Şimdi Ara

Ikinci el araba alirken neleri kontrol etmeliyim ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kismetse ilk kendime ait arabami almak uzereyim ama yasim genc daha ve daha once gerek ben gerekse ailecek hic ikinci el araba alma deneyimimiz olmadi hep sifir araba aldik burada benden cok daha tecrubeli abilerim vardir diye buraya da sormak istedim. Almak istedigim arac Opel Corsa C. Istedigim arabanin motorunun kronik problemlerini biliyorum. Ve bu sorunlari kontrol ettirebilecegim Istanbul izmir bursa ankarada akrabalarim ve araba gosterebilecegim tanidik ustalar var. acikcasi motor turbo ve sanzimani saglam oldukca sasede buyuk bir kazadan dolayi deforme yoksa boya konusu cok problem degil benim icin, sonucta kac yasinda araba, olabilir. Bunlarin disinda almayi dusundugun arabanin plakasini tramere mesaj atip hasar ve km bilgisi aliyorum tabiki ve sasi no istiyorum arac sahibinden sigorta sorgulamasi icin. Bunlarin disinda sizin tavsiye ettiginiz su hususa dikkat et dediginiz veya herhangi bir tavsiye onerilerinizi bekliyorum, sonucta el elden ustundur :) Hepinize simdiden tesekkur ederim cevaplariniz icin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Çoğu önemli şeyi sen yazmışsın zaten... Mümkünse; aracı soğukken çalıştır, rölanti yerine oturuyor mu? Tekleme yapıyor mu? Lpg varsa geçişi nasıl? Ateşleme sistemi ne alemde?

  • Peki ekspertiz merkezlerine guvenilir mi ? Mesela dod, ozel ekspertiz merkezleri veya markanin kendi servisi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: illest

    Peki ekspertiz merkezlerine guvenilir mi ? Mesela dod, ozel ekspertiz merkezleri veya markanin kendi servisi ?

    Yetkili servisler ekspertiz yapmıyor diye biliyorum, ama sağlam ustalara gösterebilirsiniz...
  • illest kullanıcısına yanıt
    Ekspertiz çok önemli servis ya da başka bir yer olsun farketmez mutlaka kaşeli yazılı belge alın... Yazılanların aksi bir durum olursa dava etme hakkınız bile doğar...

    birde ara sıra duyuyorum orijinal servislerde bile kimi zaman sahtekarlık yapıldığı olabiliyormuş tecrübe edenlerin şikayetlerinde geliyor birkaç markanın servis yeri var elimde şikayet gelen fakat yazmam etik olmayabilir. Serviste çalışan tanıdık bulup farklı rapor verdirtebiliyorlar 2 ayrı yere göstermeniz daha garanti olur.

    Bu linkte ilginizi çekecek diye düşünüyorum okumanızda fayda var bilginize:https://pistonkafalar.com/ikinci-el-arac-alirken-motor-yagini-kontrol-etmiyoruz-864#.UvVu9I3gT15

    Corsa C ve turbo demişsiniz sanırım 1.3 CDTI alacaksınız daha önce 0 Km alıp 4 sene kullanmıstım yakıt performans ve pratiklik anlamında gayet mantıklı bir seçenek. Bazı ergonomik kusurları var fakat fiyat kalite açısından bu da normal kusurlar arasında kalıyor... Sattığıma pişman olduğum otomobillerdne biridir. Satın aldıysanız güle güle kullanın diliyorum.




  • xxAKINxx X kullanıcısına yanıt
    Cok tesekkur ederim yagin kalitesine ve kullanilan yag cesidine dikkat edicem iste kastettigim bilgi firtinasi buydu.

    Ben daha cok 1.7 dti dusunuyorum acikcasi ama hemen ikinci secenekte 1.3 cdti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Guncel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muayene tarihi, lastik durumu olası masrafları ön görebilmeni sağlar bunları öğren. Arabanın yağı ne zaman değişmiş, ağır bakımı yapılmış mı bunu öğren triger değişimi önemlidir. Arabaya bin kullan muhakkak, hiç bir usta arabaya bakarken şanzımanda herhangi bir sorun olup olmadığını incelemez. Baskı-Balata'nın durumunu her usta kontrol etmez, büyük masraftır bunlar. Muhakkak lifte kaldırılıp altı incelenmeli. Şasi numarasından yetkili serviste hangi km'de ne zaman bakıma girmiş bunu öğren. Plaka ve şasi numarasından ayrı ayrı sorgulat, bazen sistemdeki karışıklıklar arabanın üzerine kalabiliyor. Boyası dahi olmayan araba pert çıkabiliyor mesela( Tabi sel vs. ve elektronik aksamdan kaynaklı pert olanları buna dahil etmiyorum.) Kronik direksyon kutusu arızası vardır öğrenmişsindir muhakkak. Çoğu yer yazılı, kaşeli onaylı expertiz yapmaz. Hatta ben rastlamadım şu ana kadar. Yasal sorumluluk altında kalmak istemiyor kimse, ister yaptır ister yaptırma kolay kolay kimse belge vermiyor el mecbur.. Daha başka bir şey gelmiyor aklıma, 1.7 DTI diyorsun onların kamyonet-hususi camlı koltuklu meselelerini araştırmışsındır bildiğim kadarıyla hepsi tek kapı. Çok sağlam ve yüklemeye açık motordur. Döşemelerine iyi bak, temiz olsun sonra satarken mırın kırın eden çok olur sigara deliği falan kapanmıyor kolay kolay. Ben önce kendim kontrol ederim kaportadan az çok anlarım, düzgün duruyorsa biner denerim baskı balata-şanzıman alt takım kendini belli edder olumlu not alırsa öyle baktırmaya götürürüm. Tavsiye eni konu her şeyine bakacak bir usta bulman, yetkili serviste expertiz falan hikaye çoğu doğru düzgün bakmıyor bir dünya para istiyorlar birde. Yetkili serviste tek artı bakım kayıtlarında km düşürülmüşse ortaya çıkar onu da şasi numarasıyla telefondan da öğrenirsin.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.