Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (168. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
49
Favori
518.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 166167168169170
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tombalaci_46

    Kurşun dökme işi kolay, tabi ki hücre şeklinde yapacağım, önce kurşunu düzleyip plaka haline getirip sonra hücre şeklinde yapacağım. Ev içinde kaynak makinası kullanmak mantıklı.

    bugün bir çalışma yaptık gördüğümüz çalışma sonuçu su ısındıkça hidrojenin etkiside artıyor hidrojen gazını çıkartmak için şırınga kullandık ama hidrojenin çıkş hızını kısmak gerekiyor yoksa alevi söndürüyor.bizde piknik türün başlığını söktük ve istelinel sonuçu aldık fakat gaz gittikçe sıkışma yapınca hortumları patlattı yapmış olduğumuz çalışmalar gayet iyi eğer 21 adet plakayla yapacak arkadaş varsa kesinlikle 24 volt 30-40 ah kullanmalı bir gelen akımı regüle etmek gerekirse pwm devresi ile çektiğiniz amperi istenilen akıma ayarlamak daha kolay olur. çünkü hem akımı hemde çıkan hidrojen gazını stabil olarak tutmuş olursunuz,pwm devresi olmadan araçınıza bağlantı yapmayın. kabın içindeki yoğunlaşan gaz basınçla dışarı çıkmak ister.dediğim gibi yoksa subabları elinize almak zorunda kalırsınız.ben kombi olarak kullanmak istiyorum.yapmış olduğumuz çalışmada 330ml kola kutusuna su koyduk çıkan alev boyu 1cm 5,5 dakika suyu kaynattı tabi çalışmalara devem edecem




  • sayın azdaha 53 isminizi bilmediğim için size bu şekilde hitap etmek zorunda kaldım.evet benim amacım ama trafo olabilir ama kaynak makinası yapacağım sistem ev için araç için bana çok riskli geliyor bu benim düşüncem.gelelim vermiş olduğunuz cevaba herşeyden önce mutlaka bu topikte yazışan arkadaşlarımızın bilgin tecrübelerine dayanarak çalışmalarını okudum.ve bazıların yolundan gitmeye karar verdim.mantıklı olanın mecara peşinde değilim.yapmış olduğum çalışmada şimdilik iyi ama aküyle yani benim kitim 21 adet hücreden oluşmakta ve eksi 3 adet artı 2 toplam 5 gerisi nötür plaka şeklinde ama sayısını düşürerek 11 adette yapabilirim.bunu çalışmalarımın sonuçlarına göre ve çektiğim akım ve volt toplam 1 saate kaç wat elektrik tüketmiş ne kadar hidrojen üretmişim bunların hesaplarına bakarak çalışmalarıma devam edecem size katıldığım bir konu suyun ısınması eğer suyu soğutamazsak alacağımız hidrojen gazından çok enerjiyi suyu ısıtmak olur bizde bunu istemiyoruz kaynama noktası 90 ile 100 derece ise bize 40 derece olması yeter tabi burda fikirlerinizi beyan edebilirsiniz.




  • Edindiğim tecrübelere göre, su nekadar sıcak olursa elektroliz okadar daha hızlı oluyor, suyu soğutmanı tafsiye etmiyorum, tam aksine su ısındıkça daha fazla güç elde edersin. Patlama olaylarına gelince, ben şiringa kullanıyorum, hortumunun ucuna şiringa bağla, tabi iğnesi ile birlikte, iğne ucu çok küçük olduğu için içerisine alev almıyor, ben şiringa ile ortalama 2 cm'ye yakın alev çıkarttım ve oldukça kesin alev oluyor, çünkü küçücük bir delikten tazzikli gaz çıkmaya çalışıyor.
  • tombalacı kardeşim sana katıldığım bir çok yönlerin var bende şiringa bağladım.ama suyun ısısından dolayı gazı çok daha fazla çıkmasına sebeb ondan dediğim ya suyu 40 ile 50 derece olduğunda kontrol altına alınıyor.tabiki bize olan alevin çok olması bununla çalışmalarda bir fark yapacam alevin tek çıkan yerden değilde örnek olarak 5 yerden çıkmasını sağlarsak su sıcaklığı 100 derece olsun o zaman sorun olmaz ama tek noktadan olursa sorun ısınan borular ve gazı çıkar yeri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdulvatan

    arkadaşlar yapmış olduğum çalışmalar çok iyi fakat nedense alev tutucusundan gazın çıkmamasının sebebi nedir [simage][/simage]
     hidrojen yakıt tasarruf sistemi hidrojen yakıt tasarruf sistemi hidrojen yakıt tasarruf sistemi

    flash backi ters takmış olabilirsin alev çıkar bu arada bende sormuştum 150 tl çektiler almadım bende hava filitreleri var ınları maşona ters taktım ve tanka bagladım muhtemel sebebin ya ters takıyorsun yada gaz çıkışın az

