Şimdi Ara

Hızlı trenler için umut vadeden gelişme: yerli üretim motor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
2
Favori
2.296
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Neyinkafasi

    Ya bu kafayı nerden buldunuz kullandığınız araçlar kaç beygir ve yolda sürtünerek gidiyor, yht dediğin şey hızlanınca havada gidiyor saçmalamayın.

    Ciddi misin, trollüyor musun?
  • Şu haberi okumadan herşeye HAYIR demeyi adet edinmiş bir kesim forumda her yeri sardı maalesef.

    Bu motor kullanılacak demiyor zaten hızlı trende, ulan senin bildiğin o internet bilgisini oradaki onca mühendis bilmiyor mu? Her konuya bilmiş bilmiş öyle olmaz o böyle olur. Yuh be Allah ıslah etsin sizi.

    Bu bir deneme motordur zaten, üzerinde çalışılıyor daha iyisi yapılacak illa ki. Ama olur mu siz bir gül bahçesine girseniz orada bile güllerin dikeniyle ilgilenirsiniz!!!
  • Bak %100 diyorsunuz sonra aglamak yok he

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Donanım haber son gazla referandum propagandalarına devam ediyor. Mesut ve Erdi bey detaylı bir inceleme yapmadan oy vermek istemiyorum. Yazık sitenin geldiği hale bak. Hem haberin içeriği yanlış hem de resmen reklam kokan hareketler. İnsanları kandırmayı misyon edinmeyi ne zaman kendine ilke edindi bu site?

  • Tebrik ediyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EternalFK

    Donanım haber son gazla referandum propagandalarına devam ediyor. Mesut ve Erdi bey detaylı bir inceleme yapmadan oy vermek istemiyorum. Yazık sitenin geldiği hale bak. Hem haberin içeriği yanlış hem de resmen reklam kokan hareketler. İnsanları kandırmayı misyon edinmeyi ne zaman kendine ilke edindi bu site?

    Ahmet adlı üyeyi tanımam ama haberlerinin çoğu yalanlandığı halde başlıkları silmiyor .

    Şikayet ettiğimde de link ile kanıtlıyorum işlem yapılacak bir şey bulunmuyor . Yalan haber kardeşim nasıl bulunmuyorsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nevfel

    Şu haberi okumadan herşeye HAYIR demeyi adet edinmiş bir kesim forumda her yeri sardı maalesef.

    Bu motor kullanılacak demiyor zaten hızlı trende, ulan senin bildiğin o internet bilgisini oradaki onca mühendis bilmiyor mu? Her konuya bilmiş bilmiş öyle olmaz o böyle olur. Yuh be Allah ıslah etsin sizi.

    Bu bir deneme motordur zaten, üzerinde çalışılıyor daha iyisi yapılacak illa ki. Ama olur mu siz bir gül bahçesine girseniz orada bile güllerin dikeniyle ilgilenirsiniz!!!

    "Türkiye, yerli üretim hızlı trene hazırlanırken bu odakta kilit noktalardan bir tanesi TÜLOMSAŞ. Yerli hızlı trenin buradaki tesislerde üretileceğini belirten Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, üretilecek hızlı trenin hem ülke içinde kullanılacağını hem de dışarı satılabileceğini ifade ediyor. Alınacak 96 set hızlı trenin ilk 20’si tamamen dışarıdan alınacak. Sonrasındaki 56 sette ise TÜLOMSAŞ adım adım üretime dahil olacak. Son 20 setin ise %100 yerli olarak TÜLOMSAŞ tarafından Eskişehir’deki fabrikada üretilmesi hedefleniyor. Geliştirilen motor da işte bu noktada kritik bir öneme sahip."

    Gayette bu motor hızlı trende kullanılacak diyor.

    Haberi ilk kim yazdıysa cehalette nirvanaya ulaşmış. Hızlı trenle dizel motorun ne alakası var? Madem bilmiyorsun ne diye haber yapıyorsun. Bu Dizel ya da dizel-elektrik motor bildiğin kara tren motoru işte, o da güçsüzü.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nevfel

    Şu haberi okumadan herşeye HAYIR demeyi adet edinmiş bir kesim forumda her yeri sardı maalesef.

