motor çalışırken ufak bi tısss sesi geliyor.2006 crdi . servise götürdüm,anlattım kayış sesi dediler.. bu konuda da soğutma suyu tahliye borusu vs ile ilgili olduğunu gördüm. şimdi gidip servise anlatsam,böyle böyle desem,dalga mı geçiyosun,bizden iyi mi biliceksin falan sorun çıkartıcaklar..
kısacası,ne yapmam gerekiyor..bu sorun,ilerde başıma daha büyük sorunlar çıkartır mı,merak ediyorum..
teşekkürler..
Ses kayışın bulunduğu kısımdan eralarda sağda sizde nerde bilmiyorum geliyorsa ve motor ilk çalıştırmada soğukken yapıyorsa muhtamelen kayışdandır.
hayır,soğukken değil.her zaman yapıyor.hatta devir arttıkça seste biraz artıyor..
Hyundaı acsent admıre 1.5 aracım var onun sayesınde dızel arabanın ustalını ögrendım kırk yıllık ustadan daha ıyı bır sevıyeye ulaştım kırk yıllık usta kıa servısı avr adamın mazot fılıtresnı sokmeyı bılmıyor kesmıs atmıs servıse goturdum yetkılı servısıne arızayı ıkı gunde buldular meger mazot pompasının ıcındekı pıstonlar deıstı 400 lıra bayıldım yenıs dedı 800 lıraydı yanı kompıle mıllet sagda solda dıyor 2 mılyar bır mılyar neyse onlara ben sıfırını bır mılyara satarım bosuna yuksek para vermeyın bosh marka pompaya.....
quote:
Orijinalden alıntı: hocca
selamlar herkese, 2004 admire 1.3 den ilginç arıza daha.beni mi buluyor hep yoksa herkesin başında mı bilemiyorum.
malum, geçenlerde çok yağmur yağdı izmire.bizde işimize arabayla gidiverdik ıslanmayalım diye.(devir ekonomi devri.) neyse, yaktık farları,açtık klimayı,camlar anında tertemiz,buğu gitmiş,harika dedim klima manyak bişi. bir baktım arka cam görüş kapalı,tak bastım düğmüye dakikasında arka cam tertemiz.
bayıldım,ilk defa klimalı ve her fonksiyonu sorunsuz çalışan bir arabaya biniyoruz ya,bi hava bi hava.
işe vardık neticesinde.arabayı istop ettim anahtarı çıkardım tam iniyorum. o ne araba hala çalışıyor.nasıl olur dedim anahtar elimde araba çalışıyor.ancak camlar kapılar alarm radyo devre dışı.direksiyon kilitli.
nedemek şimdi bu...
baktım yanan tek bir lamba var.arka cam resistansı düğmesi.bastım...
araba istop etti,kapılar açıldı,uzaktan kumanda alarm çalışıyor.yani herşey yolunda.
anladımkı arka cam resistansı düğmesi bunlara vesile olmuş. bi zararı varmı bilmiyorum ama çok hoşuma gitti.
mesela kısa bir iş için araçtan inmeniz gerekiyor,düğmeye basıyom,anahtarı yanıma alıyom,arabayı manuel kilitliyom.araç çalışır durumda.hemen işimi halledip dönüyom özellikle soğuk kış günlerinde motor için de sağlıklı...
