Şimdi Ara

İkinci el bir otomobil satın alırken

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
975
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Bir otomobil satın alırken, otomobil de nelere dikkat edersiniz? Otomobili test ederken özellikle x noktasına dikkat ederim. (şasi, direkler, amortisör kuleleri vs hariç) X noktasından ses geliyorsa kesinlikle almam dediğiniz bir yer varmı?
    Son olarak satıcıya otomobil ile ilgili nasıl çapraz sorgu yaparsınız?

    İlk defa otomobil sahibi olacaklara veya bu konuda yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olmayanlar için bir referans teşkil edebilir.

    Kendimden örnek vermek istiyorum fakat Türkiye'de yaşarken 1 defa sıfır otomobil satın aldım onun dışında da aldığım otomobiller genelde hep bir veya iki yaşında otomobil olduğu için çok sıkıntı çekmedim.

    Citroën C4 1.6 Hdı dışında Kahramanmaraş Elbistan da bir öğretmen di yanlış hatırlamıyorsam sahibi. Ankara'dan gideceğim için aklıma gelen her türlü soru bir liste halinde hazırlamıştım. Hatta kapı menteşelerinden ses gelip gelmediğini arka cam rezistansında sıkıntı olup olmadığına karar sormuştum. Giderken arabayı almama üzerine gitmiştim.

    Kısaca otomobil alırken de satarkende sıkıntılı bir tipimdir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Valla bende KKTC'de yaşıyorum.Boya,değişen pek önemli değil ama değişeni boyaya tercih ederim.Hatta KKTC'de de yeni boyanmış veya parçaları değişmiş araba daha pahalı çünkü 10 yıllık bir araba aldığınızda parça 10 yıllık değil yeni olmuş oluyor buda istenilecek bir durum.
    Türkiye'de ise insanların bir kısmı kaypak, dolandırıcı vs. olduğundan,iki kuruş fazla para için aracın geçmişini saklıyor.Bunun içinde boya,değişen önemli oluyor Türkiye'de...
  • Şasi,podye,direk,airbagler ayrıca mekanik olarakta özellikle aracın ben gelene kadar çalıştırılmasını rica ederim çünkü bazı sorunlar sadece soğukken belli oluyor.Motor düzgün çalışıyor mu ona bakarım.Motor yağında katkı varmı ona bakarım.Yedek su deposunda antifriz olmasına dikkat ederim ve suya yağ karışmış mı ona bakarım.Şanzımanda normal harici bir durum varmı ona bakarım.Alttakım durumuna bakarım.Bunlar başlıca tabi bir sürü şey var yazmakla bitmez...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Virüs var mı yok mu bunada baktirmali artık, ekmek bile almayacağım vaka sayısı artıyor, sıkıntı oluşur, herkes kendine hijyenik

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki boya ve değişen parçaya bakış açınız nasıl?
    Mesela ben Hollanda’da yaşıyorum. Burada işçilik pahalı olduğu için eğer boya, değişen parça varsa off muadili otomobillere göre daha pahalıya satılıyor.
    Burada eşime Mitsubishi Colt aldık. Aldığımız kişi arka sağ kapının değiştiğini söyleyerek teklif ettiğimiz teklifi kabul etmemişti.
    Türkiye den kalma bir alışkanlık ile önce bir tuhaf karşılamıştım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: son_samuray

    Peki boya ve değişen parçaya bakış açınız nasıl?
    Mesela ben Hollanda’da yaşıyorum. Burada işçilik pahalı olduğu için eğer boya, değişen parça varsa off muadili otomobillere göre daha pahalıya satılıyor.
    Burada eşime Mitsubishi Colt aldık. Aldığımız kişi arka sağ kapının değiştiğini söyleyerek teklif ettiğimiz teklifi kabul etmemişti.
    Türkiye den kalma bir alışkanlık ile önce bir tuhaf karşılamıştım
    Valla bende KKTC'de yaşıyorum.Boya,değişen pek önemli değil ama değişeni boyaya tercih ederim.Hatta KKTC'de de yeni boyanmış veya parçaları değişmiş araba daha pahalı çünkü 10 yıllık bir araba aldığınızda parça 10 yıllık değil yeni olmuş oluyor buda istenilecek bir durum.
    Türkiye'de ise insanların bir kısmı kaypak, dolandırıcı vs. olduğundan,iki kuruş fazla para için aracın geçmişini saklıyor.Bunun içinde boya,değişen önemli oluyor Türkiye'de...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yağ çubuğu kontrol
    Su deposuna bak antifiriz olmalı mutlaka!
    Su deposunda yağ kaçağı var mı? Üstünde mazot gibi renkli sıvı olmamalı...

