Şimdi Ara

HYUNDAI TUCSON (2015 VE SONRASI) ANA KONU (DRIVE YOUR WAY) (267. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9.397
Cevap
221
Favori
1.004.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 265266267268269
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kürşadkutlukhan K kullanıcısına yanıt
    Uzun yolda şerit takip çok işlevsel hiç yormuyor. Kör nokta ise her an işe yarayabilecek bi özellik dalgınlık anında hatalı sollama yapmanızı engelliyor. Led farlar kesinlikle bu aracı gösteren bi detay. Elektronik park freni ise kullanımı rahat el frenini yarım mı çektim kalkarken indirmeyi unutup balatalarımı zorladım derdi yok ve ayrıca vitesin olduğu bölüm ayrı bi güzel duruyor. İmkanınız varsa elite plus alın derim hem satarkende ona göre satarsınız sonuçta günümüz teknolojisini barındırması önemli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet elit plus daki elektronik el freni kismi cok sik duruyo simdi elit aldigima pismanim diger farklar benim acimdan bir fark olusturmuyo ama led farda olsa iyi olurdu onun icin uce bese bakmayin almisken elit plus alin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar, babam buaralar Tucson alma arifesinde de. İki şey üzerinde soru işareti var.

    Öncelikle yakıt üzerinden 8 litre yakanda var 14 litre yaktığını iddia edende. Yoğun olmayan normal trafikte ne kadar yakıyor acaba aranızda bu şartlarda deneyimleyen var mı? Çünkü ona göre lpg yide göz önüne alarak bir karar alınacak. Mutlaka bu konular konuşuldu fakat yoğunluğumdan dolayı çok fazla herşeyi okuma şansım olmuyor bu yüzden affınıza sığınarak soruyorum.

    Birde 2015 ile 2016 arasında donanım farkı var mı? Bu tarz

    birşey okumuştum ama yanlışta olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar. Bir tane ikinci el 2016 model tgdi elite plus bulduk. 2500kmde araç. Fiyat olarak 118 bine anlaştık. Ancak şöyle bir durum var. Aracın arka koltuklarından birinde,tam oturma kısmında 2cm çapında bir yırtık var. Bir de arka kapıda küçük bir göçük var. Hani böyle açılırken sivri bir yere çarpılmış gibi. Bu durumlar göze alındığında fiyat nasıl sizce? Ayrıca bunların tamiri oluyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 Vs 2016 arasında fark yok lakin ben kasanın ilk çıktığı tarihte alma taraftarı değilim illaki ufak tefek hatalar oluyor bence imkanınız varsa 2016 yada 2017 bakın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avangerx

    Merhaba arkadaşlar. Ben Kasım 2015'de aldığım Tucson 1.6 T-Gdi Elite Dct aracımı 3 aydır kullanıyorum ve son derece de memnunum. Bu 3 ay içerisinde çamurlu arazi koşullarında da aracımı kullandım dağa bayıra çıktım. Burada son derece dürüst ve samimi bir şekilde size Tucson ile ilgili 3 aylık kullanıcı deneyimlerimi paylaşacağım. Elimden geldiği kadar dürüst omaya da çalışacağım.

    Öncelikle şunu kabul etmek lazım Tucson bir şehir SUV'u. Kırsal kesimde ve bolca arazi şartlarında araç kullanmak zorunda kalan kullanıcılara göre bir araç değil. Var olan 4X4 sistemi bir çok kullanıcı için hafif arazi de , kar da, çamur da son derece kolaylık sağlıyor bizzat yaşadım. Kırk yılın başı abartmadan biraz yoldan çıkayım, şurada toprak bir patika var gireyim falan derseniz de gayet güzel iş görüyor. Burada dikkat edilmesi gereken şey bu aracın bir off-road aracı olmadığını kabul etmekten geçiyor. Bunu bilerek tercihinizi yapmanızda fayda var.

