düşme hissi yakalayamamsından ibaret. Yani Fisher karlı sahneye gelebilmesi için arafta dürtülüyor=) Kısacası binadan aşağıya düşerek kick yiyor. Daha sonra karlı yerde uyanık olduğu için patlamanın etkisiyle ki bu patlama binanı dibinde oluyor ve çökmesine sebep olarak düşme etkisi yaratıyor. Böylece bu katmandan otel odasına geçiş yapılıyor. Yani diğer katmana uyanamayan Cobb önceki katmana geçemiyor çünkü uyurken düşme etkisini algılayamıyor. Yani Cobb un uyananmamasının sebebi bundan ibaret. tabii film dört dörtlük demiyorum , final sahnesinde Cobb un neden yaşlanmadığını da anlamıyorum=))Evet bilinçli olarak arafa gidiyor arafın ne olduğunu bilerek Saito yu arıyor hadi diyelim araf kişiye özel bi yer ve Cobb bi çeşit ışınlanma sistemiyle saitonun arafına gitti diyelim peki Saito ona yaşadığı şeylerden bahsederken neden Cobb un gözleri faltaşı gibi açılıyor dersiniz..?? Zannımca Cobb Saito yu araken kendini kaybediyor ve amacını bi süre sonra unutuyor ki bu da yine saçmalığa atılmış bi adım=)) Muhtemelen mantıklı açıklama bi yerlerde gizli ancak ben bulamıyorum. Bunun dışında filme kafama takılan bir sahne daha var ancak tekrar izlemden bişey yazmak istemiyorum





    Arayı atlamışsın, bir önceki sayfanın sonlarında kick sırasını yazmıştım. Son kısmı anlatayım tekrar. Araf'ta Cobb-Fischer-Ariadne bulunurken onların kicki karlı bölümden gelecek. Yani o patlama Araf'takilerin kicki. Uyuduğun katmanda kick yiyebilirsin, uyanık olduğun katmanda yiyemezsin.


    Yaşlılık olayına gelirsek, Cobb'un genç Saito'nun yaşlı olmasını açıklayabiliyoruz zorlasakta. Deriz ki Saito öleli uzun süre oldu bu da Araf'ta yıllara denk geliyor bu nedenle yaşlı. Ama bu seferde insanın aklına şu geliyor. Madem 2dk lık karlı harita zamanına Araf'ta 30-40 yıl denk geliyor. Saito'dan önce ölüp Araf'a giden Fischer neden hiç yaşlanmadı. E be Nolan Fischer'ı orda bi' 50 yaşlarında göstersen çözecez filmi ama şimdi olimpiyat sorusu gibi zorladıkça zorluyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lanore


    Tam olarak öyle, atlama kısmı ölmek değil de bina yıkılır filan altında kalırızdan kurtulmak için, çok yüksekteler zaten düşmeleri uzun sürüyor. Ama işte orada bir moktan nokta var. Cobb neden yemiyor bu kicki? Hadi diyelim karlı harita patlaması kick değil di, laf olsun diye patlattılar. Ve Ariadne ile Fischer orada ölerek çıktılar Araf'tan. Ama en tepeye değil de bir üste çıktıkları için şöyle bir teori geliştirdim. Araf'ta ölünce en tepeye değil var olan bir üst rüya kademesine çıkılıyor. Eğer bu şekilde olursa Ariadne ve Fischer binadan düşerek ölüyorlar ve bir üst kademe olan karlı haritaya çıkıyorlar. Peki neden Cobb ve Saito karlı harita yerine en tepeye çıktı dersek, bunun nedeni de Cobb ile Saito çıkmadan önce tüm katmanların kickleri kullanıldığı için bunların çıkacağı bir ara katman kalmıyor ve direkt olarak en tepeye çıkıyorlar. Bu kısımda mantıklı ama bu seferde o haritada neden bomba patlatıldı diye soruyor insan. Fischer'ın yansıma savunmalarını durdurmak için desek zaten öldürmüşlerdi onları ne gerek vardı. Zamanlama hatası vs diyerek burayı geçebiliriz ama bir türlü anlam veremediğim nokta Saito'nun yaşlanması. Cobb ile karşılaştırmaya şu şekilde açıklık getirebiliriz. Saito çok önce öldüğü için Araf'ta yıllarca kaldı ve Cobb Araf'a gittiğinde 40-50 yıl geçmişti. Ama burada tıkanıyor işte durum çünkü Saito'dan çok daha önce Fischer ölüyor ve Araf'a gidiyor. Onunda yaşlanması gerekirdi ancak hiç yaşlanmamış olarak bulunuyor Mal'un yanında...


