Şimdi Ara

İnançsızlara hakaret çelişkisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
0
Favori
2.411
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli kardeşim bu soruyu birkaç gün önce başka bir arkadaşımız da sordu. Dedi ki Allah müşriklere, kafirlere Kuran'da kötü sözlerle hitap ediyor, onlara hayvan, pislik, kör, sağır vb. ifadeler kullanıyor. Biz de mi böyle diyelim?

    Ben de dedim ki bu ifadelere takıldıysan, Allah onları cehenneme atıp yakacak. Bu daha önemli değil mi?

    Peki Allah onları cehenneme atıyor diye biz de onları ateşe mi atmalıyız? Elbette hayır, böyle yaparsak biz de cehennemlik oluruz. Aynı şekilde Allah onlara hakaret ediyor diye biz de edemeyiz. Çünkü Allah onlara hakaret etmeyin ve sövmeyin, tartışma yaşarsanız, selam diyin ve geçin buyurmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prf23 -- 5 Şubat 2020; 13:57:34 >
  • kör sağır akledemeyen şey nutfedir. insanın yumurtayla karşılaştığında pişmesi ve adam olması aranır. kişi nutfe davranışı sergilerse hayvandan aşağı olacaktır.

    ................

    nutfenizi anne ya da kızkardeş denen bireye gönderirseniz ya da yapay yolla dahi olsa bu şey bu benim anamdır bacımdır demez. gider döller namussuz.

    işte bu şey akledemez kördür sağırdır beyinsizdir. bunun gibi davranmak hayvandan aşağı bir tavırdır.

    .................

    evrime göre ortak atayı dölleyip hayvandan aşağıyım demek bence elzem. demi yani.

    bırakın şimdi kitabı kalemi. unut onları.ademi havvayı muhammedi boşver.

    dinlerden özgürlük karşim.

    ................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 5 Şubat 2020; 14:2:1 >
  • Kendomen kullanıcısına yanıt
    Elbette diyebilir. Allah kendi yarattığı kullarına dilediğini yapabilir. Hatta bir ayette şöyle buyuruluyor:

    "Sanki onlar (sütun gibi) dayandırılmış ahşap-kütük gibidirler." (Münafikun Suresi, 4)

    Bu konu derin bir mevzuyu karşımıza getiriyor. Bu konuyu melekler bile ilk başta anlayamamışlardır. Bu konuda çok okumak ve derin derin düşünmek gereklidir. Şöyle ki:

    Melekler Allah'ın insanı yaratacağını öğreniyor, insanların yapacağı olayları görüyor, Allah onlara geleceği gösteriyor ve Allah'a "Kan dökecek bir varlığı neden yaratıyorsun?" diye şaşırarak soruyorlar.

    Bilmiyorlar ki Allah aslından kendilerinden daha üstün bir varlık yaratıyor. Fakat melekler gerçek insan olmayan varlıkları da aynı müminler gibi değerlendiriyorlar. Oysa Allah bir insan türü yaratıyor, bir de insan olmayan imtihan ortamı oluşsun diye yaratılmış görüntü varlıkları yaratıyor. İşte anarşi, canilik vs. yapanlar böyle varlıklardan oluşuyor. Ayetlerde bu konu şöyle anlatılıyor:


    “Allah, onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir; gözlerinin üzerinde perdeler vardır.” (Bakara Suresi, 7)

    “Biz gerçekten, kalpleri üzerine onu kavrayıp anlamalarını engelleyen bir perde(gerdik), kulaklarına bir ağırlık koyduk. Sen onları hidayete çağırsan bile, onlar sonsuza kadar asla hidayet bulamazlar.” (Kehf Suresi, 57)


    Görüldüğü gibi cehennemlik olan kişiler Allah tarafından özel olarak yaratılmış insan benzeri ama kulağı sağır, gözü görmeyen, kalbi mühürlenmiş varlıklardır. Yani gerçek insan değildirler. Onlar sadece dünyada imtihan ortamı oluşsun diye bu simülasyonun yani eğitim ortamının içine bırakılan varlıklardır.

    Bu sebeptendir ki müminler cehennemde yanan varlıklar için üzülmeyeceklerdir. Çünkü onların gerçek olmadığını anlayacaklardır. Bu aynı mesela GTA oyununda yanan, vurulup ölen vs. karakterlere üzülmemek gibidir. Çünkü bu sadece bir oyundur ve karakter az sonra yine dirilip oyuna devam edecek yeniden başlayacaktır. Aynı cehennemdekilerin ölüp ölüp yine dirilmesi gibi.




  • Kendomen kullanıcısına yanıt
    Biz inanmayanlara da saygı duymakla yükümlüyüz, bu Allah'ın emridir. Bu sebeple inanmayan kişiler de inançlılara saygı göstermelidirler. Öte yandan inançsızlar zaten dinlere inanmıyor yani dine saygı göstermemiş oluyorlar.

    Önemli olan bizim birbirine saygılı bir toplum olmamızdır, ancak bu şekilde iç çatışmalara son verip daha medeni ve müreffeh bir ülke olabiliriz.
  • müşrik..şerik..şirk koşan...

    şirk hariç dilediği günahı affeder.

    ....................

    şirkin ne olduğu biliniyor mu acaba?

    haşa allahu teala yok demek midir şirk? yani sen yok deyince yok mu oluyor da buna müşrik deniyor. veya inanmam deyince sırra kadem mi basıyor ki bu şirk oluyor?

