Şimdi Ara

HONDA E:HEV HİBRİD SİSTEMİ NEDİR? TOYOTA HEV HİBRİD SİSTEMİNDEN FARKI NEDİR? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
2
Favori
1.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hocam merhaba. Diğer tüm başlıklarda Jazz Hibrit sistemi hakkında bilgi verdiğiniz için orada kaynamasın diye merak ettiğim bir hususu burada sorayım istedim.


    Clutch yani debriyaj yani kavrama kalıcı (permanent) tip demiştiniz. Belirli bir hıza ulaştığında engagement hasıl oluyor, yoksa boşa atıyor anlıyorum. Lakin parçanın değişmesine gerek yok demişsiniz. Kavrama yani baskı balata görevini yerine getirirken doğası gereği yıpranma olmuyor mu? Bu sebeple bu parça nasıl ömürlük olabiliyor?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Valla hep videolarda permanent clutch olarak gecmekte, videolari anlatan kisilerde degismeyecek bir parca oldugunu belirtiyorlar.

    O kadar teknigine bende hakim değilim sonucta degisen bir sey olsa neden adini kalici balata koysunlar balata der geçerlerdi.

    Baska bir malzemeden imal belki bilemiyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    WeberAutoyoutube
    Understanding the Honda Hybrid E-Drive
    https://www.youtube.com/watch?si=LDFxlGg3D4POxAnz&v=QLUIExAnNcE&feature=youtu.be


    Bu video da amerikali bir profesor Honda hibrit sistemini disli disli vida vida acikliyor.

    Dakika 12 den sonra izlerseniz permanently applied clutch diyor.

    Zaten normal baski balatadan da degisik bir sekli var.

    Muhendisseniz belki benden daha iyi anlarsiniz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    İnceleyeyim, teşekkürler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    hocam sabırım manyetik clutch dediğimiz sistem sizin bahsetiğiniz

    sanayide birçok ekipmanda kullanılır ,presler gibi

    merak etmeyiniz oldukça uzun ömürlüdür ve güvenilir bir kavramadır .Garanti süresince hiçbir problem çıkaracağını sanmıyorum uzun ömürden kastım 100K katları km belki 100K mil

    arızalanırsa da değiştirilir servisteki fiyatını bilemem(bazen atmasyon fiyat çekebiliyorlar ) ama sanayideki tipleri pahalı değildir .



    https://www.warnerelectric.com/-/media/Project/Altramotion/shared/files/Literature/brand/warner-electric/catalogs/p-1316-we.pdf?rev=d03f0a12812a49acb21be7f605270eba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 30 Ekim 2024; 23:19:5 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt

    dediğim gibi çok teknik bir sistem, anca bu kadar anlayabildim :)


    dediğiniz gibi de olabilir, farklı bir şey de olabilir.


    türkiye de bunu tam anlamıyla bilen biri olduğunuda sanmıyorum.


    hayırlı günler.

  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    sistemler çok farklı değildir

    tork ve rpm kontrolü 3 farklı sistem ile yapılabilir

    Mekanik sürtünme ilr çalışan sistemler (Baskı balata vb )

    Manyetik sistemler (Sizin araçtaki bu olması muhtemel)

    Hidrolik tipler (sıvı vasıtasıyla tork rpm ayarlanır ) otomatik şanzıman tork konvertörü gibi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    videoyu çok detaylı izlememiştim
    permanent clutch dediği manyetik değil ,hava basıncı ile simule ettiği ancak aslında hidrolik veya yağ basıncı ile çalışan bir ON /OFF clutch tipi yani rpm değişken değil

    motor deviri artınca hızlanma sağlanıyor yardımcı bir sistem yok

    Bu da konulsa imiş daha süper olurdu.Nedeni ise küçük motorların tork değeri düşük olduğu için deviri artırmak için magnetik mekanizma kullanılabilir idi .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.