|
Horizon Forbidden West Complete Edition | Çıktı | PC ANA KONU #Türkçe (14. sayfa)
-
-
Oyun grafiksek olarak Muazzam seviyede ,Hikayesine gelince cerezlik yine. Bana kalırsa ilk oyundan daha iyi bir oyun indirimde alinir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Absnthe -- 9 Mayıs 2024; 23:30:5 >
-
İki ekran görüntüsü de oyunun hikayesi ile ilgili ağır spoiler. Bilginiz olsun.
-
İlkinin laciverti. Şunu söyleyeyim gerçekten çok iyi bir hikayesi var oyunun. Benim diyen bilim kurgu yapımlarına taş çıkarır. Ancak tıpkı souls oyunlarında olduğu gibi hikayesini anlatmak konusunda bir hayli ketum. Ancak ses kayıtları, hologramlar ve not belgelerinden okuyarak öğrenebiliyorsunuz bu hikayeyi parça parça. Yalnız oyunun temel sıkıntısı hikaye anlatımındaki ketumluğundan ziyade müthiş sıkıcı mekanikleri. Ubisoft formülü üzerinden gitmesi ve buna rağmen Ubisoft oyunları yerden yere vurulurken Playstation özel bir oyunun bu şekilde şişirilmesi noktasına artık değinmek istemiyorum ancak gerçekten devasa bir açık dünyada hem yapacak fazlaca bir şeyiniz yok, hem de lüzumsuz tırmanma mekanikleri, dehşet sıkıcı robot savaşları, karakterin kartonmuşçasına resmen uçarak hareket etmesi ve hiçbir ağırlığının olmaması, haritanın ve grafiklerin söylendiği kadar estetik hissettirmemesi gibi yığınla sebeple, e üzerine ilginizi her an kaybedebileceğiniz hikayesi ve akılda kalmayan karakter ve yan görevleriyle şöyle bakınca "Ben bu oyunu neden oynuyorum Allah aşkına?" dedirtiyor. Oyunu Ps5 üzerinden oynuyorum. Burning Shores eklentisini bir hevesle tam fiyattan almıştım hatta. Çünkü beklentim de büyüktü bu seriden. Bayağı üst düzey bir iş bekliyordum ancak gerek açık dünya formülünün beni artık hakikaten bayması gerekse de ne bileyim Valhalla, Rdr 2 gibi oyunları görüp hatmettikten sonra çok ucuz ve sığ hissettiriyor bu seri. Gerçekten sevmek isterdim, sonuçta para verip aldığım, heveslendiğim bir oyunu neden sevmek istemeyeyim ama dün oyunun iki saati aşan açılışının sonunda uyuklamaya başladım.
Keşke bu kadar fazla, adım başı robot basacaklarına souls oyunlarındaki çatışma mekanikleriyle az ama öz düşmanlar tasarlasalarmış ve daha rafine bir deneyim sunabilselermiş. Devasa açık dünyalar oyun dünyasının kanseri olmaya doğru evriliyor bir süredir.
-
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evohan -- 15 Haziran 2024; 3:51:38 >
-
Harika bir oyun ilk oyunda güzeldi ama ikinci oyun daha da güzel. Şu an dlc kısmına geldim kısa bir süre sonra bitecek olması kötü, bütün yan görevleri de yaptım ama doyamadım hala :)
-
-
Bunlar nasıl tasarımlar ya harika bir hayal gücü mükemmel detaylar ...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evohan -- 16 Temmuz 2024; 11:42:25 >
-
Yeni ekran kartı ve monitör alanların mutlaka deneyimlemesi gereken bir macera.Hdr ile çok güzel gözüküyor diyorlar.Oyuna gelirsek kısaca klasik olmasa da bir hit.Ok ve yay kullanmak ayrı bir keyif veriyor,ben oynarken klavye mouse'u tercih ettim.