    DİGER BİR SORUN İSE 3. RESME BAKTIGIMDA BUBLER TASARIMINDA SANKİ HATA VAR HHO ÜNİTESİNİ ALTTAN BESLERKEN BUBLERİN EN ALTINDAN SU TAKVİYESİ HHO ÜNİTENİN ÇIKIŞINI BUBLERİN SU SEVİYESİNİN MAXİMUM SEVİYESİNDE TUT GAZ ÇIKIŞIN İSE BUBLERİN EN ÜST NOKTASINDA SUYUN OLMADIGI YERDE OLSUN BÜYÜK OLASILIKLA ÇALIŞACAKTIR SANIRIM KOMBİ YAPICAN :)
    HAYIRLI UGURLU OLSUN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxialem -- 9 Ocak 2014; 10:13:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdulvatan

    sayın azdaha 53 isminizi bilmediğim için size bu şekilde hitap etmek zorunda kaldım.evet benim amacım ama trafo olabilir ama kaynak makinası yapacağım sistem ev için araç için bana çok riskli geliyor bu benim düşüncem.gelelim vermiş olduğunuz cevaba herşeyden önce mutlaka bu topikte yazışan arkadaşlarımızın bilgin tecrübelerine dayanarak çalışmalarını okudum.ve bazıların yolundan gitmeye karar verdim.mantıklı olanın mecara peşinde değilim.yapmış olduğum çalışmada şimdilik iyi ama aküyle yani benim kitim 21 adet hücreden oluşmakta ve eksi 3 adet artı 2 toplam 5 gerisi nötür plaka şeklinde ama sayısını düşürerek 11 adette yapabilirim.bunu çalışmalarımın sonuçlarına göre ve çektiğim akım ve volt toplam 1 saate kaç wat elektrik tüketmiş ne kadar hidrojen üretmişim bunların hesaplarına bakarak çalışmalarıma devam edecem size katıldığım bir konu suyun ısınması eğer suyu soğutamazsak alacağımız hidrojen gazından çok enerjiyi suyu ısıtmak olur bizde bunu istemiyoruz kaynama noktası 90 ile 100 derece ise bize 40 derece olması yeter tabi burda fikirlerinizi beyan edebilirsiniz.

    ARAÇ İÇİNDE EV İÇİNDE RİSK DOGRU TASARIMDA YOK DENECEK KADAR AZ FLASH BACK EKLEYEREK GERİYE PATLAMAYI ENGELLEYEBİLİRSİNİZ HATTA LPG DEN DAHA AZ NEDENMİ HHO GAZINI BİR YERDE DEPO ETMEYECEKSİNİZ ÜRETİP KULLANACAKSINIZ HAAA ZATEN BİR ARACI TAM ANLAMIYLA HHO İLE ÇALIŞTIRMAK ÇOK ZOR MESELA BEN O KONU ÜZERİNE UGRAŞIYORUM PLAKALAR KONUSUNA GELİNCE ELEKTROLİZ İÇİN 1.5 - 2 VOLT YETERDE ARTAR BİLE ÖNEMLİ OLAN AKIMDIR BU NEDENLE SERİ BAGLANTIYI TAVSİYE EDERİM SONUÇTA AKÜLERİMİZ 12 VOLT HHO ÜNİTESİ HER PLAKA YA ELEKTRİK UYGULARSAK ADETA KISA DEVREGİBİ OLUYOR SERİ BAGLANTIDA HER PLAKADA GERİLİM DÜŞÜMÜNDEN DOLAYI HEM KISA DEVRE RİSKİ KALKIYOR HEMDE HER PLAKAYI TEK GÜÇLE KULLANMIŞ OLUYORSUNUZ TABİ TEORİDE :) GERÇEKTE İSE SERİ DEVREDE AKIM DÜŞÜMÜ OLUYOR YİNEDE SERİ DEVRE ŞEKLİNDE OLMASI MANTIKLI VE UYGULANABİLİR DİR HARCANAN GÜÇ ÖLÇÜM Ü DC AMPER METRE VE VOLTMETRE İLE YAPILABİLİR P = U*I FORMULÜNÜ KULLANA BİLİRSİNİZ GAZ ÇIKIŞINIDA ATEK CİHAZI BAGLAYA BİLİRSİNİZ ATEK PAHALI BİR UYGULAMA OLACAGINDAN EN İYİSİ HHO NUN KALDIRMA GÜCÜ YANİ SUYUN İÇERİSİNDE HACMİ BELİRLİ BİR ŞİSE İÇİNE SU DOLDURUP SUYUN TAHLİYE SÜRESİNİ ÖLÇEREK ÖGRENE BİLİRSİNİZ




