Şimdi Ara

HYUNDAI ELANTRA FAN KULÜBÜ (144. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (3 Mobil) - 4 Masaüstü3 Mobil
5 sn
4.705
Cevap
69
Favori
706.405
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 142143144145146
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scirocco TSI

    Arkadaşlar 2005 elantra jantı arıyorum satan yada satacak olan var mıdır


    Sen tek arıyorsun galiba? Lastikçilere, Hurdacılara bir bak, internette olacağını sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gunrey -- 2 Nisan 2012; 9:12:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scirocco TSI

    Sahibindeni günlerdir ezberledim malesef bulamıyorum.

    İstanbuldan alabilirim .jant değiştirmek isteyen olursa acil lazım.

    bulamazsam 1 hafta sonra bijon aralığımı değiştireceğim.


    2 hafta önce birisi sahibindende 4 adet satıyordu, mesaj attım, en son 500tl olur demişti. sanırım satılmış ki ilanı kaldırmış.




  • Arkadaşlar iyi günler.

    Bundan 1 2 hafta önce arabada bir problem kafama takıldı. Mesele rölanti.

    Araba soğuk havada çalıştığında devir genelde 1000 1500 arası oluyor motor ısınana kadar. hadi bu normal zaten, hepimizin aracı böyle. sonra motor ısınıyor, araba gaza atıyor, buraya kadar herşey normal. işte burda birkaç sorum olacak. ilk olarak sizin aracınızın da motor tam ısınmamışken deviri ayağınızı gazdan çekince bir anda düşüyor mu? düşmesi aslında normal olması gereken belki de. ama motor ısınınca benim aracın rölantisi aşırı yavaş düşüyor. hadi yavaş düşmesi de normal diyelim. ama hareket halindeyken özellikle aracın rölantisi 1100 1150 lere gelince devir saati takılıyor burada. birkaç saniye sonra ağır ağır 800 lere yani normale düşüyor. acaba benim arabada rölantiyle ilgili bir sorun olabilir mi? nette baktığımda gaz kelebeği ve throttle sensor denen iki tane parçadan bu sorunun kaynaklanabileceğini öğrendim. bilgisi olan var mı? sizin araçlarınızda durum nasıl? ne yapmalıyım sizce?




  • arkadaşlar 99 model elantra , aşağıdaki gibi basık.

    205/50/16 lastiklerle 16 ofsetli jant sığmama durumu olur mu ?

    üstünde 14 inç 65 yanak lastik var;










  • Bugün 70 km/h hızla giderken önüme yan sokaktan palio atladı.
    Frene kornaya asıldım tabi Allah ne verdiyse
    Arabaya güvenim arttı. Frenleri saglammış baya. O palioya o hızla yandan girsem hemde sürücü koltuguna. Heralde arabayı kullanan sag çıkmazdı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintana!

    Bugün 70 km/h hızla giderken önüme yan sokaktan palio atladı.
    Frene kornaya asıldım tabi Allah ne verdiyse
    Arabaya güvenim arttı. Frenleri saglammış baya. O palioya o hızla yandan girsem hemde sürücü koltuguna. Heralde arabayı kullanan sag çıkmazdı.





  • arkadaşlar s.a,2005 model elentra 1.6 gls arabam satılıktır.ilana bakın ltf,tavsiye edin tşk.ler...arabam.com
    www.arabam.com
    HYUNDAI ELENTRA 1.6 GLS FULL,BOYASIZ,GARAJ ARABASI - Pasif İlan - 3639808 | arabam.com
    http://www.arabam.com/ikinciel/Ilan/Detay/3639808




  • Vay beeeee, bizim elantranın bile konusu varmış. Era veya getz kadar çok olmadığı için hakkında pek bilgi yok sanıyordum.

    Aracım 2004 model 132.000 'de. 111.000'de aldık 2010 yılında. Şubat ayının başında kar yağdığı zaman sitenin kapısına doğru olan yokuşta arabalar kaydırıyor, patinaj çekiyor ve kontrolü kaybediyorlar diye düz olan risksiz otoparka çektim.

    Sağolsun bir SUV/KAMYON gece vurup kaçmış. Sağ arka içeri göctü ve çamurluk macunlandı ve boyandı. Bununla birlikte aracın PORYA'sı bozuldu amortisör patladı vs.vs.

