Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (198. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.198
Cevap
54
Favori
513.893
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 196197198199200
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu akşam eskişehir yaptım. 151.8 km.de 8.58 litre benzin yaktım. yakıt hesaplama programına göre 100 km.de 5.6 litre yakmışım. daha önce aynı program hesabına göre 6.2 litre yakmıştım yani 0.6 litrelik bir tasarruf var.yaklaşık %10 tasarruf oluyor sanırım.
    5.6 litre aracın teknik veri olan 5.7 litresinin altında bir değer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 9 Şubat 2016; 14:47:55 >
  • slam benim merak etdigim hidrojenden okşijeni nasıl ayırabiliz bu konuda bilgi verebilirmisiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sn emekli46 sorunuzdan konu hakkında fazla bir bilginiz olmadığı anlaşılıyor maalesef
  • dün aracımla eskişehir yolunda test yaptım 100km. de 5.4 litre çıktı. bu sefer eskişehir içinde daha fazla dolaştım. amperi bir kademe daha arttırıyorum bakalım ne olacak
  • Yeni bi haber çıktı patent alanlar varmış taktiran arkadaşlar yorum yaparlarsa iyi olur biri %10 tasarruf yapmıştı ancak az olduğundan ben vazgeçmiştir. Ama %30 garanti veren olursa kesin yaptiririm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sn shifisitert aracınız nedir. yani motor hacmi ve yakıt türü nedir. ve mevcut yakıt tüketiminizi biliyormusnuz.
    birde hangi şehirdesiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi merakli32 -- 7 Mart 2016; 9:30:27 >
  • Öncelikle iyi akşamlar. Üniversitede de bolca araştırma yaptığımız ve uygulamalarımızda da sonuçlarını gördüğümüz sistem. Ben otomotiv teknikeriyim yeni askerden geldim. Tamirci olarak yaptım askerliğimi aynı zamanda sanayi tecrübemde var. HHO gazı hakkında fazlaca bilgiye sahibim. Bu sistemi 500 lira maliyetle montaj yapabilirim. Sistemin bize sağladığı avantaj ise kurum olarak bildiğimiz C (karbon) molekülü ile bileşiğe girip HC ( hidro karbon) bileşiği oluşturuyor yanmayı daha uzun ve orantılı tutuyor. Hidrojen daha homojen ve stabil olduğundan yanma odasına daha çok yayılıyor ve HC (hidrokarbon) zinciri ve kararlılığı artıyor. Oktan sayısı daha çok olduğundan yanma uzun ve güçlü oluyor. Aynı zamanda EGR (Eksoz Geri Dönüş) valfinin emme manifoldu içine sızdırdığı eksoz gazı nedeniyle emme manifoldu üzerine tutunan patiküllerin oluşturduğu tortu ve C (karbon) moleküllerini hidrojen gazı çözerek, emme manifoldunda HC (hidrocarbon) zinciri oluşturur. CarbonCleaner özelliği ile EGR valfi, emme manifoldu, supaplar, yanma odaları ile turbonun tamamını temizleyerek ömrünü uzatır. Bujinin tırnaklarını temizler vuruntuyu azaltır. Enjentör uçlarını temizler tıkanıklığı azaltır. Hidrojen tasaruf yaptığı gibi motor ömrünüde uzatıyor. Yanma odaları ve supaplardaki karbon kalıntılarını temizlediği için kompresyon kaçaklarını azaltıyor. Motor veriminde bir süre sonra artış gösteriyor.
    Hidrojen ve oksijeni ayıran sistemler gördüm. Maliyeti artıyor fakat hidrojen oksijen olmadan alev almaz. Bir güvenlik tedbiri almaya gerek kalmıyor. Fakat Maliyet Çok Yükseliyor. Kısa çaplı bir piyasa araştırması yaptım bulunduğum bölgede pek olumlu bir sonuç elde edemedim.
    Sözü fazla uzatmayacam sistem hakkında deneme yapmak isteyen olursa ulaşırsa yardımlaşabilriz.