  • 4 hücre ile 2000motor bir araç sadece su ile çalıştırılabiliyor, fakat aküden 20 ampere yakın güç çekiyor, sarj dinamosu aküyü bu yüzden dolduramıyor, ve sonrasında akü bitiyor, eksozdaki yüksek ısıyı kullanarak birşeyler yapmak lazım, bu konu üzerinde çalışıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxialem

    quote:

    Orijinalden alıntı: abdulvatan

    sayın azdaha 53 isminizi bilmediğim için size bu şekilde hitap etmek zorunda kaldım.evet benim amacım ama trafo olabilir ama kaynak makinası yapacağım sistem ev için araç için bana çok riskli geliyor bu benim düşüncem.gelelim vermiş olduğunuz cevaba herşeyden önce mutlaka bu topikte yazışan arkadaşlarımızın bilgin tecrübelerine dayanarak çalışmalarını okudum.ve bazıların yolundan gitmeye karar verdim.mantıklı olanın mecara peşinde değilim.yapmış olduğum çalışmada şimdilik iyi ama aküyle yani benim kitim 21 adet hücreden oluşmakta ve eksi 3 adet artı 2 toplam 5 gerisi nötür plaka şeklinde ama sayısını düşürerek 11 adette yapabilirim.bunu çalışmalarımın sonuçlarına göre ve çektiğim akım ve volt toplam 1 saate kaç wat elektrik tüketmiş ne kadar hidrojen üretmişim bunların hesaplarına bakarak çalışmalarıma devam edecem size katıldığım bir konu suyun ısınması eğer suyu soğutamazsak alacağımız hidrojen gazından çok enerjiyi suyu ısıtmak olur bizde bunu istemiyoruz kaynama noktası 90 ile 100 derece ise bize 40 derece olması yeter tabi burda fikirlerinizi beyan edebilirsiniz.

    ARAÇ İÇİNDE EV İÇİNDE RİSK DOGRU TASARIMDA YOK DENECEK KADAR AZ FLASH BACK EKLEYEREK GERİYE PATLAMAYI ENGELLEYEBİLİRSİNİZ HATTA LPG DEN DAHA AZ NEDENMİ HHO GAZINI BİR YERDE DEPO ETMEYECEKSİNİZ ÜRETİP KULLANACAKSINIZ HAAA ZATEN BİR ARACI TAM ANLAMIYLA HHO İLE ÇALIŞTIRMAK ÇOK ZOR MESELA BEN O KONU ÜZERİNE UGRAŞIYORUM PLAKALAR KONUSUNA GELİNCE ELEKTROLİZ İÇİN 1.5 - 2 VOLT YETERDE ARTAR BİLE ÖNEMLİ OLAN AKIMDIR BU NEDENLE SERİ BAGLANTIYI TAVSİYE EDERİM SONUÇTA AKÜLERİMİZ 12 VOLT HHO ÜNİTESİ HER PLAKA YA ELEKTRİK UYGULARSAK ADETA KISA DEVREGİBİ OLUYOR SERİ BAGLANTIDA HER PLAKADA GERİLİM DÜŞÜMÜNDEN DOLAYI HEM KISA DEVRE RİSKİ KALKIYOR HEMDE HER PLAKAYI TEK GÜÇLE KULLANMIŞ OLUYORSUNUZ TABİ TEORİDE :) GERÇEKTE İSE SERİ DEVREDE AKIM DÜŞÜMÜ OLUYOR YİNEDE SERİ DEVRE ŞEKLİNDE OLMASI MANTIKLI VE UYGULANABİLİR DİR HARCANAN GÜÇ ÖLÇÜM Ü DC AMPER METRE VE VOLTMETRE İLE YAPILABİLİR P = U*I FORMULÜNÜ KULLANA BİLİRSİNİZ GAZ ÇIKIŞINIDA ATEK CİHAZI BAGLAYA BİLİRSİNİZ ATEK PAHALI BİR UYGULAMA OLACAGINDAN EN İYİSİ HHO NUN KALDIRMA GÜCÜ YANİ SUYUN İÇERİSİNDE HACMİ BELİRLİ BİR ŞİSE İÇİNE SU DOLDURUP SUYUN TAHLİYE SÜRESİNİ ÖLÇEREK ÖGRENE BİLİRSİNİZ