    ....................

    inançsız birisinin şirk koşan birisini savunması ya da kendisini o zannetmesi büyük yanılgı, ne kadar acı.

    hele ki şirkin anlamını bilmeden.

    ....................
    yapmayın ancak adam öldürse(cehennemde bir tane yapar ödersin) tecavüz fiiline yeltense(seni kadın şeklinde halk ederler yine ödersin) hak yese (dünyanın mülkünü sana verirler sonra asalaklara bakım aile kurma yükümünü yüklerler ödersin) sonra af olabilir. ancak şirke neden af yok? bunu anlamak lazım.

    ilah iki mi ki ikincisini yapıp da af dileyeceksin. demi yani.

    ha yapılabilir mi mümkün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 5 Şubat 2020; 14:36:41 >




  • Tanrının olduğuna dair argümanlar varsa olmadığına dair argümanlar da var bu kanıt anlamına gelmiyor.
  • Ben yok demedim, konu bu değildi. Tanrı’nın hiçbir kanıtı olmadığını iddia etmişsin, benim cevabım bunaydı. Kesin Tanrı yoktur demek en âlâ ateist din felsefecisinin bile harcı değil. Graham Oppy en iyi ateist din felsefecisi olarak tanınır. Adamın kanıt standartı çok yüksektir. Fakat o bile kesin konuşmaz. Ki konuşamaz zaten matematik ve mantık dışında hiçbir şey kesin değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamam işte kanıt yoksa inançsızlık yolu açılır. Bu durumda inanmayanlara kutsal kitaplar dahil kimsenin hakaret etmemesi lazım ama kitaplarda bir sürü hakaret var sence bu çelişkili değilmi?

    Edit: Zaten kanıt olsaydı ne inanç olurdu ne sınav.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4D62BFE91 -- 5 Şubat 2020; 16:54:4 >
  • Kanıt demek kesin olan demek değil. Kanıt herhangi bir önermeyi gerekçelendiren şeydir. Bunun olasılıksal olması problem değil. İslamla ilgilenmiyorum fakat çelişkili olmadığını iddia edebilir bir Müslüman. İş Tanrıya gelince olayların değiştiğini öne sürebilirler. Hakaret ahlaken yanlış. Mutlak iyi bir Tanrı’nın hakaret etmedi bana da sorunlu geliyor.

    Kanıtla inancın çelişmediği ayrı bir konu kanıtsız inanmanın makul olup olmadığı ayrı bir konu. Hangi dini epistemolojiyi benimsiyorsak bu soruya o şekilde yanıt verilmeli. Ben epistemik dışsalcıyım ve reformcu epistemolojiyi benimsiyorum. Reformcu epistemoloji: Dışsalcı teorilerin Tanrı inancı için uygulanmış dini epistemoloji modeli. Buna göre Tanrı inancı temel ve güvenilir bir inançtır. Tanrıya inanmak için kanıt gerekmez ve kanıtlarla Tanrı inancı çelişmez. Tabi bu modeli anlamak için temel epistemoloji bilmen lazım sonrasında Plantinga okuman gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi St. Mark of Ephesus -- 5 Şubat 2020; 18:20:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kanıt sunmak zorunda olan şey eğer ki ben apaçığım diyorsa bu durumda alınması gereken tutumun belirlenmesi gerekir.

    yani apaçık olanın hangi kanıta ihtiyacı olsun ki... veya olabilir ki...

    bu durumda apaçık olma halini tanımlamak gerekir.apaçık olduğunu söyleyen bir kitap var.

    ve bu durum ispat edilebiliyor.

    ..........

    şimdi apaçık olmadığını iddia edenin bu durumu ispatla ispat yükü yer değiştirmiş iken hala yargılama konusu olamayacak bir meselede yargı oluşturma çabası anlamsızdır.

    ..........

    ilahla karşı karşıya kalan insan açısından apaçıklık nedir? ne şekilde tezahür eder etmelidir?

    apaçıklık durumuna binaen kendisi cevap üretmeyen insanın durumu ne şekilde tanımlanır?
  • Kendomen kullanıcısına yanıt
    Burda verdiğin ayetlerin çoğunda gibidir der, bunlar neden hakaret senin için? Gibi edatı benzetme anlamı taşır ve inanmayanları hayvanlara hatta daha aşağılık olan mahluklara benzetmesi hakaret midir? Neden?

    Neden hayvanlara/köpeğe/eşeğe vb. benzetmesi durumunu inanmayanların akılsız olmalarını açıklamak için örneklendirdiğini düşünmüyorsun?

    Ne demeliydi inanmayanların akılsızlığını açıklamak için sence?
  • Kendomen kullanıcısına yanıt
    Ben dinsel olarak bakmadım olaya neden hayvan gibidir denmesi hakarettir diye sordum?

    Hiç mi sana bir arkadaşın/ailen bu tarz ifade kullanmadı hayatın boyunca?

    eşek gibi yapacaksın, hayvan gibi öptü, domuz gibisin vb. bir sürü dilimizde bu tarz ifadeler var zaten hali hazırda.

    Tüm dillerde bu tarz tabirler vardır ki o ayetlerin çoğunda benzetmenin sebebi de açıklanıyor. Kitap yüklü eşek gibi mesela neresi hakaret bunun?
  • Kendomen kullanıcısına yanıt
    Kitap yüklü eşek gibidir neden hakaret o zaman?

    Sırtında bir sürü kitap var ancak hiç bilgisi yok anlamı taşıyor bana göre bu ifade; sana göre ne anlam taşıyor da bunun hakaret olduğunu iddia ediyorsun?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.