Şimdi Ara

IMEI numarası ve telefon modeli uyuşmuyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 5
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 5
  • Ortalama Mesaj Aralığı 45 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 6
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Oramakomaburamako1 (5 mesaj) Fortune 4 (3 mesaj) Türbülans Havayolları A.Ş (2 mesaj) SYLAS (1 mesaj) Python (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (4 mesaj) Mobil (8 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • İthalatçı firmaların; n11, hepsiburada, gittigidiyor, trendyol gibi siteler üzerinden sattığı xiaomi'lerden birini aldım. İmeisi eski bir cihazın imeisi, yani satıcı eski ve başka marka bir telefonun imesini xiaomi'ye atmış ve bunun kapanmayacağını söylüyor. Herşeyden önce bu legal bir işlem mi?


    Bu arada ithalatçı garantili telefon almanızı tavsiye etmiyorum, kutuları "imei kaydını yapma" sebebiyle açılmış ve sonradan kıytırık bir jelatinle kapanmış oluyor. Önceden kullanılmış ama sim kartı takılmamış bir cihazı böyle sıfır telefon olarak satmaları çok kolay. Altı üstü fabrika ayarlarına döndürmeleri yeterli. Neden kimse bunun hakkında konuşmamış anlamadım, acaba size böyle cihaz denk gelmiyor mu? Bu şekilde çizikli "sıfır" cihaz alan çok insan var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
  • bence iade et. Kapanmayacağının garantisi yok. Ayrıca kapansa bile kaçak sonuçta. Yarın arıza olursa bakacak serviste olmaz adı şanı bilinmedik bir servisin garantisi vardır o cihazda.

  • oyle ithalatci garantisi mi olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fortune 4 kullanıcısına yanıt

    Valla öyle kıytırık bir teknik servisle anlaşıyorlar ithalatçı garantisi diye satıyorlar. Ancak imei konusunda yasalara uymalarına gerek yok. Denetim yok, gerçi acaba gittigidiyor'a şikayet etsem ne olur, zaten ürünü alalı 14 günü geçti. İşin tuhaf kısmı satıcı imei kaydını açıklamada böyle belirtmiyor, kelime oyunu yapıp "btk kayıtlı imei yüklemesi yapılmıştır" diyor. Ancak sorduğumda sanki yasal birşeymiş gibi bahsetti ve diğer ithalatçıların da aynı işlemi yaptığından bahsetti. İthalatçı garantili telefon alan oldu mu, onlar sorgulatınca model uyuşuyor mu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oramakomaburamako1

    Valla öyle kıytırık bir teknik servisle anlaşıyorlar ithalatçı garantisi diye satıyorlar. Ancak imei konusunda yasalara uymalarına gerek yok. Denetim yok, gerçi acaba gittigidiyor'a şikayet etsem ne olur, zaten ürünü alalı 14 günü geçti. İşin tuhaf kısmı satıcı imei kaydını açıklamada böyle belirtmiyor, kelime oyunu yapıp "btk kayıtlı imei yüklemesi yapılmıştır" diyor. Ancak sorduğumda sanki yasal birşeymiş gibi bahsetti ve diğer ithalatçıların da aynı işlemi yaptığından bahsetti. İthalatçı garantili telefon alan oldu mu, onlar sorgulatınca model uyuşuyor mu?

    hocam benim bildiğim kadarıyla, herhangi bir cihazın IMEI numarasını değiştirmek suctur. bunun ağır para cezası var.. ben simdiye kadar hep ithalatcı garantili telefonlar alıp kullandım hicbirinde cakma IMEI sorunuyla karsılasmadım.. en fazla sorgulayınca kayıtsız gözükür ama bir süre sonra BTK sisteminde kayda düser.. ithalatcı garantisi demek, yasal olarak devlete vergisini ödeyerek, cihaz ithal etmek demektir ki, bunlarda IMEI cakılmasına gerek kalmaz.. ithalatcı cihazi ithal eder ve BTK'da cihazın üzerindeki orjinal fabrikasyon IMEI neyse onu kaydeder.. cakma imeili cihazın yasal ithalatla, paralel ithalatla falan alakası yoktur..


    siz cihazı kac liraya aldınız? yurtdısı kayıtsız cihazların fiyatı 800 - 1000 tl kadar daha ucuzdur.. paralel ithalat olanlar 200 tl gibi daha ucuzdur.. eğer size bu cihazı pahalı sattılarsa üstelik bir de buradan zarar ettirmisler.. gerci ucuz bile almıs olsanız sizi kandırmıslar..