    kardeş yaptığın yorumlarına cevap vermek gerekirse ok cevap veriyorum.tek bir kapla bu işi yapacak değilim deneme testindeyim sonuçta suyun devir daimi tek kapta olacak ama ordan çıkacak hho gaz ise diğer kapta birikecek anlık buda devir daim yapılan kaptaki yoğunlaşan suyun buharından tamamen ayrılmış olacak hidrojenin diğer kapta saf temiz olarak yakıt sağlamış olacak şimdi her plakaya seri bağlantı yapmayı söylüyorsun ok bu senin fikrin parantez içine alıp denilebilir sıkıntı yok suyun içene barometre sistemi zaten yapacağım çünkü, 1) cellerde oluşan ısı. 2) suyun kaynama derecesi, 3) suyun ısısı 90 derece ulaştığında kaç amper çektiği 1 saatte kaç wat elektrik harcadığı hesaplanacak ve tahliye yaptığımız kaptan çıkan gazı barometre ölçümü yapılması gaz ölçümü yapılması birde cellerde seri bağlanırsa voltaj artar amper düşer bize akım yani amper güçü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxialem

    quote:

    Orijinalden alıntı: abdulvatan

    arkadaşlar yapmış olduğum çalışmalar çok iyi fakat nedense alev tutucusundan gazın çıkmamasının sebebi nedir [simage][/simage]
     hidrojen yakıt tasarruf sistemi hidrojen yakıt tasarruf sistemi hidrojen yakıt tasarruf sistemi

    flash backi ters takmış olabilirsin alev çıkar bu arada bende sormuştum 150 tl çektiler almadım bende hava filitreleri var ınları maşona ters taktım ve tanka bagladım muhtemel sebebin ya ters takıyorsun yada gaz çıkışın az

    DİGER BİR SORUN İSE 3. RESME BAKTIGIMDA BUBLER TASARIMINDA SANKİ HATA VAR HHO ÜNİTESİNİ ALTTAN BESLERKEN BUBLERİN EN ALTINDAN SU TAKVİYESİ HHO ÜNİTENİN ÇIKIŞINI BUBLERİN SU SEVİYESİNİN MAXİMUM SEVİYESİNDE TUT GAZ ÇIKIŞIN İSE BUBLERİN EN ÜST NOKTASINDA SUYUN OLMADIGI YERDE OLSUN BÜYÜK OLASILIKLA ÇALIŞACAKTIR SANIRIM KOMBİ YAPICAN :)
    HAYIRLI UGURLU OLSUN

    flash backe gelen gaz az olduğu için bağlantıda bir sorun yok.bura 21 cell olduğundan 12 volt kaç amper olursa olsun yeterli olmuyor aküleri seri bağlayınca flash backten gaz çıkışı gayet iyi




