Şimdi Ara

Hyundai Ioniq 5'e batarya, süspansiyon ve soğutma sistemi dopingi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hyundai Ioniq 5'e batarya, süspansiyon ve soğutma sistemi dopingi



    Bundan yaklaşık 1 yıl önce tanıtılan elektrikli Hyundai Ioniq 5'e Avrupa pazarı için küçük bir güncelleme geliyor. Batarya, süspansiyon ve opsiyon listesinde ufak dokunuşlar yapılmış.



    Hyundai Ioniq 5'in üst versiyonlarında 72,6 kWsa'lik batarya paketi kullanılıyor. Koreli üretici, bunu 77,4 kWsa'lik yeni bir batarya ile değiştirme kararı almış. Mevcut batarya, WLTP'ye göre 483 kilometreye kadar menzil sağlıyor. Yeni batarya bu değeri biraz daha yükseltip 500 kilometre sınırını zorlayacaktır. Öte yandan, daha küçük seçenek olan 58 kWsa'lik bataryada değişim yok.



    Bir diğer önemli iyileştirme de pillerin soğutulması tarafında yapılmış. Yeni batarya soğutma sistemi, hareket esnasında bataryanın sıcaklığını otomatik ayarlayarak şarj noktasına ulaşıldığında optimum şarj için gereken sıcaklıkta olmasını sağlıyor. Söz konusu sistem, sürücünün navigasyon sistemi üzerinde bir şarj noktasını varış noktası olarak işaretlemesi ile otomatik devreye giriyor.



    Ayrıca Bkz.Makyajlı 2022 Volkswagen Lavida'nın örtüsü kaldırıldı



    Hyundai Ioniq 5, 2023 yılından itibaren dijital ayna opsiyonuna da sahip olacak. Dijital dikiz aynası, arka spoyler üzerindeki kameradan elde ettiği görüntüyü sürücüye aktaracak. Böylece sürücü için daha temiz ve engelsiz bir görüntü sağlanmış olacak. Eklenecek diğer bir opsiyon ise geleneksel yan aynalar yerine eklenen kameralar. Bu opsiyona zaten elektrikli araç pazarındaki bazı modellerden aşinayız.



    Son değişiklik ise Smart Frequency Dampers (SDF) adı verilen amortisörler. Hyundai, bu yeni sistemin nasıl çalışacağı hakkında bilgi vermedi ancak arka aksın tepkisini iyileştireceğini, bunun da sürüş konforu, gövde kontrolü ve yol tutuş gibi alanlara olumlu yansıyacağını belirtti.



    Koreli üretici, Ioniq 5'in satışlarından ve marka imajına etkisinden memnun. Satışa sunulmasından bu yana çeşitli ödüller almayı da ihmal etmeyen elektikli model, Dünyada Yılın Otomobili Ödülü için seçilen finalistler arasında.









  • Öte yandan kötüye giden şeyler de var. Chip krizibden ötürü akıllı sürüş özellikleri de azaltılmış. Kavşak kör nojta algılayıcılar artık yok. Çok büyük eleştiri alan arka silecek eksikliği halen devam ediyor. Umarım renk seçeneklerini de artırırlar.

  • 2022 model Ioniq 5 i dün teslim aldım. ABD de satılan modeller zaten 77.4kw lik bataryaları sahip. Şimdilik sıcak ve soğuk havalarda dışarıda level3 şarj performansını test ediyorum. Normalde evde level2 şarj edeceğim için bu önemli bir sorun olmayacak. Gerçekten çok hoş bir araba.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.