Şimdi Ara

İlk şarj?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
14.963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugün 600d aldım daha yeni şarja taktım. Acaba telefonlardaki gibi ilk şarja takıldığında 14-15 saat şarjda duracak gibi bir muhabbet var mı yoksa dolunca direk çıkarayım mı?



  • Eski teknoloji olmayan hiçbir elektronik cihazı gereğinden fazla şarja takmana gerek yok. Buna DSLR makina da dahil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: castielle

    Bugün 600d aldım daha yeni şarja taktım. Acaba telefonlardaki gibi ilk şarja takıldığında 14-15 saat şarjda duracak gibi bir muhabbet var mı yoksa dolunca direk çıkarayım mı?

    Bunlar eskiden kalan alışkanlıklar nimh piller zamanındaydi o olay. Eski kafa telefoncular halen öyle söyler. Lion pillerde şarj kontrolcusu vardır pil %100 doldumu günlerce sarjda kalsada pil hücrelerine akım gitmez. Lion pillerde en önemli husus pil bosalmadan şarj etmektir. Bosalsada biran önce sarj edilmelidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullanim kilavuzunda yazar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: castielle

    Bugün 600d aldım daha yeni şarja taktım. Acaba telefonlardaki gibi ilk şarja takıldığında 14-15 saat şarjda duracak gibi bir muhabbet var mı yoksa dolunca direk çıkarayım mı?

    Arkadaşım, ilk şarz çok önemlidir, bu nedenle sen en az 14 saat şarzda beklet. Dolsa da çekme. Bunun eskisi yenisi yoktur. Kullanılan pillerin içi, ilk şarzda min. ve max. seviyeyi belirler. Bunu şöyle düşün. Bir pilin 0'dan 100'e kadar dolum kapasitesi var diyelim. Sen ilk şarza taktığında bu kapasite 95 deyken çekersen, bu 95 seviyesinde bir iz belirecek (ben iz olarak tarif ediyorum) daha sonraki şarzlarında ne kadar şarz edersen et, 95 seviyesini geçmeyecek. Bunu önlemenin en iyi yolu, ilk şarzın normalden de uzun süre tutulmasıdır.
    Belki yanlış biliyor olabilirim ama geçmiş zamanda bu konuyu çok araştırdım ve sağlam bir yerden aklımda kalan bilgileri sundum. Piller konusunda uzman olan varsa buyursun, hep birlikte öğrenelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MOBIUS

    quote:

    Orijinalden alıntı: castielle

    Bugün 600d aldım daha yeni şarja taktım. Acaba telefonlardaki gibi ilk şarja takıldığında 14-15 saat şarjda duracak gibi bir muhabbet var mı yoksa dolunca direk çıkarayım mı?

    Arkadaşım, ilk şarz çok önemlidir, bu nedenle sen en az 14 saat şarzda beklet. Dolsa da çekme. Bunun eskisi yenisi yoktur. Kullanılan pillerin içi, ilk şarzda min. ve max. seviyeyi belirler. Bunu şöyle düşün. Bir pilin 0'dan 100'e kadar dolum kapasitesi var diyelim. Sen ilk şarza taktığında bu kapasite 95 deyken çekersen, bu 95 seviyesinde bir iz belirecek (ben iz olarak tarif ediyorum) daha sonraki şarzlarında ne kadar şarz edersen et, 95 seviyesini geçmeyecek. Bunu önlemenin en iyi yolu, ilk şarzın normalden de uzun süre tutulmasıdır.
    Belki yanlış biliyor olabilirim ama geçmiş zamanda bu konuyu çok araştırdım ve sağlam bir yerden aklımda kalan bilgileri sundum. Piller konusunda uzman olan varsa buyursun, hep birlikte öğrenelim.

