Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (196. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.197
Cevap
54
Favori
513.903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 194195196197198
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://m-power.com/_open/s/varlink2.jsp?id=3301&lang=en

    BMW su enjeksiyonu sistemlerimi teste başlamış. Turbo motorlarda daha verimli olduğu için vede bmw de artık düz motor kalmadığı için (en azından 2016 itibari ile).

    BMW araçlarda su enjeksiyonu sistemi ile donatacak, minimum %10 tasarruf bekleniyor, ayrıca sistem aracın klimasına bağlanarak, gerekli su ihtiyacını buradan karşılayacak.



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Sayın delifişek. Motora su buharını nasıl buharlaştırıp ve neresinden veriyorsunuz şok ilgimi çekti cevaplarsanız çok sevinirim teşekkür ederim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bmw de zaten sıvı hidrojenle çalışan aracını 2005 yılında hydra 7 üretti yıllar önce amerikalı ünlü showmen ve zenginler birer adet almışdı.

    Bmw için yeni şeyler değil bunlar..

    https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7
  • Abiler, üretim aşamasında hidrojeni ve oksijeni ayıran hücre şemanız varmı??
    Saf hidrojenle deniyen varmı araçlarını? Bildiğim kadarıyla benzinli araçlar patlama ile, mazotlu araçlar yanma ile verimi elde ediyorlar, Yani araç benzinli ise oksijen+ hidrojen karışımı, dizel ise saf hidrojen mi yollamalıyız?
    Saf hidrojenli sistem deneyen varmı?
  • azacık kafa yorunca nasıl yapılmış , şimdi çözdüm.
    sahibinden de ilan no 198621700
    Çok basitmiş, lakin hücreyi yarı güçte kullanmaya neden oluyor sadece,
    hücrenin içi iki odacık sağ ve sol,
    Su beslemeleri alttan , yan odacığın hepsinin + yüzeyi nötirilise edilmiş, üretimi engellemek için koli bandı ile kapattık var sayın, diğer odacığın plekalarının - yüzeyi nötürilize edilmiş var sayın, odacıkları da ortadan conta ile ikiye böldüğümüzü var sayarsanız tamamdır, sağ odacığın çıkışından birini sol odacığın çıkışından da diğerini almış olursunuz, farklı farklı odacıklarda üretim yapmış olursuuz. hadi hayırlısı oldun.




  • Hadi hayırlısı bakalım son noktayı koymuş gibi görünüyor. Sen o dediklerini bir dene bakalım nasıl bir gaz ortaya çıkacak. Bende bildiklerimi unuturum beynimde bayağı bir boş alan yaratmış olurum. Birşey hatırlatayımda o sahibindendeki ilandaki makina benim eserimdir. İçeriside senin anlattıklarınla hiç bağdaşmıyor.
    Saf hidrojen her zaman hho dan daha fazla tasarrufu elde ettirir.
    Burada kesinliğinden emin olmadığınız yorumlarda bulunmayınız lütfen. Arkadaşlarımızı yanlış yönlendirmiş olursunuz.
    Geçmiş 5 sayfayı okumanız bazı şeyleri anlamanıza yardımcı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alput

    çok yakında izmir gıda çarşısında hho gazı ile ücretsiz motor iç temizliği yapmaya başlıyacağım..

    http://www.hidrojenyakittasarrufu.com/

    Bu arkadaşın verdiği linklere ulaşılamıyor...

