Şimdi Ara

!!İNCELEME!! Yeni Goodyear EfficientGrip Performance Lastikleri (63. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
1.435
Cevap
35
Favori
273.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6162636465
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • StG 44 kullanıcısına yanıt
    Evet malesef. Islak yol tutuşu C olup, bu daha yeni daha iyi diye satmaya çalıştıkları lastikler 205' te.
  • Yazılımcı Online kullanıcısına yanıt
    Hocam bugün ben esp asr devre dışı bırakarak hafif yükledim araca. 4 yıllık continental pc5 ile. (205/55 r16) 1.vites hareket etmeden patinaj başlıyor hafif yürürken 2 yapıyorum. Bu arada araç jetta 1.4 tsi dsg. Manuel de kullandım. 2 de tam gaz ama sürekli patinaj devam etti. 3 yaptım devir düştü ama patinaj devam etti. Max devir gibi kesti kaymayı lastik. 0-100 denesem sanırım 20sn falan anca çıkardım. Diş derinliği 1mm azalmamış lastik ama yüzey çok sertleşmiş. Conti ilk sene iyi sonra çabuk sertleşiyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • andios kullanıcısına yanıt
    Şehir neresi hocam, bende ilk taktığım gün kaymıştım 3 hafta önce. Havalar soğuktu biraz erken değiştirdim lastiği mart sonu gibi. Sonra toparladı bugünlerde daha iyi performans veriyor patinajla pek karşılaşmadım ama benimki daha 1. senesini dolduracak yazın :)

    Eco3 leri 2011 de almıştım 2016 'da değiştirdim. ŞEhir içinde patinaj oluyordu soğukta ama ısınınca uzun yolda viraj performansı iyiydi. Sanırım contilerin biraz geç ısına problemi var gibi.

    Ama esas ilginç olan eco3 ler son senesi çok iyi tuttuş gösterdi. Kışın lastikleri saklarken temizler öyle saklarım ben, o kış ise lastikleri temizledikten sonra yağlamıştım nivea body silk ile. Su ile karıştırıp sıktım lastiklere ERtesi gün yine yaptım sonra poşetleyip kaldırdım. Nasılsa değiştireceğim deyip karışımlar denedim lastik üstünde. Yahu yol tutuşu falan çok ilginç gelmişti. Ama çatlaklar oluştuğu için değiştirdim sene olmuştu bir de dedim riske girmeye gerek yok.

    Ama premium5 den sonra belki goodyear'a geçerim. Kışlıkları yıllardır hep goodyear aldım çok memnun kaldım. En son yazlık goodyear eagle ventura kullanmıştım corolla'da o da çok hoşuma gitmişti spor lastik gibiydi. Borada conti kullanıyorum aldığımdan beri :D




  • StG 44 kullanıcısına yanıt
    Evet 205 den inceler eskiden beri 3 kanal.
    205 sadece egea icin uretilende 3, diger polonya mallarinda 4 kanal.

    205 den kalinlar 4 kanal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Şehir neresi hocam, bende ilk taktığım gün kaymıştım 3 hafta önce. Havalar soğuktu biraz erken değiştirdim lastiği mart sonu gibi. Sonra toparladı bugünlerde daha iyi performans veriyor patinajla pek karşılaşmadım ama benimki daha 1. senesini dolduracak yazın :)

    Eco3 leri 2011 de almıştım 2016 'da değiştirdim. ŞEhir içinde patinaj oluyordu soğukta ama ısınınca uzun yolda viraj performansı iyiydi. Sanırım contilerin biraz geç ısına problemi var gibi.

    Ama esas ilginç olan eco3 ler son senesi çok iyi tuttuş gösterdi. Kışın lastikleri saklarken temizler öyle saklarım ben, o kış ise lastikleri temizledikten sonra yağlamıştım nivea body silk ile. Su ile karıştırıp sıktım lastiklere ERtesi gün yine yaptım sonra poşetleyip kaldırdım. Nasılsa değiştireceğim deyip karışımlar denedim lastik üstünde. Yahu yol tutuşu falan çok ilginç gelmişti. Ama çatlaklar oluştuğu için değiştirdim sene olmuştu bir de dedim riske girmeye gerek yok.

    Ama premium5 den sonra belki goodyear'a geçerim. Kışlıkları yıllardır hep goodyear aldım çok memnun kaldım. En son yazlık goodyear eagle ventura kullanmıştım corolla'da o da çok hoşuma gitmişti spor lastik gibiydi. Borada conti kullanıyorum aldığımdan beri :D

    Şehir izmir. Genel olarak sıcak bir iklimi var. Test şartlarımda 20derece ve üzeri. Salama şartlarımda kapalı garajda üstleri bez örtülü şekilde. Ekstra koruyucu bir madde sıkmıyorum.

