Şimdi Ara

Hani yerli otomobil ve vasıta üretemezdik ? BMC TULGA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
3.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • [DHTUBE=]https://youtu.be/MdLtuzuQvQM[DHTUBE=]


    BMC, ismini Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın koyduğu ve ilk kez TEKNOFEST İstanbul’da sergilenen yeni pikabı TULGA ile ziyaretçilerin ilgi odağı oldu.


    Hani yerli otomobil ve vasıta üretemezdik ? BMC TULGA


    BMC, kara araçları sergi alanında Milli Ana Muharebe Tankı ALTAY, KİRPİ, AMAZON ve TULGA araçlarını ziyaretçilere açtı. Alanda en çok dikkat çeken araç ise ilk kez sergilenen TULGA oldu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, festivalin 5’inci gününde yaptığı ziyarette, BMC’nin, İçişleri Bakanlığının meskun mahal aracı ihtiyaçlarına yönelik olarak tasarladığı pikabı inceledi. Sürüş testi de yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan, aracın ismini, askerlerin korunmak için kafalarına taktıkları miğfer anlamına gelen TULGA koydu.


    Hani yerli otomobil ve vasıta üretemezdik ? BMC TULGA



    4X4 olarak üretilen, 280 beygir gücüne ve 2800 N/m tork kuvvetine sahip olan araç fabrikadan zırhlı olarak çıkıyor. 5 kişilik araçta, yaklaşık 90 milimetre cam kalınlığı ile personelin güvenliği üst planda tutuluyor.

    Hani yerli otomobil ve vasıta üretemezdik ? BMC TULGA

    Hani yerli otomobil ve vasıta üretemezdik ? BMC TULGA


    Ürettiği sivil araçların yanında askeri araçlarıyla da her daim adından söz ettiren BMC, bu sefer de, TEKNOFEST İstanbul’da yeni askeri pikap modelini tanıttı. Yetkililer aracın adını Osmanlıca ‘miğfer’ anlamına gelen TULGA olarak belirlemişler ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın onayıyla bu isimde karar kılınmış.


    Hani yerli otomobil ve vasıta üretemezdik ? BMC TULGA


    Hani yerli otomobil ve vasıta üretemezdik ? BMC TULGA

    BMC yönetim kurulu üyesi Taha Yasin Öztürk’ün açıklamalarına göre, aracın 7 farklı versiyonu olacak ve planlarına göre Ocak ayında diğerlerini de tanıtacaklar.


    Ocak ayında tanıtacakları diğer 6 model de dahil olmak üzere, hem sivil hem askeri pazarı hedefleyecek araçlar üzerinde 2 yıldan bu yana çalışmakta olduklarını belirtti.


    BMC TULGA Özellikleri:
    Cumhurbaşkanı Erdoğan, aracın fazla sesli olduğu ve ‘sesini kısın’ diye talimat verdiği için, yetkililer aracın yalıtımını tekrar gözden geçireceklerini belirtseler de, aslında aracın zırhlı ve bu zırhı arazide dans ettirecek güçte bir motoru olduğunu düşünürsek, gürültüyü çok da yadırgamamamız gerektiğini söyleyebiliriz. Bu kusuru saymazsak, yerli pikap BMC TULGA’nın teknik özellikleri oldukça tatmin edici.

    Devletimiz için Amarok ve çeşitli vasıtaları 600-700 bin liraya zırhlandırıp,zırhlandırılan araçların çok kısa sürede motor ve aktarma olarak kullanılamaz hâle gelmesi çok ciddi bir kaynak kaybına yol açıyordu.BMC Tulga bunu ortadan kaldıracak,zırhlandırılan Amarok türevi araçlar ise 3.0 V6 versiyon gibi 400-500 bin liralık araçlar.Çünkü ilave 1.5-1.7 ton ağırlaşma oluyor.(Alt zırhla beraber.)