    Henüz hayata geçmedi mi? yoksa iddialarında o kadar emin mi değil?
  • sn kemal temizlikmi yaptırmayı düşünyorsunuz
  • merakli32 M kullanıcısına yanıt
    Hidrojen tasarruf sistemi taktırmayı düşünüyorum..
  • kemal3116 K kullanıcısına yanıt
    XWOOFERX nickli arkadaş saf hidrojen jeneratörünü hem yapıyor hem takıyor. tavsiye ederim :)
  • hidrojen jeneratörü yapmak basittir herkes evinde yapabilir. konuyu okudum ve paylaşılan videoları izledim verileri okudum.
    gördüğüm olay şu ki hidrojeni üretmek için gerekli akımı arabadan alıyorlar. ve ürettiği hidrojen miktarı çok az. teoride işe yarar gibi gözüksede. okadar hidrojen dişe dokunur derecede fayda etmez etse bile eser miktarda olur o etki. ek olarak 10-20 A çekiyior en az o akımın alternatörde yaratacağı etki direnç motora kazandırdığı o eser miktarda katkıyı fazlasıyla geri alacaktır.
    anlayacağınız dilde anlatayım. çok kayıp var kayıpsız bu iş yapılamaz. ha derseniz ben beleş eletrik buldum beleş hidrojen buldum bunu aynı şekilde emme manifolduna vericem. ozaman derimki işe yarayabilir. ama bu şekilde tasarruf ettirmez.
  • sn murdisdan deveye sormuşlar boynun niye eğri nerem doğruki demiş. şimdi biz senin mesajını neresini düzeltelim. okudum diyorsun ama iki sayfa önce cevapları verilen hususları tekrar yazıyorsun. sıcacık odanda ,klavyenin başında , oturduğun yerden hüküm veriyorsun bu iş olmaz diyorsun. ne diyeyim bilemiyorumki.
    ama biraz insaf lütfen.
  • tasarrufta en önemli madde 10. madde: gereksiz yere kullanmamak! millet olarak neredeyse tuvalete bile arabayla gitcez. hem en pahalı yakıt bizde hem de rahattan vazgeçmiyoz. ne de yakıt zamlarını protesto ediyoruz vs.....neyse bu konu çok benzin götürür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi av.ilhami -- 17 Ocak 2016; 19:48:41 >
  • selam. opel vectra aracıma hidrojen sistemi taktırdım. opel forumda bir arkadaş bana cevap olarak şöyle bir yorum yaptı ne dersiniz;
    "O sistemlerde hidrojenin nasıl üretildiğini bilmiyorum fakat esas vazifesi ısıl verimi arttırıp emisyon değerlerini azaltmak, haliyle performans artabilir fakat tasarruf sağlıyor diye taktırdıysanız makine mühendisleri odasında bu konu ile ilgili makaleler var çıktılarını alarak hakkınızı arayabilirsiniz..."

    yorum yapan arkadaşı tanımıyorum ama aşağıdaki yazısı üzerine fikrini sormuştum;
    "Bende makina mühendisiyim. Üniversitedeyken borla çalışan araba yapmıştık. 1 tane yaptığımız için maliyeti 200 bin liradan fazla olmuştu. Yabancı sponsorlar sayesinde aldıktan kalkabilmiştik. Sodyum borhibrite su verip hidrojen elde ediyorduk, onuda yakıt piline gönderip elektrik üretiyorduk. Kısaca %100 elektrikli araba...."

    benim şahsi fikrim; performans artıyorsa en azından sakin kullanımda az da olsa tasarruf olmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 18 Ocak 2016; 11:23:28 >




  • Carisma70 kullanıcısına yanıt
    sn carisma makine mühendislerinin makalesini bulunca paylaşırsanız sevinirim. bizde istifade etmiş oluruz.

    burada yüzde yüze hidrojenle çalışan araç üzerinde tartışma yapmıyoruz. böyle bir maksat yok.
    burdaki olay hidrojeni motora vermek suretiyle ana yakıtın bu lpg benzin dizel olabilir farketmez yanmasının verimli hale getirmek. çiğ yakıtı azaltmak. tüm espiri bu . başka bir şekilde reklam ediliyorsa onu bilemem.

    daha önce şu yazıyı paylaşmıştım. tekrar paylaşıyorum:

    HHO will increase the burning efficiency of the mixture greatly. H burns very quickly, the fastest flame propagation rate of any element. Refined oil products are large complex molecules that burn relatively slowly. When HHO is added to the fuels and ignited, much more of the hydrocarbons are burned fully… The result is increased gas mileage and smoother running, longer lasting motors that waste much less energy. Depending on the engine, mileage increases of 75% are possible (increases of around 30% are more commonplace with home-made units). This, as a mileage "Booster", is the most popular use for HHO systems today.




