Şimdi Ara

HOTAS? FLY BY WIRE?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • BU SİSTEMLERİ AÇIKLAYABİLECEK ?



    _____________________________
  • Hotas'ı ben biliyordum uçtuğum zamanlar ama unuttum, sanırım uçaklardaki Radar Coursor ile alakalıydı.

    Fly by wire, F-16 da bulunan bir sistemdir. Saniyede aşırı derecede fazla kontroller ve milimetrik hesaplamalar yaparak, o anki hava şartlarına, uçağın pozisyonuna, pilotun hareketlerine uygun olarak uçağın stabil kalmasını sağlayan uçuş kontrol bilgisayarı diyebiliriz. Örneğin pilot lövyeyi sağa çekince, bu sistem gerekli düzenlemeleri yaparak, stabil bir şekilde uçağın sağa yatışının gerçekleşmesini sağlar. Bu sistem olmayan uçaklar genellikle lövye demir halatlarla bağlıdır, ve uçağı kontrol etmek kas gücü gerektirir. Ancak f-16'da elektriksel yolla pilotun hareketleri, azönce söylediğim durumları ele alarak saniyede neredeyse milyonlarca hesaplamalar yaparak uçağı stabil bir şekilde, çok fazla efor sarfetmeden uçurur.

    Hotas sanırım Radar Coursor'u hareket ettirmek için lövyede bulunan sağ sol yukarı aşağı butonuydu galiba.
    _____________________________

    Asus Z87-AIntel i5 4670 ASUS GTX 770 2GB 256 bit3.5'' Seagate Barracuda 2 TB 7200 RPMKingston Hyper X 2x4 8GB 1866 MHz CL9 Cooler Master 912 HAF PLUS




  • Asıl merak ettiğim su f4 ve f14 rus uçaklarında kullanılan hidrolik sistemin adı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E84249922 -- 29 Ocak 2014; 15:50:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • HOTAS ile Fly by Wire ayrı olaylardır hocam HOTAS denilen olay "hands on throttle and stick"in kısaltması olay daha çok sim sistemleri için kullanılan bir ifadedir. HOTAS terimini internette aratırsanızda bunu karşılığı çıkar gerçek uçaklar ile alaksı yoktur.
    Fly by Wire olayı ise tamamen farklı F16'dan kullanılan verdiğiniz her kumandayı modifiye edip uçuş yüzeylerine uygulayan sistemin adıdır. Bu sistemde sadece uçuş değil gun atışı olduğunda uçağın sola burun vermesini engellemek amaçlı gun atışı yapıldığı anda sağa rudeer verme gibi kapsamlı işleri de kapsar. Fly by wire sistemi ile pilotun verdiği tüm kumadalar bilgisayar yazılımı ile kontrol edilir ve FLCS denilen sistemi oluşturur yani flight control system. FLCS sistemleri çok önemli olduğundan ramp2 ya da rampstart dediğimiz uçak başlatma sırasında muhakkak kontrol edilen unsurlardır ve checklistlere yerleştirilmiştir.
    _____________________________
    i5 750 2.67GHz / ASUS P7P55D-LE / ZOTAC 9800GT / GSKILL RipjawsX 4GB / Kingston HyperX 3K 120GB / Cooler Master 400Watt / WD Cavier Green 1,5TB / Steelseries Kinzuv2Pro/QcK+/6Gv2

    Steam :http://steamcommunity.com/id/hakanwow/
  • Sağolsun hocam soruların yanıt buldu fly by wire yeni nesil uçaklarda kullanılıyor
    Peki f14 f4 f5 ve rus uçaklarında hangi sistem kullanılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revv.0

    Sağolsun hocam soruların yanıt buldu fly by wire yeni nesil uçaklarda kullanılıyor
    Peki f14 f4 f5 ve rus uçaklarında hangi sistem kullanılıyor

    F14, F4 ve F5'de fly by wire yok tamamen hidrolik ve bildiğiniz makara kayış sistemi kontroller bu sistemlerde daha hassas ve daha iyidir ama şöyle bir olay varki bu tarzdaki uçaklar F16 gibi olamaz bunun nedeni F16 yapısı bakımında uçmaya müsait değildir ve Fly by Wire şartır eğer olmasaydı uçak ne havada kalabilir ne de manevra yapabilirdi.