    siz gittigidiyora değil bu kisileri savcılıga sikayet edin.. hatta bence söyle yapın.. satıcıya ulasın, cihazı geri almasını, paranızı da yatırmasını söyleyin.. hatta önce paramı yatırın sonra cihazı göndereyim deyin.. eğer kabul etmezse savcılığa suc duyurusunda bulunacagınızı söyleyin ve hatta savcılık dilekcesini yazın savcılıga vermeyin fotoğrafını cekip satıcıya gönderin.. paranızı bu sekilde kurtarmaya calısın.. paranız ödenmezse de direkt savcılıga sikayet edin.. cünkü size yapılan sey hem dolandırıcılık hem de cihazların imeisini degistirme sucudur.. ha siz savcılığa sikayet edince ne olur delil niteliği tasıdıgı icin cihazınıza el koyarlar mı onu bilemem cihazıma el koymasınlar ben cihazı kullanayım bu sekilde diyorsanız da, savcılıkla falan ugrasmayın fakat satıcıyı savcılıkla tehtit edin bence belki paranızı geri alabilirsiniz..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fortune 4 -- 13 Ocak 2021; 21:6:19 >




  • Fortune 4 kullanıcısına yanıt

    Çok tuhaf, adam o kadar özgüvenli konuştu ki bende "şirket imeisi" kavramına inandım. Yani sanki şirket bünyesine imei alıyorlar ve bu aldıkları imeileri modeller arası taşıyabiliyorlar gibi. Zaten işin komik tarafı e-devlette imei sorgulatınca "ithalatçı yoluyla kaydedilmiş imei" yazıyor ama xiaomi yerine hiç alakası olmayan bir markanın çok düşük bir telefonuna ait imei.


    Birde bu adam pek çok telefon satmış, millet "sıfır" telefonların daha önce kullanılmış gibi olduklarını ve çizikler olduğunu söylüyor. Bu imei durumunu da biliyorlar ve güvenmekte güçlük çekiyorlar. Ama nedense kimse bu satıcıdan hiç şikayetçi olmamış sanırım, belki de bu online alışveriş sitelerinin yönetimine de şikayet etmemiş kimse. Bizde ya sürü psikolojisi var ya da uğraşacak halimiz yok.


    400 lira daha ucuza aldım ama dediğiniz yurtdışı telefonlar hakikaten bundan daha ucuz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oramakomaburamako1 -- 13 Ocak 2021; 21:21:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oramakomaburamako1

    Çok tuhaf, adam o kadar özgüvenli konuştu ki bende "şirket imeisi" kavramına inandım. Yani sanki şirket bünyesine imei alıyorlar ve bu aldıkları imeileri modeller arası taşıyabiliyorlar gibi. Zaten işin komik tarafı e-devlette imei sorgulatınca "ithalatçı yoluyla kaydedilmiş imei" yazıyor ama xiaomi yerine hiç alakası olmayan bir markanın çok düşük bir telefonuna ait imei.


    Birde bu adam pek çok telefon satmış, millet "sıfır" telefonların daha önce kullanılmış gibi olduklarını ve çizikler olduğunu söylüyor. Bu imei durumunu da biliyorlar ve güvenmekte güçlük çekiyorlar. Ama nedense kimse bu satıcıdan hiç şikayetçi olmamış sanırım, belki de bu online alışveriş sitelerinin yönetimine de şikayet etmemiş kimse. Bizde ya sürü psikolojisi var ya da uğraşacak halimiz yok.


    400 lira daha ucuza aldım ama dediğiniz yurtdışı telefonlar hakikaten bundan daha ucuz.

    Bence böyle cihazları n11'den milleti kandırarak satabilmeleri büyük cesaret.. hatta cahil cesareti.. bu tarz cihazları alanlar zaten böyle cihaz arayarak ve bilerek alırlar.. satanlar da, malum baska bir site var o site üzerinden yüz yüze ya da kapıda ödemeli kargo gönderimi seklinde satarlar.. alan memnun veren memnun oldugu icin de kimse acısından sorun cıkmaz.. n11 gittigidiyor gibi yerlerde kandırarak olayla alakası olmayan yani özellikle böyle cihaz aramayan adamlara satmaları büyük cesaret kendilerini büyük riske sokmuslar.. bu tarz seyler kullanıcısı icin olmasa da, satıcısı taciri tüccarı icin büyük suctur.. adamın ocağını söndürürler.. iyi cesaret gercekten.. hahaha..