  • abdulvatan kullanıcısına yanıt
    elektrik devrelerinde akımda gerilimde gereklişeydir gerilim olmadan akım iş yapamaz elektroliz içinse belli kaideler vardır bu kaideleri kurallar yani faraday tarafından bulunmuştur o derki linki incele anlayacaksın gerilim 2 volt yeterli yeterki akımı geçir 21 plakada olsa seri baglantıda elektroliti iletken yaptıgında kaçak akımları kestiginde elektroliz işlemin başlar sen yinede linki incele

    http://www.elektrikrehberiniz.com/elektrik/elektroliz-nedir-1791/
  • tombalaci_46 T kullanıcısına yanıt
    şevkini kırmak istemem ama başka yol ara derim

    araştırma kültürümüz eksikhttp://biltek.tubitak.gov.tr/merak_ettikleriniz/index.php?kategori_id=4&soru_id=3568

    açıkçası 2000 motoru 20 amperle nasıl yürüttün merak ettim ben 1400 motoru yürütemedim oysa o kadar elektronik devre yaptım asetondan alkole kadar birçok denemeler yaptım bravo dogrusu..... resim gönder video çek bir inceleyelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxialem -- 10 Ocak 2014; 8:20:29 >
  • Merhaba arkadaslar.
    Miknatisli tasarruf cihazlarina bakarken taaa buralara kadar geldim.

    2-3 saatten beri bu konuya merak saldım.

    Asıl mesleğim elektronik.

    Konuyu inceleme yaptım abiraz.

    Simdi burdaki sistemde hho üretecine elektrik verilerek hem oksijen hem hidrojen aynı anda alınıp yanması sağlanıyor.

    Hidrojen yanıcı oksijen yakıcı

    Okulda gordugum kadarıyla tuzlu suya batırılmış olan metale elektrik verildigine + kutupta oksijen - kutupta hidrojen veya tam tersi.

    Gelelim asıl konuya.

    Hho üretecini + ve - kutuplardan çıkqn gazları ayırarak kombi veya motora sadece hidrojen veya ornegin 3 birim hidrojen 1 birim oksijen vererek daha iyi verim elde etmek daha iyi olmazmı




    Birde bu sistemi 90cc scooter motorsiklete uyarlamak istiyorum

    Hho üreteci hazır satan bi yer biliyormusunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde hidrojenle çalısan arabalar adı üstünde sadece hidrojenle calışmıyormu.yurt dısında hidrojen yakıt istasyonlarında "hidrojen" yazıyor.yoksa icinde oksijende olsa idi "HO" yazarlardı sanırım.mantıken motor karbüratöründe zaten hava yani oksijeni dısardan almak icin tasarlanmıs.sisteme sadece hidrojen verilerek aracın sadece hidrojenle çalışması sağlanabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuya yeni merak sardıgınız belli baştan sona yazılanları okumadan fikir edinemezsiniz bende benzeri bir durumda girdim konuya kılimacı bir arkadaş bu sistemle ugraşıyor yapmaya çalışıyor ben kendi çapımda perendev motoru yapmaya çalışıyorum bana yakıt tasarruf sistemi yap dedi bende neden olmasın olur dedim bir iki araştırdım bu sayfayı buldum tüm yazıları çekişmeleri kötülemeleri abartmaları hepsini ön yargızız okudum mantık süzgecinden geçirdim bir ünite tasarladım çalıştırdım arabam costu egzozdan adeta su akıyordu duman yerine neyse pota yanlışlıkla dokunmuşum 72 amper pwm yandı kılimacı arkadaş hala hho kiti yapacak

    ŞİMDİ ASIL MESELE BU HEVESMİ GERÇEKTEN BİR ŞEYLER YAPMA İSTEGİMİ BUNU TEST EDECEKSİNİZ TÜM YAZILANLARI OKUDUGUNUZDA NEYİN NE OLDUGUNU SORULARINIZA YANITI BULACAKSINIZ

    kısaca avrupadaki ve abd deki sistem bundan çok farklı onlar sıvılaştırılmış hidrojen alıyor bizse üretmeye çalışıyoruz daha dogrusu kendi çapımızda üretip tasarrufta yapıyoruz asıl amaç hiçbir masraf çıkarmadan kurulu sistemin tek enerji kaynagından sürekli çalışabilmesi bunu sagladıkmı iş zaten biter buda yeni bir hidroliz yöntemi olmalıdır bana göre su formulü h2o aseton formülü C3H6O etanol formülü C2H6O AMACIMIZ BURADAKİ OKSİJEN VE HİDROJENİ AYIRARAK YAKIT HALİNİ ALDIRMAK


    BU ARADA EN SON DÜŞÜNCEM NİŞASTA LI ASETONLU SULU ÇÖZELTİYİ ELEKTROLİZ ETMEK BAKALIM SONIÇ NASIL OLACQAK NİŞASTA FORMÜLÜ C6 H10 O5



