Şimdi Ara

HSBC Türkiye’de büyük şok - (HSBC: Zararı karşılarız)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
1
Favori
545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • HSBC'nin Türkiye'deki 2.7 milyon müşterisinin kart bilgileri çalındı. Banka müşterilerimiz, bankacılık işlemlerine güvenli bir şekilde devam edebilir" dedi
    HSBC, kredi kartları ile ilgili şok gelişmeyi yaptığı bir basın açıklaması ile duyurdu. Açıklama şöyle:
    “Bankamız, yakın zamanda kredi kartları ve banka kartları sistemlerine yönelik bir siber saldırı tespit etmiş ve durdurmuştur. Olayla ilgili başlattığımız inceleme, BDDK ve ilgili diğer resmi kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde işbirliği içerisinde devam etmektedir. Ayrıca Cumhuriyet Başsavcılığı’na konuyla ilgili suç duyurusunda bulunulmuştur. Bankamızın kart operasyonları normal akışına uygun olarak sürmektedir.
    Söz konusu olay neticesinde, yaklaşık 2.7 milyon müşterimize ait kart ve kartın bağlı bulunduğu hesap numarası, kart son kullanım tarihi ve kart sahibi ismine ulaşılmıştır. Müşterilerimize ait başka herhangi bir finansal veya kişisel bilgiye ulaşıldığına dair bir bulgu yoktur. Tüm işlemler için kontrol ve izleme düzeyleri artırılmış, ilave güvenlik önlemleri uygulamaya alınmıştır.
    Müşteri bilgilerinin gizliliği ve güvenliği, en büyük önceliğimizdir. Tüm müşterilerimize Bankamız tarafından gerekli bilgilendirme yapılmış ve özür dilenmiştir. Müşterilerimiz açısından bu olaydan kaynaklanan herhangi bir finansal risk bulunmamaktadır. Müşterilerimiz, bankacılık işlemlerine güvenli bir şekilde devam edebilirler.”
    http://sozcu.com.tr/2014/ekonomi/hsbc-turkiyede-buyuk-sok-646075/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolga68 -- 13 Kasım 2014; 12:20:42 >







  • yabancı kişilere çalışan bir banka bence bilgileri sattı.o kadar banka varken neden HSBC?
  • HSBC kredi kartı olanlar hemen iptal ettirsinler...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    HSBC kredi kartı olanlar hemen iptal ettirsinler...

    bankaya ulaşabilirsem iptal ettiricemde banka telefonları iptal durumda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: fusem

    HSBC kredi kartı olanlar hemen iptal ettirsinler...

    bankaya ulaşabilirsem iptal ettiricemde banka telefonları iptal durumda

    Normal. 2.7 milyon kişi kart iptali için çağrı merkezine yüklenirse kilitlenir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • iptal ettirdim şükür, yeni kart gönderecekler. Asıl annemin limit yüksek zamanında ev kadını olan anneme verdiler kartı şimdi 4 bin limiti var köşede duruyordu acil lazım filan olur diye. Onu iptal ettirmek lazım ama annem beceremez ki 57 yaşında kadın nasıl yapsak onu

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • HSBC yönetimi siber saldırıyla ilgili konuştu
    HSBC Türkiye yönetimi, dün basına sızan 2.7 milyon müşterisinin kart bilgilerinin çalınması ile ilgili, “Henüz dolandırıcılık yok ama olursa zararı karşılarız” dedi.
    HSBC Türkiye'ye siber saldırı düzenleyerek yaklaşık 2.7 milyon müşteriye ait kart, hesap numarası, kartların son kullanma tarihleri bilgilerinin çalınmasının ardından HSBC Türkiye yönetimi, “Henüz dolandırıcılık yok ama olursa zararı karşılarız” dedi.

    HSBC 2.7 milyon müşterisinin kredi ve banka kartı bilgisinin çalındığını açıkladı. Saldırıyı geçen hafta içersinde iç kontroller sırasında farkeden HSBC, olayı dün öğleden sonra yaptığı bir açıklamayla duyurdu. Hacker’lar 2.7 milyon müşteriye ait kart ve kartın bulunduğu hesap numarası, kartın son kullanım tarihi ve kart sahibinin ismine ulaştı. Olayla ilgili savcılığa suç duyurusunda bulunuldu ayrıca Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’na da (BDDK) bilgi verildi.

