Şimdi Ara

İade Edilmiş Ekran Kartı Seri No Paylaşımı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
2.340
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • alperemr,

    Şu an gelen mesajların içinde en talihsiz olaylar sizin başınıza gelmiş hocam; çok geçmiş olsun.

    By_SeDo,

    Eğer elinizde seri numarası varsa onu da ilk mesaja ekleyebilirim hocam.

    bocekgrafik,

    İlk mesaja direkt alıntı halinde ekliyorum.

    Ewarrr,

    Kesinlikle öyle. Başka türlü resmen teşhir ürünü almak gibi bir durum ortaya çıkıyor; kimin kaç kere ellediği belli değil...

    ozeceze,

    Mantıklı ve pratik olur; ancak bu sefer de firmalar gerçekten iadelik bir durum olursa zorluk çıkarabilir. Şu haldeyken bile her şeye kullanıcı hatası gözüyle baktıkları için tam bir şey diyemiyorum...
  • SLaYeR KiNG,

    Teşekkür ederim hocam umarım yararı dokunur da kimse mağdur olmaz.

    tayfn1907,

    Haklısınız; hatta kimi şubede üdt seviye - supervisor kesim çalışanlardan daha beter oluyor; bunu da acı bir şekilde tecrübe edinmişliğim var. Ayrıca, teşekkür ederim hocam.

    okanbey1,

    Geçmiş olsun... Kart hakikaten güzel; gerek soğutma, gerek performans bakımından beklentilerimi gayet iyi bir biçimde karşıladı. Ne var ki böyle talihsiz bir olay gerçekleşti. Bunun dışında kart hakkında olumsuz bir şey diyemiyorum.




  • bu arada bana da Teknobiyotik'ten sıfır diye aldığım MSI GTX 680 ikinci el gelmişti, servis görmemişti fakat , elemanın biri beğenmeyip iade etmiş.. Türk esnafı böyle.. aynı şey eksenbilgisayarda'da oluyor..
  • SLaYeR KiNG kullanıcısına yanıt
    O bahsettiğiniz eleman gibi müşterilerde de çok hata var. Atıyorum, Corsair firması ülke genelinde yaygınlaşsa eminim ki garanti şartlarını gözden geçirirler; çünkü bizim insanımız da esnaf gibi düşünüyor. Ne kadar koparsam kâr anlayışı var... bilinçlenen tüketici, kanunu kullanarak esnafı sömürmeye başlıyor; esnaf da aynı şekilde karşı atak yapmaya çalışıyor.

    Hakkımızdan fazlasını alma çabası olduğu müddetçe bize böyle esnaf müstahak.
  • Uzun bir aradan sonra hem konuyu yukarıya taşımak, hem de güncelleme yapmak istedim.

    EKLEME: Bugün, servise vermiş olduğum Sapphire R9 280X Toxic ekran kartım için iade kararı çıktı. Seri numarasını ilk mesaja ekledim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Onlar, senin iyi niyetini hak edecek kadar dürüst insanlar değiller malesef. Sizin yaşadığınız sorunu ben de yaşadım. Netten aldığım 7850 bozuk çıkmıştı. Bir tesadüf, iki tesadüf; bu kadar fazla tesadüf olması normal mi hiç?

    Ama burda Vatan'ın yerinde başkası olsa, onlar da mecburen satacaklar o ürünleri. Her ürünü paketi açıldı diye kenara açacak olsalar, kepenekleri kapatmaları gerekir. Sorunun esas kaynağı, iade sürecini su-istimal eden müşteriler. Bu konuda yasal bi düzenleme şart bence...

    Vatan bilgisayar müşteri memnuniyeti kapsamında iade ediyor, ne yasal düzenlemesi?

    Mesafeli satışlarda cayma hakkı kesinlikle olması gereken bir şey, müşteri çok rahatmış gibi müşteriyi düzenleyeceğinize sorunlu ürünleri kasıtlı olarak rafa koyan firmaları düzenleyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Albert Camus -- 3 Kasım 2014; 21:54:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Albert Camus kullanıcısına yanıt
    Şu mesajını göndermeden önce bi okusaydın keşke "ne yazmışım?" diye.
    Ben firma sahibi olsaydım, şu mesajının bir anlamı vardı ama...