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxialem -- 11 Ocak 2014; 8:33:53 >




  • maxialem M kullanıcısına yanıt
    hocam maaşallah siz kimyasında "H" değeri fazla olan maddelere yönlenmişsinz de bunun bide de si var.nişastalı sistemden belli bir miktar hidrojen aldınız diyelim.ya sonrası kalan artık nişastayı temizlemesi var.

    birkaç öğretim görevlisinin tezleri var hidrojen üretmek için.onları okumaya başladım.
    en iyi elektroliz ile hidrojen nasıl üretilir hangi metal en iyisi diye araştırıyorum.
    şu anki testlere göre en iyi elektroliz yoluyla hidrojen veren metal karışımı YUMUŞAK ÇELİK ÜZERİNE ÖNCE NİKEL KAPLAMA SONRA COZN (çinko kaplama) diye yazmışlar çizmişler.

    verilmesi gereken voltaj min 1.23volt olarak verilmiş ama 1.23 volt ta bazı nedenlerden dolayı tam anlamı ile hidrojen alınamadığı yazıyor.ortalama 3volt iş görüyor.

    birde bu hidrojen üretecine direk 12volt verenler var.
    kullandıkları üretecin yapısı nedir bilmiyorum ama ortalama 4 elektrotun seri bağlanıp kullanılması gerekir (elektrik bağlantısı 12 volt ise / hücre başı 3 volt olduğu yüzden 12/3=4 tür)


    tek hücreye 12 volt verilir ise bana göre hem suyun ısısı yükselip su buharı ortalaya çıkacak hemde kullanılan metal aşınıp kararacak (tamamen benim fikrim ) su 100c ye gelmeden buharlaşma olmaz diyen arkadaşlar olacak ama bu öngörün geçmişte kaldı su her derecede buharlaşır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2ekmek1sut -- 12 Ocak 2014; 5:03:43 >




  • yazını okudum gayet araştırmacı birisine benziyorsun dediklerin son derece dogru... 1 gram nişasta 100 ml suda çözüne biliyor denemedim havaların ısınmasını bekliyorum çünkü hortumlar donup parçalanıyor hidrolizide araştırın sorunuzun yanıtı orada evet dogrudur h degeri yüksek maddeleri elektrolizle çıkan gaz miktarı artırılırmı diye düşünmeye başladım

    elektroliz için 1.23 volt voltaj farkı yeterli de olsa amacımız az enerji ile çok gaz çıkışı olacagından akımı ve gerilimi yükseltme çabasına giriyoruz kullanılan elektrotlar genelde 316 l kromdur çünkü diger metaller daha çabuk oksitleniyor eriyor akım iletkenin içerisinden degil dış çevresinden geçer nikel kaplama profesyonel işlerde gayet güzel verim verir dedi

    olay sadece enerji vermeklede bitmiyor ben 3 deligi olan bir elektrot kullandım malum deliklerin içindese su oldugundan akım deliklerdende kaçıyor yani hücre tasarımı karambole yapılacak bişey degil dediginiz gibi 12 volt için 4- 5 plakalı bir sistem sorunsuz çalışır ben dogru akım motorlarının hız ayarında kullanılan duty cyle ayarlaması yapabilen sürücü kullanıyorum çocu arkadaşa benzer devrelerle işlemi yapmaya çalışıyor

    konu sadece suyun ısınmasıda degil normalde akımın geçıgı noktalardan iletkende bir ısı ve gaz kabarcıgı çıkar evet su buharı bu sistem için iyidir 2500 derecede buda belli miktarda kendiliginden ayrışır

    birde frekans meselesi var oda mikro dalgalarda kullanılan sistemdir mikrodalgada kullanılan tabaklar ısınmazken suyu rezonans frekansıyla su atomları hareketlenir ve ısıtılabiliniyor bu konu daha bebek zaten bu sistemin amatör olmasının sebebide budur iyibir elektroliz yöntemi bulundugunda olay çözülecektir