    Gelelim DCT olayına; sanırım en çok merak edilen ve endişe edilen konu bu. Ben şahsen hiç yaşamadım. Bunu yaşamamamın en büyük nedeni daha önce ki iki aracımda da Çift Kavramalı Şanzıman bulunması. Her ikisi de 7 ileri kuru tip tabir edilen DSG şanzımanlardı ve araçlarımı ÇKŞ kullanma esaslarına uyarak kullandığımdan ÇKS acemilik dönemim de aldığım 2 uyarı haricinde bir daha uyarı almadım. Bazı arkadaşlar üye ve yönetici olduğum sayfalar da ısrarla "kardeşim bu kadar şey yapacaksak neden otomatik aldık" diye yakındılar durdular. Her teknolojinin bir prensibi vardır. Piyasada bir çok çeşit otomatik şanzıman seçeneği var ve bilinçli bir tüketici olarak 100.000 + TL verdiğimiz aracın özelliklerini iyi tahlil etmemiz gerektiğini hatırlattım kendilerine. Bazı prensiplere uyarsanız ısınma uyarısı almazsınız. Uyarı bir sorun değildir, sorun yaşanmaması için size yapılan hatırlatmadır. Şanzıman 250 dereceye kadar ısınırsa ilk uyarıyı veriri 5 dakika dinlendirmenizi ister. Umursamazsanız 300 dereceye yakın 2. uyarıyı verir ve 300 dereceyi geçerse 3. uyarı vermez ve şanzımanı N konumunda kitler. Bunun nedeni kavramanın yanmaması içindir. Uyarı alma olasılığınız bu şanzımanın doğasında var ve alırsanız bir 5 dakika aracınızı sağa çekip stop edeceksiniz tüm mesele bu. Söylediğim gibi ben bu uyarıyı değişik şartlarda, İstanbul trafiğinin en yoğun olduğu saatlerde kullanmakta dahil hiç almadım. Alan arkadaşların da kullanım alışkanlıklarını bir kerede daha gözden geçirmesinde yarar vardır.

    Tüketime gelince 1.6 lt 177 HP Turbo Motor 1.7 tonluk bu aracı İstanbul da 11-11.5 lt ortalama ile taşıyor, pompada parasal karşılığı km'de 50-55 krş. İnsanlar ileride düşecektir falan diyorlar ama ben pek ihtimal vermiyorum. 100-120 km sabit hızla şehirler arası verim 8.5-9 lt. Kasıp 40-50 km çok sakin kullanarak 6.5 lt'leri de gördüm ama pratifkte pek mümkün değerler değil. "AL ulan yapabiliyor işte bu araç" diyebilirsiniz o kadar. Yukarıda DCT için yazdığım şey tüketim için de geçerli. Bilinçli bir tüketiciyseniz bunu araştırır ve hesabınızı, kitabınızı ona göre yaparsınız. Yılda 40.000 - 50.000 km minimum yapan adam bir heyecan, bir gazla kalkıp şekli güzel, yakışıklı falan diye Tucson alıp sonra da yakıtından şikayet edecekse sorun araçta değil kendi YANLIŞ tercihindedir. Satın alma alışkanlıklarınızı şartlarınız ve ihtiyaçlarınız doğrultusunda yaparsanız herkes daha mutlu olur. Yoksa her dakika gözünüz tüketim verisinde araç kullanmanın inanın hiçbir keyfi yok.

    Araç yüksek hızlarda yol ve rüzgar sesi çok fazla almıyor. Şehir içerisinde vb. de son derece sessiz bir araç. Zaten motor çalışıyor mu çalışmıyor mu anlamıyorsunuz bile. Yalıtımı ve süspansiyonların sönümlemeleri gayet başarılı. Eşim de ix35 vardı onu satıp Tuscon aldık ve onunla kıyasla sürüş dinamikleri çok daha iyi diyebilirim. İx35'te "Ya bu olmamış" neye dediysek bunda düzelmiş ve gelişmiş. Malzeme kalitesi genel anlamda yeterli. Burada kişinin beklentisi çok önemli. Hyundai hiçbir zaman malzeme ve işçilik olarak (üst sınıflar Equus, Genesis falan hariç) çok iddialı ve kaliteli işler çıkarmamıştır. Bence malzeme kalitesi için en hakkaniyetli tabir "yeterli" olacaktır. Hiçbirşey göze batmıyor bu araçta. Elinizin kolunuzun değdiği yerlerde ki malzeme gayet yeterli. Eh daha aşağılarda bolca çok sert plastik kullanmışlar. Her yer yumuşacık plastik olsun, deri ile kaplı dashboard olsun, halısı şöyle olsun vb. gibi takıntıları olanı mutlu etmeyecektir başka araç baksınlar. Cam tavan hakikaten harika. Kocaman ve aracın içini çok ferak hissettiriyor.

