Şimdi Ara

Hyundai 7-DCT Şanzıman Problemi (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
2
Favori
92.905
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Benim de Tucson ile 8 senem ve garanti süresini 7 yıl olarak uzatılmıi olarak almıştım garantisi bitti .Ehliyet alalı 40 yıl oldu ve Türkiyenin araba geçmişini de iyi bilirim .

    Sıkıntı olan konu şurasıdır bir aracın ekonomik ömrü garanti süresi değildir ve herkes aracın kalitesini ve masraflarını garanti süresi sonunda değerlendirilmesi uygun olur .Çünkü bu tür algı üreticilerin bilinçli eksiltme davranışını tetikler ve piyasada her ürünün eskiye göre kalitesinin düştüğünü görüyoruz.

    Güven ve marka algısının çok zor yerleştiği pazarda tamir masraflarının görece daha ucuz ürünlerde " kaldır at "şekline evrilmesi pahalı ürünlerde ise satış fiyatının ciddi bir yüzdesi olarak sunulması aslında tüketicilerin tercihlerinin de değişmesine neden olmaktadır .

    Konu dışı basit bir örnek vereyim samsung firması çamaşır makinelerinde motor garantisini 10 yıl olarak başlatarak yeni bir dalga yarattı ,şimdilerde bunu 20 yıl olarak bazı modellerinde sunuyor .

    Şimdi algıya bakarsak sanki diğerlerinden çok daha kaliteli bir ürün olduğu algısı bilmeyenler için oluşuyor .Ancak siz 9 yıl sonra motor arızası ile servise gittiğinizde size motor değiştirme masrafının samsung tarafından karşılanacağı ama motorun değişim ücretinin o günkü piyasa şartında ürünün yüzde 50 si ve üzeri bir bedel ile karşılaşıyorsunuz .

    Şimdi konunun inceliklerini bilmeyen kullanıcı keşke 2 yıl daha kullanıp da garantiye soksaydım diye kendinde suç bulsa da aslında masraf açısından hiçbir şey değişmeyeceğini alırken birisi ona anlatsa idi ,belki alım kararında daha ucıza ve az masrafla daha uzun süre kullanabileceği ürünü tercih edebilirdi.

    Kulllanıcılar olarak profesyonel satış oyunları ve garanti süreleri ile algı alanında büyük bir savaş veriliyor. Aslında üreticiler ürünlerinin az bir masraf ile daha uzun sürelerde memnuniyetlerini yakalayarak pazar hakimiyetini sağlayabilecek iken ,pazardaki diğer firmalar ile rekabet edeceğim diye aynı felsefeyi benimsemesi benzer felsefenin yaygınlaşmasına neden olmaktadır .

    Özet olarak hyundai motordaki geliştirmeler ile yakaladıkları dalgayı ,şanzıman seçiminde başaramayarak veya ülkesine göre davranarak diyeyim ,bütün araç algısına zarar veren durumdan kurtulması japon kalite algısına Kore versiyonu olarak eşlik edebilir .Yoksa Avrupa üreticilerinin düştükleri kısır dalga ile Çin veya yeni bir ülke hepsini ezer geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 22 Temmuz 2025; 9:42:0 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.