    Ayrıca ithalatcı yoluyla kaydedilmis imei yazar tabii ama baska modelin imesini yazar  o imeinin orjinal cihazını zaten büyük olasılıkla cihaz kapanmasın diye yok etmislerdir.. söyledigim gibi cihaza imei cakıldıysa o paralel ithalat degil kacak yollarla sokulmus cihazdır.. aksi halde zaten imei atılmasına gerek kalmazdı.. imei neden atılıyor? devletten izinsiz telefon kullanmak icin yani vergi ödememek icin..


    o cihazın bl'si falan da acıktır mutlaka.. ayarları kurcalamazsanız, bilgisayara bağlayıp uğraşmazsanız büyük olasılıkla sorun cıkmaz gittigi yere kadar kullanırsınız ama cihazı da pahalı almıssınız..


    söyledigim gibi secim sizin.. ya adamı korkutmaya calısın cihazı iade edin ya da olayı sineye cekip kullanmaya devam edin.. siz sikayet etseniz bence cihazı sizden alabilirler adamlar yakalanır mı yakalanmaz mı yakalansalar paranızı alabilir misiniz bir sürü olay yani.. ben olsam cihazi iade etmeye calısır yapamıyorsam da, sineye cekip kullanırdım herhalde..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fortune 4 -- 13 Ocak 2021; 21:29:25 >




  • Şimdi sen kutuda ki imei ile telefonda ki imeileri karşılaştır, *#06# yaptığında 1.sim de imei görünüyor mu bu çok önemli. Çünkü xiaomi de imei atıldığında 1.sim iptal olur ve *#06# yaptığında 0000 veya null yazar, boşuna satıcıyı veya firmayı suçlamayalım. Zamanın birinde samsung türkiye genel merkezde çalışırken bir müşteri şikayeti gelmişti hepsi burada da başka bir satıcıdan aldığı telefonun imei'si kayıt dışı kalmış, konu bana intikal etti ben de aradım adam bana sizi dava edecem vs saydırıyor. Dedim sana gelen mesajda ki imei söyler misin söyledi o sırada bizim imei havuzunda çıkmadı. E devletten baktım cihaz htc m8, dedim siz samsung almadan önce ne kullandınız htc kullandım 2 hafta alışamadım dedi. Ha işte o cihazının kayıtsızmış size yeni gelmiş mesaj bizimle alakası yok bundan sonra dikkat edin vs filan bu kez ben adamı neredeyse fırçalıyordum 😁😁


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İmei kopyalamak ciddi bir suçtur bu arada, imei kopyalanmış cihazı yasal bir site üzerinden satabiliyorsa helal olsun. Gittigidiyor'a belirt bu direkt iade ve paranı geri alman lazım. Ha baktın gittigidiyor birşey yapmıyor tüketici hakem heyetine başvuruda bulunman gerekiyor. Kesin kazanırsın bu arada dediğim gibi imei değiştirmek kopyalamak vs tamamen suçtur.

  • Türbülans Havayolları A.Ş T kullanıcısına yanıt

    Tek imei kayıtlı hocam, o da ikincisi, ilkinin imeisi yok. İşte ikinciyi kontrol ettirdiğimde çıkan sonuç belli. Kutu üzerine birşeyler yapıştırmışlar, orijinal xiaomi kutusu mu bilmiyorum, sanki biraz modifiyeli. Kutudaki yapıştırmada kıytırık başka marka telefonun imeisi var. Aynısı garanti belgesinde yazıyor. Ama eksik olarak, 15 küsür haneli değil son 6 hanesi yazılmış kutuya.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oramakomaburamako1 -- 13 Ocak 2021; 22:2:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar ben kutudaki küçük yazıları atlamışım. UFS 2.1 hafıza var yazıyor kutuda halbuki telefonun hafızası emmc. Okusaymışım baştan anlarmışım demek ki, kafası yeni geldi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oramakomaburamako1

    Arkadaşlar ben kutudaki küçük yazıları atlamışım. UFS 2.1 hafıza var yazıyor kutuda halbuki telefonun hafızası emmc. Okusaymışım baştan anlarmışım demek ki, kafası yeni geldi

    Trendyol ile iletişime geç ve şikayette bulun, onlar gereğini yapacaktır.. Sana garantili cihaz diye fason kutulu ve imeisi değiştirilmiş cihaz göndermişler...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.