    Kasko karşılamışken bakımlarını da yaptırayım dedim, değişen parçaları ve fiyatlarını bilgilenmeniz için yazıyorum;

    4 Amortisör : 65 TL adet (1 adet kasko verdi)
    2 Arka poryalar : 65 TL (1 adet kasko verdi)
    Z Rotlar : 15x4= 60 TL
    Viraj çubuğu - Kasko verdi
    Taşıyıcı - kasko verdi
    Baskı - Balata (volant taşlandı) = 130 debriyaj set 40 tl volant taşlama = 170 TL
    4 buji = 20 TL Champion
    Yağ ve hava filtresi = 20 TL
    Salıncaklar = 45x2 90 TL
    Yağ 10 / 40 = 40 TL 6 LT.
    Radyatör+Antifiriz = 180 TL (duman çıkarıyordu, hararet normal)

    Alt takımda değişmeyen şey kalmadı komple alt takım sıfır denebilir. İşçilik 300 TL verdim, sabah bıraktım 15:00 gibi aldım aracın başında durdum.

    Parça kağıdını bulamadım, belki 1-2 parçayı unutmuş olabilirim ancak 600-700 tl bir parça tutması gerekiyor. 300 DE ustaya toplam 1000 TL içeri girdik.


    Yukarıdaki arkadaşın devir problemi bende de var. Soğuk çalıştırmada devirin 1500 de olmadı normaldir hatta yokuşta iseniz hafifçe ayağı debriyajdan çekin gaza basmadan geri kaydırmadan kendisi kalkıyor.

    Ancak motor ısındıktan sonra vites küçültüp makas yaptığınızda veya çok bastığınızda 5000 - 6000 RPM civarında ayağı gazdan çektiğiniz zaman devir 2000 RPM de takılıyor, hatta bazen yükseliyor. 2000-3000 arası siz gaz vermeden değişiyor. Ve bu durum araca çok yaktırıyor.

    Çözümü RÖLANTİ MOTORU DEĞİŞİMİ veya komple GAZ KELEBEĞİ veya BOĞAZIN değişimiyle düzelebilir.

    Rölanti motou yetkili serviste 247 TL, aynı parça orijinal olarak japon parçacıda 190 TL.

    Servis garanti veriyor, parçacı vermiyor tabii ancak orijinal parça.

    Bu kadar araca masraf ettikten sonra satmayı düşünmüyoruz tabiiki. Bu şekilde bineceğiz, boğazı değiştirmek 500 tl en azından masraf ve keyfe keder. Yaptırmayı düşünmüyorum.

    Belki RÖLANTI DEVİRİNİZİ DÜŞÜREREk bu sorunu çözebilirsiniz. Boğazın arkasında ufak bir silindir var içinde de bir vida. Yıldız tornavida ile ustanıza ayarı yaptırabilisiniz. İsterseniz rölantide 2000 rpm de takılır olarak ayarlarsınız ister 700 rpm de.




  • s.a. arkadaşlar 2004 elantra var bende de 2 hafta önce aldım 97 binde araç ve lpg li geçenler bi deneme yaptım lpg tankı tamamen boştu ve 20 tl lik lpg (2.50tl den) aldım ve 65 km gitti şehiriçi yani km de 30 krş yakmış oldum sizce bu değerler normalmi ..
  • büyükşehirde yaşıyorsanız şehiriçi kullanım için normal sayılır. ben daha önce lt si 2.29 dan aldığımda ölçmüştüm, 25-26krş yakıyordu, ankara trafiğinde.
  • bi de otomatik aracım. sizce bi lpg servisine göstermem gerekirmi
  • bana göre degerler normal hocam elantradan bahsediyoruz 1.2 dizel corsadan degil.
    şahinler 80 lirayla 200 km kadar gidiyor yaklaşık.
  • bi de başka bi prooblemim daha var . benzin göstergesi bazen hatta genelde bitik gösteriyo benzin olmasına rağmen biraz yol aldıkça bazen düzeliyo bazende düzelmiyo acaba problem nerededir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezarfenahmetçelebi

    bi de otomatik aracım. sizce bi lpg servisine göstermem gerekirmi

    benim araç manuel, sizinki otomatik olduğuna göre şehiriçinde manuele göre yaklaşık %10 fazla yakar. şehiriçi değerleriniz gayet normal sayılır, 1350kg ağırlığında, 1.6 motor, 105 bg, otomatik vites bir araç için.
    benzin göstergesi sorunuza gelecek olursak elantranın benzin deposu kırmızı ışık yandığında 6-7 lt benzin kalıyor içinde. yokuş çıkarken depo şamandırası düzgün göstermeyebilir. düz zeminde en sağlıklı gösterge değerini alırsınız. biraz fazla benzin alırsanız (40-50 tl) kırmızı ışık sönecektir. ben her ay lpg deposunu fullerken 20-30 tl lik benzin alırım, kırmızı ışık çoğu zaman sönmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezarfenahmetçelebi

    s.a. arkadaşlar 2004 elantra var bende de 2 hafta önce aldım 97 binde araç ve lpg li geçenler bi deneme yaptım lpg tankı tamamen boştu ve 20 tl lik lpg (2.50tl den) aldım ve 65 km gitti şehiriçi yani km de 30 krş yakmış oldum sizce bu değerler normalmi ..




    bi de başka bi prooblemim daha var . benzin göstergesi bazen hatta genelde bitik gösteriyo benzin olmasına rağmen biraz yol aldıkça bazen düzeliyo bazende düzelmiyo acaba problem nerededir
    elantra gaza çok basarsan çok yakar. gaza az basın, arabanın ağırlığından oluşan momentumu iyi kullanın yani boş vitesle dost olun, ani duruş kalkış yapmayın, düşük devirde kullanın(1750 2250 devir arası çok idealdir), ş içi trafikte kaldıysanız aracın dur kalk ı esnasında kavramayla kalkışta 1100 1200 devri geçmeyin, vites değişimini hızlı yapın ki güç kaybı olmasın... vs. vs. ben 20 25 krş civarı yaktırıyorum genelde. ama 30 lara çıktığım da oldu, özellikle agresif kullanımda(LPG)

    gösterge sorununa gelince, şamandıra bazen takılabiliyor depo içinde, şöyle 70 100 liralık benzin alırsanız şamandırayı oynatırsınız takılma gider.








    Aracım 100000 e dayandı. Direksiyonu çevirirken gelen küçük bir çıt sesi beni irrite ettiği için sanayiye gittim ve gösterdim. rot başları ciddi anlamda gevşemiş ve rotiller bitmiş dediler. değişim lazım dediler. ciddi bir risk atlatmışım çünkü geçen gün hız denemesi yaptım ciddi hızlara çıktım araçla ve o rotlar dayanmasaydı şimdi toprak altından yazışıyor olacaktım mazallah. 2 rot başı 2 rotil rot balans ve işçilik 160 tl masraf çıkardı. aracınızın rot larını özellikle 80000 leri geçtiyseniz kontrol ettirmeyi unutturmayın. bir de 100000 bakımı 85 lira yağ ve filtreler 15 tl de işçiliğe hallolacak(Hepitopu). Ekonomi, konfor, güven, elantra yı seviyorum <3



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LilyBurkitt -- 10 Nisan 2012; 23:37:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft19

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezarfenahmetçelebi

    bi de otomatik aracım. sizce bi lpg servisine göstermem gerekirmi

    benim araç manuel, sizinki otomatik olduğuna göre şehiriçinde manuele göre yaklaşık %10 fazla yakar. şehiriçi değerleriniz gayet normal sayılır, 1350kg ağırlığında, 1.6 motor, 105 bg, otomatik vites bir araç için.
    benzin göstergesi sorunuza gelecek olursak elantranın benzin deposu kırmızı ışık yandığında 6-7 lt benzin kalıyor içinde. yokuş çıkarken depo şamandırası düzgün göstermeyebilir. düz zeminde en sağlıklı gösterge değerini alırsınız. biraz fazla benzin alırsanız (40-50 tl) kırmızı ışık sönecektir. ben her ay lpg deposunu fullerken 20-30 tl lik benzin alırım, kırmızı ışık çoğu zaman sönmez.