    cobb kicki yemiyor çünkü eames'le birlikte binada deil karlı bölgedeydi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hastradamus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lanore


    Tam olarak öyle, atlama kısmı ölmek değil de bina yıkılır filan altında kalırızdan kurtulmak için, çok yüksekteler zaten düşmeleri uzun sürüyor. Ama işte orada bir moktan nokta var. Cobb neden yemiyor bu kicki? Hadi diyelim karlı harita patlaması kick değil di, laf olsun diye patlattılar. Ve Ariadne ile Fischer orada ölerek çıktılar Araf'tan. Ama en tepeye değil de bir üste çıktıkları için şöyle bir teori geliştirdim. Araf'ta ölünce en tepeye değil var olan bir üst rüya kademesine çıkılıyor. Eğer bu şekilde olursa Ariadne ve Fischer binadan düşerek ölüyorlar ve bir üst kademe olan karlı haritaya çıkıyorlar. Peki neden Cobb ve Saito karlı harita yerine en tepeye çıktı dersek, bunun nedeni de Cobb ile Saito çıkmadan önce tüm katmanların kickleri kullanıldığı için bunların çıkacağı bir ara katman kalmıyor ve direkt olarak en tepeye çıkıyorlar. Bu kısımda mantıklı ama bu seferde o haritada neden bomba patlatıldı diye soruyor insan. Fischer'ın yansıma savunmalarını durdurmak için desek zaten öldürmüşlerdi onları ne gerek vardı. Zamanlama hatası vs diyerek burayı geçebiliriz ama bir türlü anlam veremediğim nokta Saito'nun yaşlanması. Cobb ile karşılaştırmaya şu şekilde açıklık getirebiliriz. Saito çok önce öldüğü için Araf'ta yıllarca kaldı ve Cobb Araf'a gittiğinde 40-50 yıl geçmişti. Ama burada tıkanıyor işte durum çünkü Saito'dan çok daha önce Fischer ölüyor ve Araf'a gidiyor. Onunda yaşlanması gerekirdi ancak hiç yaşlanmamış olarak bulunuyor Mal'un yanında...


    cobb kicki yemiyor çünkü eames'le birlikte binada deil karlı bölgedeydi




    Nasıl karlı bölgedeydi hacı,Ariadne ile Cobb yanyana yatıp uykuya dalarak Araf'a gittiler bunlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lanore


    quote:

    Orijinalden alıntı: naylondosya

    bence=)
    Arkadaşlar şimdi benim bu karmaşadaki teorim şöyle: Öncelikle dizilime bakarken dikkat etmemiz gereken şey bir önceki alana geçmek için bulunduğunuz alanda uyanık olmanız gerekiyor. Yani otel odasında uyur vaziyetteyken minübüs suya düşmüş olsaydı hiç bir anlamı olmazdı. Yani uykuda olan kişiler,uyur vaziyette kick yemiş olsalardı ne olurdu bilemiyorum... Uyanık olmanız gerek diyorum ,çünkü düşme hissini bu şekilde algılayabilirsiniz . Fisher ın araftan geri dönerek patlama esnasında bi önceki katmana geçip, Cobb un geçememe sebebi Cobb un arafta binadan atlamadan düşme hissi yakalayamamsından ibaret. Yani Fisher karlı sahneye gelebilmesi için arafta dürtülüyor=) Kısacası binadan aşağıya düşerek kick yiyor. Daha sonra karlı yerde uyanık olduğu için patlamanın etkisiyle ki bu patlama binanı dibinde oluyor ve çökmesine sebep olarak düşme etkisi yaratıyor. Böylece bu katmandan otel odasına geçiş yapılıyor. Yani diğer katmana uyanamayan Cobb önceki katmana geçemiyor çünkü uyurken düşme etkisini algılayamıyor. Yani Cobb un uyananmamasının sebebi bundan ibaret. tabii film dört dörtlük demiyorum , final sahnesinde Cobb un neden yaşlanmadığını da anlamıyorum=))Evet bilinçli olarak arafa gidiyor arafın ne olduğunu bilerek Saito yu arıyor hadi diyelim araf kişiye özel bi yer ve Cobb bi çeşit ışınlanma sistemiyle saitonun arafına gitti diyelim peki Saito ona yaşadığı şeylerden bahsederken neden Cobb un gözleri faltaşı gibi açılıyor dersiniz..?? Zannımca Cobb Saito yu araken kendini kaybediyor ve amacını bi süre sonra unutuyor ki bu da yine saçmalığa atılmış bi adım=)) Muhtemelen mantıklı açıklama bi yerlerde gizli ancak ben bulamıyorum. Bunun dışında filme kafama takılan bir sahne daha var ancak tekrar izlemden bişey yazmak istemiyorum





