Şimdi Ara

Hat Değerlerim Normal Mi? Ankastreden Modeme CAT6/7 SFTP kablo çekmek (100'e 50 Alıyorum)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar Sevgili Forum Üyeleri, umarım iyisinizdir.


    TürkNet 100Mbps paketini kullanıyorum. Bina site içerisinde ve yanımızdaki finada TürkTelekom'un Fiber T11 kutusu var. VDSL2+ hizmeti alıyorum. Bu kutudan her yere bakır kablo dağılıyor ve 2 yerde ek yapılmış (Sitenin ankastresi ve bizim binadaki ankastre) ve bu bakır kabloların kalitesinden şüpheleniyorum. Bina yılı 2011.


    Hız Testi Nasıl Yapılır konusunu takip ederek hız testi yaptığımda ve Online İşlemler'deki Teknik Bilgiler sayfasından da kontrol ettiğimde 50Mbps hız aldığımı görüyorum. Fakat oyunlarda çok fazla paket drop ve ping sorunu oluyor. Stabil bir şekilde aynı hızı alamıyorum.


    Binalar arası kabloları toprak altından taşıyan 10M uzunluğunda boru hattı mevcut. (Modem ile site ankastresi arası 30-40M kablo vardır.) Bu bakır kablolar, yüksek akım geçen binanın ana elektrik kablosu ile yan yana 10M boyunca ilerliyor. (Resim Mevcut)


    (Resim yüklerken bir hata oluştu şeklinde dediği için farklı bir yere yüklüyorum)


    Modem Değerleri:


    https://store.donanimhaber.com/44/8d/2d/448d2d075ecf6b9c669be622988ea507.png

    Hat Değerlerim Normal Mi? Ankastreden Modeme CAT6/7 SFTP kablo çekmek (100'e 50 Alıyorum)



    Siteden Diğer Bloklara Dağıtım Yapan Ankastre Kutusu:



    Hat Değerlerim Normal Mi? Ankastreden Modeme CAT6/7 SFTP kablo çekmek (100'e 50 Alıyorum)



    Bizim Binadaki Ankastre Kutusu:



    Hat Değerlerim Normal Mi? Ankastreden Modeme CAT6/7 SFTP kablo çekmek (100'e 50 Alıyorum)



    10M Boyunca Yan Yana İlerleyen Telefon ve Elektrik Hattı Borusu:



    Hat Değerlerim Normal Mi? Ankastreden Modeme CAT6/7 SFTP kablo çekmek (100'e 50 Alıyorum)



    1. Hat değerlerim normal mi?

    2. CAT6/7 kablo alıp hiç ek yapmadan direkt modeme RJ11 ile bağlamak hat değerlerini iyileştirir mi? Ne kadar iyileştirir? (Bakır sonuç olarak bakırdır. Gereksiz olacağının farkındayım ama yakın zamanda fiber gelmeyecek gibi. Olmuşken de en kaliteli bakır kablo olması tarafındayım)

    3. Tavsiyeleriniz nedir? TürkTelekom'a ölçüm yaptırmalı mıyım? (Daire-Bina Ankastresi, Bina Ankastresi ve Site Ankastresi, Daire ve Site Ankastresi olmak üzere 3 farklı şekilde)

    4. Elektrikçi ek ve kırma dökme yapmadan daireye kadar çıkarabilir mi?


    Yorumlarınız benim için oldukça değerlidir. Şimdiden Teşekkürler.








  • Fttb sisteme göre hat değerleriniz kötü durumda birden çok sebebi olabilir ancak 2 ana neden var, 1 kablodaki ekler, 2 çok sayıda hattın aynı kanaldan geçmesi nedeniyle sinyal kalitesini düşürmesi. Dairenize kadar olan kısımı sftp kablo ile değiştirirseniz(cat6 veya cat7 kabloya bu uygulama için ihtiyacınız yok uygun uzunlukta cat5e stfp kablo işinizi görecektir) hat değerleriniz bir hayli iyileşecektir muhtemelen sorunsuz 100mbit alabilir hale geleceksiniz. Ana ankastre kutusundan dairenize kadar kablo çektirebilirseniz ölçüm yapmanıza gerek kalmaz ancak binadaki ankastreden daireye kadar kablo çekecekseniz bina ile ana ankastre arasında ölçüm yapmanızı tavsiye ederim zira burada değerleriniz kötü çıkıyorsa daireye giden kabloyu değiştirmenin manası olmayacak.

  • ozgur_298 O kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler. 3 farklı noktadan test sonucu alabilmek için ölçümü kime yaptırmak doğru olur bu durumda? TürkNet tarafına mı yazmam gerekiyor saha ekiplerini yönlendirmek için?

  • Hiçbir ek olmayacak şekilde, telefon prizine vs bağlanmadan tamamen eksik bir kabloyu ankastre kutusundan modeminize kadar çekebilirseniz ve bu kablo koruma özellikleri olan bir kablo olursa bir nebze iyileşme görülebilir değerlerde ama kesin çözüm değildir hocam. Hatta o kadar masrafa rağmen düzelmeme ihtimali bile var. Sizin o tesisatları hep elden geçirmeniz lazım, çok kötü döşenmiş maalesef. Sizin dediysem site yönetiminin yani.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 26 Ağustos 2022; 14:51:37 >
  • Dentrax D kullanıcısına yanıt

    Telekom normalde ücretli servis gönderiyor kendi müşterilerine ancak siz türknet'te iken ne yapıyorlar bilemiyorum, siz her türlü türknet'e yazmak durumundasınız. Biraz anlıyorsanız ölçümü kendiniz de yapabilirsiniz, modem ile ek yerlerine giderek kendi hattınızı ek yerinden modeme bağlayıp değerlere bakabilirsiniz.

  • TürkNet'e ilk yazdığımda arızanın giderildiğine dair dönüş yapmış TürkTelekom ekibi. Fakat ben gelen giden kimseyi görmemiştim.


    Tekrar yazdığımda hafta sonu TürkTelekom'un saha ekibi geldi test yapmak için. Bizim binadaki ankastreye baktıkar. Ben de hızlıca ölçüm cihazının resmini geçtim. Sonrasında hemen modeme gelen değerlere baktım. Fakat site ankastresinde de ölçüm yaptırmak aklıma gelmedi maalesef o an.


    Binadakinden eve gelene kadar 0.2'lik bir SNR kaybı var gibi. Dairede 3 kablolu normal telefon kablosu kullanmışlar. Sanki asıl drop sitedekinden binadaki ankastreye gelirken oluyor.


    Ayrıca ilk talepte TürkNet'de bir işlem yaptığını söyledi. Sanki işlemden sonra SNR değeri daha da düştü. :( Konuyu açarken 9.7 olan değer şuan 7.9 gibi.



    Hat Değerlerim Normal Mi? Ankastreden Modeme CAT6/7 SFTP kablo çekmek (100'e 50 Alıyorum)


    Hat Değerlerim Normal Mi? Ankastreden Modeme CAT6/7 SFTP kablo çekmek (100'e 50 Alıyorum)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.