Şimdi Ara

hintli mahindra satışa sunulmuş (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
142
Cevap
0
Favori
57.575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: OnTEC

    warrior sako Tarih 7 Aralık 2008; 18:46:22
    Türkiyede satışa başlanıldıgından beri sadece 6 adet satmış bu mahindra

    Bu bilgiyi nereden aldınız? Türkiyede yaklaşık 1.5 senelik bir satış mazisi olan mahindra sadece Antalyada aylık 15 ortalama satış yapmaktadır.

    lokosit Tarih 7 Aralık 2008; 19:28:15
    2450kg çok ağır değilmi?
    o motor bunu yerinden zor kaldırır.

    Motor kuvveti düşündüğünüz gibi, araç binek değil yani 180 200 km/saat hız yapabileceğiniz bir araç değil bu motor gücünden değil araç çok yüksek olduğundan dolayı... standart turbo dizel intercooler motorlu pikup u otobanda 170 e kadar çıkabilmekte crde motorlu olan Goa ise 170 180 km hız yapabilemktedir.
    Şunu da söylemekte fayda var bu araçların esas kullanım yeri arazi ve bozuk yol koşullarıdır, bu araçlardan beklenen şey ise gömüldüğünde gömüldüğü yerden çıkabilmesi ve tekerleklerin her koşulda dönüşünü devam ettirebilmesidir.

    Bu yönden baktığınızda ise bu araçlarda özellikle 4x4 versiyonlarında ( ki bahsettiğiniz ağırlık 4x4 ün ağırlığıdır) test ettiğimiz her tür arazi koşullarında ( yoğun balçık, sürülmüş tarla, eğimli çamurlu rampa çıkışı, kumsal v.b.) her hangi bir güç yetmezliği durumu yaşamadan yüzümüzün akıyla testleri başarılı olarak geçmiş bir araçtır.

    Aracın beygir gücüne baktığınızda rakamsal olarak düşük görünen bu araçlar yürüyen aksam tasarımı ile bu koşullarda bu güç eksikliğini hissetirmemektedir.
    Bunun başlıca nedenler;
    Ön tekerlekleklerin neredeyse aracın tampon hizasında olması ( bu özellik karteri korumakta ve çıkışta dik açıya tırmanabilmesini sağlamaktadır)
    ön ve arka tekerlekler arasındaki mesafe diğer rakiplerinden kısadır.( bu özellikle askıda kalma problemi yaşanmaz ayrıca ön tekerleğin açtığı ize arka tekerleklerin rahatça girerek arkayı savurmadan ilerlemesini sürdürmektedir.)
    Arka lastiklerin çift kabin versiyonlarda kabinin bitiş noktasının altından başlaması ( arka lastiğin üzerine düşen ağırlığı arttırması ve tekerleğin ağırlık merkezine yakın olması ile savurma ve aşırı sarsılma ( pikup versiyonu için geçerli) problemi yaşatmamaktadır)
    Lastiklerin genişliği aracın batmasını zorlaştırmaktadır.
    Goa modeli için yukarıdaki özelliklerin hemen hepsi geçerli iken ayrıca bağımsız helezon+amortisör sistemi ve gelişmiş motoru yüzünden oldukça rahat bir kullanım sunmasıda cabasıdır.

    Türkiyedeki diger hint aracının imajı ve fiyatı insanların aklında soru işaretleri oluşmasına neden olmakla birlikte bu aracı kullandığınızda sağlamlık, ve arazi şartlarındaki performansının nasıl birşey olduğunu çok rahatça anlayabilmektesiniz.


    Mahindra 1945 yılından başlayarak çok uzun seneler jeep askeri araçları üretmiş bir firmadır, pikup ve goa modellerinde buradaki tecrübelerini kullanmış ve buna bağlı olarak lüks olmayan ama çok dayanıklı, arazi şartlarında oldukça başarılı, goa da ise oldukça rahat ve sorunsuz araçlar üretmektedir.

    Askeri araç üretiminden gelen sağlam şase, sağlam motor yapısını aynen bu araçlara taşımıştır, ki halen ürettiği askeri araçları axe ve bolero da aynı yapıdaki şase ve motorlar kullanılmaktadır.

    AXE
    mahindra axe fotografı

    bolero
    Bolero fotografı




    ben autoshow dergisinin yalancısıyım hocam orada 2008 yılı içerisinde sadece 6 adet satış yaptı yazıyordu .