    Arayı atlamışsın, bir önceki sayfanın sonlarında kick sırasını yazmıştım. Son kısmı anlatayım tekrar. Araf'ta Cobb-Fischer-Ariadne bulunurken onların kicki karlı bölümden gelecek. Yani o patlama Araf'takilerin kicki. Uyuduğun katmanda kick yiyebilirsin, uyanık olduğun katmanda yiyemezsin.


    Yaşlılık olayına gelirsek, Cobb'un genç Saito'nun yaşlı olmasını açıklayabiliyoruz zorlasakta. Deriz ki Saito öleli uzun süre oldu bu da Araf'ta yıllara denk geliyor bu nedenle yaşlı. Ama bu seferde insanın aklına şu geliyor. Madem 2dk lık karlı harita zamanına Araf'ta 30-40 yıl denk geliyor. Saito'dan önce ölüp Araf'a giden Fischer neden hiç yaşlanmadı. E be Nolan Fischer'ı orda bi' 50 yaşlarında göstersen çözecez filmi ama şimdi olimpiyat sorusu gibi zorladıkça zorluyoruz.



    yaşlılık olayı film içinde açıklandı isteyip istememekten ibaret. yani 50 yıl boyunca aynı görüntüde kalmayı isterse yaşlanmaz. saito demekki yaşlılığı merak etmiş. fischer ise genç kalmak istemiş.




  • Filmle ilgili genel olarak yazılmış toparlama yazısı,okumanızı tavsiye ederim.

    Site ile bir ilgim yoktur,yanlış anlama olmasın.



    http://hepsidetay.blogspot.com/2010/08/inception-baslangc-acklanyor.html
  • Yaşlılık olayı doğru olabilir istemek ile alakalı.

    Bu arada filmin tüm müziklerini burdan dinleyebilirsiniz.
    http://listen.grooveshark.com/#/album/Inception/4685728
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lanore


    quote:

    Orijinalden alıntı: hastradamus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lanore


    Tam olarak öyle, atlama kısmı ölmek değil de bina yıkılır filan altında kalırızdan kurtulmak için, çok yüksekteler zaten düşmeleri uzun sürüyor. Ama işte orada bir moktan nokta var. Cobb neden yemiyor bu kicki? Hadi diyelim karlı harita patlaması kick değil di, laf olsun diye patlattılar. Ve Ariadne ile Fischer orada ölerek çıktılar Araf'tan. Ama en tepeye değil de bir üste çıktıkları için şöyle bir teori geliştirdim. Araf'ta ölünce en tepeye değil var olan bir üst rüya kademesine çıkılıyor. Eğer bu şekilde olursa Ariadne ve Fischer binadan düşerek ölüyorlar ve bir üst kademe olan karlı haritaya çıkıyorlar. Peki neden Cobb ve Saito karlı harita yerine en tepeye çıktı dersek, bunun nedeni de Cobb ile Saito çıkmadan önce tüm katmanların kickleri kullanıldığı için bunların çıkacağı bir ara katman kalmıyor ve direkt olarak en tepeye çıkıyorlar. Bu kısımda mantıklı ama bu seferde o haritada neden bomba patlatıldı diye soruyor insan. Fischer'ın yansıma savunmalarını durdurmak için desek zaten öldürmüşlerdi onları ne gerek vardı. Zamanlama hatası vs diyerek burayı geçebiliriz ama bir türlü anlam veremediğim nokta Saito'nun yaşlanması. Cobb ile karşılaştırmaya şu şekilde açıklık getirebiliriz. Saito çok önce öldüğü için Araf'ta yıllarca kaldı ve Cobb Araf'a gittiğinde 40-50 yıl geçmişti. Ama burada tıkanıyor işte durum çünkü Saito'dan çok daha önce Fischer ölüyor ve Araf'a gidiyor. Onunda yaşlanması gerekirdi ancak hiç yaşlanmamış olarak bulunuyor Mal'un yanında...