    SALDIRIYI DURDURDU

    Hürriyet'in haberine göre, HSBC’den dün yapılan açıklamada, bankanın yakın zamanda kredi kartları ve banka kartları sistemlerine yönelik bir siber saldırı tespit ettiğini ve durdurduğu belirtilerek, “Olayla ilgili başlattığımız inceleme, BDDK ve ilgili diğer resmi kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde işbirliği içerisinde devam etmekte. Ayrıca Cumhuriyet Başsavcılığı’na konuyla ilgili suç duyurusunda bulunuldu. Bankamızın kart operasyonları normal akışına uygun olarak sürmekte. Söz konusu olay neticesinde, yaklaşık 2.7 milyon müşterimize ait kart ve kartın bağlı bulunduğu hesap numarası, kart son kullanım tarihi ve kart sahibi ismine ulaşıldı. Müşterilerimize ait başka herhangi bir finansal veya kişisel bilgiye ulaşıldığına dair bir bulgu yok. Tüm işlemler için kontrol ve izleme düzeyleri artırılmış, ilave güvenlik önlemleri uygulamaya alınmıştır” denildi.
    HESABIN NUMARASINA ULAŞILDI

    Yetkililer, hacker saldırılarının tespitinin 6 ayı bulabildiğini kaydederek, bankanın 15 gün içinde tespit ettiğini dile getirirken, açıklamanın da şeffaflık gereği yapıldığını söylediler. Yetkililer, Hacker’ların isim, soyisim ve son kullanma tarihlerini ele geçirdiğini bununla işlem yapılmasının mümkün olmadığını dile getirirken, güvenlik kodlarına da ulaşılamadığını bildirdiler. Bankanın internet sitesinde ayrıca 15 soru ve cevapla müşteriler bilgilendirildi.

    ATM’DEN PARA ÇEKEMEZLER

    Çalınan bilgilerle kartın koplayanıp ATM’den para çekilip çekilemeyeceği sorusuna, “Hayır. Ulaşılan bilgilerle herhangi bir kopyalama yapılarak para çekilmesi mümkün değildir. Müşterilerimiz kartlarını güvenle kullanmaya devam edebilirler” yanıtını verilirken, çalınan bilgilerle telefon bankacılığında da işlem yapılamayacağı, müşterilerin bankacılık işlemlerine güvenle devam edebilecekleri kaydedildi. Vadeli/vadesiz mevduat hesaplarının güvende olduğunun ifade edildiği bilgilendirmede, sadece kartın bağlı bulunduğu hesap numarasına ulaşıldığı, hesabın içeriğine ulaşılamadığı belirtildi. Bilgilendirmede, “Hesap numarası bilgisi ile dolandırıcılık yapılamaz. Bu bilgi, EFT, havale gibi para transferi işlemlerinizde sizin de 3. şahıslarla paylaştığınız bir bilgidir. Vadeli veya diğer mevduat hesapları ile ilgili hesap numarası dahil hiçbir bilgiye ulaşılmamıştır” denildi.

    O ZAMAN NİYE ÇALDILAR?

    Banka müşterileri için hazırladığı bilgi notunda, “Hiçbir şekilde dolandırıcılık yapılamayacaksa bu bilgileri neden çaldılar?” sorusuna ise, “Bu siber saldırının amacına ilişkin bir yorumda bulunamayız. Bu olaydan kaynaklanan herhangi bir dolandırıcılık girişimi veya şüpheli işlem gerçekleşmemiştir. Müşterilerimizin herhangi bir finansal riske maruz kalmayacaklarını teyit ederiz” denildi. Bu saldırının HSBC Türkiye ile sınırlı olduğunun belirtildiği bilgilendirmede, müşterilere ekstra önlem önerip önerilmediği konusunda da, “Müşterilerimiz bu olaya ilişkin herhangi bir aksiyon almalarına gerek olmadan, bankacılık işlemlerine her zamanki gibi güvenle devam edebilirler. Müşterilerimizin her zamanki gibi şifrelerini kimseyle paylaşmamaları ve düzenli olarak değiştirmeleri, güvenilir internet sayfalarından alışveriş yapmaları, kart harcamalarını takip etmeleri ve kartlarıyla ilgili herhangi bir dolandırıcılıktan şüphelenmeleri halinde bankalarını bilgilendirmeleri dâhil olmak üzere her zaman aldıkları önlemleri almalarını hatırlatmak isteriz” denildi.

    Bankacılık işlemi sürüyor

    Banka açıklamasında müşterilerin bilgilendirildiğini belirterek, “Müşterilerimiz açısından bu olaydan kaynaklanan herhangi bir finansal risk bulunmamaktadır. Müşterilerimiz, bankacılık işlemlerine güvenli bir şekilde devam edebilirler” bilgisi verildi. Açıklanan bilgiler dışında herhangi bir bilgiye ulaşılmadığının vurgulandığı bilgilendirmede, “Banka olası zararları karşılayacak mı?” sorusuna da, “Evet. Müşterilerimizin bu olayla ilişkili herhangi bir dolandırıcılık eylemine maruz kaldığı tespit edilmesi halinde müşterilerimizin zararlarını tazmin edeceğiz” yanıtını verildi.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • kredi kartı şifresini değiştirsek olur mu yoksa yeni bir kart mı istesek ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.