    Temiz olarak kontrol et kaportayı, yıkandıktan sonra!
    Lpg ye geç kullan

    Lastik kaporta aralarını parmakla ölç, eşit olmalı

    Şase numarasını ruhsat ve camda kontrol et!

    direkleri nasıl kontrol edeceksiniz anlamıyorum şahsen ! ben baksam da anlamam. normal arabanın birçok yerinde kaynak oluyor zaten direk podye falan. onları expertiz söylemez mi zaten ?
  • Değişen, boya belli ölçülerde tabiki önemli ama ilk soracağım soru kaçıncı sahibi olduğu veya aracı ne kadar süredir kullandığı olur. Malûm, ortalık al-satçı kaynıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mümkünse, ilk sahibinden,yetkili servis bakımlı araç alırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2. el fiyatlari sifira cok yakin hatta bazen sıfırdan daha pahalı olduğundan gucum yetiyorsa sifir alirim yetmiyorsa 2. el ilk sahibinden servis bakimli o da olmuyorsa araca en az 2 yil binmis birinden almayi tercih ederim expere sokmak kaydiyla tabiki 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • +boya varmı?
    -var lokal
    +5 para etmez

    trtr

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de nedense hiç kimsenin bagaj havuzuna bakmak aklına gelmiyor. Önden kazası olmasın, önden boya, değişen olmadığı sürece kimse otomobilin arka tarafını dert etmiyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bizdeki boya/değişen takıntısı psikiyatrik rahatsızlıktan değil güvensizlikten. Adam çizikten dolayı iki kapı değiştirdim yazıyor (ufak kazadan servis değiştirdi dese kabul edecem), tavana saksı düştü aracı komple boyattım diyor vs. Öyle olunca 20-25 yaşında, kazası olmayan ama güneşten boyası haritaya dönen de boyatmıyor, boyatanın aracı değer kaybediyor.
  • -Klimaya
    -Camların tarihine araç 2010, cam 2013 modelse orda birşeyler vardır.
    -cam açma-kapama düğmeleri
    -direksiyonun aşınması
    -ön tekerlerin çamurluğa olan mesafesi.
    -montaj civatalarında aşınma var mı yok mu ?
    -motorun çalıştırılması ve sesi dinlenilmeli, bir motor ustası değiliz ama illa bize bir ön bilgi verir.
    -kesinlikle araç ile bir iki tur atmak ve yolların düz asfalt olmaması. çünkü düz asfaltta herşey yolunda izlenimi verir.
    -tur atma esnasında ara hızlanlamalar, fren gibi ufak testler.

    ve soru sormaktan çekinmeyin sonuçta onbinlerce liranız gidecek. kısa bir olayımı anlatayım.
    bir arkadaşım bmw alacak, ilgili kişi belirttiğimiz mekana geldi, araca biraz baktık ettik. bir kaç problem vardı, neyse adama dedim " arac ne zamandır sizde, dedi ki " 2 senedir bizde araç " bende "plaka yeni değilmi diye sorduğumda" ya işte bir arkadaşımdan aldımda falan dedi, uzatmadım orda kapadım konuyu. teşekkür ettik gittiler.
    oysa araç zaten aynı ilde, aynı ilde aldığın araca neden plaka değişesin ? büyük ihtimal al satçılardı.

    yani bu gibi durumları kendiniz halledebildiğiniz kadar hallederseniz, belki hiç expere gitmeye gerek kalmadan orada araçtan vazgeçip, paranızdan ve zamanınızdan kaybetmemiş olursunuz.

    birde son olarak, herşey tamam expere gidilecek, kesinlikle km ve hasar kaydı sorgulaması yapın. expere 250 lira bayıldıktan sonra bunları yapmanın hiç bir anlamı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 24 Mart 2020; 15:51:5 >




  • Çapraz sorgu için Organize'den arkadaşları çağırıyorum.