    cobb kicki yemiyor çünkü eames'le birlikte binada deil karlı bölgedeydi




    Nasıl karlı bölgedeydi hacı,Ariadne ile Cobb yanyana yatıp uykuya dalarak Araf'a gittiler bunlar...




    hocam araf'a gitmediler ariadne cobb'a bağlanıp cobb'un araftayken yarattığı dünyaya girdiler.cobb bıçaklanınca araf'a gitti. ama dedigin gibi aynı yerde olmaları lazım makinadan ayrılma şansı yok çünkü.araf'a sadece satio,fischer ve en sonda mal tarafından bıçaklanan cobb gitti.

    cobb'un neden uyanmadıgına gelirsek 3.seviyedeki bina patladığında 4.seviyede sarsılma başladı. bu ayrılma zamanının geldiğini gösteren işaretti ve aslında kick deildi. ariadne zamanın geldiğini anlayıp uçurumdan atladı ve kendi kendini dürttü.burda tüm mesele o boşluğa düşme hareketini yapabilmek. eğer ortamda bu şans yoksa bir üst seviyedeki kişinin yani arkadaşının yapıp bunları uyandırması lzm. arthur mesela 3.seviyedekileri böyle uyandırdı.3 seviyedeki eames'de binayı patlatarak 4.seviyeye haber saldı. peki o zaman eames neden haber vermek için binayı patlattı da sadece müzik dinletmedi? heralde fischer'ın bölgeyi bilinçaltından silmek için.. başka mantıklı açıklaması gelmedi aklıma şuan.

    yaşlılığı da açıkladım üstte istek meselesi rüyada olduğu için kendi görüntüsüne kendisi karar veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hastradamus -- 2 Ağustos 2010; 18:10:53 >





  • Yaşlanmanın isteğe bağlı olduğuyla ilgili bir bölüm hatırlamıyorum filmde. Eğer yaşlanmayı engelleyebiliyorlarsa bu adamlar uçadabilirler ya da çok hızlı koşabilirler sonuçta isteğe bağlı. O kısım için tekrar izlemem gerekecek ama ben böyle bir konuşma hatırlamıyorum. Youtube'ta o kısmın videosu varsa ve paylaşırsan seviniri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SouL InvictuS -- 2 Ağustos 2010; 18:07:20 >
  • Sayfada hani filme gitmemiş biri var mı diye bakınıyorum da, paso spoiler yazılıyor.
  • Fragman müziği çok daha hoş filmde bu kullanılsaymış çok güzel bi klasik olurmuş.Zack Hemsey'in Mind Heist parçası

    Zack Hemsey - Mind Heist (Inception Trailer music)

    http://www.youtube.com/watch?v=lOJqicM6x84&feature=related
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lanore

    Yaşlanmanın isteğe bağlı olduğuyla ilgili bir bölüm hatırlamıyorum filmde. Eğer yaşlanmayı engelleyebiliyorlarsa bu adamlar uçadabilirler ya da çok hızlı koşabilirler sonuçta isteğe bağlı. O kısım için tekrar izlemem gerekecek ama ben böyle bir konuşma hatırlamıyorum. Youtube'ta o kısmın videosu varsa ve paylaşırsan seviniri.



    mal'a birlikte kendi yarattıkları dünyada yaşlanmayı seçtiler diye anlattı ya..