    Bu motor kullanılacak demiyor zaten hızlı trende, ulan senin bildiğin o internet bilgisini oradaki onca mühendis bilmiyor mu? Her konuya bilmiş bilmiş öyle olmaz o böyle olur. Yuh be Allah ıslah etsin sizi.

    Bu bir deneme motordur zaten, üzerinde çalışılıyor daha iyisi yapılacak illa ki. Ama olur mu siz bir gül bahçesine girseniz orada bile güllerin dikeniyle ilgilenirsiniz!!!

    Dostum kara proganda yapanları bi kenara koyuyorum. Ama sana soruyorum yalana yalan demeyeceksek onlardan ne farkımız kalır.

    Haberdeki motor TCDD'de DE24000 lokomotiflerine güç veren Semt pielstick marka 16 PA4 V 185 tipi motorun kesilmiş halidir. Bi zahmet google amcada bi ara ve resimleri dikkatlice inceleyin. Sadece sarıdan maviye boyanmış.




  • Sonuçta yerli yapılmışsa büyük gelişme, kimi yeter kimide at arabasını anca götürür desede koca lokomotife bundan 4 tane koysan iş görür, kimseyede muhtaç olmazsın. Onu geç sadece kamyon yapsak bile gelişmedir. Son zamanlarda görünen gelişmeler çok değerli, eskiden başkasının makinasına parça üreten sanayimiz artık kendi ürününü yapabilmeli.
    Siyasete gelince burdaki konumuz o değil.

  • güzel gelişmeler zamanla daha yüksek kapasite ve yakıt tasarruf kısmına geçebiliriz.şu an bizim tek problemimiz daha yeni başlamamız ve zaman lazım hemen motor ürettik diye yola çıkamayız bunun testleri v.s bir sürü şeyleri var.motoru yapıp hemen çıkarsak devir arabaları gibi yolda kalır ve ilerleme olmaz.devir arabalarını seyredenler görmüşlerdir bir kaç tane yağcı yüzünden aceleye gelip sonuda hüsran,bu işler için zaman lazım denemek lazım test etmek lazım sağlamlık v.s.motoru yapmak bir kaç aylık iş ama sonrası önemli olan.

  • ulan her seçim zamnında yerlliii yerliiii diye boy boy gösteriş yapıyorlar yaaa
  • motor elektrik üretecek sonra elekrikli motora mı aktaracak? yoksa treni bu motor mu taşıyacak? her iki seçenek de mantıksız.

  • anlaşılan jenerator yapıyoruz. organik diye satıyoruz. gecenlerde rize de elektrikli at icat edilmişti. jeneratoru hayvanın sırtında çalıştırınca hayvan ürküp bütün karadenizi dolaştıydı. Gelişiyor memleket zamanla...

  • Haberde gösterilen motor 1970lere ait bilemedin 1980 lere ait bir tasarımdır, zira günümüz teknolojisinde 850 beygiri bu görseldeki motorun 1/3 ü kadar bir hacimde üretebiliyorsunuz, günümüz ultra lüks otomobillerinde benzer güçte motorlar arabanın motor bölmesine rahatça sığabilmektedir.

    Hatta fazla güncel olmayan, Türkiyede, Türkiye şartlarına uygun olarak modifiye edilmiş m48 A5 tanklarına sonradan takılan 750 beygirlik dizel motorlar dahi ebat olarak bunun yarısı kadardır, 1970 lere ait bu koca hayvanı millete 2017 de yeni sıfır yerli ürettik diye yalan sallamanın çoluk çocuk sevindirmekten, yalanla üçkağıtla milletten oy devşirmeye çalışmaktan başka bi maksadı olamaz.

