Şimdi Ara

Hava Kargo hakkındaki sorularım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hava kargo hakkında hep merak ettiklerim vardır sıra sıra yazayım bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa memnun olurum

    1- Hava kargo'daki en çok tutulan 777F ve yeni çıkan 747-8f arasındaki farkın kapasite olarak fazla olduğunu biliyorum,
    747 burnu yukarı doğru açılıyor ve tek kalemde daha büyük kargoların yüklenmesi sağlanıyor. Charter firmaları bu özellik nedeniyle mi 747 kullanıyor? ve a380F modeli çıksaydı bu özellikten dolayı (burnun yukarı kalkması) 747 kullanılıyor?

    2- 1. soruyla ilişkili olarak, charter'lar 747(cargolux vs), posta firmaları 777 (fedex vs.) kullanıyor. Postada tek kalemde yükleme değilde konteyner ile parça parça yükleniyor, tercih hakkındaki varsayımların yerinde mi?

    3- Google'da aradım ama bu soruya cevap bulamadım, hava kargo'da hangi tür ürünlerin taşıması yapılıyor? Örneğin, gemiler daha ekonomik olduğu halde bir şirket neden hava kargo ile göndererek maliyetini arttırır?

    4- Türkiye'de hava kargo olayı niye bu kadar kötü, her ülkeden günlük 3-4 sefer 747 tipi uçaklarla yapılırken ülkemizde a330F tarifeleri seferleri bile yetersizlikten iptal olabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xavi92 -- 6 Haziran 2012; 22:51:42 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xavi92

    Hava kargo hakkında hep merak ettiklerim vardır sıra sıra yazayım bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa memnun olurum

    1- Hava kargo'daki en çok tutulan 777F ve yeni çıkan 747-8f arasındaki farkın kapasite olarak fazla olduğunu biliyorum,
    747 burnu yukarı doğru açılıyor ve tek kalemde daha büyük kargoların yüklenmesi sağlanıyor. Charter firmaları bu özellik nedeniyle mi 747 kullanıyor? ve a380F modeli çıksaydı bu özellikten dolayı (burnun yukarı kalkması) 747 kullanılıyor?

    2- 1. soruyla ilişkili olarak, charter'lar 747(cargolux vs), posta firmaları 777 (fedex vs.) kullanıyor. Postada tek kalemde yükleme değilde konteyner ile parça parça yükleniyor, tercih hakkındaki varsayımların yerinde mi?

    3- Google'da aradım ama bu soruya cevap bulamadım, hava kargo'da hangi tür ürünlerin taşıması yapılıyor? Örneğin, gemiler daha ekonomik olduğu halde bir şirket neden hava kargo ile göndererek maliyetini arttırır?

    4- Türkiye'de hava kargo olayı niye bu kadar kötü, her ülkeden günlük 3-4 sefer 747 tipi uçaklarla yapılırken ülkemizde a330F tarifeleri seferleri bile yetersizlikten iptal olabiliyor.

    Çoğunu bilemeyeceğim ama bildiklerimi aktarayım. Cargolux genelde özel kargolar taşır, her yerde şubesi bulunmaz ve yükleri ağırdır. Mesela konteynıra sığamayacak şeyler taşır. Ama Fedex bunları taşıyamaz. Bu yüzden 777 kullanıyorlar menzil dolayısıyla.

    Hava kargo ile tank, heliktopter hatta uzay mekiği bile taşınır. Firmalar çabuk ve güvenli ulaşsın diye uçağı seçiyorlar tabii araba firmaları başka, onlar çok olduğu için gemiyle 1 ayda geliyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xavi92

    Hava kargo hakkında hep merak ettiklerim vardır sıra sıra yazayım bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa memnun olurum

    1- Hava kargo'daki en çok tutulan 777F ve yeni çıkan 747-8f arasındaki farkın kapasite olarak fazla olduğunu biliyorum,
    747 burnu yukarı doğru açılıyor ve tek kalemde daha büyük kargoların yüklenmesi sağlanıyor. Charter firmaları bu özellik nedeniyle mi 747 kullanıyor? ve a380F modeli çıksaydı bu özellikten dolayı (burnun yukarı kalkması) 747 kullanılıyor?

    2- 1. soruyla ilişkili olarak, charter'lar 747(cargolux vs), posta firmaları 777 (fedex vs.) kullanıyor. Postada tek kalemde yükleme değilde konteyner ile parça parça yükleniyor, tercih hakkındaki varsayımların yerinde mi?

    3- Google'da aradım ama bu soruya cevap bulamadım, hava kargo'da hangi tür ürünlerin taşıması yapılıyor? Örneğin, gemiler daha ekonomik olduğu halde bir şirket neden hava kargo ile göndererek maliyetini arttırır?

    4- Türkiye'de hava kargo olayı niye bu kadar kötü, her ülkeden günlük 3-4 sefer 747 tipi uçaklarla yapılırken ülkemizde a330F tarifeleri seferleri bile yetersizlikten iptal olabiliyor.

    Ben sana cevap vereyim Hocam.
    1-Hava kargo için behsettiklerin en tutulan değil en büyük uçaklar.Amaça göre uçak seçilir.Cargolux 14 tane 747 ile Uzakdoğu ve US i kullanarak,Luexemburg gibi bir şey üretmeyen ve tüketmeyen bir memleketi kargo üssü haline getirmiş,lakin bu sene 100 m,ilyon USD zarar yazmıştır.Türkiye gibi bir yerdeki (dünyanın ortası olduğu için) A300 ve A330 uygun saylır.ACT Airlines daki 2 tane b747 şirketi batırma noktasına taşıdı.Burnu yukarı açılan B747 Freigher büyük ve döndürülemeyn yükler için ideal.Ama Hava kargo yükleri genelde paletle taşındığından,oversize yükler hariç B747/B777 gereksizdir.