    Pil dolduğunda zaten adaptör akımı kesiyor akım gelmedikten sonra neyin %90 ı %100 ü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cwr

    quote:

    Orijinalden alıntı: MOBIUS

    quote:

    Orijinalden alıntı: castielle

    Bugün 600d aldım daha yeni şarja taktım. Acaba telefonlardaki gibi ilk şarja takıldığında 14-15 saat şarjda duracak gibi bir muhabbet var mı yoksa dolunca direk çıkarayım mı?

    Arkadaşım, ilk şarz çok önemlidir, bu nedenle sen en az 14 saat şarzda beklet. Dolsa da çekme. Bunun eskisi yenisi yoktur. Kullanılan pillerin içi, ilk şarzda min. ve max. seviyeyi belirler. Bunu şöyle düşün. Bir pilin 0'dan 100'e kadar dolum kapasitesi var diyelim. Sen ilk şarza taktığında bu kapasite 95 deyken çekersen, bu 95 seviyesinde bir iz belirecek (ben iz olarak tarif ediyorum) daha sonraki şarzlarında ne kadar şarz edersen et, 95 seviyesini geçmeyecek. Bunu önlemenin en iyi yolu, ilk şarzın normalden de uzun süre tutulmasıdır.
    Belki yanlış biliyor olabilirim ama geçmiş zamanda bu konuyu çok araştırdım ve sağlam bir yerden aklımda kalan bilgileri sundum. Piller konusunda uzman olan varsa buyursun, hep birlikte öğrenelim.

    Pil dolduğunda zaten adaptör akımı kesiyor akım gelmedikten sonra neyin %90 ı %100 ü

    Aynı soruyu ben de sormuştum Mantıken dediğiniz doğru. Ama bir cihazın kullanma kılavuzunda "Piliniz tam dolsa da 14 saat dolmadan şarzdan çekmeyiniz -İLK ŞARZ-" ibaresini okuduğumda şaşırmış ve araştırmıştım. O araştırmalarımdan aktardım.




  • Ben her ne kadar tam dolduktan sonra akım gitmediğine inansam da, psikolojik olarak bir gece tutuyorum ŞARJda. Bir kaybınız olmayacağından sorun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ekoman245 -- 7 Nisan 2013; 0:22:42 >
  • Bir ekleme yapmak istiyorum; aynı şekilde yeni bir pil TAM BİTMEDEN şarja takmayın. En az ilk 2-3 şarj. Bu da başlangıç seviyesi için önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MOBIUS -- 7 Nisan 2013; 0:57:42 >
  • Bazı Dslr kullanma kılavuzlarinda pili bitirmeden şarj edin yazar. Lityum pilleri % 5-10 civarında şarj etmek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MOBIUS

    Bir ekleme yapmak istiyorum; aynı şekilde yeni bir pil TAM BİTMEDEN şarja takmayın. En az ilk 2-3 şarj. Bu da başlangıç seviyesi için önemli.

    Kesinlikle yukarıdaki ve son mesajınızda hatalı bilgiler vermişsiniz. Lion pilleri isterseniz 1 yıl şarjda tutun şarj kontrolcüsü hücreler tam dolup %100 kapasiteye ulaştığında akımı keser ve şarj biter. Kesnlikle Li-ion piller tam boşaltılıp sonra şarj edilmez bu hücreler açısından çok zararlıdır. NI-MH ve NI-CD bataryalar tam şarj olduktan sonra bile tampon şarj akımı ile şarj edilebilirken, LI-ION bataryalar tam şarj olduktan sonra şarjı keserler. NI-MH ve NI-CD piller ilk şarjlarında 6-12 saat kalmalıdır ki tampon şarj ile %100'e yakın kapasiye ulaşabilsinler. Günümüzde elektronik cihazların tamamına yakını Li-ion pil kullanır. Bu pilleri kullanırken en önemli husus şarj işlemlerinden ziyade sıcaklıktır. Li-ion hücreleri sıcaklıktan çok ciddi şekilde etkilenir. Bu bakımdan piller 25 derece civarında tutulmalıdır. Yüksek sıcaklık veya düşük sıcaklıklarda pilinizin kapasitesi ciddi olarak düşecektir.