    Yarın bir gün yüzünüzü kızartacak, sizi mahcup durumda bırakacak ''haber'' gibi görünen fakat gerçekte fake/propaganda içeriklere hemencecik atlamayınız, alet olmayınız. İnanın bizim medyayı takip eden modern batı dünyası bu tip haberlere bi taraflarıyla gülüyorlar, batı basınını takip ederseniz anlarsınız durumu

    Çevrenizde hiç mi makine mühendisi yok, hiç mi gemi makinisti falan yok, hatta tersanede çalışan 10-15 yıllık bir ustabaşı bile sadece görsele bakarak bu motorun en az 30-40 yıl önceki teknoloji olduğunu size rahatça söyleyebilirdi, gerekirse forumdan destek arayın, bi dünya nitelikli vasıflı üye mevcut.

    Ama yaptığınız haberin doğruluğunu ölçüp tartmadan, direk habere atlayıp buraya yapıştırırsanız, hem habercilik vasfınız sorgulanır, hem de marka haline gelmiş bir forumun marka değerini düşürürsünüz, Koskoca Donanımhaberi Zaytung haber kıvamına sokmaya hakkınız yok buna gerek de yok, güvenilirlik zor kazanılır, çabuk kaybedilir.

    Sonra 3-5 cahilden like alacağım diye az biraz bu konulardan anlayan bilen kişilerin gözünde komik duruma düşersiniz. Gerçekten haber arayanlar, gerçek gündemi takip edenler başka kapılara yönelmeye başlarlar, Siz Donanımhaberde yazıyorsunuz, tartışmalı, doğruluğu şüpheli, belki kısmen doğru olsa bile, eksik bilgi içerdiği kesin olan bir konuyu buraya haber diye koymamamız gerekirdi. İnsan biraz seçici olur.

    Hayatımın 30 yıla yakın bölümü gemilerin makine dairelerinde ve tersanelerde geçmiş, ekmeğini gemi dizel makinelerinden kazanan biri olarak yazıyorum, azıcık bu işten anlayan biri resimdeki görseli incelediğinde bunun 40 yıl önceki teknolojik hatlara sahip bir gemi yardımcı makinesi veya büyük fabrika şantiye vs. gibi alanlarında kullanılan jeneratöre ait bir dizel olduğunu anlayabilir.

    Bakın bir resimde ben koyuyorum, 1939 yılında Almanyada üretilmiş bmw 801 model 2000 beygirlik benzinli yıldız tasarımlı focke/vulf uçak motoru.

    Tekrar ediyorum 1939 da üretilmiş motor , sanki 1939 yılında değil de 2000 yılında üretilmiş gibi,zamanın 60-70 yıl ilerisinde gibi. Bir de haberdeki görselle karşılaştırınız, ne demek isteğimi anlarsınız.

    Hızlı trenler için umut vadeden gelişme: yerli üretim motor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kurs@tz -- 20 Şubat 2017; 21:44:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektro_gadget

    Bakan biraz daha bakarsa makinanın ne işe yaradığını çözecek inşallah.
    Eleştirdiğiniz insanın kim olduğunu araştırmadan yazdığınızı düşünüyorum. Eğer tanıdığınız halde böyle konuşuyorsanız ya aklınızda problem vardır ya da art niyetlisinizdir. Bahsi geçen bakan, zamanında marmaray projesine önemli katkılar yapmıştır. Bunun dışında wiki'den basitçe öğrenebileceğin bilgiler mevcut, bir kısmını buraya atayım, belki üşenmeyip okursunuz.

    İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi'nden mezun olmasının arından Milli Güvenlik Akademisi'nden 56. dönem mezunu oldu.
    Denizcilik Müsteşarlığı Daire Başkanlığı, Genel Müdür Yardımcılığı ve Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları (DLH) İnşaatı Genel Müdürlüğü görevlerini yürüttü. Devlet Hava Meydanları İşletmesi, TT-NET ve Türk Loydu Vakfı Yönetim Kurulu, TÜRKSAT Denetim Kurulu, TOBB Denizcilik Meclisi üyeliğinde bulundu.