kapıyı açık bile bıraksam direksiyon kilitleniyor tek harakette. arızanın alarmla ilgili olduğunu düşünüyorum.muhtemelen yanlış bağlantı yapmışlar ama arıza hoşuma da gitmedi değil
vay be özelliğe bak çay demle...bu iyi bir özellik mi şimdi yani???komedi bu komedi...muhaaaaaaaaaaa.saçmalardan seçmeler
iyi günler arkadaşlar. 2010 model 1.4 team modeli lpg li i 30 alarak aranıza katıldım.6600km ilgin bi arızamız var ve servis çözemiyor.lütfen yol gösterin ne yapmalıyım... aracım motor sıcak iken stop edip çalıştırdığınızda stop ediyor.motor sıcak 5 dk durdunuz bi yerde çalıştırıyosunuz ve çalışıyor hemen devir saati 500 devirin altına inip stop ediyo.ama ara gaz verirseniz sıkıntısız çalışıyo.rolantiyi kendisi ayarlayıp düzgün çalışıyo. servise gittik rolanti tutucu arızalı dediler değiştirdiler olmadı...benzin deposunu söküp pompayı ve filtreleri kontrol ettiler olmadı...lpg li olduğundan yapıyodur dediler ve salladılar ama araç bunu benzinde çalışırken yapıyo.lpg herangi bi sorun yok. ben biraz titizim bundan önce maream vardı buna benzer bi arıza yüzünden verdim bunu aldım ama sıfır bi araba neden böyle yapıyo anlayamadım. lütfen bu konuda bilgisi olan varsa bi yol göstersin.
2005 accent admira 1.3 arabam soğukken benzinde çalışmıyor. lpg ye geçince sorun kalmıyor. değişmeyen parçası kalmadı. bunlar benzin deposundaki set halindeki benzin pompası, enjektörlerin temizlenmesi, yakıt sensörünün değişmesi, sibob alıştırması yapıldı. bütün aramalara rağmen benzinin oktan kalitesi düştüğünden ateşleme yapmadı. bu nedenle sürekli yeni benzin alarak çalıştırma yapılması gerektiği söylendi. böyle sorunla karşılaşan veya çözümünü bilen varsa beni bilgilendirsin.
benzinin raf ömrü max 3 ay benzine katkı koyarsan bir nebze farkeder depodaki benzini bitir ve çeyrek depo ile dolaş 2 ayda bi alırsın...
Türkiyeye gelen 2008 -2009 i30 modellerinin kırmızı renklerinde bazı serilerinde üretim hatası olan vernik atması problemi var.Bir çok kişi bu problemi yaşamıştır.Verniği atan araçlar varsa Hyundai Assana değişim için başvurun.4077 sayılı tüketici yasasından doğan seçimlik hakkınızı kullanın.Yeni sıfır araca binmek istemez misiniz ?
quote:
Orijinalden alıntı: mufettis74
benımde getz'in sağ ön tekerden ses geliyordu,ustaya gösterdim,ön bilyalardan geliyor dedi.Sanırım sık rastlanan bır arızaymıs.şimdi onu halletmeye calısıyorum.
senin aynı lakırtı diye tabir edeceğim sıkıntı bende de bilye denerek teşhis konuldu kafat ustanın bir tanesi fren diskini tutan büyük vidayı sıkıp sesi ksmişti bu aralar yine geliyor yine sıktıracak bakalım ne olacak
quote:
Orijinalden alıntı: r.serkan
iyi günler arkadaşlar. 2010 model 1.4 team modeli lpg li i 30 alarak aranıza katıldım.6600km ilgin bi arızamız var ve servis çözemiyor.lütfen yol gösterin ne yapmalıyım... aracım motor sıcak iken stop edip çalıştırdığınızda stop ediyor.motor sıcak 5 dk durdunuz bi yerde çalıştırıyosunuz ve çalışıyor hemen devir saati 500 devirin altına inip stop ediyo.ama ara gaz verirseniz sıkıntısız çalışıyo.rolantiyi kendisi ayarlayıp düzgün çalışıyo. servise gittik rolanti tutucu arızalı dediler değiştirdiler olmadı...benzin deposunu söküp pompayı ve filtreleri kontrol ettiler olmadı...lpg li olduğundan yapıyodur dediler ve salladılar ama araç bunu benzinde çalışırken yapıyo.lpg herangi bi sorun yok. ben biraz titizim bundan önce maream vardı buna benzer bi arıza yüzünden verdim bunu aldım ama sıfır bi araba neden böyle yapıyo anlayamadım. lütfen bu konuda bilgisi olan varsa bi yol göstersin.
