Şimdi Ara

Hyundai Accent blue 1.6 CRDI performansı (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
0
Favori
11.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Ya öyle hadi chipleyelim 25 hp alalım 0-100 1.5 saniye geliştirelim diye birşey yok. Accenti chiplesen hadi 155 hp olsun yapıp yapacağı en kral 0-100 9 saniyedir. 1200 kg ve 150 hp bir araç nasıl yapar 7 saniyede 0-100 bunu yazarken siz inanıyor musunuz? Oldu o zaman Accenti 165 hp yap type-r la kalksın.
    Diğer bir husus ise torkları aynı olup beygirleri farklı olan 2 dizel araçtan daha güçlü olanı fazla devir çevirerek o güç farkını yaratmaz.Dizel arabaların büyük çoğunluğu 4000-4300 arasında(VW nin 105 hp lik dandik dizeli hariç) azami güçlerini üretirler. Bir dizelin diğerinden daha güçlü olmasının sebebi 4000-4300 arasındaki torkunun diğerine göre daha fazla olmasıdır. Yani 5000 devir çevirerek yaratmıyor o farkı. VW nin 140 lık TDI ında farketmişinizdir belki araç devirlendikçe nefesi kesiliyor. Aynı motorun 170 hp lik versiyonu max torku sadece 30 nm fazla olmasına rağmen max gücü de 30 hp daha fazla.İşte bu üst devirlerde X eksenine daha paralel giden tork eğrisinden kaynaklanıyor. Yeni Blue nun güzel yanı işte burada ortaya çıkıyor.1900 devirden 4000e kadar sadece 40 nm tork kaybediyor.Yani sadece düşük devirde dizellerin o klasik koltuğa yapıştırma hissini vermiyor.Başarılı motor gerçekten.

    Uzun lafın kısası Blue evet güçlüdür Hyundai harika dizeller yapar tamam ama 7 saniye tamamen hayalcilik. Düz yolda yapacağı hız da 200 dür bence. 1200 kg lık bir dizel 128 hp ile 210 felan yapamaz. Kadranda 200 görünce 200 yapmış olmuyorsunuz. Aracınızın lastik ebatlarıyla ve devir saatiyle hızınızı rahatça hesaplayabilirsiniz.




    Mantıklı yorumunuzdan dolayı sizi kutluyorum ..




  • selamm
    yaşasın yine hyundai konuşuluyo
    keyifle izliyor yeni şeyler öğreniyorum
    fanatikliğe gerek yok hiç biri bizim değil
    ayrıca da accentleri rakipleri ile kıyaslamak gerekir sembol -albea gibi
    bir polo kadar rafine olmayabilir bravo da c sınıfı olup yabana atılacak araba değildir hani
    aracım 1.4 16 v 97 bg olup sınıfındaki aynı motora sahip rakiplerinden bariz çok yaktığını düşünmüyorum
    hoş sınıfında bu motor gücünde araç da yok hyundai motorları daha fazla yakıyo sözüne kendi aracım için katılmıyorum 1.4 16 v sembol ne yakıyorsa aşağı yukarı aynısını yakar tabi 1.4 16 v sembol bulmak zordur
    şimdilerde 1.2 var sadece bi ara albea larda 1.6 vardı yoksa 1.2 ya da 1.4 8v 75 bg lik rakipleri ile kıyaslanamaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Yanlış bir düz mantık olmuş.
    Motor gücünün performansa etkisini sadece 0-100 değerine göre değerlendirmek yanlış. 0-100 hızlanmasında şanzıman oranlarıda çok önemli.
    Yüksek motor gücü olan Hyundai'nin ara hızlanma değerleri muhtemelen Focus'tan iyi olabilir bununla ilgili hiç bir veri yok.
    Zaten gücüne ve hafifliğine göre Hyundai olması gerektiği gibi 0-100'de daha iyi. Arada yaklaşık 1 sn fark var. Aradaki güç farkına ve ağırlık avantajına göre kötü bir fark sayılmaz.
    Ona bakılırsa BMW 1.18 140Hp 0-100 10,6sn bu BMW'nin dandik olduğu anlamına mı gelir?
    Olmadı biraz daha uçalım C200K 184Hp 0-100 9 sn 56Hp ile sadece 1 sn fark atabilmiş diye mi düşünmeliyiz?

    0-100hızlanma değeri tek başına motorun ve aracın performans göstergesi olamaz.

    Güzel bir açıklama olmuş. Motordan anlamak için öncelikle teknik bilgiler gerekli. Henüz arabanın test sürüşüne çıkmadan ve daha önceden yanlış hatırlanan bilgilerle bir kıyaslama söz konusu. Editler vs. Bu araba harika öncelikle bir test sürüşü yapmak gerekli. Benzinli için kötü yorumlara katılıyorum ancak 1,6 crdi da donanım ve güvenlik aç.ısından bir çok fazlalık var.




  • Arkadaşlar,

    80 Ps araba ile 100 Ps arabanın 0-100 farkı ile, 150 Ps araba ile 170 Ps arabanın ki aynı olmayacaktır. Tamam ikisindede 20 Ps var ama, sonuçta sürtünmenin karesiyle orantılı olarak güç ihtiyacı artıyor.

    Ona bakacak olursak 400 Ps arabalar 300 yaparken, 400'e çıkmak için 1000 Ps güç gerekiyor yani gücü 2.5 kat arttırıyoruz ancak hız %25 ancak artıyor.