    Sürüş dinamikleri gayet keyif veriyor. Yüksek bir araç olmasına rağmen bir sedan kullanıyormuş hissini duyuyorsunuz. Virajlar da vb. cüssesine göre gayet başarılı. Ani frenlerde de ben çok başarılı olduğunu düşünüyorum. Özellikle ix35'ten sonra şimşek gibi geliyor. Turbo motorun gücü ve 1500 devirden itibaren vermeye başladığı 265 nm tork değeri ile sürekli canlı bir sürüş yapabiliyorsunuz. Telefonumda ki uygulamalar ile yaptığım 0-100 km testlerim ortalama 9.1 9.4 sn arasında gidip gelen değerler ve esnekliiği ile beni gayet tatmim ediyor. Sollamalarda falan hiç zorlanmadan fırlayıp gidiyorsunuz. Zaten aracın performansı da burada gerekli.

    Buraya kadar aracın artı yönlerini yazdım. Şimdi gelelim eksi yönlerine.
    1. Araçta iki mod var biri Sport diğeri normal. Elite Plus'lar da vitesin arkasında ki Elite donanımlarda ise Vitesin yanında ki düğme gurubundan sport moda alabiliyorsunuz. Sport mode da araç daha yüksek devir çevirirken aynı zamanda direksiyonu da sertleşiyor. Bu düğme işi bence son derece pratiklikten uzak. Vites üzerinde bir "S" modu olması çok daha pratik ve günümüze yakışır olurdu.
    2. Bence eksikliklerden bir tanesi de direksiyon arkasından vites değiştiremiyor olmamız. Manuel de kullanmak aracı mümkün ama sadece vites kolu ile bunu yapabiliyorsunuz ki artık günümüz de bu araçta F1 kulakçıkların olması gerekirdi diye düşünüyorum.
    3. Müzik sistemi vasatın altında. Sınıfında rakipleri infinity, Bose gibi seçenekler sunarken son derece standart bir müzik sistemi olduğunu belirtmek isterim. İx35'ten çok daha iyi ama sınıf ortalamasının da epey altında. En azından parasını verip daha üst sınıf bir müzik sistemini opsiyon olarak sunması gerekirdi Hyundai'nin. Başka pazarlarda bunu yapıyor. Kimisi için önemli olmayabilir ama benim için önemli. Sonradan aracı kestitip biçtitip birşeyler taktırmayı da sevmiyorum.
    4. Multimedya ünitesi Motrex marka (Hyundai'nin kendi markası) bir cihaz. Ben çok fazla sorun yaşamadım ama tüm Avrupa'da dağıtılan multimedya ünitesinden farklı ve sadece Türkiye için üretilen bir model. Hal böyle olunca bazı sorunlar yaşanıyor. Örneğin Car Link diye bir screen mirroring uygulaması sadece Kore malı LG ve Samsung Telefonlar ile çalışıyor. Yani herhangi bir Android telefonu ekranınız ile eşleştiremiyorsunuz. Apple kullanıyorsanız geçmiş olsun zaten Apple Car Play desteklenmiyor. Bluetooth sorunsuz çalışıyor, kesilme vb. yok. En büyük eksiklik CD çalarının olmaması. Sizi Telefonunuz üzerinden, Radyo veya USB'den MP3 çalmaya mahkum bırakıyor. Bunun haricinde dedim ya Allahı var ben bir sorun yaşamadım ama yaşayanı çok okudum. Navigasyon da başarılı gayet. Güncellemesi ni PC den yapabiliyorsunuz.
    5. Direksiyon sistemi çok başarısız ve hissiz. Özellikle normal mode da yüksek hızlarda hep bir geziniyormuş hissi ile tedirginlik yaşıyorsunuz. Araca mukayyet olmak için fazlasıyla dikkat kesilmeniz gerektiği hissini doğuruyor. Bu sport mode da çok daha başarılı ama bence sürüş güvenliği açısından kabul edilebilirin çok uzağında.
    6. Ani hızlanma isteklerine DCT yeterince çabuk cevap veremiyor. Gaza 7, viteste 90 km hızla sabit gidiyorsunuz ve gaza bir anda yüklendiniz devir yükseliyor ama araçta bir kaç saniye bir kararsızlık gözlemleniyor saha sonra vites küçültüp hızlıca atılıyor. Aracı böyle bir hızlanma isteğinde sport mode'a alırsanız bunu yaşamıyorsunuz. Fakat sport mode a almak için bile düğmeyi bulacak basacak ve sonra gaza basacaksınız. Bu da olmamış.
    7. Farlar uzun da kısa da zayıf bir çok insan aliexpress'ten LED ampul getirerek fabrika ampulleri değiştirdi. Böyle yerlerden maliyet kısılması bana pek dürüstçe gelmiyor. Far sürüş güvenliği için önemli.