    2-UPS ve FEDEX in filosunda cessna172 den B777 ye kadar her büyüklükte uçak olup,hattaki yüke göre uçak seçilir.UPS de kiralıklar dahil 800 uçak uçamkatadır.

    3-Acil olan yükler Hava ile taşınır.Yani elma armut muz taşınmaz.Bilgisayardan araba parçası,altın silah ve benzeri yükler +kuryeler uçakla taşınır.Maliyet farkı 8-10 kat arası olmakla beraber akşam saat 6 da fabrikadan çıkan ürün ertsi sabah 6 da varış noktasındaki
    mağazada rafa girer.Deniz yolu ucuz olsada bunu sağlama imaknı yoktur.

    4-Türkiye nin potansiyeli olamsı rağmen,Atatürk Havalimanın kapasite problemi,Sabiha Gökçen tesis problemi nedeniyle sıkıntıları vardır.Buna rağmen Atatürk Havalimanı 2011 de en yoğun 30 kargo havalimanına 28.sıradan girmiştir.

    Cevaplar zannedersem tatmin etmiştir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kabizkugu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Xavi92

    Hava kargo hakkında hep merak ettiklerim vardır sıra sıra yazayım bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa memnun olurum

    1- Hava kargo'daki en çok tutulan 777F ve yeni çıkan 747-8f arasındaki farkın kapasite olarak fazla olduğunu biliyorum,
    747 burnu yukarı doğru açılıyor ve tek kalemde daha büyük kargoların yüklenmesi sağlanıyor. Charter firmaları bu özellik nedeniyle mi 747 kullanıyor? ve a380F modeli çıksaydı bu özellikten dolayı (burnun yukarı kalkması) 747 kullanılıyor?

    2- 1. soruyla ilişkili olarak, charter'lar 747(cargolux vs), posta firmaları 777 (fedex vs.) kullanıyor. Postada tek kalemde yükleme değilde konteyner ile parça parça yükleniyor, tercih hakkındaki varsayımların yerinde mi?

    3- Google'da aradım ama bu soruya cevap bulamadım, hava kargo'da hangi tür ürünlerin taşıması yapılıyor? Örneğin, gemiler daha ekonomik olduğu halde bir şirket neden hava kargo ile göndererek maliyetini arttırır?

    4- Türkiye'de hava kargo olayı niye bu kadar kötü, her ülkeden günlük 3-4 sefer 747 tipi uçaklarla yapılırken ülkemizde a330F tarifeleri seferleri bile yetersizlikten iptal olabiliyor.

    Ben sana cevap vereyim Hocam.
    1-Hava kargo için behsettiklerin en tutulan değil en büyük uçaklar.Amaça göre uçak seçilir.Cargolux 14 tane 747 ile Uzakdoğu ve US i kullanarak,Luexemburg gibi bir şey üretmeyen ve tüketmeyen bir memleketi kargo üssü haline getirmiş,lakin bu sene 100 m,ilyon USD zarar yazmıştır.Türkiye gibi bir yerdeki (dünyanın ortası olduğu için) A300 ve A330 uygun saylır.ACT Airlines daki 2 tane b747 şirketi batırma noktasına taşıdı.Burnu yukarı açılan B747 Freigher büyük ve döndürülemeyn yükler için ideal.Ama Hava kargo yükleri genelde paletle taşındığından,oversize yükler hariç B747/B777 gereksizdir.

    2-UPS ve FEDEX in filosunda cessna172 den B777 ye kadar her büyüklükte uçak olup,hattaki yüke göre uçak seçilir.UPS de kiralıklar dahil 800 uçak uçamkatadır.

    3-Acil olan yükler Hava ile taşınır.Yani elma armut muz taşınmaz.Bilgisayardan araba parçası,altın silah ve benzeri yükler +kuryeler uçakla taşınır.Maliyet farkı 8-10 kat arası olmakla beraber akşam saat 6 da fabrikadan çıkan ürün ertsi sabah 6 da varış noktasındaki
    mağazada rafa girer.Deniz yolu ucuz olsada bunu sağlama imaknı yoktur.

    4-Türkiye nin potansiyeli olamsı rağmen,Atatürk Havalimanın kapasite problemi,Sabiha Gökçen tesis problemi nedeniyle sıkıntıları vardır.Buna rağmen Atatürk Havalimanı 2011 de en yoğun 30 kargo havalimanına 28.sıradan girmiştir.

    Cevaplar zannedersem tatmin etmiştir.

    Hocam elinize sağlık

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kargocu olarak ekleyeyim, yerine göre kargo firmaları uçak alımında yolcu taşımasında kar ettirmeyecek modası geçmiş uçaklara rağbet ederler, yerine göre de karlı çıkarlar. Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi kargonun uçakla taşınması masraflıdır ve firma için karı çok çok tatlıdır. Bu yüzden uçuş maliyetini yolcuyla çıkarması mucize olan MD-11'in kargo taşıyarak güzel para bırakması olağandır...
  • Hava taşımacılığında rekabet çok fazla ve kar marjları eskiye göre düşük.Uçak uçurmanın maliyeti ise gitgide artmakta.Uçak yakıtının tonu 1000 USD ve saatte en az 5-6 ton yakan bu makinaları günde 10-15 saat uçurursanız varın düşünün maliyeti.
    Genel kargo taşıma fiyatları ise sürünüyor.Eski uçak bazen karlıdır.Bazende yeni uçak.Hepsi hesap kitapla yapılıyor.
    Saygılarımla
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.