    10.1 saniye ile 10.9 saniye arasındada kalkışta 2-3 araba boyu fark olacaktır.

    115 Ps Focus Tdci'ım vardı kiralık, 0-100'ü 10.9 saniye idi.

    1999 Corolla 1.6 ile kalktık onunda fabrika verisi 10.2 saniye.

    Adam bana 2-3 araba boyu fark attı bir türlü alamadım, bu önemli bir durum.

    10.1 o motor için iyi birde arabanın 0-130 verisine bakmak lazım.

    Geçende biri de gene bu 128 Ps'lik motoru 105 Ps'lik Tdı ile karşılaştırıyordu 0-100'leri arasında çok fark yok diye ama, 0-130 süresinde 6 saniye kadar fark çıkıyordu.

    Hyundai'nin maksimum veriside 198 Km/s olması lazım o motor için i30'da öyle idi, Focus'un mesela 190 civarı.

    Birde bu aracı direk 7.0 saniyede 100'e çıkarmak için 170-180 Ps motor lazım, ancak şöyle bir şey varki, çip yapılırsa eğer motor 150 Ps civarı olursa 8 saniyeler zorlanabilir. 8.2 - 8.3 felan gibi. Ama 7 saniye fazla iddialı bencede.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 12 Kasım 2012; 21:30:08 >




  • Megane:


    Boş Ağırlık:1280Kg

    1.5 dCi 110Hp 240Nm

    0-100 11sn.
  • Accent in 0-100 ünü chipleterek 7 sn yapanlar neyin kafasını yaşıyor.
    3.20d 184 ps aktarmasıda accentden çok daha iyi gel görki onun 0-100 ü bile 7 sn değil.Az daha zorlasanız St lerle Type R larla kalkıcaksınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Arkadaşlar,

    80 Ps araba ile 100 Ps arabanın 0-100 farkı ile, 150 Ps araba ile 170 Ps arabanın ki aynı olmayacaktır. Tamam ikisindede 20 Ps var ama, sonuçta sürtünmenin karesiyle orantılı olarak güç ihtiyacı artıyor.

    Ona bakacak olursak 400 Ps arabalar 300 yaparken, 400'e çıkmak için 1000 Ps güç gerekiyor yani gücü 2.5 kat arttırıyoruz ancak hız %25 ancak artıyor.

    10.1 saniye ile 10.9 saniye arasındada kalkışta 2-3 araba boyu fark olacaktır.

    115 Ps Focus Tdci'ım vardı kiralık, 0-100'ü 10.9 saniye idi.

    1999 Corolla 1.6 ile kalktık onunda fabrika verisi 10.2 saniye.

    Adam bana 2-3 araba boyu fark attı bir türlü alamadım, bu önemli bir durum.

    10.1 o motor için iyi birde arabanın 0-130 verisine bakmak lazım.

    Geçende biri de gene bu 128 Ps'lik motoru 105 Ps'lik Tdı ile karşılaştırıyordu 0-100'leri arasında çok fark yok diye ama, 0-130 süresinde 6 saniye kadar fark çıkıyordu.

    Hyundai'nin maksimum veriside 198 Km/s olması lazım o motor için i30'da öyle idi, Focus'un mesela 190 civarı.

    Birde bu aracı direk 7.0 saniyede 100'e çıkarmak için 170-180 Ps motor lazım, ancak şöyle bir şey varki, çip yapılırsa eğer motor 150 Ps civarı olursa 8 saniyeler zorlanabilir. 8.2 - 8.3 felan gibi. Ama 7 saniye fazla iddialı bencede.


    1.6 hyundai crdi motorlar chiptuning ile 170 küsür hp oluyyor. (mehmetgazihan abimiz daha kesin bir bilgi verir) Chipli araba ile stock araba kıyaslaması saçma birşeydir. Chip ile 0-100 süresi 1.5 sn gibi büyük bir süre kısaltılabilir. Chip için daha detaylı bilgi istiyorsanız forumu inceleyin hatta dh garaj bölmünde bununla ilgili bir konu var sayfalarca hangi aracın kaç hp olup 0-100 sürelerinide yazılmıştır. İyi forumlar.




  • 1.6 motordan 128 Ps zaten iyi bir değerde, +40 Ps alması bana zor geliyor.

    Ama genede eğer olursa evet o zaman 7'lere kadar inebilir. ( Tabi direk 7.0 değil, 7.6-7.7 gibi felan )
  • Böyle konulardan bıktım yemin ederim.Sadece polemik benimki seninkinden büyük,yok benimki küçük ama kalın,vay efendim benim babam senin babanı döver.Bıkmadınız mı böyle konu açmaktan.Paylaşım forumundan çok polemik forumu oldu.
    Hayır işin garip tarafı 0-100ü daha iyi diye böbürlenenler sokakta yarım litre az yaktıracam diye 40 takla atıyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0-150 ye bakılmalı bence 128 ps ile 109 arasında fark daha acılacaktır.
  • bence 101.1 iyi bir değer ayrıca hyundai kullananlar bilir hyundainin aktarmasınıda motorunuda.bence gayet aktarması başarılı 105 ps elantra kullanıyorum 2004 model ağırlık 1250 yi geçiyor kendimle beraber.gayet performasnlı.ayrıca 10 saniyelerden sonra 0-100 hızlanmasını düşürmek okadar kolay değil.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.