    Rus uçakları ise tamamen muammadır Mig29 dahi çok ilkel görülür ama potansiyelleri çok yüksektir Rus uçak teknolojileri açıkçası pek net değildir.
    _____________________________
    i5 750 2.67GHz / ASUS P7P55D-LE / ZOTAC 9800GT / GSKILL RipjawsX 4GB / Kingston HyperX 3K 120GB / Cooler Master 400Watt / WD Cavier Green 1,5TB / Steelseries Kinzuv2Pro/QcK+/6Gv2

    Steam :http://steamcommunity.com/id/hakanwow/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_North_Face

    quote:

    Orijinalden alıntı: Revv.0

    Sağolsun hocam soruların yanıt buldu fly by wire yeni nesil uçaklarda kullanılıyor
    Peki f14 f4 f5 ve rus uçaklarında hangi sistem kullanılıyor

    F14, F4 ve F5'de fly by wire yok tamamen hidrolik ve bildiğiniz makara kayış sistemi kontroller bu sistemlerde daha hassas ve daha iyidir ama şöyle bir olay varki bu tarzdaki uçaklar F16 gibi olamaz bunun nedeni F16 yapısı bakımında uçmaya müsait değildir ve Fly by Wire şartır eğer olmasaydı uçak ne havada kalabilir ne de manevra yapabilirdi.

    Rus uçakları ise tamamen muammadır Mig29 dahi çok ilkel görülür ama potansiyelleri çok yüksektir Rus uçak teknolojileri açıkçası pek net değildir.

    Bir yerde okuduğum kadarıyla rus uçakları motoru dursa bike bi miktar süzülebilecek yapıda yapılmış f16 da bu yok f4 f5 dede varmı bi belgeselde f4 un aerodinamiği kayaya benzetiliyordu
    Hocam mesela f16 nın 40k ft de yakıtı bitse ucak aşağı doğru hız kazanarak bi yere gidermiş simülasyon da olduğu gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revv.0


    quote:

    Orijinalden alıntı: The_North_Face

    quote:

    Orijinalden alıntı: Revv.0

    Sağolsun hocam soruların yanıt buldu fly by wire yeni nesil uçaklarda kullanılıyor
    Peki f14 f4 f5 ve rus uçaklarında hangi sistem kullanılıyor

    F14, F4 ve F5'de fly by wire yok tamamen hidrolik ve bildiğiniz makara kayış sistemi kontroller bu sistemlerde daha hassas ve daha iyidir ama şöyle bir olay varki bu tarzdaki uçaklar F16 gibi olamaz bunun nedeni F16 yapısı bakımında uçmaya müsait değildir ve Fly by Wire şartır eğer olmasaydı uçak ne havada kalabilir ne de manevra yapabilirdi.

    Rus uçakları ise tamamen muammadır Mig29 dahi çok ilkel görülür ama potansiyelleri çok yüksektir Rus uçak teknolojileri açıkçası pek net değildir.

    Bir yerde okuduğum kadarıyla rus uçakları motoru dursa bike bi miktar süzülebilecek yapıda yapılmış f16 da bu yok f4 f5 dede varmı bi belgeselde f4 un aerodinamiği kayaya benzetiliyordu
    Hocam mesela f16 nın 40k ft de yakıtı bitse ucak aşağı doğru hız kazanarak bi yere gidermiş simülasyon da olduğu gibi

    Hayır her uçağın bir süzülme eğrisi vardır bu da 1/30 ya da 1/120 diye ifade edilir mesela bu değerler planörler içindir. Eğitim planörleri 30 metre ilerleyip 1 metre çökerken yarışma planörler 1/120 gibi çok üst düzey değerlere sahiptir F16 için bu çok çok daha düşük olsa da F16'nın da bir süzülme eğrisi vardır.