  • Referandum çalışması diyen çıkmamış ilginç Bizim Amerikalılara ne oldu ama vatanlarına mı döndüler ne . aha aha aha

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    Aslında bu yeni bir trend. Kaynağı Amerika. Dizel elektrikli lokomotiflere 1 tane büyük yerine 3 adet daha küçük dizel motorlu jeneratör takılarak ile elektrik üretiliyor. Tren yükte iken 3 motorda çalışıyor. Diğer durumlarda 2 yada 1 motor çalışıyor. Bilgisayar kontrollü bir güç dağıtıcı 3 jeneratörün çalışmasını senkronize ediyor. Böylece ciddi bir yakıt tasarufu sağlanıyor. Motor boyutu küçüldüğü için bakımı, değişimi çok daha rahat oluyor.

    Sanırım TCDD bu tip modernizasyona gidecek trenlerinde bu sebeble bu tip motora meyledilmiş. ifade edilen yakıt tasarrufu yüzde 25 ler düzeyindeymiş. Ciddi bir tasarruf miktarıdır bu. Ayrıca eski tiplerde motor bozulduğunda trende hareketsiz kalıyordu. Bunda 3 motorda bozulmadığı sürece tren hareketine devam edebiliyor.

    bu işin tek mantıklı açıklaması şudur o zaman ;

    bir şekilde elektrik hattı olmadan sadece raylar döşenip raylı sisteme geçmek.ilk inşa maliyeti düşürmek ,zamandan kazanmak ama petrole ve petrolle çalıştırılan motorlara yatırımların ve bağımlılığın devam ettirilmesi.

    bunu amerika yapar anlarım da bizim ülkemizde doğru bir hamle mi,tartışılır gibi duruyor.bir şekilde yüzde yüz elektrik gibi bir imkan varken dizel ya da benzinli tren enteresan bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kurs@tz

    Haberde gösterilen motor 1970lere ait bilemedin 1980 lere ait bir tasarımdır, zira günümüz teknolojisinde 850 beygiri bu görseldeki motorun 1/3 ü kadar bir hacimde üretebiliyorsunuz, günümüz ultra lüks otomobillerinde benzer güçte motorlar arabanın motor bölmesine rahatça sığabilmektedir.

    Hatta fazla güncel olmayan, Türkiyede, Türkiye şartlarına uygun olarak modifiye edilmiş m48 A5 tanklarına sonradan takılan 750 beygirlik dizel motorlar dahi ebat olarak bunun yarısı kadardır, 1970 lere ait bu koca hayvanı millete 2017 de yeni sıfır yerli ürettik diye yalan sallamanın çoluk çocuk sevindirmekten, yalanla üçkağıtla milletten oy devşirmeye çalışmaktan başka bi maksadı olamaz.

    Yarın bir gün yüzünüzü kızartacak, sizi mahcup durumda bırakacak ''haber'' gibi görünen fakat gerçekte fake/propaganda içeriklere hemencecik atlamayınız, alet olmayınız. İnanın bizim medyayı takip eden modern batı dünyası bu tip haberlere bi taraflarıyla gülüyorlar, batı basınını takip ederseniz anlarsınız durumu

    Çevrenizde hiç mi makine mühendisi yok, hiç mi gemi makinisti falan yok, hatta tersanede çalışan 10-15 yıllık bir ustabaşı bile sadece görsele bakarak bu motorun en az 30-40 yıl önceki teknoloji olduğunu size rahatça söyleyebilirdi, gerekirse forumdan destek arayın, bi dünya nitelikli vasıflı üye mevcut.

    Ama yaptığınız haberin doğruluğunu ölçüp tartmadan, direk habere atlayıp buraya yapıştırırsanız, hem habercilik vasfınız sorgulanır, hem de marka haline gelmiş bir forumun marka değerini düşürürsünüz, Koskoca Donanımhaberi Zaytung haber kıvamına sokmaya hakkınız yok buna gerek de yok, güvenilirlik zor kazanılır, çabuk kaybedilir.