  • Araçlarımız 95 oktan veya 98 oktan vs.. yakıt kullanabilir diye üretilmiyormu..

    Oktan arttıkça yanma verimliliği artar dolayısıyla motordaki sıcaklıkta artar bu aşırı sıcaklık pistonlara zarar vermezmi ?
  • Takipteyim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amoore

    Araçlarımız 95 oktan veya 98 oktan vs.. yakıt kullanabilir diye üretilmiyormu..

    Oktan arttıkça yanma verimliliği artar dolayısıyla motordaki sıcaklıkta artar bu aşırı sıcaklık pistonlara zarar vermezmi ?

    sn amoore hem evet hem hayır. hidrojenin oktan sayısı 130.

    hayır çünkü verilen gaz dakikada mililitreler düzeyinde olmaktadır. sular seller gibi değildir.
    evet şöyle eğer fazla miktarda hidrojen oksijen karışımı verirseniz saf oksijen saf hidrojein ısıl etkisi fazla oluyor. uzun süre bu şekilde kullanım yani fazla miktarda hho sıkıntı olabilir. burda şöyle bir parantez açayım. illa olacak değil. ama olan arkadaşlar var. buda yanlış hücre tasarımından dolayı ve montajdan dolayı.

    hayır saf hidrojen verirseniz. çünkü saf hidrojen soğuk tabiatlıdır. bakın şöyle bir şey ekleyeyim termik santrallerde mesela 130 MEGAWATLIK bir turbinin soğutulması için elektrolizle hidrojen elde ediliyor ve bu elde edilen saf hidrojen alternetörün soğutulmasına kullanılıyor. buda bize bir fikir verir.
    tekraren diyecek olursak burada arabayı hidrojenle çalıştırmıyoruz. mevcut yakıtın kimyasal yönden yanma dezavantajını hidrojenle takviye ediyoruz. o kadar.




  • Hersey tamamda misalen 100 kmde 10 lt lpg yakan arac ne kadar tasarruf ediyor :) işin teknik boyutunu anladım ama mali boyutuda önemli :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavi prens

    Hersey tamamda misalen 100 kmde 10 lt lpg yakan arac ne kadar tasarruf ediyor :) işin teknik boyutunu anladım ama mali boyutuda önemli :)

    Evet arkadaslar merak ediyorum, tasarruf oranlari nedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sn maviprens bir kaç sayfa geriden bakarsanız cevabı bulabilirsiniz
  • Arkadaşlar başka bir forumda XWOOFERX nickli arkadaşın sistemini kullanan bir arkadaşımızın, montajdan sonra sistem hakkında ki yazılarını bir fikir vermek için paylaşıyorum. ilgilenen arkadaşlara .

    arkadaşımızın ismi Murat ŞENGÜL kendisi Ankarada ikamet ediyor.