    Her iki tarafta da kusur var. Ne müşteriler kusursuz, ne de firmalar çok masum. Aldığı ürünün keyfe-keder şekilde deneyip iade eden adi müşteriler olduğu gibi, kullanılmış ürünleri (iade demiyorum bak) sıfır diye satan firmalar da mevcut. Kısaca, kimse kusursuz değil ama olan, dürüst firma ve müşterilere oluyor işte bu arada...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Şu mesajını göndermeden önce bi okusaydın keşke "ne yazmışım?" diye.
    Ben firma sahibi olsaydım, şu mesajının bir anlamı vardı ama...

    Her iki tarafta da kusur var. Ne müşteriler kusursuz, ne de firmalar çok masum. Aldığı ürünün keyfe-keder şekilde deneyip iade eden adi müşteriler olduğu gibi, kullanılmış ürünleri (iade demiyorum bak) sıfır diye satan firmalar da mevcut. Kısaca, kimse kusursuz değil ama olan, dürüst firma ve müşterilere oluyor işte bu arada...

    Aldığı ürünü keyfe keder iade edebiliyorsa neden etmesin? Çok hassassanız iade almayan yerden alın ürününüzü. Ürüne önceden başkası dokununca ne oluyor ki?

    Ne yapalım yani iade eden müşterileri fişleyelim mi yoksa iade sistemini mi kaldıralım?

    Ayrıca; ben sizin arkadaşınız ya da akrabanız değilim, askerliği de aynı yerde yapmadık. O nedenden ötürü "sen" yanlış bir hitap biçimi.

    Yarbay yalakaları eksiler gene bu mesajı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Albert Camus -- 4 Kasım 2014; 14:48:56 >




  • Albert Camus kullanıcısına yanıt
    Rütbe işi traş. Titrimde onbaşı yazsa ne fark eder? Önemli olan yazdıklarımızın içerdiği mânâlardır.
    Mesajına like attım.



    quote:

    Aldığı ürünü keyfe keder iade edebiliyorsa neden etmesin?

    Keyfe keder ürün iade etmeyen birisi böyle bir cümle kuramaz sanırım. Zarûret halleri hariç tabii ki ama X ürünü alıp, iade süresi dolmadan, üründe hiç bir kusur, eksik vs olmadan iade etmek, kanûnî hakkı su-istimal etmektir.



    quote:

    Çok hassassanız iade almayan yerden alın ürününüzü. Ürüne önceden başkası dokununca ne oluyor ki?

    Her kim olursa olsun, sıfır ürün alıyorsa eğer, kutusu açılmamış, kullanılmamış ürün almak ister haklı olarak. Kullanılmış ürüne razı ise, sıfır almasının mantığı yok zaten. Gider, daha ucuza ikinci el alır. Öyle değil mi?

    Netice-i Kelâm: Olması gereken, müşteri keyfe-keder iade yapmayacak. Firmalar da kullanılmış ürün satmayacak. Derseniz ki "Geçerli sebep ile iade edilen ürünler ne olacak peki?" diye soracak olursanız, "Belirli bir kusuru, arızası vardır ki, iade edilmiştir. Fabrikaya geri gönderilir". Olması gereken budur ama bunun uygulanabileceğini sanmıyorum, o ayrı konu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 4 Kasım 2014; 15:07:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Rütbe işi traş. Titrimde onbaşı yazsa ne fark eder? Önemli olan yazdıklarımızın içerdiği mânâlardır.
    Mesajına like attım.



    quote:

    Aldığı ürünü keyfe keder iade edebiliyorsa neden etmesin?

    Keyfe keder ürün iade etmeyen birisi böyle bir cümle kuramaz sanırım. Zarûret halleri hariç tabii ki ama X ürünü alıp, iade süresi dolmadan, üründe hiç bir kusur, eksik vs olmadan iade etmek, kanûnî hakkı su-istimal etmektir.



    quote:

    Çok hassassanız iade almayan yerden alın ürününüzü. Ürüne önceden başkası dokununca ne oluyor ki?

    Her kim olursa olsun, sıfır ürün alıyorsa eğer, kutusu açılmamış, kullanılmamış ürün almak ister haklı olarak. Kullanılmış ürüne razı ise, sıfır almasının mantığı yok zaten. Gider, daha ucuza ikinci el alır. Öyle değil mi?