    teşekkür ederim yardımınız için . ama benzin deposu neredeyse yarıya kadar dolu fakat ışık yanıyo bazen yanmıyo şamandra falanmı bozuk acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LilyBurkitt

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezarfenahmetçelebi

    s.a. arkadaşlar 2004 elantra var bende de 2 hafta önce aldım 97 binde araç ve lpg li geçenler bi deneme yaptım lpg tankı tamamen boştu ve 20 tl lik lpg (2.50tl den) aldım ve 65 km gitti şehiriçi yani km de 30 krş yakmış oldum sizce bu değerler normalmi ..




    bi de başka bi prooblemim daha var . benzin göstergesi bazen hatta genelde bitik gösteriyo benzin olmasına rağmen biraz yol aldıkça bazen düzeliyo bazende düzelmiyo acaba problem nerededir
    elantra gaza çok basarsan çok yakar. gaza az basın, arabanın ağırlığından oluşan momentumu iyi kullanın yani boş vitesle dost olun, ani duruş kalkış yapmayın, düşük devirde kullanın(1750 2250 devir arası çok idealdir), ş içi trafikte kaldıysanız aracın dur kalk ı esnasında kavramayla kalkışta 1100 1200 devri geçmeyin, vites değişimini hızlı yapın ki güç kaybı olmasın... vs. vs. ben 20 25 krş civarı yaktırıyorum genelde. ama 30 lara çıktığım da oldu, özellikle agresif kullanımda(LPG)

    gösterge sorununa gelince, şamandıra bazen takılabiliyor depo içinde, şöyle 70 100 liralık benzin alırsanız şamandırayı oynatırsınız takılma gider.








    Aracım 100000 e dayandı. Direksiyonu çevirirken gelen küçük bir çıt sesi beni irrite ettiği için sanayiye gittim ve gösterdim. rot başları ciddi anlamda gevşemiş ve rotiller bitmiş dediler. değişim lazım dediler. ciddi bir risk atlatmışım çünkü geçen gün hız denemesi yaptım ciddi hızlara çıktım araçla ve o rotlar dayanmasaydı şimdi toprak altından yazışıyor olacaktım mazallah. 2 rot başı 2 rotil rot balans ve işçilik 160 tl masraf çıkardı. aracınızın rot larını özellikle 80000 leri geçtiyseniz kontrol ettirmeyi unutturmayın. bir de 100000 bakımı 85 lira yağ ve filtreler 15 tl de işçiliğe hallolacak(Hepitopu). Ekonomi, konfor, güven, elantra yı seviyorum <3

    teşekkürler yardımlarınız ve önerileriniz için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezarfenahmetçelebi

    quote:

    Orijinalden alıntı: ft19

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezarfenahmetçelebi

    bi de otomatik aracım. sizce bi lpg servisine göstermem gerekirmi

    benim araç manuel, sizinki otomatik olduğuna göre şehiriçinde manuele göre yaklaşık %10 fazla yakar. şehiriçi değerleriniz gayet normal sayılır, 1350kg ağırlığında, 1.6 motor, 105 bg, otomatik vites bir araç için.
    benzin göstergesi sorunuza gelecek olursak elantranın benzin deposu kırmızı ışık yandığında 6-7 lt benzin kalıyor içinde. yokuş çıkarken depo şamandırası düzgün göstermeyebilir. düz zeminde en sağlıklı gösterge değerini alırsınız. biraz fazla benzin alırsanız (40-50 tl) kırmızı ışık sönecektir. ben her ay lpg deposunu fullerken 20-30 tl lik benzin alırım, kırmızı ışık çoğu zaman sönmez.

    teşekkür ederim yardımınız için . ama benzin deposu neredeyse yarıya kadar dolu fakat ışık yanıyo bazen yanmıyo şamandra falanmı bozuk acaba ?


    o zaman sizin benzin deposunun şamandırasında sorun var, belkide takılıyordur. bi servise veya ustaya gösterin.




  • ben yine de 15 20 lt benzin almanızı tavsiye ediyorum, depoda az benzin kalınca bazen sapıtabiliyor şamandıra, bi deneyin en kötü ihtimal benzin zaten deponuzda kalır.
  • bi şamandra 70tl en iyisi 100tllik benzin atayım belki düzelir
  • 
Sayfa: önceki 142143144145146
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.