  • kesin rakamlardır Türkiye Otomotiv Distiribitörleri derneğinden alınmıştır.
    Ocak - Eylül 2008 rakamları
    Antalya :50
    Ankara :24
    Denizli :18
    İstanbul 64
    Kocaeli :1
    Sakarya :3
    Toplam 160

    Malsesf eylülden sonrasının verisi yok
  • Vay be daha yeni duydum böyle bi araç markasını.
    1 senedirde ülkemizdeymiş.Reklam 0 galiba.
  • malesef reklam çok az. bayi yapılandırmasını bekliyor İlçe otomotiv bayi sayısının artmasını bekliyor reklam vermek için
  • UCUZDUR VARDIR Bİ İLLETİ
    PAHALIDIR VARDIR Bİ HİKMETİ. (nokta diyorum)
  • Diyaloğa bakarmısınız
    Müşteri
    -bu mahindra pickup ne kadar?
    Satıcı
    -28,500
    Müşteri
    -daha ucuz olmalı.
    Satıcı
    -Araç sağlam dayanıklı ve kaliteli
    Müşteri
    -Kaç abs var bunda
    Satıcı
    Abs 1 tane olur ama pickupta yok Havayastığıda yok zaten olsa fiyatı diğer markalar gibi olur
    Müşteri
    -e yeni gelmiş araba fiyatı şöyle 22 23 olsa alırdık
    Satıcı
    -??##!!??
    Müşteri
    - e kaç beygir bu
    Satıcı
    -108
    Müşteri
    Azmış
    Satıcı
    -Torku yüksek ve az yakıyor 9 litre ortalama tüketimi
    Müşteri
    -Ya yenilerin beygir gücü 150 beygir hep
    Satıcı
    -Navara alın o zaman
    Müşteri
    -Navara çok yakıyor
    Satıcı
    -??##!!??

    Adamın istediği hem sağlam olacak, hem donanım ful olacak hem 150 beygir olacak hem az yakacak
    istediği araba Nissan Navara aslında ve baz fiyatı 45,000 TL

    Şimdi bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.

    Arkadaş bu araç çok sağlam ama lüks değil
    düz yolda 170 km/h yapabiliyor
    Arazide çok başarılı sessiz ve sarsmayan alt takımları kuvvetli Parçası bol ve çok ucuz
    Beklenti ne

    hepsi olsun. Bulursan banada söyle bende ondan alayım.




  • Arkadaşım vergiler hakkında bilgi verir misin?
  • 4x2 goa 473 ytl
    4x2 pickup 473 ytl
    4x4 pickup 868 ytl ( aslında 1300 ancak aracın değerinin % 5 i yıllık verginin altında kaldığından maliyeye dilekçe verdiğinizde 868 ytl den vergilendiriliyorsunuz)

    Bu arada yakında bizim askerden tuzla diye bildiğimiz orijinal jeep modeli olan ( Askeriyedeki eski tuzla jeeplerde mahindranın üretimi olduğunu bilmenizi isterim) MM540 in revize hali olan "Mahindra Thar" Türkiyede satışa sunulacak

    Kasasında herhangi bir değişiklik olmayacak yani bildiğimiz klasik jeep olan araçlar 1900 motor crde ( motor peugeot 1,9 hdi partnerlerde kullanılanmış ) 5 ileri şanzuman kalın lastikler ve çelik jant gibi donanımlarda Türkiye Pazarına sunulacak. Bu aracın hastalarına güzel bir haber bence...

    [simage][/simage]

     hintli mahindra satışa sunulmuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnTEC -- 5 Şubat 2009; 17:21:34 >




  • biraz dalga geçtik ama tam bir ihtiyaç aracı bir zamanlar niva bu boşluğu dolduruyordu ama artık pazarda ladanın esamesi geçmiyor birde tatadan daha kaliteli bir araç dedimya lux değil ama ihtiyaç aracı buda onu çekici yapıyor aslında incelediğim 4X4 ler arasında favorim sangyongdu ama iflas bayrağını çekti
  • quote:

    4x2 goa 473 ytl


    Sayın Ontec anlayamadığım bir şey var. Bunun vergisi nasıl bu kadar düşük olabliyor?Araç kamyon kamyonet çekici sınıfına mı giriyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Drizztdark