    filmdeki en saçma yer ztn neden mimar denilen kişiler her istediğini yaratabiliyor da diğerleri bunu yapamıyor. yetenek meselesi diye geçiştirildi filimde..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hastradamus -- 2 Ağustos 2010; 18:11:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hastradamus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lanore


    quote:

    Orijinalden alıntı: hastradamus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lanore


    Tam olarak öyle, atlama kısmı ölmek değil de bina yıkılır filan altında kalırızdan kurtulmak için, çok yüksekteler zaten düşmeleri uzun sürüyor. Ama işte orada bir moktan nokta var. Cobb neden yemiyor bu kicki? Hadi diyelim karlı harita patlaması kick değil di, laf olsun diye patlattılar. Ve Ariadne ile Fischer orada ölerek çıktılar Araf'tan. Ama en tepeye değil de bir üste çıktıkları için şöyle bir teori geliştirdim. Araf'ta ölünce en tepeye değil var olan bir üst rüya kademesine çıkılıyor. Eğer bu şekilde olursa Ariadne ve Fischer binadan düşerek ölüyorlar ve bir üst kademe olan karlı haritaya çıkıyorlar. Peki neden Cobb ve Saito karlı harita yerine en tepeye çıktı dersek, bunun nedeni de Cobb ile Saito çıkmadan önce tüm katmanların kickleri kullanıldığı için bunların çıkacağı bir ara katman kalmıyor ve direkt olarak en tepeye çıkıyorlar. Bu kısımda mantıklı ama bu seferde o haritada neden bomba patlatıldı diye soruyor insan. Fischer'ın yansıma savunmalarını durdurmak için desek zaten öldürmüşlerdi onları ne gerek vardı. Zamanlama hatası vs diyerek burayı geçebiliriz ama bir türlü anlam veremediğim nokta Saito'nun yaşlanması. Cobb ile karşılaştırmaya şu şekilde açıklık getirebiliriz. Saito çok önce öldüğü için Araf'ta yıllarca kaldı ve Cobb Araf'a gittiğinde 40-50 yıl geçmişti. Ama burada tıkanıyor işte durum çünkü Saito'dan çok daha önce Fischer ölüyor ve Araf'a gidiyor. Onunda yaşlanması gerekirdi ancak hiç yaşlanmamış olarak bulunuyor Mal'un yanında...


    cobb kicki yemiyor çünkü eames'le birlikte binada deil karlı bölgedeydi




    Nasıl karlı bölgedeydi hacı,Ariadne ile Cobb yanyana yatıp uykuya dalarak Araf'a gittiler bunlar...




    hocam araf'a gitmediler ariadne cobb'a bağlanıp cobb'un araftayken yarattığı dünyaya girdiler.cobb bıçaklanınca araf'a gitti. ama dedigin gibi aynı yerde olmaları lazım makinadan ayrılma şansı yok çünkü.araf'a sadece satio,fischer ve en sonda mal tarafından bıçaklanan cobb gitti.

    cobb'un neden uyanmadıgına gelirsek 3.seviyedeki bina patladığında 4.seviyede sarsılma başladı. bu ayrılma zamanının geldiğini gösteren işaretti ve aslında kick deildi. ariadne zamanın geldiğini anlayıp uçurumdan atladı ve kendi kendini dürttü.burda tüm mesele o boşluğa düşme hareketini yapabilmek. eğer ortamda bu şans yoksa bir üst seviyedeki kişinin yani arkadaşının yapıp bunları uyandırması lzm. arthur mesela 3.seviyedekileri böyle uyandırdı.3 seviyedeki eames'de binayı patlatarak 4.seviyeye haber saldı. peki o zaman eames neden haber vermek için binayı patlattı da sadece müzik dinletmedi? heralde fischer'ın bölgeyi bilinçaltından silmek için.. başka mantıklı açıklaması gelmedi aklıma şuan.

    yaşlılığı da açıkladım üstte istek meselesi rüyada olduğu için kendi görüntüsüne kendisi karar veriyor.




    Öncelikle yazdıklarını spoiler içine almayı unutma böyle bir filmi izlememiş birisi denk gelirse zevkinin içine etmeyelim şimdi.


