Şimdi Ara

Hidrojen ile çalışan şehirler arası otobüsler geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
494
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 gün
  • Cevaplayan Üyeler 11
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 3
  • Ortalama Mesaj Aralığı 21 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • gun (3 mesaj) Romeo84 (2 mesaj) Kaygerya (1 mesaj) TheCaliph_ (1 mesaj) Kerasuslu (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (6 mesaj) Mobil (2 mesaj) (2 mesaj) (4 mesaj)
  • @
2 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Anasayfa Haberleri >> Hidrojen ile çalışan şehirler arası otobüsler geliyor
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • General 20+
    10031 Mesaj
    Konu Sahibine Özel



    Hidrojen geleceğin yakıtı olarak Avrupa Birliği tarafından hali hazırda kabul edilmiş durumda ve 2050 yılına kadar doğalgazın yerini alması fazla elektriği depolamada ve elektrikli araçlar için yakıt olarak kullanılması planları mevcut.



    Enerji kaynağı oldukça başarılı olan hidrojen dünyamızda serbest halde bulunmasa da çeşitli yöntemlerle üretilebilen enerji dolu bir gaz. Doğalgaz bakımından fakir olan Avrupa, yenilebilir kaynakların arttırılması ile sağlanacak fazla elektriğin bu gazın üretimi için kullanmayı planlamakta ve dışa bağımlılığını azaltmayı planlamakta.



    Şimdiden Avrupa’da hidrojen yakıt pili ile çalışan yüzlerce otobüs hizmet vermekte. Bu otobüslerin tercih edilmesindeki ana neden 5-10 dk gibi bir sürede deponun doldurulabilmesi, uzun menzil sunması, egzostan sadece su ve temizlenmiş hava çıkması gösterilmekte.



    Yakıt pili ise aslında hidrojeni elektrolitik olarak kullanan bir batarya diyebiliriz. Tabi sadece hidrojen verirseniz çalışan bir batarya ve bir yanma gerçekleştirilmediğinden Co2 bir yana tekhlikeli NoX gazlarını da yaymamakta.



    Elektrik ile şarj edilen otobüsler ise yine çevreci olsalar da şimdiki teknoloji ile uzun şarj süreleri ve kısa mesafeleri nedeniyle her dizel otobüs için iki tane elektrikli otobüs alınması ve işletilmesi gerektiği düşünülmekte.





    Ancak hidrojen sonuçta hafif bir malzeme olduğundan dolayı esasen uzun menzillerde avantajı ortaya çıkmakta zira uzun menzil için lityum iyon bir batarya kullanmak ağırlığın ciddi oranda artması ile bir yerden sonra batarya aracı mı yoksa kendini mi taşıyor sorusunun sorulmasına yol açıyor.



    Bunun farkında olan Almanya merkezli ama Avrupa genelinde hizmet veren, şehirler arası ulaşım otobüs markası Flixbus hali hazırda elektrik ve biyogaz ile denemelerini sürdürmekte iken hidrojen ile de 2024’e kadar HyFleet araştırma projesi çevresinde deneyeceğini sonrasında da kalıcı olarak geçiş yapacağını açıkladı.



    Avrupa’da otobüs şöförü değişimi 4,5 saate bir yapılmakta. Yakıt dolumu bu değişim süresi içinde yapılacağından otobüslerin kabaca en azından 450 km menzil ile olması gerekmekte. Tabi biraz yedek depo nedeniyle en az 500 km ve üstü menzil ile üretilmesi beklenmekte. Şu anki şehir içi toplu taşımada kullanılan menzil 450 km olduğu düşünülürse bu çok zor olmayacaktır.





    |
    |




  • Teğmen
    145 Mesaj
    Trenler gelsin lanetli avrupa
    |
    |
  • Binbaşı
    1014 Mesaj
    nedense hidrojen olayı bana tehlikeli gibi geliyor, patlama ihtimali var mı acaba...
  • Yarbay
    29187 Mesaj

    Tamam İngilizcesi "exhaust" ama Turkcesi egzost degil egzoz :)

    Temiz enerji kaynaklarindan uretilen elektrik ile Hidrojen elde edilecekse gayet guzel bir icraat olur.

    |
    |
  • Yarbay
    8484 Mesaj
    Bir hindenburg faciasi daha gelecek o zaman anlayacaklar.
    |
    |
  • Yarbay
    3310 Mesaj
    |
    |
    Romeo84 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1014 Mesaj

    iyi sadece gaz kaçırıyor.:)

    |
    |
    TIGERSHARK kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    885 Mesaj
    Yenilebilir enerji ne?
  • Yarbay
    2529 Mesaj

    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https%3A%2F%2Fi.cnnturk.com%2Fi%2Fcnnturk%2F75%2F0x555%2F55e4301acbbf3410ec6b1ccd&t=0&width=480&text=1
    MaximillianFoe kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • gun bey arabanızı hidrojen ile çalıştırırsınız artık  


    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https%3A%2F%2Fimg.donanimhaber.com%2Fupfiles%2F2722260%2F2a46aeb0-8dcd-4b0e-91b6-5419a10e71cd.png&t=0&width=480&text=1
    |
    |
  • Binbaşı
    1941 Mesaj
    cleantechnica
    French City Cancels Hydrogen Bus Contract, Opts For Electric Buses
    https://cleantechnica.com/2022/01/11/french-city-cancels-hydrogen-bus-contract-opts-for-electric-buses/

    Hidrojenle çalışan otobüs yerine elektrikliler daha ekonomik ve mantıklı.

  • General 20+
    10031 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Bir yakıt deposunun alev alıp yanma ihtimali ile benzer zira korkunç güçlü kompozit tanklarda depolanıyor hidrojen.
    |
    |
    Romeo84 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • General 20+
    10031 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Elektrikli araçlar belki daha ekonomik evet ama haberde bahsi geçen uzun mesafe otobüs ve kamyon aslında. Ağırlık ve mesafe arttıkça batarya büyümesi gerekiyor, sonuçta bir yerden sonra batarya mı otobüsün ciddi ağırlığını oluşturduğu için batarya kendini taşımaya başlıyor.

    Halbuki hidrojen gaz ağır değil benzin ve dizelden bile hafif.
    |
    |
    Kerasuslu kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör

  • Gerçekten İnanılmaz. Çok Dayanaklı. Acaba Bizim Lpg Tankları Da Bu kadar Dayanaklı Mıdır?

    |
    |
    TIGERSHARK kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
valorant points
valorant vp
Webtures SEO;SEO Nedir?
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

MAIL
0,522
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.