  • cevap için teşekkür. bu aşamada aracımın değerlerini test etmeyi düşünüyorum. şimdilik makalelere zaman harcamak istemiyorum. ama fırsat bulursam sizler için bulmaya çalışayım. zaten klasik görüşlü olsam böyle bir şeye kalkışmazdım. araçta performans garanti gibi
  • Arkadaşlar şu sitede değerli bilgiler var
    https://www.greensource.ca/hydrogen-hho-information-facts/

    motor hacmine göre verilmesi gereken hho miktarları
    kaç amperde kaç litre alınması gerekir
    ve motor hacmi ile amper dengesi

    Amps = Engine Size (Litres) x 2.5
    yani hho hücresini motoruna göre en fazla kaç amperde çalıştırman gerekiyor
    yani 1,3 motor için 1,3*2,5:3,25 amper çıkıyor . bu şekilde hho üretirken motoro yük binmemesi için amper dengesini bu şekilde hesaplanabilir diyor.



     hidrojen yakıt tasarruf sistemi hidrojen yakıt tasarruf sistemi hidrojen yakıt tasarruf sistemi




  • merak olarak mühendisler odasının arşivine baktım ama bulduklarımda %100 hidrojenli çalışan sistemler anlatılmış ve de eski yazılar.
    hatta birinde toroslar yenilendi diye bir reklam gördüm. siyasi hiciv zannetttim
    mevcut yakıta (benzin,mazot,LPG) hava emiş sisteminden hidrojen takviyesi yapılması hakkında bir makale şimdilik bulamadım.
    cihazın tarasarrunu da şimdiliksağlıklı bir şekilde ölçemedim. ucuza mal edelim diye lpg tasarruf ölçecektim ama hava kışlayınca araç sabah işe giderken LPG ye geçmeden işyerinde oluyorum. keşke benzinde deneseydim
    benim motor 1.6 ama cihazım 5 amperde çalışıyor, listeye göre 4 amper olması lazım.
    1- aynı büyüklükte motorda markaya göre +-1 amper oynayabilir mi; mutlaka değiştireyim mi yoksa bu deneme süresinde belli bir sonuca ulaştıktan sonra mı 4 amper yapayım
    2- aracın LPG, Benzin, mazot olması yani yakıt türü amperde -az dahi olsa- değişiklik gerektirir mi? cihaz montajında bana söylenen 1.6 Motorlarda LPG de 4 amper Benzinde 6 amperde en iyi verimi aldık dediler. bende ortası 5 yapalım mı amper değiştirip durmayalım dedim. aracın elektrik sistemine müdahele edip durmayalım düşüncesi ile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 20 Ocak 2016; 11:19:31 >




  • iki parametrenin bir gözetilmesi gerekiyor. tablodan gözüken bu.
    yani aracınız 1,6 motor ise hho sisteminiz 260 militre ki- bu bir su bardağı ve çeyrek su bardağı eder- üretip motora vermesi gerekir. ancak bu kadar gazıda 4 amperde üretmesi gerekir.

    öncelik bakılması gereken motor hacmine göre gaz miktarı verilip verilmediği.
    sonrasında ise bu gazı elde ederken motora yük getirmeyecek amperde çalışmak.
    bununla birlikte malumunuz aynı yakıt türü aynı marka araçlarda farkedebiliyor. dolayısıyla tablodan bağımsız ince ayar çekmeniz gerekir. dediğiniz gibi +-1 ,2 amper denemelerle optimum durumu bulmanız gerekebilir.
  • cevap için teşekkür.
    1- motora yük getirme deyince aklıma geldi. hh2 cihazı nedeniyle aracın elektrik tesisatında sorun çıkabilir mi? amperin yüksek olması sorun çıkarma ihtimalini arttırır mı? motora fazla amper nedeniyle yük binse ne olur?
    2- yukarıdaki açıklamanızdan aynı büyüklükteki motorlardan az yakanın daha az amperle çalışması gerektiği fikrine ulaştım. yani 100km.de 6 litre yakan 1.6 bir araç için 4 amper yeterliyken 8 litre yakan 1.6 bir araç için ilk ayar döneminde 5 amper ile başlamak daha pratik olur gibi.
    3- tasarruf oranının -satıcı firmalarının dediğine göre- motorlara göre çok değişken olması(%15-%40) nedendir? toyota vvti motorlarda en düşük tasarruf oranı (%15) gerçekleşiyormuş. yukarıda belirttiğiniz gibi aynı motorlarda bile tasarruf oranı kısmen farklı olabilir ama bunu kullanıcı, motorun yıpranma durumu ile açıklayabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 20 Ocak 2016; 15:42:26 >




  • 
Sayfa: önceki 194195196197198
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.