    BMC Tulga :


    Ağırlık 6 ton
    5 kişi taşıma kapasiteli,
    Kasaya doçka takabilme özelliği,
    3.8 L 280HP, 2800 Nm güç üreten dizel motor,
    BR7 balistik koruma seviyesinde,
    Mayına dayanıklı,
    Dijital göstergeler,
    Dijital perde özellikli, yarıya kadar açılabilen Zırhlı yan ve ön camlar
    Alternatör ve iklimlendirme sistemi
    LED ön ve arka farlar
    LED sis ve acil durum lambaları
    Dijital gösterge ve navigasyonlu multimedya
    Aynaya entegre geri görüş kamerası


    BR7 balistik koruma, bu segmentteki, lüks ve diğer emniyet mensuplarının kullandığı hafif zırhlı araçlar için gerekli olan en iyi standart olarak karşımıza çıkmakta.

    Tulga’nın tasarımı yeterince güzel
    Tasarım anlamında bir çok kişi tarafından olumlu ve olumsuz eleştiriler almış durumda. Kimileri aracı yeterince modern bulurken, kimileri de tasarımı çok kötü olarak yorumlamış. Elbette güzellik tamamen göreceli bir kavram ve ‘herkesin hayatına kimse karışamaz’.


    Hani yerli otomobil ve vasıta üretemezdik ? BMC TULGA

    Bence tasarım anlamında muadillerinden hiç bir eksiği olmayan araçta BMC güzel iş çıkarmış. Öncelikle zıhlı bir aracın üretimi, seri üretim bir araç gibi kolayca kalıplanıp üretilemeyeceğini, (zırh kaporta altında kabin halinde olsa bile) tasarım anlamında bir çok zorluğu olduğunu bilmeden olumsuz eleştiri yapmamamız gerektiğini düşünüyorum. Bu anlamda BMC TULGA hem modern, hem kaslı görünümüyle gerçekten güzel tasarlanmış diyebilirim.


    Hani yerli otomobil ve vasıta üretemezdik ? BMC TULGA

    İç mekan olarak da, gerek fonksiyonel direksiyon, gerek dijital göstergeler ve ön paneli, oldukça şık ve neredeyse US ve EU muadillerinden bile daha iyi diyebiliriz.

    Öte yandan elbette aracın özgün bir tasarım olmadığını ve Amerikan ordusunun sembolü olan Humwee’den ve T-98 Combat'ten esinlenilmiş olduğunu söylemek de pek yanlış olmaz diyebiliriz.Panjur ve far uyumu ise bana uzaktan(Bayağı uzaktan,ön çeyrekten.) Cullingan'ı hatırlattı.

    Hani yerli otomobil ve vasıta üretemezdik ? BMC TULGA


    Hani yerli otomobil ve vasıta üretemezdik ? BMC TULGA

    BMC TULGA pikap’ın gelecek olan diğer 6 versiyonunun içinde olacak olan sivil kullanım amaçlı versiyonları ise muhtemelen çok daha hafif ve düşük motorlu olacaktır. Şirketin bu araçları başarılı şekilde iç pazara sunması ve özellikle dış pazara ihraç edebilmesi, hem marka algısının hem de ülkenin ihracatının büyümesinde önemli katkıları olacaktır diye umuyorum. Unutmamak gerek ki, Hummer, konforsuzluk abidesi olmasına rağmen, Abd ordusunda kullanılmaya başlandıktan sonra sivil kullanıma sunulmuş ve çok rağbet görmüştü.

    TULGA SUV (Photoshop)



    Hani yerli otomobil ve vasıta üretemezdik ? BMC TULGA

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Üretim değil üretim siyaseti yapılıyor.

    Sadece ana akım yandaş gazete haberlerini değil, açın biraz objektif şekilde ülkemizin tarihini okuyun.

    Yarım asır önce 20 mühendisle 4.5 ayda araba yapıldı zaten. (Bkz Devrim) "Şark" kafasıyla düşünülüp "Garp" kafasına uyulduğu için devamı gelmedi.

    Vehbi Koç ve Bernar Nahum bu ülkede "YERLİ" (Otosan) seri üretim ilk arabayı üretip sattı. (Bkz. Anadol) Bu arabaya ülke içinde rekabette destek olunmadığı için ve Ford'lara Renault'lara yer açıldığı için yitip gitti. Devamı gelmedi. Motoru Ford vs muhabbetlerini geçin, çatır çatır araba üretilip satıldı. Yerli üretim felsefesi devam etseydi ve halk da bunu benimsemiş olsaydı 10 yıla kalmaz motor da üretilirdi şanzıman da. Kaldı ki şu an motor/şanzıman üniteleri ortak kullanım veya satın alma ile farklı markalar arasında paslaşılıyor.