    Netice-i Kelâm: Olması gereken, müşteri keyfe-keder iade yapmayacak. Firmalar da kullanılmış ürün satmayacak. Derseniz ki "Geçerli sebep ile iade edilen ürünler ne olacak peki?" diye soracak olursanız, "Belirli bir kusuru, arızası vardır ki, iade edilmiştir. Fabrikaya geri gönderilir". Olması gereken budur ama bunun uygulanabileceğini sanmıyorum, o ayrı konu...

    İkinci el ile "refurbished" ürünün farklıdır. İkinci el ürün aldığınızda önceki sahibinin ne yaptığı konusunda hiçbir güvenceniz olmuyor, refurbished üründe ise sıfır almış hükmünde oluyorsunuz. İkinci el aldığınız kart bozuk çıkınca bir hak iddia edemezsiniz ancak "refurbished" üründe edersiniz.
    Ancak ülkemizde refurbished ürün mantığı çok yanlış anlaşılmış. Refurbished ürünlerin fabrika/yetkili servis vb. geri yollanıp sıfır ayarına getirilmesi gerekir.




  • Albert Camus kullanıcısına yanıt
    İkinci el ile refurbished ürünün farkını biliyorum. Yukarıda yazmaya çalıştığım da buydu zaten. Müşteri, sadece üründe arıza durumunda iade yapsa ve firma da bunu tamir edip, refurbished olarak ama sıfırından bir miktar daha ucuza satsa, bunu da satarken müşteriye belirtse, tabii ki hiçbir sorun olmaz. Lâkin, refurbished ürün, tamir görmemiş, paketi hiç açılmamış ürünle aynı fiyata da satılmamalı.

    Alınan ikinci el ürünün garantisi varsa, bozuk çıksa bile sorun olmaz. Lâkin, ikinci eli iyi bilen birisi olarak, çoğunlukla üçüne-beşine bakmadan, aradığım parçaları öncelikle tanıdığım, bildiğim kişilerden aldığım için sorun yaşamıyorum; üründe arıza çıksa bile.
  • Albert Camus kullanıcısına yanıt
    Hocam ikinci el ürünün geçmişi hakkında dediklerinize katılıyorum. Yalnız, Mayıs'ta gelen yasal düzenlemeyle birlikte artık satılan ikinci el ürünlere satıcı tarafından bir yıl garanti verilmesi zorunlu oldu. Ayrıntıları bilgisayara geçince bu mesajıma eklerim. (Eklendi)

    TKHK m. 12/2 - Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.

    İstisna: TKHK m. 10/3 - " Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur ... "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Müddeiumumi -- 4 Kasım 2014; 17:06:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Feanor Tasartir

    Hocam ikinci el ürünün geçmişi hakkında dediklerinize katılıyorum. Yalnız, Mayıs'ta gelen yasal düzenlemeyle birlikte artık satılan ikinci el ürünlere satıcı tarafından bir yıl garanti verilmesi zorunlu oldu. Ayrıntıları bilgisayara geçince bu mesajıma eklerim. (Eklendi)

    TKHK m. 12/2 - Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.

    İstisna: TKHK m. 10/3 - " Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur ... "



    yok artık daha neler.




  • çok iyi tebrik ederim ..sizi bilgilendirme için teşekkür ederim

    dürüstlük bitmiş ülkemde valla..

    herşey şansa kalmış alıyorsun bozuk çıkıyor demekki denenmiş kullanılmış

    teknik servis iadesi ürün

    tekrar GERİ DÖNÜŞÜM olarak sıfır ürün olarak bize geri dönüyor..anladığım kadarıyla..

    bide şu geldi aklıma acaba başka ülkeler de de sıkıntı ürünler iadeli ürünler toplanıp makyajlanıp
    canım ülkeme sıfır ürün olarak gönderilmesin bizde sıfır ürün alıyoruz zannetmeyelim

    olabilir mi acaba
    mümkün mü acaba

    kafam karıştı şimdi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fthyrr1976fy -- 5 Kasım 2014; 9:29:07 >
  • fthyrr1976fy F kullanıcısına yanıt
    Havana_Brown, şaka gibi duruyor; ama emsal karar çıktıktan sonra ortam şenlenecektir.

    fthyrr1976fy, yardımcı olabildiysem ne mutlu. Genelleme yapmak imkansız; ama var olduğu kesinleşmiş bir durum...