    İkinci el araba almam. Gücüm neye yetiyorsa...
  • cormen kullanıcısına yanıt
    Sıfır otomobil zaten ikinci el otomobil den daha ucuz 😀

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1.5 yıl önce ilk aracımı aldım, arka koltukta sigara yanığı vardı ilk araç hevesiyle dikkat etmedim ama sonrasında cok rahatsız etmeye başladı.

    Lastiklerine bakmakta fayda var. Yine ilk araç heyecanıyla paspaslar ve kitapçığıda unutuyordum az kalsın. Paspasları aldım ama kitapçığı alamadım.

    En önemli söylemek istediğim şu;
    Direksiyonunu muhakkak tecrübe edin. Benim aracım hyundai direksiyonda boşluk vardı. Garantiden yaptılar ama yaptırana kadar 3 servis gezdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tavanda ve kaputta işlem olmamasına. kaputta belki lokal boya olabilir ama komple boya olmamalı. kesinlikle kaputu değişen araba almam. tavanda da boya asla olmamalı lokal bile olsa şüphelenirim.
    şase ve direkler kontrol. işlem olmamalı.
    radyatör kontrol, motorun sesi dinlenir. yol testi yaparım abuk sabuk sesler duyarsam fiyat kırarım ya da almadan dönerim. bagaj havuzu ve aracın alt tarafını iyice kontrol ederim.


    son arabamı bu kriterlere uyarak ilk sahibinden satın aldım iki sene önce. iki senedir sıfır sorun. çok memnunum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 28 Mart 2020; 21:21:38 >
  • Jeremy Klakson kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum kesinlikle. En önemlisi kaput ve tavan. Bunlar düzgün olunca direkler ve sasi de düzgün oluyor. Arka panele bakılmalı. Içinde klima kontrol edilmeli, araba sürülmeli, alt takıma bakılmalı. Kapı kilitleri kontrol edilmeli. Bazı ekspertizler bakmaz mesela. Bunlar hep gözlem.

    Lastikleri, muayenesi, kaç zamandır sahibinde olduğu sorulmalı. Ruhsatta tescil tarihine bakılmalı. Ilana konulan hasar kaydı kontrol edilmeli mutlaka. Ekspertize sokmaya karar verdiğinizde satıcıya sorun başka bir şey var mı? Harici değisen boya cıkarsa ekspertizi ödersin. Güveniyorsan arabana geleyim. Ufak tefek sorunlar önemli değil. Kem küm edenle konuşmayı uzatmanın anlamı yok.
    ________________________________


    Ankara da kuzenime araba baktırttım. Ekpertize soktular adam 2 parça değisen dedi 4 parça çıktı. 350 liranın yarısını verecekti güya. 150 lira için çocuğunun üzerine yemin etti telefonda. Dedim yemin etme ne zaman ödersin, beni de mağdur ettin. Yazık günah. Yeminler edip kıvırdı. Kuzenimi aradım dedim hepsini öde. Kuzenim diyor abi bu adam ya ödemezse. Bende dedim çocuğunun üzerine yemin etti lazım değil. Ibanı attım simdi telefona bakmıyor. Benim hatam baştan dediğinin harici bir şey çıkarsa sen ödersin dememiştim. Bundan sonra bana iyi bir ders oldu.

    Arabasına güvenmeyen adamın malıyla niye uğraşayım? Herkes sahtekar olmuş, bende bilmiyordum deyip işin içinden çıkıyor. O yüzden ekspertiz olayı ciddi önem taşıyor. Arabayı baktırmadan önce sahibiyle mutlaka konuşun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Jeremy Klakson kullanıcısına yanıt
    Diğer söylediklerinize ben de katılıyorum, fakat 2 sene önce benim bir kız arkadaşımın başına geldi. Trafik seyrederken anlamsız bir şekilde pickup ani fren yapınca arkadan hafifçe vuruyor. Bayan olduğu için sanayi falan gezemeyeceği için arabayı borusan otomative bırakıyor. Arabanın kaputunda hiç bir şey yok ( ne katlanma, büzülme vs) arabada kaput değişti, böbrekler değişti farın ayağı kırık olmasına karşın far değişti. Şimdi böyle bir araba neden alınmasınki?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.