    Ulan yam-yam hintlililer ne araba üretiyor yinde tata mahindra falan dünyanın en iyi montaj fabrikaları bizde biz bi türk markası çıkaramadık yapsak italyanları bile sollarız
    bunu herkes biliyor lakin üst yöneticiler hariç
  • bu arada bayide çalışan arkadaş bu araçların donanımlarını falan anlatsa iyi olur internet sitesi yeterli değil bizde daha fazla bilgi sahibi oluruz
  • Mahindra Şu an için tanıtımsız olabilir ve bir çok kişi için yabancı olabilir bazı talihsizlikler yaşadı çünkü bu marka tam 2 yıl ülkemize giermedi neden mi giremedi çünkü goa modeli jeep kılıgında süper bi kamyonet avrupa birliği ülkelerinde bu sekilde satılmakda. Ülkemize geldiğinde tam reklamı yapılamadı ama yakında
    kısa bir zaman dilimde olur inşallah daha fazla tanınacak. Kullananlar en büyük reklamdır. Yaklaşık 1,5 yıldır kullanıyorum kesinlikle sorunsuz sağlam hem arazide hem yolda iyi bir partner bi nevi askeri postal gibi bir araç.

     hintli mahindra satışa sunulmuş




  • Bu fiyata böyle bir araç bulamazsınız GOA 4*2 ve PIKUP 4*2 de
    kilitli difransiyel standartdır bu da size arazide büyük kolaylık sağlar benim diyen 4*4 ün yapamadıklarını 4*2 mahindralar yapar önden 35 derece yaklaşımaçısına arkadan ayrılma açısı 22 derece uzaklaşma sansına sahipsiniz.yerden yüksekliği 21 cm.dir.180 beygirde 270 tork üretir 2 vites de yokuşda kendi kendine çeke bilen bir tork a sahipdir. Test sürücü yapmadan lütfen bu araç i,çin ön yargılı davranmayın.İç aksesuarları zengin olmaya bilir bu konuda bende şikayetciyim aMA her aksesuar ekstra bedel getiriyor unutmayalım.

     hintli mahindra satışa sunulmuş


     hintli mahindra satışa sunulmuş




  • Şu An Distribitörün elinde Pickup kalmamış Eylülde gelecek araçlarda abs ve hava yastığı opsiyonlardı da olacak ayrıca Mahindra makyajlandı resimdeki araçlar artık eski kasa diyebiliriz.

    http://www.mahindrascorpio.com/scorpio_refresh/experience_scorpio_gallery.asp

    bu adresten yeni araçın neye benzediğini görebilirsiniz.
  • ya herkesin bildiğini, söylediğini şu araç distribütörleri niye yapmıyor,yapamıyorsa şu araba işine niye giriyor hiç anlamış değilim.bu ülke insanın sağlam verilere,reklama,güvenilir servis hizmetine ihtiyacı var.bu ülkede tanınmak,araç satmak istiyorsan paraya kıyacan kardeşim.adam gibi reklam yapma,koca ülkede sınırlı sayıda servis ver,parça arızalanınca yardımcı olma,yedek parça altyapısı kurma ondan sonra gel araba sat.müşteriye lanet ettir,ondan sonra halk belli kriterlerde takılıp kalıyor,servismiş,2. elmiş diye tut bi de milleti eleştir(bu yazdıklarım mahindra ya özgü değildir yanlış anlaşılmasın.ülkemize yeni girecek olan/girmiş olan,gereğini yerine getirmeyen markalara ithafendir) .çiftçi abilerimizin kardeşlerimizin ihtiyacı varsa navara mı alacak?l200 mü alacak?kısacası o kadar parayı böyle bir araç almak için nasıl ayıracak?eğer ki alternatif olarak(ucuzluk,kullanışlılık vs.) gibi iddialarla geliyorsan gereğini yap,her zaman takdir görürsün.
    tekrar söylüyorum mahindra ya özgü değil yazdıklarım.herhangi bir şikayet görmedim,duymadım.çünkü henüz araştırmadım.benim çabam artık yeni gelen firmalar bu işi bilinçli yapsın ki vatandaşa da yararı dokunsun,kendilerine de.yukarıda söylediklerimi yapmadıkları için nice markalar harcandı ülkemizde.onların sayesinde otomobil sektöründe belli markalar padişah oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 20 Haziran 2009; 0:11:10 >