    Benimde hoşuma gitmemesi kışlık goodyear lastiklerimden sonra oldu aslında :)
    UltraGrip 9 dan sonra daha sessli olması viraj performansının düşmesi vs..
    Bakalım uygun fiyatlı bulabilirsem haziran başı gibi efficient grip performance görünüyor ufukta :)

    205/55 R16 91V (4 kanllı Polonya üretimi) en ucuz 245TL ye buldum. Sizce nasıl?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: andios

    Goodyear bu lastikte kaç farklı seri çıkardı anlamış değilim.

    4 kanallı B A 68
    3 kanallı egea
    3 kanallı oem olmayan B A 67

    bakalım daha kaç farklı serisini göreceğiz.

    Soğumaya başladım. Gidip michelin aldıracak bana zorla gy...

    2. haftaya girdim kuru yol tutusu oldukca basarili, islqk deneyemedim, lakin nokian wr d4 ten yol sesi ve sertlik olarak bir farkini goremedim, ama benim suspansiyonumda sert belki onunda etkisi vardir.

    Dedigim gibi arac kuru yol tutusu suan cok keyifli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK


    quote:

    Orijinalden alıntı: andios

    Goodyear bu lastikte kaç farklı seri çıkardı anlamış değilim.

    4 kanallı B A 68
    3 kanallı egea
    3 kanallı oem olmayan B A 67

    bakalım daha kaç farklı serisini göreceğiz.

    Soğumaya başladım. Gidip michelin aldıracak bana zorla gy...

    2. haftaya girdim kuru yol tutusu oldukca basarili, islqk deneyemedim, lakin nokian wr d4 ten yol sesi ve sertlik olarak bir farkini goremedim, ama benim suspansiyonumda sert belki onunda etkisi vardir.

    Dedigim gibi arac kuru yol tutusu suan cok keyifli.

    Deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.

    Nokian wrd4 de aynı sessizliğe sahip lastik. Yanılmıyorsam 69db oda. Yani fark hissedilmeyebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • andios kullanıcısına yanıt
    haha aynısı hocam. Bende UG9 dan sonra mart sonu Eskişehir ikliminde yazlıkları takınca sanki kışlık var gibi bir girdim viraja yüreğim hopladı Ama sizinki gerçi ömrünü de doldurmuş artık değiştirme vakti gelmiş. Benimkiler şu sıralarda güzel performans veriyor. En çok merak ettim perşembe Bursa'ya gidince o dimdik bayırlarda ne olacak bakalım. Ses konusunda çok bir fark göremedim hatta kışlıklardan sonra daha sessiz geldi uğultu azaldı. Havalar ısınınca kışlıklar anlamsız ses yapıyordu bazı asfalt koşullarında. :D


    Hocam fiyat araştırmadığım içim ne desem yalan olur. Benim ebattan farklı olduğu için fiyata yabancıyım. 195 65 15 kullanıyorum ben benim ebatlarda EFG performance için 200-230 falan demişlerdi piyasada geçen sene nette daha uygundu tabi. Conti ucuz olunca servis dolayısı ile(yaş indirimi alıyorum) CPC 5 taktırmıştım. 245 TL yılı da yeniyse iyi gibi gözüküyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    haha aynısı hocam. Bende UG9 dan sonra mart sonu Eskişehir ikliminde yazlıkları takınca sanki kışlık var gibi bir girdim viraja yüreğim hopladı Ama sizinki gerçi ömrünü de doldurmuş artık değiştirme vakti gelmiş. Benimkiler şu sıralarda güzel performans veriyor. En çok merak ettim perşembe Bursa'ya gidince o dimdik bayırlarda ne olacak bakalım. Ses konusunda çok bir fark göremedim hatta kışlıklardan sonra daha sessiz geldi uğultu azaldı. Havalar ısınınca kışlıklar anlamsız ses yapıyordu bazı asfalt koşullarında. :D


    Hocam fiyat araştırmadığım içim ne desem yalan olur. Benim ebattan farklı olduğu için fiyata yabancıyım. 195 65 15 kullanıyorum ben benim ebatlarda EFG performance için 200-230 falan demişlerdi piyasada geçen sene nette daha uygundu tabi. Conti ucuz olunca servis dolayısı ile(yaş indirimi alıyorum) CPC 5 taktırmıştım. 245 TL yılı da yeniyse iyi gibi gözüküyor.