kardeş yine buradaki forumda okudum depo tarafında kablo oksitlenmesi denen bir sorun vardı o araçta, tabi o araç 98 di seninki de kablo sorunu olabilir sanırım kesin değil
arkadaşlar bende de 2005 1.3 admire var. araba lpgde bir sıkıntı çıkartmıyor, ama ilk çalışması başa bela bazen 4-5 marş aypıyorum. bas debriyaja çevir kontağı çalışıyor diyelim 10 saniye sonra stop ediyor. eğer 10 saniyeden önce gaza basarsam yine stop ediyor. stop etmediği zamanlarda gazpedalına istenen tepkiyi alamıyorum. neyse belki pislik falan diye benzinde kullanmaya başladım. 8-10 km gitikten sonra sorun kalmadı ilk çalıştırma normale döndüğü halde bir depo bitirdim. gel gelelim tekrar gazla kullanmaya karar verdim güzel gaza geçti ama stop edip çalıştırınca tekrar aynı sorunları yaşadım. yine benzinle 8-10 km eziyetli yolculuktan sonra normale döndü. özel bi servise götürdüm malum servisler lpgdendir deyip başından savuyorlar. bilgisayarda hatalı karışım olarak gözüküyor. usta pompa gitmiş dedi ama ben heman işe dalmadım çünkü aklıma yatmadı. eğer pompa bozuksa her zaman yapması lazım. 2 aydır yine benzinde kullanıyorum sorun yok yani anlayacağınız pompa, fitre, valf vs.vs. derken arızanın hallolup hallolmuyacağıca belli olmayacaktı. anlamadığım lpgde sorun yok hatta çekiş bile daha iyi. arabayı daha çok dinlemeye başladım ancak yolda giderken derin ve az anlaşılır bir gııırt'a benzer bir ses geliyordu hani çok düşük hızda oval çukurlara girince arabanın süspansiyonundan gelirya öyle işte baktım arabayı durdurup hareket etmediğim zamanlardada bazen bu sesi arkadan kesik kesik duyuyorum. ama benzinde kullanmaya devam ettiğimden şu anda bir çalışmama olayı yok. bakalım benzinle başedemiyorum heralde pompayı değiştirmekle başlayacağım inşallah çözüm olurda başka bir parçaya ihtiyaç kalmaz.
arkadaşlar benim de 2011 model 1.4 team modeli hyundai accent var.fakat sizlere danışmak istediğim arabamın kapı kenarlarındaki boyalar kırılıp dökülüyor.servise gittik.bir rütüş atalım düzelir dediler aracın bir yere vurulup vurulmadığı soruldu.hayır dedik.acaba bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirmi fabrikasyon hatası gözle görülmekte idi.nasıl bir yol izleyelim acaba .
quote:
Orijinalden alıntı: rasimdurukan
2005 accent admira 1.3 arabam soğukken benzinde çalışmıyor. lpg ye geçince sorun kalmıyor. değişmeyen parçası kalmadı. bunlar benzin deposundaki set halindeki benzin pompası, enjektörlerin temizlenmesi, yakıt sensörünün değişmesi, sibob alıştırması yapıldı. bütün aramalara rağmen benzinin oktan kalitesi düştüğünden ateşleme yapmadı. bu nedenle sürekli yeni benzin alarak çalıştırma yapılması gerektiği söylendi. böyle sorunla karşılaşan veya çözümünü bilen varsa beni bilgilendirsin.