    "Değerli arkadaşlar,
    Foruma yeni üye oldum, iki ay önce satın aldığım Peugeot 407 2000 cc HDI turbo dizel otomatik (185000 km) aracımın yakıtı adeta içerek kullandığını gördüğümde kendimi yakıt tasarrufu sitelerinde buldum.
    Haftalar süren araştırmalarımda ülkemizde kullanılan pek çok ürün ve yöntemi tanımaya çalıştım. Markalaşan birkaçı ile yazıştım, konuştum ve sonunda sitemiz üzerinden iletişime geçtiğim, tasarımını kendi yaptığı ürünün diğerlerinden farklı olduğunu gördüğüm sitemiz üyesi XWOOFERX arkadaşımızın imalatını tercih ettim.
    Bu tercihte karar kılmamın nedeninin -ürünün farklılığı yanında- arkadaşımızın ne yaptığını bildiğine, olaya hâkimiyetine, tecrübesine ve bu tecrübeyi herkesle paylaşmasına, ürünü sürekli olarak geliştirme gayreti içinde olmasına duyduğum saygı ve güven olduğunu söyleyebilirim.
    Geçtiğimiz pazartesi günü sistem araca monte edildi. İlk sonuçları vermeden önce son iki aylık şehir içi-dışı karışık 3500 km'de ortalama tüketimi 8,2 olarak ölçtüğümü, şehir içinde özellikle Ankara Dikmen sürekli dik yokuşa sahip yerlerde ise tüketimin 11'lere kadar çıktığını söylemeliyim.
    Aracın kataloğunda ise tüketim miktarları şöyle: 2 litre HDI 16V Oto. (4 vites) şehir içi 9,2 şehir dışı 5,3 karışık 6,7 lt.
    Son iki günde yaklaşık 100 km.de aracın ortalama yakışı 4,9'a düştü. Dikmen kullanımında ise bu ortalama 6,2'ye çıktı. Şu anda kesin tespitler için çok erken olmakla birlikte yakıt tüketiminde tasarruf değerlerimiz % 39-42 arasındadır. Aracın vuruntulu gürültüsü azalmış permormansı göreceli olarak artmıştır. Zamanla motorun temizlenmesiyle bu değerlerin daha da artacağını umuyorum.
    Haftasonu yaklaşık 700 km.de tüketim test edeceğim ve sonuçları yine burada sizlerle paylaşacağım.
    Saygılarımla.
    "

    montaj yapılan aracıda budur
    https://www.youtube.com/watch?v=LBQ2nUwtLds



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi merakli32 -- 26 Mart 2016; 12:45:21 >




  • fezalii kullanıcısına yanıt
    Mrb hidrojen sisteminde uretip kullandigin icin birikim olmuyor bundan dolayi tehlikesi ortadan kalkiyor gonul rahatlihiyla kullana bilirsiniz ben 2004 yilindan buyana kullaniyorum hic bir sikinti yok tasarrufu zarar olarak gorurseniz ozaman baska

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tezotogaz T kullanıcısına yanıt
    Sen ne diyorsun hemserim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanma sonucu oluşan egzoz emisyonları aracın motor verimliliği hakkında önemli ipuçları verir.

    Egzoz emisyonlarından en çok hava kirliliğine neden olanlar; hidrokarbonlar (HC), karbonmonoksit (CO) ve Azot oksitleri (NOx) dir. Egzozda ölçülen beş gazdan üçünü oluşturan bu gazlar regülasyona tabi, belirli sınırlarda olması gereken gazlardır. Diğer gazlar, oksijen (O2) ve karbondioksit (CO2), regülasyona tabi olmayan ve bize araç diagnostiğinde yardımcı olan gazlardır.

    Piyasada çoğunlukla dört gaz analiz cihazı kullanılmakta ve HC, CO, CO2 ve O2 ölçülmektedir.

    Beş gaz analiz cihazı yukarıdaki gazlara ilave olarak NOx ölçümünü de yapar.

    Gaz analiz cihazını kullanırken akılda tutulması gereken bazı şartlar ve ipuçları:

    1) Yüksek Karbonmonoksit (CO) genelde zengin yakıt karışımını (zengin karışım- hava yakıt karışım oranı 14.7 nin altında ve Lambda 1.0’ dan düşük) gösterir. Genelde CO yanma verimliliğinin göstergesidir. Bir aracın egzosundaki CO miktarı doğrudan hava- yakıt oranıyla bağlantılıdır. Yüksek CO, tam yanma için ihtiyaç duyulan miktarlardan daha az O2 temininden kaynaklanır. Bu çok zengin karışım nedeniyle olur- cok fazla yakıt veya yetersiz hava (AFR ölçüm sonuçları optimal 14.7 den düşük olması, Lambda 1.0 dan düşük) Yüksek karbonmonoksit emisyonlarına sebep olabilecek nedenler:

    * Düşük rölanti hızı

    * Karbüratörlü araçlarda şamandıra devresinde arıza

    * Kirli veya tıkalı hava filtreleri

    * Aşırı kirli veya bozulmuş yağ

    * Çalışmayan PCV valf sistemi

    * Yakıt dağıtım sisteminin düzensiz çalışması

    * Düzgün çalışmayan termaktör sistemi

    * Katalitik Konvertör arızası

    Egsoz borusundaki yüksek CO ölçümleri sistemin en az bir bölümünde arıza olduğunun en belirgin göstergesidir, ancak "normal " aralıkta bir CO ölçümü veya CO nun sadece az miktarda yüksek çıkması, kabul edilebilir sistem performansının güvenilir göstergesi değildir. Doğru düzgün çalışan katalitik konvertörle donatılmış hatalı işleyen bir motorda düşük değerlerde CO ölçümü sıkça görülen bir olaydır.
    NOT: Gaz analizi yapılırken çok dikkatli olunmalıdır. % 1 den bile az CO yoğunlaşması öldürücü olabilir. Testler her zaman çok iyi havalandırılan bir alanda yapılmalıdır.

    2) Normal CO ölçümleri. Eğer yanma süreci stoikometik noktada (AFR = 14.7, Lambda=1.0) veya bu nokta civarındaysa, CO seviyesi rölanti testinde genel olarak % 2 den az ölçülecektir.

    3) Düşük CO ölçümleri. CO nun çok düşük veya optimal değerin altında ölçümü olamaz. CO yoğunlaşması zayıf yanıcı ortamda bile, AFR(hava-yakıt oranı) nın 14.7 den yüksek (Lambda 1.0 ın üzerinde), yoğunlaşma "normal" olacaktır.

    4) Yüksek hidrokarbon (HC) ölçümleri genel olarak ateşleme yetersizliğinden veya tam yanma olmamasından ötürü yanmamış yakıtın egzozdan atılmasının göstergesidir. Ölçüm birimi PPM (Parts Per Million)’ dir. Ortak nedenler; hatalı ateşleme sistemi, vakum sızıntıları, yakıt karışım problemleridir. Yüksek HC emisyonlarına neden olabilecek durumlar:

    * Bujier nedeniyle tamamlanmamış yanma.

    * Uygunsuz ateşleme avansları, bozuk dwel açısı

    * Hasar görmüş ateşleme kabloları

    * Motorda kompresyon düşüklüğü

    * Vakum sızıntısı

    * ECM-ECU arızası

    * Katalitik Konvertör arızaları

    Egsoz borusunda yüksek oranda ölçülen HC, sistemin en az bir bölümünde problem olduğunun göstergesidir, ancak "normal " aralıkta bir HC ölçümü veya HC nin sadece az miktarda yüksek çıkması, kabul edilebilir sistem performansının güvenilir göstergesi değildir.

    5) Yüksek oksijen (O2) ölçümleri fakir hava- yakıt oranını gösterir. (AFRhava-yakıt oranı 14.7 den yüksek, Lambda 1.0 den büyük). Yüksek O2 emisyonlarına neden olabilecek durumlar:

    * Fakir karışım

    * Vakum kaçakları

    * Ateşleme problemleri.

    6) Düşük O2 zengin yakıt karışımını gösterir. (AFR hava-yakıt oranı 14.7 den düşük, Lambda 1.0 den düşük).

    7) Yüksek karbon dioksit (CO2) ölçümleri neredeyse ideal olan hava- yakıt oranını ve etkili yanmayı gösterir.

    8) Düşük karbon dioksit (CO2) ölçümleri ya çok zengin veya da cok fakir karışımı, egsoz sistemi kaçaklarının göstergesidir.