    Şimdi Fischer'ın Mal tarafından öldürülerek Araf'a gittiğinde hem fikiriz ki bunu filmde kendileri de söylüyor. Cobb ve Ariadne'de Fischer ile aynı katmana gittiklerine göre onların da Araf'a gitmiş olması gerekmez mi? Cobb'un kendi rüyasına gitmiyorlar yani direkt olarak Araf'a gidiyorlar. Yukarıda da dediğim gibi kick uyanıkken yapılamiyor. Uyanık olunan yer rüya,kick uykuda olunan katmanda yapılıyor. Yani birisinin kendi kendisine kick yapma şansı yok. Dediğin gibi atlamalar kick olamaz. Bu filmin tüm mantığına aykırı aksi taktirde insanlar film içerisinde defalarca oradan oraya savrulup düştüler. Her düşmelerinde uyanmaları gerekirdi.





  • Beyler şunu halen anlayabilmiş değilim . Filmin sonunda bile halen tam olarak sonuca ulaşamıyoruz. Eğer bunlar uçağa ilk binerken gerçekte olsalardı , rüyaya ilk girdikleri zaman fisheri uyutup hostesinde yardımı ile bunları rüyaya soktuğu zaman olurdu. Ve uyandıklarında hepsi uçakta uzanmış kollarında alet yanında hostes vs. olurdu. Ama ne hikmetse bunlar uyandıklarında uçağa ilk bindikleri ve koltuğua ilk oturdukları zaman oldu. Acaba bunlar uçağa binerkende rüyadamıydılar? Ya ne enteresan film miş ya. Ayrıca şunuda belirtmek istiyorum , bu kimyacı demiştiki yaptığım bu uyutucu ilaç iç kulağı ekilemiyor yani gerçek vücudumuz düşerken rüyadan çıkıyoruz. Fakat araba on takla attığı zaman bu namussuzlar rüyadan çıkmadı aksine rüyada yer çekimi gitti. Bu nasıl iş ya.




  • Arkadaşlar,

    Hiç rüya içinde rüya gören var mı?
  • Yav beyler filmi tartışacağınıza film hakkında yorum yapında ona göre izleyecem yav.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hastradamus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lanore

    Yaşlanmanın isteğe bağlı olduğuyla ilgili bir bölüm hatırlamıyorum filmde. Eğer yaşlanmayı engelleyebiliyorlarsa bu adamlar uçadabilirler ya da çok hızlı koşabilirler sonuçta isteğe bağlı. O kısım için tekrar izlemem gerekecek ama ben böyle bir konuşma hatırlamıyorum. Youtube'ta o kısmın videosu varsa ve paylaşırsan seviniri.



    mal'a birlikte kendi yarattıkları dünyada yaşlanmayı seçtiler diye anlattı ya..

    filmdeki en saçma yer ztn neden mimar denilen kişiler her istediğini yaratabiliyor da diğerleri bunu yapamıyor. yetenek meselesi diye geçiştirildi filimde..




    O konuşmada anlatılan biz orada 50 yıl yaşadık ve yaşlandıktı. Yani onlar 3-5 yıl yaşayıp hadi yaşlı olalım diyerek fiziksel yaşlanmaya maruz kalmadılar. Onlar Araf'ta 50 yıl kaldılar bu nedenle yaşlandılar. Dediğin gibi isteğe bağlı olduğunu düşünmüyorum ben. Eğer böyle birşey dersen o zaman film tamamiyle Matrix'e kayar ki elemanlar birden Neo gibi uçup kaçmaya başlar sonuçta rüya ve istediklerini yapabilirler demek tüm filmi baştan yazdırır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jabba The Hutt

    Yav beyler filmi tartışacağınıza film hakkında yorum yapında ona göre izleyecem yav.


    Filmi bu kadar tartışıyosak emin ol güzeldir Yani yorumu geçtik biz direk filmin senaryoyu sindirmeye çalışıyoz Kötü olsa boşuna zamanımızı harcamaz ve beynimizi yormazdık bu kadar senaryoyu yorumlayacağız diye




  • 
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.