    Bunların haricinde benim Tucson'a getirebileceğim bir eleştirim yok. Son derece keyifle kullanıyorum. İnsanların gözü kalıyor, bakan bir daha bakıyor. Heybetiyle, tasarımıyla, konforuyla ve performansı ile bu fiyata bu sınıfta daha iyi bir araç yok.



    bi sıfır arabada başka ne sorunlar olabilirki... klasik hyundai işte malzeme kalitesi vasat görüntü çok güzel ama iç kalite olsun ıvır zıvır yerler olsun malzeme berbat...




  • TSuNaMi_ kullanıcısına yanıt
    haksızlık etmeyin şimdi kardeşim c suv açısından gayet yeterli bir iç mekan kalite algısı var ... burda bir d yada e suv iç mekan kalitesi beklemek zaten saçma olsa gerek değil mi? siz bir qq nin iç mekanına kadjar ın iç mekanına bakın bence sonra yorum yapın ... 150 lira verince q7 aldık mı sanıyorsunuz :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soundofthesea

    haksızlık etmeyin şimdi kardeşim c suv açısından gayet yeterli bir iç mekan kalite algısı var ... burda bir d yada e suv iç mekan kalitesi beklemek zaten saçma olsa gerek değil mi? siz bir qq nin iç mekanına kadjar ın iç mekanına bakın bence sonra yorum yapın ... 150 lira verince q7 aldık mı sanıyorsunuz :))

    hele desene bana şu camları açma kapama tuşlarında aydınlatma var mı ? :) varsa hakketten hyundai bu işi yapmış dicem
  • Aracın içine bir kez oturmamış adamlar çamur atmaya başlamış yine peh peh peh çok merak ediyorum sen neye biniyorsun??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boşverin, cevap vermeye değmez. Burada herkes hangi fiyata neyi aldığını bilerek satın alıyor. Bir önceki aracım Mercedes B180'di. Tucson'un iç mekanı bana daha kaliteli geliyor mesela. Gelen zamlara rağmen hala f/p anlamında en iyi seçeneklerden birisi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • TSuNaMi_ kullanıcısına yanıt
    yani cevap vermem için önce senin bu sorduğun sorunun cevabını bilmediğini varsaysak bile mesela bir kadjar da bu durum var mı sorusuna cevap vermen lazım :))

    o değilde bir arkadaşım bir marka nın arabası için harika ya hayalet gösterge hayalet gösterge diyordu o ne dedim ön cama mı yansıtıyor gösterge panelini hani mercedes lerin luxury lerinde olduğu gibi yok ya dedi kontak açılınca gösterge ekranı geliyor bak dedim bu mu evet işte bu dedi biz bunu 5 yıldır kullanıyoruz dedim :))))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimAdalı

    Aracın içine bir kez oturmamış adamlar çamur atmaya başlamış yine peh peh peh çok merak ediyorum sen neye biniyorsun??