    9) Nitrojen Oksitleri ölçümleri. Nitrogen Oksitleri (NOx), nitrik oksit (NO) ve azot gazı (NO2), yanma odasındaki ısının artmasıyla oluşur. Bu motor yük altındaysa olur. Aşırı ısı şartları meydana gelirse, motor hafif yük altında olduğundan en fazla NOx stoikometrik noktada AFR (hava-yakıt oranı14.7, Lambda 1.0) üretilir.

    Eğer bir motordaki yanma süreci (combustion process) yakıtı stoikometrik noktada veya bu noktaya yakın bir yerlerde ise hızlanma anında Nox seviyesi, kompresyonda ve sabit hızda ölçülenden daha fazla olacaktır.

    Tipik olarak rölantide Nox 0 ppm olarak ölçülür.

    10) Yüksek NOx Ölçümleri. Çok yüksek NOx emisyonlarına neden

    olabilecek şartlar:

    * Bozuk EGR valfi

    * Fakir karışım (AFR hava-yakıt oranı 14.7 den yüksek, Lambda 1.0 den büyük)

    * Yüksek ateşleme avansı

    * Termostatik hava ısıtıcısı ısıtılmış hava pozisyonunda takılı kalmışsa

    * Kayıp veya hasarlı soğuk hava kanalı

    * Yanma odasında kurum

    * Bozuk katalitik konvektör

    Egsoz borusunda yüksek oranda ölçülen NOx, sistemin en az bir bölümünden birinde problem olduğunun göstergesidir, ancak "normal " aralıkta bir NOx ölçümü veya NOx nin sadece az miktarda yüksek çıkması, kabul edilebilir sistem performansının güvenilir göstergesi değildir

    11) Düşük NOx ölçümleri. Herhangi bir karakteristik nedeni yoktur. Normalde rölantide 0 ppm olarak ölçülür.

    UNUTULMAMASI GEREKENLER:

    12) O2, CO2 ve H2O oluşturmak için HC ile birleşir.

    13) O2, CO2 oluşturmak için CO ile birleşir.

    14) CO zengin hava- yakıt karışımının göstergesidir.

    15) HC Zengin karışımın ve bozuk ateşlemenin göstergesidir.

    16) CO ve O2 stoikometrik hava- yakıt oranında eşittir.

    17) O2 ve CO2 egzoz sistemi bütünlüğünün (Borular, susturucu, manifold v.s.) göstergesidir.

    18) O2 katalitik konvektörün düzgün çalışması için gereklidir

    19) Eğer CO değeri yükselirse, O2 değeri düşer. (ters orantı)

    20) Eğer O2 değeri yükselirse, CO değeri düşer. (ters orantı)

    21) CO değeri % 1 in üzerine çıktığında, katalitik konvektör oksijensiz demektir.

    Eğer ölçümler üreticinin veya standartların öngördüğü limitler içerisinde ise yakıt, ateşleme ve emisyon kontrol sistemlerinin düzgün çalıştığı varsayılır. Eğer limitler geçilirse, aracın tamir ve bakımına ihtiyaç vardır.

    Emisyon testlerinde aracın karbüratörlü, katalizörsüz ve katalizatörlü olmasına göre değişen değerler aşağıda verilmiştir:

    Genel Kurallar:

    Bir emisyon testinin yapılabilmesi için aracın fanının en az iki kere açması gereklidir. Yani araç yeterli sıcaklığa ulaşmalıdır.

    Önce rölantide ölçüm yapılır sonra 3500 devre kadar yavaşça gaz verilip

    değerlerin yorumu yapılır.

    Şayet yüksek devirde rölantiye göre HC ve CO değerleri düşmezse ateşleme, yakıt veya hava yollarında problem var demektir.

    Benzin ayarı lambda değeri 0.980 değerine ayarlanıp 3000-3500 arası devirde ayni değerde olduğu gözlenmelidir. Değer 0.900 lere düşerse hava yetersiz olup benzin oranı yükselmiş (Zengin karışım) demektir.