    40000 feet gibi bir irtifada F16 motoru dursa dahi en kötü ihtimalle 20-25 mil ötedeki bir piste bu irtifasını kullanarak rahatlıkla inerbilir. Youtube dahil videoları bulunuyor böyle acil durumların kalkış sonrası motoru dursa bile meydan turu yapıp geri inebiliyor ama diğer uçakalra nazaran bu eğri çok düşük.
    _____________________________
    i5 750 2.67GHz / ASUS P7P55D-LE / ZOTAC 9800GT / GSKILL RipjawsX 4GB / Kingston HyperX 3K 120GB / Cooler Master 400Watt / WD Cavier Green 1,5TB / Steelseries Kinzuv2Pro/QcK+/6Gv2

    Steam :http://steamcommunity.com/id/hakanwow/




  • Cavplarınız için sağolsun hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_North_Face

    HOTAS ile Fly by Wire ayrı olaylardır hocam HOTAS denilen olay "hands on throttle and stick"in kısaltması olay daha çok sim sistemleri için kullanılan bir ifadedir. HOTAS terimini internette aratırsanızda bunu karşılığı çıkar gerçek uçaklar ile alaksı yoktur.
    Fly by Wire olayı ise tamamen farklı F16'dan kullanılan verdiğiniz her kumandayı modifiye edip uçuş yüzeylerine uygulayan sistemin adıdır. Bu sistemde sadece uçuş değil gun atışı olduğunda uçağın sola burun vermesini engellemek amaçlı gun atışı yapıldığı anda sağa rudeer verme gibi kapsamlı işleri de kapsar. Fly by wire sistemi ile pilotun verdiği tüm kumadalar bilgisayar yazılımı ile kontrol edilir ve FLCS denilen sistemi oluşturur yani flight control system. FLCS sistemleri çok önemli olduğundan ramp2 ya da rampstart dediğimiz uçak başlatma sırasında muhakkak kontrol edilen unsurlardır ve checklistlere yerleştirilmiştir.



    Bu bilgiyi neye dayanarak söylüyorsun? HOTAS gerçekte de doğal olarak simulasyonlarda'da vardır, Hands on throttle on stick, yani pilotun her türlü aviyonikleri, ( Radar cursoru, radar elevation, FCC Submodes, Kilit at - kilit kır, NWS, EWS, Radar modları, Kominikasyon, HUD modları, Hava freni, MFD kontrolleri, Hedefleme vs.) sistemleri ellerini gaz ve stick üzerinden çekmeden kontrol etmesine yarayan pratik bir sistemdir.Gerçekte de vardır simlerde de, sadece sim deneyimi ile burada bilgi vermeye çalışmayın lütfen!
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madcuzbad

    quote:

    Orijinalden alıntı: The_North_Face

    HOTAS ile Fly by Wire ayrı olaylardır hocam HOTAS denilen olay "hands on throttle and stick"in kısaltması olay daha çok sim sistemleri için kullanılan bir ifadedir. HOTAS terimini internette aratırsanızda bunu karşılığı çıkar gerçek uçaklar ile alaksı yoktur.
    Fly by Wire olayı ise tamamen farklı F16'dan kullanılan verdiğiniz her kumandayı modifiye edip uçuş yüzeylerine uygulayan sistemin adıdır. Bu sistemde sadece uçuş değil gun atışı olduğunda uçağın sola burun vermesini engellemek amaçlı gun atışı yapıldığı anda sağa rudeer verme gibi kapsamlı işleri de kapsar. Fly by wire sistemi ile pilotun verdiği tüm kumadalar bilgisayar yazılımı ile kontrol edilir ve FLCS denilen sistemi oluşturur yani flight control system. FLCS sistemleri çok önemli olduğundan ramp2 ya da rampstart dediğimiz uçak başlatma sırasında muhakkak kontrol edilen unsurlardır ve checklistlere yerleştirilmiştir.



    Bu bilgiyi neye dayanarak söylüyorsun? HOTAS gerçekte de doğal olarak simulasyonlarda'da vardır, Hands on throttle on stick, yani pilotun her türlü aviyonikleri, ( Radar cursoru, radar elevation, FCC Submodes, Kilit at - kilit kır, NWS, EWS, Radar modları, Kominikasyon, HUD modları, Hava freni, MFD kontrolleri, Hedefleme vs.) sistemleri ellerini gaz ve stick üzerinden çekmeden kontrol etmesine yarayan pratik bir sistemdir.Gerçekte de vardır simlerde de, sadece sim deneyimi ile burada bilgi vermeye çalışmayın lütfen!

