Şimdi Ara

https://www.vatanbilgisayar.com/ cayma hakkını tanımıyor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
790
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • https://www.vatanbilgisayar.com/sikca-sorulan-sorular/ " Cep telefonu, notebook, televizyon, tablet, oyun konsolu gibi ürünlerinde “kurulum sağlandıktan” sonra cayma hakkında bulunulamaz."

    Kanunda "TV" için böyle bir ibare yok. Bu nasıl oluyor? Vatan'ın online mağazasından alış verip yapıp, ürünü beğenmeyip iade etmek isteyenler tecrübelerini anlatabilir mi? Buradan bu şartlarda nasıl güvenip alış veriş yapılır? Kanunun neresinde "paketin açılmaması, kurulum yapılmamış olması gerekir" yazıyor. Akıl alır gibi değil. Burası Mozambik mi???

    İLGİLİ KANUN:
    https://www.alomaliye.com/2014/11/27/mesafeli-sozlesmeler-yonetmeligi/

    MADDE 13 – (2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.


    ---------

    Cayma hakkının istisnaları

    MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

    a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

    b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

    c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

    e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

    f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

    ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

    h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musuz -- 28 Ağustos 2020; 18:56:58 >







  • bu konu hiç mi ilgi çekmedi? en temel sorun aslında TV alırken yaşanan..
  • Sifir urun, ikinci ele dusuyor. Bu sebepten bu gibi seyler yapiyorlar. Alacaginiz urunu onceden teshir olarak incelemek en iyisi. Ariza cikarsa kurulumda zaten degisim / iade raporu cikiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesin çok sorun yaşayan vardır, ama nedense yazan olmamış. Şu şikayetleri okuyan oradan çöp dahi almaz.

    https://www.vatanbilgisayar.com/ cayma hakkını tanımıyor mu?
  • aslında bana Vatan denk geldiği için Vatan diye açtım konuyu.. aradığım model tv oradaydı.. cayma hakkını tanımadıkları için vazgeçtim.. bir de stoklarından haberleri yok ve insanları kandırıyorlar teşhir malları, "stokta var" gösterip..
    teknosa ve mediamarkt de farklı değil.. Devletin buna müdehale etmemesi çok enteresan.. adamlar alenen sitelerinde kanuna uymadıklarını ilan edebiliyor. mahkeme ya da heyet karar verse de kayıpları yok.. en fazla en başta yapmaları gerekeni yapıyorlar müşteri yılmaz ve vazgeçmezse... kanunda bir ceza yok..
  • O yüzden napıyoruz Vatan vb. yerlerden almıyoruz. Çevremizdekilere de aldırmıyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhunturk

    O yüzden napıyoruz Vatan vb. yerlerden almıyoruz. Çevremizdekilere de aldırmıyoruz.
    peki sonraki soru şu:
    nereden alacağız ?:)))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musuz -- 30 Ağustos 2020; 21:59:4 >
  • musuz M kullanıcısına yanıt
    Pazarlıkla bayiden. Vatan Mediamarkt vs de indirim varsa bayilerde benzeri fiyat verebiliyor. En az iki üç bayiden fiyat alın.
  • ARroWCoLT kullanıcısına yanıt
    iyi de bayiden almak demek direkt online alışverişin sağladığı cayma hakkından feragat etmek demek.
    burada temel eleştiri bu hakkı vermiyor olmalarıydı :)
    mağazadan aldıktan sonra vatan mm teknosa veya bayiden almanın farkı nedir?
    bayi size extra ne güvence sağlıyor?
  • musuz M kullanıcısına yanıt
    Mesela neden vazgeçeceksin, ürün kusurlu yada bozuk çıktığı için mi, yoksa özellikleri yetersiz olduğu için mi? İyice inceleyip, mağazada görüp beğenmeme ihtimalin olan ürünü almayacaksın. Hadi aldın diyelim iade konusunda tüketici hakem heyeti vs. uğraşmadan çoğu e-ticaret sitesinden yaptığınız alışverişte cayma hakkını kullandırmazlar. Hepsiburada, Amazon, N11 ve Gittigidiyor cayma hakkını kullandırıyor ama satıcı e-ticaret sitesinin kendisi değilde (kendisi ise sürekli takip edip uygun fiyata kollaman gerekir, çünkü piyasaya göre yüksek olabiliyor), üçüncü bir kişi ise bir bahane bulup iadeyi kabul etmeyip geri gönderebiliyorlar. Bayiden alırsan Vatan vs yerlerin hiçbir şeyden haberi olmayan müşteri hizmetleri ile uğraşmaktan kurtulursun, bayi ile diyalog kurman daha kolay olur. Bazı bayilerin Gittigidiyor, Hepsiburada, N11 gibi sitelerde dükkanı olabiliyor, illaki internetten almak istiyorum dersen özel fiyatlı ilan açabiliyorlar.




  • ARroWCoLT kullanıcısına yanıt
    hepsiburada da cayma hakkı kullandırmıyor diye biliyorum.

    ilk soruya gelince. Mağazda bakıldığında tam olarak anlayamayabilirsiniz ürünü. Mağaza ortamı farklı sonuçta. Ayrıca mağazada gördüğünde sorun yok diye sana gelende de sorun olmayacak garantisi de yok. Bunun dışında sorunlu olan ürünü sanki servisler "evet sorunlu bu" diyip alıyor gibi bir durum yok. Türlü türlü ayak oyunları okuyoruz her gün forumda servislerin marka ayırmadan hepsi şark kurnazı zihniyetli. ( ölü pkisel değil canlı piksel o diyenler gibi:) Böyle bir durum olursa haklarımı garanti almaya çalışıyorum bir tüketici olarak. Burada satıcı ve üreticiler sanki akıllarınca art niyetli alıcılara karşı önlem alıyor görünümü altında sistemi sonuna kadar suistimal etmekteler. ve asıl suistimali yapan kendileri.

    Anladığım kadarıyla bayiyi kargo ve teslimat açısından avantajlı görüyorsunuz. onun dışında bir artısı yok. sorun yaşarsan git servisle muhatap ol diyecekler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musuz -- 30 Ağustos 2020; 23:34:27 >




  • bunların tek sorunu cayma hakkı olsa iyi.. rezalet bir müşteri hizmetleri var.
    sitelerinden bildirim formu gönderiyorum yazılı olsun diye gelen cvp "çağrı merkezini arayın" :))
    arkadaş o zaman o form ne işe yarıyor ben elimde yazılı bilgi olsun istiyorum. yok.. neyden korkup kaçıyorlarsa..neyse arıyorsun çağrı merkezini suratına tel kapatıyor. tekrar arıyorsun bu sefer telefonu yüzüme kapattı diye.. kayıt açtım diyor.. naptı belli değil ne kayıt no var ne bir şey... kurumsallıkla alakası yokmuş.. iyi ki aramışım da görmüşüm bu ne rezaletmiş.. mağazada var gözüken ürün neden sadece teşhir diyorum mantıksız abuk sabuk cvplar.. çöp alınmaz bunlardan.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.