    Lityum iyon pillerin en belirgin kusuru kullanım ömürlerinin üretim tarihlerinden itibaren başlamasıdır. Üretildiklerinden sonra şarj edilseler de edilmeseler de ömürleri üretim tarihinden itibaren azalmaya başlamaktadır. Ancak bu kusur muhtemel müşterilere (topluma) pek duyurulmaz.

    %100 şarj seviyesindeki ve çoğunlukla 25 °C derece sıcaklıkta bulunan tam dolu tipik bir dizüstü bilgisayar pili, geri dönüşü olmayacak şekilde her yıl kapasitesinin %20 sini kaybeder. Bu kapasite kaybı ürünün üretim tarihinden itibaren başlar ve pil hiç kullanılmasa bile devam eder. Değişik depolama/saklama dereceleri değişik pil ömrü kayıplarına yol açmaktadır. 0 °C derecede %6, 25 °C derecede %20 ve 40 °C derecede %35 kayıpla karşılaşılabilir.

    Eğer lityum iyon pil %40 dolu olarak depolanırsa/saklanırsa pil kapasitesindeki kayıp değerleri düşer. Bu değerler %40 dolu pilde 0 °C derecede %2'ye, 25 °C derecede %4'e, 40 °C derecede ise %15'e düşer.

    Eğer pil %0 a kadar boşaltılırsa bu durum "tam boşaltma" olarak adlandırılır ve bu durum pilin kapasitesini düşürür. Yaklaşık olarak 100 tam boşaltma pilin kapasitesinde %75 ten %80'e kadar bir kapasite kaybına yol açar. Dizüstü bilgisayarlarda ya da cep telefonlarında kullanıldığında bu kayıpların anlamı üç-beş yıllık bir kullanımın ardından pilin kapasitesinin kullanılamayacak kadar düşecek olmasıdır.

    Li-iyon piller hafıza etkisinden etkilenmezler ancak nikel metal hidrür ya da nikel kadmiyum piller kadar uzun ömürlü değildirler. Hatalı kullanıldıklarında çok tehlikeli olabilirler. İleri kimya bilgisi ve gelişmiş çalışmalar gerektirdiklerinden çoğunlukla daha pahalıdırlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax50 -- 7 Nisan 2013; 1:37:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MOBIUS

    Bir ekleme yapmak istiyorum; aynı şekilde yeni bir pil TAM BİTMEDEN şarja takmayın. En az ilk 2-3 şarj. Bu da başlangıç seviyesi için önemli.

    Üstte arkadaş çok açık şekilde anlatmış..

    Birçok pil türü var, çalışma sistemi farklı. Siz genelleme yapıp hepsini tam bitirip öyle doldurun diyorsunuz. Bu işlem A piline fayda sağlıyor olabilir. Ama B piline de zararlı olabilir. Tam anlamıyla hakim olmadığınız konuya şöyleydi galiba diye yazıp yanlış bilgilendirmeye sebebiyet vermemenizi öneririm. Yanlış anlamayın, uyarmak istedim sadece

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim tarifim ile kullanılan piller belki belli bir pil sınıfı için geçerlidir. Hangi sınıf pil olduğunu yazmamışım. Anlattığım şekilde kullanım içeren piller de mevcuttur.
    Ben zaten önceleri yaptığım bir araştırmadaki hatırladıklarımı yazmıştım. Bunu da belirtmiştim ama anlatım tarzındaki hatamı kabul ediyorum, haklısınız.

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MOBIUS -- 7 Nisan 2013; 13:20:50 >
  • yeni nesıl teknolojide li on batarya kullanılmakda li onların en guzel özelliği istediğin kadar jarjda kalsın ömru azalmaması cunku yapısı gereyiile surekli şarjda kalması gereken bi teknoloşi bu lion bataryaları jarş olunca cıkarın bide ayda 1 kere şarjı tam bitene kadar kullanın tam bittikten sonra jarja takın pilin ömrunu uzatırsınız iyigunler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.