  • Mahindranın Distribitörünü iyi tanıyorum, aslında bir çok distribitörü tanıyorum distribitörlerin bu konuda eli kolu bağlı aslında ford reanult gibi markalarda üretici firmalar büyük destekler veriyor reklamlar için ama bu desteği vermezse yeni markaların distiribitörleri bu tarzda büyük reklam maliyetlerini karşılanması mümkün değil. Distiribitör bir bayiden daha fazla birşey yapmıyor arabayı satın alıp bayilere satıyor bayilerde müşteriye satıyor yani bütçeler belli.

    bayi reklamlarını distribitöerler marka reklamlarını üretici firmalar destekliyor.

    Yedek parça işine gelince Türkiye de malesef bu konuda büyük sıkıntılar yaşandı proton örneğinde ama bazı parçalarda distiribitörler için de bir takım sıkıntılar çıkıyor. arcın tüm parçalarının yedek parçasını distiribitörler ellerinde bulundurmaz tedarik oranı en iyi firmada yabancı ülkeden gelen araçlarda %80 civarındadır ancak bir kazada hasar gören bir parçanın yıllık talebi 1 yada 2 ise ve maliyet çok yüksek se bu parçayı bulmakta sorun yaşanıyor malesef.

    Mahindra bu konuda nerede dersek %70 dir ama Mahindra nın avantajı ise pickup ile goa modelinin arka kapıya kadar saç kaporta aksamı ve motorları aynı parçaları kullanıyor bu nedenle model bazında çok sıkıntı çekilmiyor bakım parçalarında her hangi bir sorun zaten çıkmıyor.

    Mahindra özünde zaten kaba bir araç yani zor şartlarda çalışması için üretildiğinden çok fazla bir parça ihtiyacı doğurmuyor, zira piyasadaki pickup tarzının büyük çoğunluğu konfor öp landa tutularak biraz dayanıksız yapılmakta. Mahindranın gidebildiği sorun yaşatmadığı yerde Navara alt takımlarında sorun çıkrıyor.

    Yedek parça konusunda en sıkıntılı marka ise Renault, Renault marka yeni nesil bir aracınız varsa 2008 in 3 ayında üretilen Meganenin parçası ile 6 ayda üretilen aracın yedek parçalarının çoğunluğu birbirinden farklı oluyor bu yüzden artık bu araçların yedek parçalarının hepsini bir bayi yada servis bulunduramıyor buda kaza anında ekstra bekleme süresi veriyor.

    bu tamamen ticari bir uygulama tabiki araçların yetkili servise götürülmesi amaçlanıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: OnTEC

    Mahindranın gidebildiği sorun yaşatmadığı yerde Navara alt takımlarında sorun çıkrıyor.

    burada iş yine aracı satanlara düşüyor.bulacak navaraları,l200 leri gidecek araziye,onlarla bir gezi düzenleyecek.çekecek videolarını,onlar gibi marifetli olduğunu müşteriye gösterecek.zira bu söylediğinize karşı çıkan bir çok kişi çıkacaktır.
  • geçen hafta antalyada bir safari firmasının çalışanıyla konuştum . Ellerinde japon grubu hilux ,l200 ve ford ranger olduğunu en iyi fiyat performanslı araçın mahindra olduğunu söyledi .Yakıtıda oldukça makulmuş. bizim işyerinde 2007 l200 var ş.içi tam depoyu 400-450 kmde bitiyor . Evet luks değil ama arazi için güzel bir alternatif
  • ben şahsen yaptım ancak tüketici araç seçerken bir kaç unsurda takılıyor bu hep böyle
    1. aracımı çevremdeki insanlar nasıl karşılacayk ?
    2. ikincielde satmaya çalışınca ne olacak
    3. parça temininde sorun yaşayacakmıyım

    ilk ikisini mahindra malesef geçemediği için müşteri yanaşmıyor 100.000 km de gidip nissan alıyor doğrumu bence değil ama durum bu yapacak çok birşey yok açıkçası .

    Antalya mahindra için iyi bir çıkış noktası oldukça fazla mahindra var piyasada bu durumu değerlendirebilirlerse diğer illere atlamayı ancak antalya üzerinden bunu yapabilirler.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.