    Sonra 3-5 cahilden like alacağım diye az biraz bu konulardan anlayan bilen kişilerin gözünde komik duruma düşersiniz. Gerçekten haber arayanlar, gerçek gündemi takip edenler başka kapılara yönelmeye başlarlar, Siz Donanımhaberde yazıyorsunuz, tartışmalı, doğruluğu şüpheli, belki kısmen doğru olsa bile, eksik bilgi içerdiği kesin olan bir konuyu buraya haber diye koymamamız gerekirdi. İnsan biraz seçici olur.

    Hayatımın 30 yıla yakın bölümü gemilerin makine dairelerinde ve tersanelerde geçmiş, ekmeğini gemi dizel makinelerinden kazanan biri olarak yazıyorum, azıcık bu işten anlayan biri resimdeki görseli incelediğinde bunun 40 yıl önceki teknolojik hatlara sahip bir gemi yardımcı makinesi veya büyük fabrika şantiye vs. gibi alanlarında kullanılan jeneratöre ait bir dizel olduğunu anlayabilir.

    Bakın bir resimde ben koyuyorum, 1939 yılında Almanyada üretilmiş bmw 801 model 2000 beygirlik benzinli yıldız tasarımlı focke/vulf uçak motoru.

    Tekrar ediyorum 1939 da üretilmiş motor , sanki 1939 yılında değil de 2000 yılında üretilmiş gibi,zamanın 60-70 yıl ilerisinde gibi. Bir de haberdeki görselle karşılaştırınız, ne demek isteğimi anlarsınız.

    Hızlı trenler için umut vadeden gelişme: yerli üretim motor

    Bu halka %100 verimli motoru bile alkislattilar . Yazinca vatan Hayiniii fetocu diyorlar ama gram bilgileri yok .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muammer816


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    Aslında bu yeni bir trend. Kaynağı Amerika. Dizel elektrikli lokomotiflere 1 tane büyük yerine 3 adet daha küçük dizel motorlu jeneratör takılarak ile elektrik üretiliyor. Tren yükte iken 3 motorda çalışıyor. Diğer durumlarda 2 yada 1 motor çalışıyor. Bilgisayar kontrollü bir güç dağıtıcı 3 jeneratörün çalışmasını senkronize ediyor. Böylece ciddi bir yakıt tasarufu sağlanıyor. Motor boyutu küçüldüğü için bakımı, değişimi çok daha rahat oluyor.

    Sanırım TCDD bu tip modernizasyona gidecek trenlerinde bu sebeble bu tip motora meyledilmiş. ifade edilen yakıt tasarrufu yüzde 25 ler düzeyindeymiş. Ciddi bir tasarruf miktarıdır bu. Ayrıca eski tiplerde motor bozulduğunda trende hareketsiz kalıyordu. Bunda 3 motorda bozulmadığı sürece tren hareketine devam edebiliyor.

    bu işin tek mantıklı açıklaması şudur o zaman ;

    bir şekilde elektrik hattı olmadan sadece raylar döşenip raylı sisteme geçmek.ilk inşa maliyeti düşürmek ,zamandan kazanmak ama petrole ve petrolle çalıştırılan motorlara yatırımların ve bağımlılığın devam ettirilmesi.

    bunu amerika yapar anlarım da bizim ülkemizde doğru bir hamle mi,tartışılır gibi duruyor.bir şekilde yüzde yüz elektrik gibi bir imkan varken dizel ya da benzinli tren enteresan bence.


    Uzun mesefelerde enerji aktarımlarında malesef kayıplar fazla oluyor. Ayrıca bu iletimin sorunsuz da olması gerek.

    Yani dediğiniz gibi, amaç yatırımın hızla gerçekleştirilip bir an evvel karşılığını vermeye başlaması ve aldıkları bu kaynak ile de sistemi geliştirmek bir yandan.

    Diğer yandan da muhtemelen gerçekleşecek olan tren hattından kaçak elektrik çekme trendine karşı bir tedbir. Malum ülke ne kadar gelişirse gelişsin öküzler olduğu sürece......




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Doğru, suyla çalışan motor da yapmıştı birileri, onu da haber yapmışlardı, sahi ne oldu o motora?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kurs@tz -- 21 Şubat 2017; 3:24:16 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.