    Hyundai, Otosan'dan 8 yıl sonra kuruldu. Hyundai kurulduğunda Anadol yollarda geziyordu. Şimdi Hyundai'nin dünyadaki durumuna bir bakın.


    ********************


    Devletimiz 20 değil, 2000 mühendisi 100 pazarlamacıyı 100 yöneticiyi ve 100 reklamcıyı bir çatı altında toplayıp istihdam edebilecek durumda. Siyasetini yapacağına icraatini yaparsın, özelleştireceğine kamulaştırma yap, ön ayak ol. Bu ülke devletin işe el atmasıyla sanayiye kavuştu. Yine devletin işe el atmasıyla da araba sanayisine tekrar giriş yapabilir. Devir elektrikli araç devri, telefoncuya araba yaptırmaya kalkarsan iş böyle uzar işte.

    Ayrıca; BMC zaten araç üreten bir şirketti. Üstelik zaten yerliydi. Yani daha RTE İstanbul'da FETÖ'yle fotoğraf çektirirken BMC araç üretiyordu. Onluk bir durum yok yani.

    Ayıp olan; siyasetini yaptığın şeyi ürettiremiyor oluşundur. 18 yıldır iktidardasın. Var mı RTE ile kurulup da yerli araç üreten bir şirket? Yok. Nokta.
  • Beğenen olur beğenmeyen olur bir şey diyemem.

    BMC otomobil üreticisi değil zaten , Askeri araç Ağır vasıta , Kamyon ve Kamyonet Üreticisi..

    Bir otomobil beklentisine kapılıp yorum yapmayın yani.

    Ayrıca şurası yerli değil diyenler olur.

    Dünyada %100 yerli veya %100 markanın üretimi diye bir şey yok.

    Mercedes , Renault'tan motor alır, Peugeot , Japon AISIN'dan şanzıman alır. vs ...
  • Dünyadaki tüm araçların hatta elektronik bileşenlerin ısı sensörlerini Bosch üretir,zamanında Ford,BMW PSA motoru kullandı,Mercedes VW şanzımanı kullandı.

    Şuan da Fiat'ın Mulijet motorları esasen VW motorudur,çevrim teknolojisi,enjektörler Bosch-VW üretimi.

    Toyota ve Nissan dediğimiz firmalar dizelleri PSA ve Renault'tan alıyor.

    Merkava MK4 ,K2,M1A2,Altay AHT tanklarının namluları Alman malıdır.

    Yerli otomobilde gelecek ama tasarım daha çok yumurta hatlı olacak.(Elektrikli olduğu için dinamik sürtünme düşük olmalı.)

    Tulga'da gördüğümüz üzere iç mekan Transporter-Crafter,dış mekan Humwee/T-98/Cullinan gibi saçma bir hat yok.

    Yerli otomobilde gönlümden geçen küçük bir EQS SUV.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Multijet vw motoru mu, başka yerde söyleme bunu.

    Dizel motor için 1997 yılında common raili sistemini icat eden Fiat. Bosch'a sattıktan sonra bütün araçlar kullanmaya başladı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 18 Ekim 2019; 16:1:41 >
  • Üretemeyiz değil. CHP dışında bir partinin hükümet olduğu bir dönemde üretilirse CHP seçmeni çamur atacak yer arar. Mesela uçsa bu kamyonet buradaki en çok beğenilen yorum şu olur:

    ''Diğer kamyonetlerin hiçbiri uçmuyor bu ne saçmalık? Bir şeyi de düzgün yapın.''
  • Lamborghini de traktör üreticisi ona bakarsan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bir numaralı önceliğimiz neyse onu üretmek zorundayız. 9-17 Ekim sürecinde ABD-AB ülkemizi otomobil ambargosu uygulamakla değil, silah ambargosu uygulamakla tehdit etti. İskandinav ülkesi olsak bir otomobil markamız olurdu. Başımızda bulutlar dağılsın otomobil kolay iş.
  • Araç güzel ama çok çok sınırlı bir müşteriye hitap ediyor.
    Önemli olan, gerçek pazar olan orta ve alt sınıfa hitap eden ulaşılabilir bir otomobil üretmektir.
    Binlerce parça tek tek tasarlanmalıdır, bunların birbirine kolayca ve hızlıca montajlanması (günümüzde bir otomobil 1 dk nın altında üretilebilmektedir) ve tüm parçaların yıllarca uyum içinde çalışması gerekir ve bunu hedef müşterinin ulaşabilmesi için sınırlı maliyetle gerçekleştirmeniz gerekir. İşin zor kısmı zaten budur.
    Yoksa böyle kes-yapıştır üretimler maalesef birşey ifade etmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigitali1

    Lamborghini de traktör üreticisi ona bakarsan
    Lamborghini traktör üretmeyi bırakalı Kaç yıl oldu bi öğren

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üretim değil üretim siyaseti yapılıyor.

    Sadece ana akım yandaş gazete haberlerini değil, açın biraz objektif şekilde ülkemizin tarihini okuyun.

    Yarım asır önce 20 mühendisle 4.5 ayda araba yapıldı zaten. (Bkz Devrim) "Şark" kafasıyla düşünülüp "Garp" kafasına uyulduğu için devamı gelmedi.

    Vehbi Koç ve Bernar Nahum bu ülkede "YERLİ" (Otosan) seri üretim ilk arabayı üretip sattı. (Bkz. Anadol) Bu arabaya ülke içinde rekabette destek olunmadığı için ve Ford'lara Renault'lara yer açıldığı için yitip gitti. Devamı gelmedi. Motoru Ford vs muhabbetlerini geçin, çatır çatır araba üretilip satıldı. Yerli üretim felsefesi devam etseydi ve halk da bunu benimsemiş olsaydı 10 yıla kalmaz motor da üretilirdi şanzıman da. Kaldı ki şu an motor/şanzıman üniteleri ortak kullanım veya satın alma ile farklı markalar arasında paslaşılıyor.

    Hyundai, Otosan'dan 8 yıl sonra kuruldu. Hyundai kurulduğunda Anadol yollarda geziyordu. Şimdi Hyundai'nin dünyadaki durumuna bir bakın.


    ********************


    Devletimiz 20 değil, 2000 mühendisi 100 pazarlamacıyı 100 yöneticiyi ve 100 reklamcıyı bir çatı altında toplayıp istihdam edebilecek durumda. Siyasetini yapacağına icraatini yaparsın, özelleştireceğine kamulaştırma yap, ön ayak ol. Bu ülke devletin işe el atmasıyla sanayiye kavuştu. Yine devletin işe el atmasıyla da araba sanayisine tekrar giriş yapabilir. Devir elektrikli araç devri, telefoncuya araba yaptırmaya kalkarsan iş böyle uzar işte.

    Ayrıca; BMC zaten araç üreten bir şirketti. Üstelik zaten yerliydi. Yani daha RTE İstanbul'da FETÖ'yle fotoğraf çektirirken BMC araç üretiyordu. Onluk bir durum yok yani.

    Ayıp olan; siyasetini yaptığın şeyi ürettiremiyor oluşundur. 18 yıldır iktidardasın. Var mı RTE ile kurulup da yerli araç üreten bir şirket? Yok. Nokta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: S1000XR

    Lamborghini traktör üretmeyi bırakalı Kaç yıl oldu bi öğren

    Alıntıları Göster
    Bıraktı derken?https://www.lamborghini-tractors.com/en-eu/
  • cidden aldanmışa veya cühelaya laf anlatılmaz ama bu ülkede dünya kapital siyonist sistemin kuklası masonic aileleri bilmeden kendi içimizde çekişip bunların değirmemine su taşımaktan öteye gidemeyiz. aselsan veya bir başka kurum bu tür ailelerden kurtarıldı desek yerinde olur, sizin gibilerde gelip bunlar satılmış diye algı oluşturulur, araştırın öğrenin:




  • BMC gerçekten güzel işler yapıyor.
    Askerde otomatik kamyonunu sürmüştüm vites yağ gibi akıp geçiyordu hiç hissetmiyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.