    Şu konuşmalardan sonra zaten artık değiştireceğim düşüncesi ile kapattım asr ve esp yi dedim biraz diş derinliğini azaltayım. Akşam saat 9 gibi boş yollarda S modda durup tam gaz kalkışlar yapmaya başladım. sert virajlar vs derken lastiğin üzerindeki ölü toprağı kalktı resmen

    Sanırım 4 yılda 4 defa küçükte olsa patinaj çekmemiştir lastiklerim. Demekki istiyor lastikler bunu. Alttaki hala işe yarar hamuru meydana çıkardım sanırsam :D

    Bu yazda idare eder beni pc5 ler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi andios -- 19 Nisan 2017; 7:32:35 >




  • andios kullanıcısına yanıt
    Hep ondan sonra oluyor her şey zaten. eco3 leri değiştirim diye yıkadıktan sonra ne bulduysam sürmüştüm kışın saklamaya bırakırken. Dedim ya bi taktım lastiği yeni gibi tutunuyor virajlarda falan. ama 5 sene ve yanak ile sırt kısmının köşesinde kılcal çatlakları görünce değiştireyim dedim. Eskişehir Mersin yapıyorum yazın 38 derece sıcak oluyor arabada da yük olunca hepsi birer risk faktörü. Birşey olmazdı belki ama biz önlemimizi alalım.

    Aslında lastik yenileme istasyonu olsa 3 sene sonra mesela götüreceksin lastikten 1 mm falan tıraşlayacak makine ya da zımpara yapacak srtünme ile. Benim kauçuk Adidas ayakabım vardı 3 sene sonra altı öyle sertleşti ki dükkanlarda falan kaymaya başlamıştım mermer zeminde hele deli gibi kayıyordu. Palm zımpara var elektrikli, 60lık zımpara kağıdı takıp zımparaladım ayakakabıyı 1 yaz daha idare etmişti altı sonra bir daha kauçuk taban almam diye tövbe ettim. Sünger tabanlı flex modelleri tercih ediyorum. :D




  • 2 senedir 195/50/15 ebatta olanını yaklaşık 25,000KM'dir kullanıyorum.

    İlk seneki performansı mükemmeldi. İkinci sene ABS daha erken girmeye, bazen patinaja düşmelere başladı. Özellikle yokuş yukarısı için...

    Yol tutuş, viraj ve ıslak zemin performansı hala çok iyi. Yağmurlu havalarda kuru zeminde sürer gibi yüksek süratle stabil gidebiliyorum. Gerçekten yağmurdaki performansı mükemmel!

    Şu an için son derece memnunum. 2 sene daha bu şekilde idare eder umarım.
  • Roland Deschain kullanıcısına yanıt
    Sakin bir kullanıcı iseniz sizde tavsiyem lastiği şöyle bir ısıtın sizde. 0.5mm talaş alıverin yüzeyden yani
  • goodyear efficientgrip performance lastik almayı düşünüyorum bende golf 1.2 tsi dsg araç icin. 205 55 16 ebat 2016 ilk hafta üretimi sıfır lastik için 840 lira fiyat aldim. Artı 150 yakıt çeki ve yol yardımı.

    Ayrıca 205 55 16 için 4 kanallı başka başka grup yok demi egea ya üretilen gibi. Yorumlarınızı bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperXCrossfire

    Goodyear sitesine bakinca bu degerler efficient gripde gorunuyor.Efficient grip performance serisi yine B-A

    Yine efficient grip serisinde farkli degerde olan lastikde var.Garip bir durum.Ebat-yuk ayni birde.

    Goodyear'ın resmi sitesine bakarsanız orada değerlerin A,B 68dB olduğunu ayrıca 4 kanallı lastik olduğunu görürsünüz.

    https://www.goodyear.eu/tr_tr/consumer/tires/efficientgrip_performance/205-55-16-91-V-5452000655622.html

    Mayıs 2017 itibariyle 200 tl civarı satılan lastiklerin AB etiket değerlerinin A,C 69dB ve lastiğin dış kısmının 3 kanallı olduğunu, 250-300 tl arasında satılanların TIPKI RESMİ SİTESİNDE TANITILANLA AYNI YANİ A,B 68dB VE 4 KANALLI OLDUĞUNU GÖRÜRSÜNÜZ.
    Malesef aynı ad altında farklı lastik kakalıyorlar.
    Ayrıca 6 yıldır kullandığım opel astra h 2011 aracımın üstünde gelen goodyear lastikler hala kullanılabilir durumdayken ufak bir kaza sonucu patlayan ön lastikleri CONTİNENTAL CPC5 lastiklerle değiştirdim değiştirmez olsaydım üç yılda pert oldu.(değiştirdikten sonra toplam 25-30 bin km yaptı) kazık gibi oldu ve diş miş kalmadı. Şimdi dördünü de 4 kanallı gy efficentgrip perf. ile değiştireceğim.