  • Herkese selamlar,
    Arkadaşlar bir süredir forumu sadece okuyorum. Bu arada araştırma da yapıyorum. relic07 arkadaşın dediğine katılıyorum.
    Kısır bir döngüde sıkışmış durumdayız. Dünyada özellikle Amerikada kişilerin yaptığı çalışmalara takılmamız bizi kısır döngüye sokmuş durumda.
    Onlara fazla takılmadan yolumuza devam etmeliyiz. Şahsen şu sonuca vardım. İçten yanmalı motorlarda direkt hidrojen kullanımı
    maalesef istediğimiz sonucu vermiyor. Sonuç almak için ileri düzeyde ar-ge ve mühendislik gerekiyor. İstesekte istemesekte bu böyle.
    Ben farklı bir yönteme geçmek için araştırma yapıyorum. Yine hidrojen ancak üretim ve kullanımı çok farklı. Şu an yeni yeni gelişmekte olan ve
    önümüzdeki yıllarda dünyayı saracak DMFC yani doğrudan metanol yakıt hücresi (direct methanol full cell) Bu konuda yapacağım çalışmalar için ön
    hazırlığımı yapıyorum. Kullanmaka olduğumuz hücreleri dönüştürebiliriz. Amacım ise araç üzerindeki elektrik sistemini motora yük olmaktan çıkarmak
    tamamen bağımsız olarak beslemek. Bu da doğal olarak tasarrufu getirecektir. Yalnız ihtiyaç duyulacak bir parçayı bulmak sorun. Onun için sizlerin
    yardımlarınızı bekliyorum. Nafion denen yarı iletken bir tür jelatin. (Türkiye de dupont denen bir firma bu işin tekeli) Bu malzemeye veya aynı işi yapabilecek
    benzeri materyale ulaşabilirsem sistemin inşasına geçeceğim. Beyin fırtınası lütfen. Öneri ve bilgi paylaşımlarınızı bekliyorum.




  • DMFC olarak adlandırılan bu sistemde metanol'e fazla takılmamak gerekiyor. Zira aynı hücrede etanol'de kullanılabiliyor. En ideali ise ürettiğimiz hidrojen.
    Hidrojenin depolanmasındaki sıkıntı nedeniyle yapısında yüksek düzeyde hidrojen taşıyan öncelikle metanol ve sırasıyla etanol kullanılabiliyor. Bu maddeler sıvı olarak atmosfer basıncında depolanabiliyor. Piyasada çok ucuz fiyata alınabiliyor. DMFC denen yakıt hücresi her boyutta yapılabiliyor. İsterseniz cep telefonunuza bile monte edebilirsiniz. İsterseniz büyük boyutlarda yaparak aracınızı elektrikliye çevirebilirsiniz. İsterseniz konutunuzun elektriğini karşılayabilirsiniz. Tasarım size kalmış. Sonsuz uygulama imkanı var.
  • https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Nu2Lh2NmEOY

    yapılan çalışma ilgili yorumlarınızı bekliyorum
  • abdulvatan kullanıcısına yanıt
    SU NİÇİN ISINIR GEREGİNDEN FAZLA VOLTAJ VE AKIM VERİLDİGİNDEN BAKIR BORULARLA GEREK VARMIDIR BENCE SOGUTMAYA GEREK YOK ÖNEMLİ OLAN SABİT VE KALİTELİ GAZ ÇIKIŞI LALABİLMEK BİR BAKIMA KAYIPLARI MÜMKÜN OLDUGUNCA AZALTMAK

    BİR DİGER SIKINTI İSE KILASİK HHO ÜRETİM KİTİ BU TASARIM VASATTIR KAYIPLARI ÇOKTUR TÜM PILAKALARIN HERYERİNİN SUYUN İÇERİSİNDE OLMALIDIR BANA GÖRE HAVADAKİ NEMDEN BİLE MANYATİK AKIDAN BİLE KAÇAKLAR OLUR VERİM DÜŞER

    BOBLERİN YARISININ BOŞ OLMASI GAZIN DEVAMLILIGI İÇİN GEREKLİ SANIRIM ASLINDA BUNUN İÇİN MİLİBAR SEVİYELERİNDE BASINÇ AARLAYICILAR VAR BU TARZ BİŞEY BAGLANIP BASINÇ SABİTLENMELİ TEHLİKE MİNİMUMA İNMİŞ OLUR AKSİ HALDE SÜREKLİ ARTAN GAZ MİKTARI SIKINTI OLUŞTURABİLİR

    GERİSİ GAYET GÜZEL OLMUŞ YAPANIN ELİNE SAGLIK
  • 
Sayfa: önceki 166167168169170
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.