    LPG' de 1.060 fakir karişıma ayarlanmalı sonra yüksek devirde (3000-3500) tekrar ölçülmeli ayni değer gözlenirse ayar bitmiş demektir. Lambda düşerse hava yetersiz demektir. Hava yolları tekrar gözden geçirilmelidir.

    (Mikser-Hava Filitresi v.s.)

    İdeal değerler:


    Platinli araçlar :
    CO vol % : (0.5-2.5)
    CO2 vol % : (13-16)
    Hc ppm : (< 300)
    O2 vol% : (< 2.0)

    Elektronik ateşlemeli araçlar:
    CO vol % : (0.5-1.5)
    CO2 vol % : (13-16)
    Hc ppm : (< 300)
    O2 vol% : (< 2.0)

    Katalizatörlü araçlar (E2 Araçlar):
    CO vol % : (< .0.5)
    CO2 vol % : (> 14.0)
    Hc ppm : (< 100)
    O2 vol% : (< 2.0)

    Katalizatörlü araçlar (E3 Araçlar):
    CO vol % : (< .0.1)
    CO2 vol % : (> 14.0)
    Hc ppm : (< 20)
    O2 vol% : (< 2.0)

    Aşağıdaki tabloda anormal gaz ölçümleriyle sonuçlanabilecek problemler listelenmiştir.

    Lejand: D = (Düşük), Y= (Yüksek) , O = (Orta)

    CO CO2 HC O2 OLASI NEDENLER

    Y D Y Y ZENGİN KARIŞIM VEYA BOZUK ATEŞLEME
    Y D Y D HATALI TERMOSTAT VEYA SICAKLIK SENSÖRÜ HATASI
    D D D Y KAT. KON. SONRASI EGZOZ KAÇAKLARI
    D Y D Y BOZUK ATEŞLEME, KAT. KON. ARIZASI
    Y D O Y ZENGİN KARIŞIM
    Y Y Y Y ENJEKTÖR ARIZASI, KAT. KON. ÇALIŞMIYOR, ZENGİN KARIŞIM, VAKUM KAÇAKLARI
    D D Y Y BOZUK ATEŞLEME, AKIŞ VALFİ VEYA KELEBEK SENSÖRÜ ARIZASI, VAKUM VEYA HAVA KAÇAĞI
    D Y D D İYİ YANMA VERİMİ, KAT. KON. DEVREDE
    D D D SİSTEM LİMİTLER İÇERİSİNDE, ÖLÇÜMLER NORMAL


    Fakir veya Zengin AFR (Hava –Yakıt Oranı) durumunda belirtiler:
    DURUM BELİRTİLER - NEDENLER
    Çok Fakir karışım Verimsiz motor gücü
    Sabit hizda düşük performans
    Yanık Sübaplar
    Yanık pistonlar
    Çizik Silindirler
    Vuruntu
    Fakir Karışım Yüksek yakıt tüketimi
    Düşük egzos emisyonları
    Azalmış motor gücü
    Vuruntu veya detonasyona az da olsa eğilimli
    Stoikometrik En iyi performans
    Zengin Maksimum motor gücü
    Yüksek emisyonlar
    Yüksek yakıt tüketimi
    Vuruntu veya detonasyona düşük eğilim
    Çok zengin Aynı yakıtla daha az kilometre
    Ateşleme bozuklukları
    Artan emisyonlar
    Egzozta kararma
    Siyah egzos dumanı


    Alıntıdır..




  • Gördüğüm kadarıyla forumda değişen tek şey eskiden bizi karalayanlar şimdi hidrojen cihazı satar olmuş. Hala aynı kanıdayım burası bilgi alışverişi için hepimize gerekli.
  • son çalışmalarınızdan paylaşımlarda bulunursanız hep beraber istifade ederiz sn cingöz otomotiv.
  • Bir sorum olcak sizlere, motor devrine göre hidrojen üreten bir sistem yapsak, daha iyi sonuç elde edermiyiz?
  • 
Sayfa: önceki 196197198199200
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.