2004 model 1.3 admire aracım soğukken aynı arzayı veriyor. dediğin gibi 3-4 marşda anca alıyor,bu yüzden marş motorunun kömürleri konjektör,akü değişti devamlı marş yapmaktan,ayrıca benzin pompası ,benzin filitresi değişti yetmedi carbon clean yaptırdım ama hala aynı sorun var defalarca atiker servisinde gaz ayarı yaptırdım zengin veya fakir karışım olur şüphesiyle, en son benzini geri gönderen bölümde arza olduğunu söylediler çünkü benzini geri gönderen hortumu pense ile sııp çalıştırınca gerçekten yarım marşta alıyor yani sibop gerkli basıncı sağlamıyordu kendimde gördüm çözüm olarak benzin pompasının set halinde olanından almamı söylediler aldım 400 tl verdim o parçaya yine aynı sorun devam ediyor çıldırıcam bunun bir çözümü yok mu arkdaşlar?..
SORUN: ilk çalışmada (benzinle çalıştırırken bunu yapıyor direk lpg de problem yok) almıyor,3-4 marş sonunda çalışıyor fakat ağır aksak şekilde ve gaza basıldığında devir düşüyor bırakınca devir yükseliyor devir yükseldiğinde gaza basıp yakalarsanız yüksek devirde sıkıntı yok ama düşük devirde gaza basarsanız motor boğulup stop ediyor. ısınınca hiç problem yok benzinde yarım marş da bile alıyor.
[font="Arial"]slm arkadaşlar 98 model hundai Accent lx marka aracım var son zamanlar kalkışta araç elektrik kesiyor hız halindeyken bu sorun yok ama rölantideyken yada kalkışta elektirik kesiyor acaba sorun gazla ile ilgilimi diye gaz ayarına baktırdım sorun yok iki elektrik ustasına gösterdim farklı yerlerden sorun var dedi daha önce başına gelen arkadaşlar varsa yardımcı olursa sevinirim birde hayır duası alır....)
Ben 15 gün önce 98 model 1,5 GLS Otomatik bir yumurta accent aldım, arabaya ufak tefek bazı bakımlar yaptırdım, geçen günde ilginç bir özelliğini keşfettim, araba uzaktan kumanda ile çalışıyor, basıyosun kumandaya, önce parklar yanıyor sonra 5-10 saniye içinde araba çalışıyor, kapıyı yine kumandayla açıp kontağı takıyor ve çeviriyorsun devam, ancak anahtarı takmaz ya da takdığın halde çevirmezsen frene basınca stop ediyor, çok ilginç geldi, ;))
Özellikle 2010 sonrası modeller olmak üzere HYUNDAI ARIZA YAPMAZ 5 yıl garantiyi buna güvenerek veriyorlar zaten. Fakat bütün Hyundai'ler çok yakıyor 2014 de yeni çıkan modelleri bile. Bir de bütün hyundailerde bisikletlere bile konulmayacak kadar yetersiz bir didit korna koyuyorlar. Ayıptır Hyundai Fabrika.
15 gün < 5 yıl
Sevgiyle saygıyla kalın Kahrolsun Zihniyet
quote:
Orijinalden alıntı: pampilo
Özellikle 2010 sonrası modeller olmak üzere HYUNDAI ARIZA YAPMAZ 5 yıl garantiyi buna güvenerek veriyorlar zaten. Fakat bütün Hyundai'ler çok yakıyor 2014 de yeni çıkan modelleri bile. Bir de bütün hyundailerde bisikletlere bile konulmayacak kadar yetersiz bir didit korna koyuyorlar. Ayıptır Hyundai Fabrika.
0 aldıgım 2014 model otomatik 1.4 i20 kafa sallıyo tekliyo çoğu zaman , ve servis bunu bulamıyo çünkü arac herzaman yapmıyo ve arıza kaydı tutmuyo , 41 milyar ver ve böle durumla karşılaş , hyundai mı uzak durmak en iyisi ...
tavan lambasını kapılar kapalıyken bi türlü yakmayı beceremedim tavan döşemesini söktüm indirdim kablolarda hiç bir problem yok düğmede de sıkıntı yok lambayla da alakalı değil sonuç olarak lamba yanmıyo kapıyı açıyoz bişey lazım olunca :D