-
Velociraptor a binmek çok zevkli :) ve arizona kertenkelesinin kumda bıraktığı ize hayran kaldım yarışıyor benle resmen :)
-
Oyunu biraz geçte olsa oynamaya başladım ve bu nesilde alan wake 2 ile gördüğüm en iyi grafiklere sahip.Açık dünyada bu kadar iyi gözüken başka oyun yok.Death stranding 2 trailer deki ışıklandırmanın ve detay seviyesinin aynısı mevcut zaten.Ayrıca ilk oyunu bitirememişken bundan daha fazla keyif alıyorum.Silah çeşitliliği ve yakın dövüş skil artışı önemli etken.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CoreGame -- 27 Ağustos 2024; 10:21:40 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Horizon Forbidden West'i geçtiğimiz hafta Burning Shores DLC'siyle birlikte, ilk yarısını hard ikinci yarısını very hard zorluğunda, 95 saatte bitirdim. Uzun ve son derece keyifli bir serüvendi diyebilirim. İlk oyunun üstüne oldukça şey eklemişler. Jedi Survivor'dan sonra ilk oyunun alfa sürümü gibi hissettirdiğini söylemiştim, aynısını Forbidden West(HFW) sonrası Zero Dawn(HZD) için de diyebilirim. Normalde incelemelerimde önce pozitif, sonra da negatif şeylerden detaylıca bahsederim ama bu sefer bir farklılık yapacağım. Temelleri ilk oyunun üstüne atıldığı için ve HZD'da iyi olan her şey zaten HFW'te de gayet iyi ve geliştirilmiş şekilde sunulduğundan pozitif yanları uzun uzun saymayacağım. Görsellik, atmosfer, hikaye, sanat tasarımı gibi konularda ilk oyunun bile üstüne çıkılmış zaten (Özellikle grafiklere değinmek istiyorum, herhalde Cyberpunk 2077 ve RDR2 ile birlikte gördüğüm en iyi açık dünya grafikleriydi). Sadece ilk oyunda bi eksiklik yaratmamasına rağmen bunda eklenen şeylere hızlıca değineceğim. Öncelikle mobilite ciddi oranda artmış. Tırmanılacak yerlerin son derece çoğalması, kanca, glider, uçabilmek, su altında yüzmek falan baya bi şey eklemişler. Mini oyun gelmiş. Gwent ve Jedi Survivor'daki Holotactics'e çok sarmış biri olarak HFW'teki Machine Strike'a hiç ilgi duyamadım. Bence fazla detaylı ve eğlenceli olmaktan uzak. Arena'da belirli sürelerde düşmanları alt etmek hoş olmuş ama bazıları gereksiz kasıntı bir zorluktaydı. HZD'daki Meridian tarzı büyük merkezi bi şehir olmadığı için üzülmüştüm ama bu sefer de ana üssümüz var. Hikaye boyunca kaynaştığımız herkesle burada takılıp diyaloglara girip companion görevleri yapabiliyoruz. Ekstra içerikleri ana hikaye içinde değil, yan görevlerde tanıtıyor (mesela ilk ana görevlerin hepsi açık dünya etkinliklerini tanıtmak olan Marvel's Spider-Man beni bu açıdan rahatsız etmişti). Yaşayan dünya hissini etkili biçimde yansıtmayı başarmışlar. En basitinden yan görevleri bitirdikten sonra o görevdeki karakterlerin olduğu merkezi alanlara giderseniz onlarla sohbet edip görevden sonra bile neler yaşadıklarını öğrenebiliyorsunuz.
Şimdi de gelelim liste halinde sayacağım şeylere. HZD her ne kadar beğensem de pek çok olumsuz yanı da bulunan bir yapımdı. Zamanında ilk oyunda negatif olarak gördüğüm şeyleri yazıp, HFW'te bunları ne kadar toparladıklarına bakalım:
- Sabitlenemeyen kamera: İlk oyunda Aloy hiç ekranın ortasında durmuyordu. Ya sağa ya da sola kayıp duruyordu, sırt kamerasının merkezinde kalamıyordu bi türlü. HFW bunu neyse ki düzeltmiş
- Sıkıcı diyaloglar ve yan görevler: HZD, yan görevlerin içeriği ve sunumu açısından çok bayıktı. Diyaloglar da hiç ilgi çekici olacak şekilde yazılmamıştı. HFW'in herhalde ilk oyunun üstüne eklemiş olduğu en harika şey bu olmuş. İlk oyunun aksine yapımcılar resmen en basit göreve bile ağır sinematik kasmışlar. Diyaloglar çok daha eğlenceli ve hikayeleri daha çok içine alıyor. Neredeyse hiçbir ek içerikten sıkılmadım ilk oyunun aksine. Hatta HZD'daki Harabe keşifleri, Tallneck tırmanma sekansları, Kazanlar, Kamp temizleme gibi birbirini tekrar eden içeriklerin bile her birine ayrı ayrı senaryo ve durumlar yazılmış. HZD'da her kazan birbirine çok benzerdi, Tallneck'lerin hepsine sadece yüksek bi yer bulup zıplardınız falan. Bunda her bir Kazan'ın içinde aynı bir macera ve yeni tasarımlar, her bir Tallneck'e ulaşmak için bambaşka keşifler gibi şeyler eklemişler, nefis olmuş
- Silah çeşitliliği eksikliği: HZD bi yerden sonra bu konuda sıkmaya başlıyordu. Neyse ki HFW'te güzel yeni silahlar eklemişler. Daha da önemlisi her bir silahın apayrı saldırı varyasyonları var artık, savaşlar kendilerini kolay kolay tekrarlamıyor