    Bahsettiğiniz teorinin gerçekleşmesi benim gözümde mümkün görünüyor; ama böyle bir şey varsa da kanıtlamak neredeyse imkansız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Müddeiumumi -- 5 Kasım 2014; 12:21:42 >
  • "İkinci eli bitireceğiz" demiyorlar da, böyle dolambaçlı yöntemler kullanıyorlar. 1 hafta veya 1 ay neyse de, 1 yıl nedir Allah aşkına?
    Adama parçayı sorunsuz şekilde sattın. O da 11 ay sorunsuz kullandı ama 12. ayında ürün arıza yaptı ise sorumlusu sen mi olacaksın yani? Bu nasıl bir kafa, algılamak mümkün değil. Hadi ürünü satarken 1 yıl garantisi vardı ve bozulsa bile alıcı, ürünü garantiye gönderebilir diyelim. Peki garantisi 6 aydan az kalan ürünlerin arızası durumunda ne olacak peki? Bu durumu çokça suistimal edecek kişiler çıkacaktır. Bu sebeple satış yaparken bile dürüst kişileri seçmeye çalışın arkadaşlar. "Ben nasıl olsa paramı aldım" diyerek ürünü rastgele birine satarsınız ve o da kanı bozuk biri çıkıpta ürün 1 yıl içinde bozulursa, size çektirebilir vallahi.




  • Mümkünse şubeleri de yazarsanız daha iyi olur sanırım. Çünkü her ne kadar genelde Vatan'ı eleştirsek de iş firmadan çok insanda bitiyor, kısacası personelde(tabi eğitimini veren Vatan yine de ama çürük yumurta her yerde olur). Umursayanı var, umursamayanı da var. Bunu yapanı var, yapmayanı da var.
  • bocekgrafik,

    Söyledikleriniz son derece doğru ve benim de bir süredir aklımda. Sağlıklı yorum yapabilmek için bir ara madde gerekçesini incelemek; eğer varsa emsal karar veya doktrin yorumu okumak gerekiyor.

    Dün bu maddeleri eklerken 2. el satan esnafların yakınmasına dair çok haber okudum. Onlar da sizin gibi hakkın kötüye kullanılması ihtimalinden şikayetçilerdi. Biraz gelişi güzel, tabiri caizse el kaldırmalık kanun maddesi olmuş bu. 550 kişiden biri de çıkıp, " Ya bu nedir arkadaş? " dememiş.

    JCB, birazdan ekliyorum hocam. Kesinlikle haklısınız. Bugün aynı şubeye gittiğimde muhasebedeki görevli bayan oldukça güler yüzlü, ilgiliydi; elinden geldiğince de yardımcı oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Müddeiumumi -- 5 Kasım 2014; 13:20:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    "İkinci eli bitireceğiz" demiyorlar da, böyle dolambaçlı yöntemler kullanıyorlar. 1 hafta veya 1 ay neyse de, 1 yıl nedir Allah aşkına?
    Adama parçayı sorunsuz şekilde sattın. O da 11 ay sorunsuz kullandı ama 12. ayında ürün arıza yaptı ise sorumlusu sen mi olacaksın yani? Bu nasıl bir kafa, algılamak mümkün değil. Hadi ürünü satarken 1 yıl garantisi vardı ve bozulsa bile alıcı, ürünü garantiye gönderebilir diyelim. Peki garantisi 6 aydan az kalan ürünlerin arızası durumunda ne olacak peki? Bu durumu çokça suistimal edecek kişiler çıkacaktır. Bu sebeple satış yaparken bile dürüst kişileri seçmeye çalışın arkadaşlar. "Ben nasıl olsa paramı aldım" diyerek ürünü rastgele birine satarsınız ve o da kanı bozuk biri çıkıpta ürün 1 yıl içinde bozulursa, size çektirebilir vallahi.

    Gümrükten canlı hayvan bile geçirebiliyorsunuz ama telefon veya kozmetik ürün yasak, bunlar hep şirketlerin baskısı sonucu oluyor.

    Küçük esnaftan taksitle telefon alamıyorsunuz ancak büyük esnaftan taahhütlü iki üç yıl taksit yaptırabiliyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Albert Camus kullanıcısına yanıt
    Küreselleşme denilen vahşi kapitalizmin sonuçları tüm bunlar.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.