  • Yokohama Bluearth es32 çıktı. Ses değeri bununla aynı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • porte85 P kullanıcısına yanıt
    Yokohama ve kumho bence ederine göre yüksek fiyat istenen lastikler. Biraz araştırın daha uyguna daha iyilastikler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu lastiğe viraj performansı kötü diyenler:

    - lastik basınçları hatalı
    - araç sorunlu
    - araç dinamiği kötü
    - viraj bilgisi/deneyimi zayıf

    durumlarını yaşayanlar olabilir. Şu an lastikler 35000 km' de ve yakın zamanda virajlı otoban deneyimi yaşadım. Kademeli ve kontrollü şekilde virajlara girdim. Kimi zaman 130, kimi zaman 150 160. Tabi virajların keskinliği hıza göre azalıyordu. Manyak gibi körleme sürüş asla yapmam. Bu tür orta seviye zorlamalarda, lastikler tedirginlik dahi vermedi. Ancak tek sıkıntısı birden kopmaya meyilli. Aracınızı iyi tanıyorsanız, kopma eşiğinden çok önce zaten hissediyorsunuz.

    Ortalama bir C sınıfı araçla 170' le viraj almak istiyorum diyorsanız, zaten lastiğin önemi yok. Hiçbiri o hızda viraj alacak şekilde üretilmiyor. Orta seviye zorlamaların üstesinden rahatlıkla gelen bir lastik. Zaten üst düzey sürüş için üretilmediği, günlük kullanım için üretildiği belirtiliyor. Araç opel astra. Tabiri caizse köpekleme yol tutuşu olan bir araç. Bunun da etkisi vardır. Başka bir araçta bu lastikleri deneme fırsatım olmadı. Günlük ve yeri geldiğinde orta seviye bir kullanıcıysanız, gözü kapalı alabilirsiniz.




  • stasi kullanıcısına yanıt
    Bu "birden kopmaya meyilli" tabirini birçok kullanıcı söyledi.

    Burada anlatmak istediğiniz tam olarak nedir merak ediyorum?

    Yani bir viraja girdim. Üst sınırlara yakınım. virajda 80 km hız ile devam ediyorum. hızım sabit. viraj sonuna doğru değişmeyen hızıma rağmen lastik yola tutunmayı mı bırakıyor yada azaltıyor?

    Yada X marka lastiğin 80 km hızla aldığı virajda 80 km hızla bu lastik direkt kayma mı yapıyor?

    Önemli bir durum çünkü. Zira aracın sınırları; yolun durumu, hava şartları, yük şartları, sürücü tepki farklılıkları gibi bir çok değişkene bağlı.

    Teşekkürler.
  • Testlerde iyi cikan bir lastik bu oyle basit sorunlar olmaz. Olsa bir suru dergi testinde ortaya cikardi.
  • andios kullanıcısına yanıt
    91W ve 91V olarak 2 takım egp kullandım şu ana kadar. Ani kopma eğilimi hiç yaşamadım. Aksine limitlerdeki kontrol edilebilirliği benim çok hoşuma gitti. Araçla kayma başladıktan sonra oynayabiliyor, aracı tekrar çizgisine sokmakta hiç zorlanmıyordum. Tek eksi yanı lastiğin virajlarda yanağa fazla binmesiydi. Ancak bu yumuşaklığın da konfora ciddi katkısı oluyordu.



    Aynı araçta primacy 3 tecrübem de oldu. Daha sert yapıda olduğunu net bir şekilde söyleyebilirim. Ama primacy 3te ani kopmayı çok net bir şekilde hissediyordum. Limitlere gelene kadar güven veriyor, kopunca da "noluyor kardeşim" dedirtecek kadar şaşırtıyordu. Toparlamak bariz bir şekilde daha zordu.



    Herşeyi en iyi şekilde yapan bir lastik üretmek çok zor. Konfor seven ve güvenli lastik arayanlar için egp oldukça güzel bir lastik. Keskinlik isteyenlere ise başka lastik bakmalarını tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 6162636465
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.