- Yetersiz yakın dövüş: Yine ilk oyunun önemli zayıf yanlarından biri. HFW bu konuda da eklemeler yapmış, yine pek çok saldırı alternatifi ve hack&slash tarzı kombolar eklemişler. HZD'dan kesinlikle daha iyi durumda ancak yine de bence yeterli değil. Düşmana kilitlenme, block, dodge, parry gibi mekaniklerin muhakkak devam oyununda eklenmesi gerekiyor
- Sıkıcı kabile olayları: HZD beni bilim-kurgu hikayesi ve lore'uyla nasıl içine aldıysa kabile yaşantısı, o insanların başına gelenler gibi konularla da aynı derece itmişti. HFW'te o kısımlardan da nerdeyse hiç sıkılmadım. İlkine göre çok daha ilginç ve merak uyandıran karakterler yaratıp onları değişik olayların arasında bırakmayı başarmışlar
- Binek hayvan kullanımı: İlk oyundaki kadar kalas olmasa da hala yetersiz. Saçma sapan yerlere takılıp durduğum çok oldu
- Vasat skill ağacı: Yetenek ağacına bu sefer iyi kasmışlar. HZD'nin aksine insana geliştiğini gerçekten hissettiren, yeni yetenekler edinmek için motive eden, pek çoğu pasif değil aktif olan skill'ler eklemeyi becermişler
- Doğal yaşam ve hayvan eksikliği: HZD'de 3-4 hayvan çeşidi vardı sadece. HFW'te herhalde rahat 10-15 tane vardır
- Ani zaman ve hava değişimleri: Bu sefer biraz daha doğal olsun diye uğraşıp geçişleri yavaşlatmışlar ama bu konuda hala bir Days Gone seviyesinde değil
- Silik yan karakterler: İlk oyunda Erend, Rost ve biraz da Varl dışında hiçbir yan karakter akılda kalıcı değildi. HFW'te Zo, Kotallo, Alva, Beta, Tilda gibi unutması biraz daha zor karakterler eklemişler
- Ok attığımızda beyaz bir silüet çıkması: İlk yapımda bu beni çok rahatsız etmişti. Sanki ok değil de güdümlü füze atıyormuşuz da arkasından duman bulutu takip ediyormuş veya jet geçiyormuş gibi kalın beyaz bir çizgi oluşuyordu. Neyse ki devam oyununda kaldırmışlar bunu
- Gösterişsiz final boss: İlkinden iyi olsa da tatmin edicilikten uzaktı. Neyse ki bu problemi Burning Shores DLC'si ile çözmüşler, hem dizayn hem de aksiyon açısından serideki en keyifli boss'tu kesinlikle
- Zamanı ileri sarma olmaması: HZD'da buna da biraz takılmıştım ve eksikliğini hissetmiştim. HFW'te her yerde olmasa da Sığınak'larda zamanı günün istediğimiz vaktine alabiliyoruz. Bunu yapmak aşırı pratik diyemem ama hiç olmamasından iyidir tabii
İşte böyle. Horizon Forbidden West, selefinin her açıdan üstüne koymayı başarmış ve içine girebilmek konusunda çok daha başarılı olan bir yapım olmuş. İlk oyundan zevk alamayanlara da şahsen tavsiye ederim. Puan olarak da içimden 88 geçiyor fakat ilk oyuna 85 vermişim. İkisi arasındaki fark 3 puandan daha fazla olmalı ama HFW'e 90 üstü vermek de biraz fazla olur gibi geliyor. O yüzden daha önce hiç yapmadığım bir şey yapıp eskiden verdiğim bi puanı düşürüyorum ve Zero Dawn'u 82 olarak düzeltiyorum, Forbidden West 88 oluyor
-
Çocuk oyunu gibi olmuş pek hoşuma gitmedi ama fena da değil gibi
-
Oyunu mmo gibi oynadim. Serbest takilip kesfetip karakteri kastim. En sona ana hikayeyi biraktim hep. Olay ana hikayeye gelincede güç egosu yaparak ezdim. Tatmin etti aynisini cyberpunkda yapmistim. Bir garip nokta cyberpunk cod gibi fps oyunlarini bile gamepad ile oynayan ben bu oyunda klavye ve mouse bir sans verim dedim bir daha gamepade gecemedim 😂
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
İlk oyundan kat kat güzel bir oyun olmuş, ilerledikçe bilim kurgu hikayesi daha derinleşiyor. Horizon serisi farklı atmosferi ve farklı konusu ile diğer oyunların arasından sıyrılıyor, Ubisoft'un copy paste oyunları gibi değil. Sony exclusive oyunları sonradan çıkan devam oyunlarında, her zaman bir evvelki oyunun üzerine farklılık getirmşitir, tekrar eden bir yapıda değildir.
Karekter modellemeleri, animasyonlar, fizik konusunda Guerrilla Games ve Naughty Dog'un üstüne tanımam. Kullanılan Decima engine gerçekten harika, Ubisoft'un Snowdrop engine ile yaptığı Avatar Frontiers of Pandora için grafikler harika diyenler var, bu oyun onun yanında çok daha iyi grafik ve fiziklere sahip.
Alıntı
metni:The engine's physics and simulation systems allow developers to create advanced interactivity. From natural phenomena to character movement, the Decima engine executes complex simulations with meticulous detail.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 13 Eylül 2024; 22:10:4 >
-
Abi top 5 oyun listesi yapsana bi ara müsait olduğunda
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Olabilir kardeşim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aklındaki ilk 5 i yazabilirsin merak ettim
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Özelden yazarım kardeşim yeri değilki bura
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X