    Sakin ol şampiyon. Hepimiz sanal havayıcız burda sen F16 pilotuysan bilemem, hepimiz öğrenmeye çalışıyoruz bu işleri. Kaldı ki arkadaş hidrolik sistem ile yani kontrol ile HOTAS olayını karıştırmış ben o konuda yardımcı oldum. HOTAS'ı gerçek F16 Manuellerinde hiç görmedim gözümden kaçmış olabilir, bilgiyi paylaştığın için teşekkürler.

    Ama dediğim gibi sakin ol, sanal havacılığın Türkiye'de sürekli gerilim ortamı olmasının sebebi herkesin bilgisini bir diğerinin gözüne sokma çabasında olmasıdır. Bu şekilde birbirimize hiç bir şey kazandıramayız.
    _____________________________
    i5 750 2.67GHz / ASUS P7P55D-LE / ZOTAC 9800GT / GSKILL RipjawsX 4GB / Kingston HyperX 3K 120GB / Cooler Master 400Watt / WD Cavier Green 1,5TB / Steelseries Kinzuv2Pro/QcK+/6Gv2

    Steam :http://steamcommunity.com/id/hakanwow/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_North_Face

    quote:

    Orijinalden alıntı: madcuzbad

    quote:

    Orijinalden alıntı: The_North_Face

    HOTAS ile Fly by Wire ayrı olaylardır hocam HOTAS denilen olay "hands on throttle and stick"in kısaltması olay daha çok sim sistemleri için kullanılan bir ifadedir. HOTAS terimini internette aratırsanızda bunu karşılığı çıkar gerçek uçaklar ile alaksı yoktur.
    Fly by Wire olayı ise tamamen farklı F16'dan kullanılan verdiğiniz her kumandayı modifiye edip uçuş yüzeylerine uygulayan sistemin adıdır. Bu sistemde sadece uçuş değil gun atışı olduğunda uçağın sola burun vermesini engellemek amaçlı gun atışı yapıldığı anda sağa rudeer verme gibi kapsamlı işleri de kapsar. Fly by wire sistemi ile pilotun verdiği tüm kumadalar bilgisayar yazılımı ile kontrol edilir ve FLCS denilen sistemi oluşturur yani flight control system. FLCS sistemleri çok önemli olduğundan ramp2 ya da rampstart dediğimiz uçak başlatma sırasında muhakkak kontrol edilen unsurlardır ve checklistlere yerleştirilmiştir.



    Bu bilgiyi neye dayanarak söylüyorsun? HOTAS gerçekte de doğal olarak simulasyonlarda'da vardır, Hands on throttle on stick, yani pilotun her türlü aviyonikleri, ( Radar cursoru, radar elevation, FCC Submodes, Kilit at - kilit kır, NWS, EWS, Radar modları, Kominikasyon, HUD modları, Hava freni, MFD kontrolleri, Hedefleme vs.) sistemleri ellerini gaz ve stick üzerinden çekmeden kontrol etmesine yarayan pratik bir sistemdir.Gerçekte de vardır simlerde de, sadece sim deneyimi ile burada bilgi vermeye çalışmayın lütfen!

    Sakin ol şampiyon. Hepimiz sanal havayıcız burda sen F16 pilotuysan bilemem, hepimiz öğrenmeye çalışıyoruz bu işleri. Kaldı ki arkadaş hidrolik sistem ile yani kontrol ile HOTAS olayını karıştırmış ben o konuda yardımcı oldum. HOTAS'ı gerçek F16 Manuellerinde hiç görmedim gözümden kaçmış olabilir, bilgiyi paylaştığın için teşekkürler.

    Ama dediğim gibi sakin ol, sanal havacılığın Türkiye'de sürekli gerilim ortamı olmasının sebebi herkesin bilgisini bir diğerinin gözüne sokma çabasında olmasıdır. Bu şekilde birbirimize hiç bir şey kazandıramayız.

    Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.