    1994 model Şahin S kullanıyorum gardaş sıkıntı mı oldu ?
  • Babama 2016 elite plus t-gdi 4x4 dct aldık. aracı yarın teslim alacak sanırım. aksesuar olarak ön, arka, yan barlar ve sislerde krom çerçeve var. almışken hepsini bi kerede yaptıralım diye bayide boya, kaput koruma, ses yalıtımı falan da yaptırdık. o paketi tam hatırlamıyorum ama o da 2.900 tl'ye geldi yanlış hatırlamıyorsam. toplamda 128.500 + 2900 = 131.400'e geldi. 2017 modeller 150 bine yaklaşıyodu 2016 0 km tercih ettik o yüzden. Bakalım inşallah kazasız belasız bineriz.

    bu arada bayii 5.500 tlye sıvı soğutmalı lpg takabileceğini söyledi. %30 ekonomi sağlıyormuş. bu konuda düşüncelerini merak ediyorum. parformans, yakıt tüketimi, garanti kapsamı vs konusunda tecrübelerinizi ve bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpurunzo -- 16 Mart 2017; 14:36:13 >
  • TSuNaMi_ kullanıcısına yanıt
    Beklentiniz yüksekse yöneleceğiniz markalar belli. Aracı kullanacağınız süre boyunca elinizin dahi değmeyeceği yerlerin sert plastik olması sizi rahatsız edecekse premium araçlara yönelmeniz daha mantıklı. Çünkü ben almadan evvel bu fiyat seviyesindeki SUV'leri test ettim (QQ, Ateca, Tiguan, 3008, Vitara) İç mekan aşağı yukarı hepsinde benzer. Tiguan ve 3008 belki bi tık iyi onların da benzer donanımda 20-30bin lira fiyat farkı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: srvngrc

    Beklentiniz yüksekse yöneleceğiniz markalar belli. Aracı kullanacağınız süre boyunca elinizin dahi değmeyeceği yerlerin sert plastik olması sizi rahatsız edecekse premium araçlara yönelmeniz daha mantıklı. Çünkü ben almadan evvel bu fiyat seviyesindeki SUV'leri test ettim (QQ, Ateca, Tiguan, 3008, Vitara) İç mekan aşağı yukarı hepsinde benzer. Tiguan ve 3008 belki bi tık iyi onların da benzer donanımda 20-30bin lira fiyat farkı var.

    üstad tek beklentim cam açma kapama tuşlarında lamba varmı yokmuydu açıkcası ama gerek kalmadı. Muhtemelen bu fiyatlara 2012 falan premiumlara yönelmek daha mantıklı.
  • 3D havuzlu paspas öneren varmı arkadaşlar ayrıca bizim araçlara multimedia ekranlı koltuk kafalıkları mevcutmu satılık araçlara takılı kafalık var ama ne derece uyumlu bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim. Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yldrmm1 Y kullanıcısına yanıt
    3D paspasların altları düz ve hesaplı olsun diye nispeten ince ve hafifler. Bu nedenle özellikle arka paspaslar inip binerken kayıyor.
    Biraz daha kalın ve kaliteli plastik içeren, altları da tırtıklı olan 4d paspasları tercih etmek daha mantıklı.
    En kalitelisi de https://www.s-dizayn.com/urun/hyundai-tucson-4d-havuzlu-paspas-2015-uzeri-a-kalite
  • FOCUS_34 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alpurunzo kullanıcısına yanıt
    Sıvı soğutmalı LPG sistemi diye laf cambazlığı yapmamışlarsa siz yanlış anlamışsınız sanrım. 5500 verip karma sistem taktırmayın. Ya 7500-8000'e sıvı sistem taktırın ya da zaten 3200-3500'e dışarda karma sistem taktırın. 130 bin verdikten sonra sıvı taktırın daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    Sıvı soğutmalı LPG sistemi diye laf cambazlığı yapmamışlarsa siz yanlış anlamışsınız sanrım. 5500 verip karma sistem taktırmayın. Ya 7500-8000'e sıvı sistem taktırın ya da zaten 3200-3500'e dışarda karma sistem taktırın. 130 bin verdikten sonra sıvı taktırın daha iyi.

    cevap için teşekkürler. lpg hakkında pek bilgim yok ama sanırım dediğiniz gibi sallamışlar. karma sistem fiyatları çok daha ucuzmuş. peki ne önerirsiniz? yılda ortalama 25 bin km yapıyoruz. f/p oranına göre karma sistem mi yoksa sıvı sistem mi mantıklıdır? lpg'ye geçersek performans, garanti, motor ömrü veya başka bir konudan kayıp yaşar mıyız?
  • 
Sayfa: önceki 265266267268269
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.