Şimdi Ara

Hangisini seçsem iyi olur? Tt vs Turknet ilk abonelik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.210
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba, kiraci olarak yeni tasindigim eve internet baglatmam lazim, turk telekom bayisine sordugumda port az var , 16 mbps 105 tl ye veririz, modemle beraber 125 olur dendi.2 yıl taahhutlu oluyormus.


    Turknet sitesinde sorgulayinca 61 mbps diyor 100 liraya ancak tt nin 16 dedigi yere nasil 61 diyor onu anlamadim. Bir de turknette modem dahil degil bu yuzden modem vs de almam lazim. Turknet hakkinda cok sikayet okuyunca da emin olamadim bi sorun yasarsam musteri hizmetleri ile ugrasirim diye.


    Yeni kısacasi taahhut ile kendimi 24 ay baglamak ile turnket alip bi de modem almak arasinda kaldim. Siz ne tavsiye edersiniz?


    Konum: gebze




  • Hocam bildiğim kadarıyla cevaplayayım, eklemek isteyen olursa güzel olur. Bana kalırsa modemi 2. el ya da kendiniz de halledebilirsiniz 600 lira çok gelebilir haklısınız. Eski Wifi 4lu modemler letgo üzerinde ikinci elde 80 100 liradan gidiyor. Genelde de VMG3312 B10B, W9970 v3, Airties 5650v3 gibi Türk Telekom'un markalı modemleri satışta oluyor.


    Eğer Wifi 5 özellikli Wifi aktarım kapasitesi yüksek modem bakıyorsanız da, sanırım epey üzerinde de Wifi 5 özellikli en ucuz modemler 300 TL civarlarında başlıyordu, son durumu bilemiyorum. Altyapı durumunuza göre bazı modemler seçici olabiliyor istenen hızları veremeyebiliyor. Bu konuyu da araştırmanızı öneririm modem almadan önce. Broadcom çipsetli modemler yaygın olarak tercih ediliyor, ki üstte yazdığım üç modemde de Broadcom çipseti var. Broadcom çipsetli cihazların xDSL performansı ülkemiz içinde en uygun performansı sunuyor olacak ki Türk Telekom Mediatek olsun Realtek olsun bu çipsetler içine pek girmiyor.


    16 Mbit almak da bu dönemde pek mantıklı değil. 5 yıl kullandım o eziyeti VDSL portları olmadığı için bölgemde. Upload hızları başa bela değil konferansa katılma normal görüntülü görüşme bile yapılamıyor ADSL hızında. Tabi Türk Telekom eğer sizi 16 VDSL'e geçirmek istiyorsa bunu bilemem. Ki yine az 16 Mbit download da. En az 30-40 Mbit arası hız öneririm normal bir kullanımda şart neredeyse.


    Modem konusunda bilgi alabileceğiniz bir kaynak hocam, modem listesi güncel mi bilemiyorum ama VDSL, DSLAM uyumsuzluğunu anlatan bir konu. VDSL DSLAM CHIPSET UYUMSUZLUĞU | DH Forum »


    Göknet ve Netspeed'in hız sorgulama sayfalarını açıp kontrol ederseniz port var mı yok mu daha iyi görürsünüz Türknet'in kendi sorgulama sayfası bazen yanıltabiliyor. Buradan VDSL portunuz var mı yok mu şeklinde kontrol sağlamanızı öneririm kesinlikle.


    Göknet : İnternet Altyapı Sorgulama - GÖKNET İLETİŞİM A.Ş. (goknet.com.tr)


    Netspeed : Netspeed Altyapı Sorgulama - İnternet Altyapı ve Fiber Sorgulama


    Türknet'in eksi yönü arayarak ulaşabileceğiniz bir müşteri hizmetleri servisinin olmaması, yoksa altyapı TT iken TT de alsanız Türknet de alsanız genel olarak alacağınız hizmet benzer oluyor. Türknet için yaşayabileceğiniz problemleri Türknet OIM mobil uygulaması veya internet sitesi üzerinden destek kaydı açarak oluşturabiliyorsunuz. Bu taleplere dönüş genelde 24 saat içerisinde gerçekleşiyor duruma göre yetkililer sizi arıyor, ya da OIM üzerinden destek kaydı kapatma bildirimi göndererek sorununuzu çözüyorlar.


    Netspeed'de ekstra müşteri hizmetleri de var, ben 5-6 aydır kullanıyorum. Şu ana kadar memnunum. Durum şu ki altyapım yüksek hızları desteklemediğinden fiyat konusunda 20 lira daha kardayım diyerek geçtim. Dediğim gibi TT VDSL altyapısı üzerinden hizmet alıyorum, 35Mbit 100GB akıllı kotalı tarifesi. 100GB'ı geçince sınırsız hale geliyor. 100GB'a kadar 63TL, 100GB'ı geçince 86TL oluyor (5tl indirimim var, Netspeed üyelik kodundan ötürü.) Kullandığın kadar öde durumu oluyor bildiğiniz. 41212 Mbit hız alıyorum Türk Telekom'un abonelerine sunduğu son hız arttırma durumu sayesinde. Türk Telekom şimdi FTTH için OFDK kutusu bıraktı, yakın bir süre içinde FTTH'a geçiş yapacağım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi High Sierra -- 11 Ocak 2022; 12:22:16 >




  • High Sierra kullanıcısına yanıt

    ayrintili cevap icin tesekkur ederim hocam

    dediginiz sitelerden bakayim ben portlara

    dedikleri gibi maksimum 16 verebileceklerse mecbur birinden baglaticam artik hangisi olursa, 24 ay kendimi tt ye baglamak da pek istemiyorum duruma gore modem alip turknete basvururum artik bakalim

  • SHADOW kullanıcısına yanıt

    Hocam VDSL değil de ADSL'e kalırsanız da bana sorarsanız Turknet'e de kalmayın. Comnet ADSL hizmet vermiyordu, sırf VDSL/fttb/ftth hizmet sunuyordu ama Netspeed olur, Gibir olur, TBTnet olur (ping yüksek sanırım tbt'de.) başka alternatif firmalara bakın derim çünkü Turknet'te sabit fiyat var.


    VDSL ise 100 TL değer. ADSL ise değmez. Maliyet olarak da düşünün derim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi High Sierra -- 11 Ocak 2022; 13:30:59 >
  • High Sierra kullanıcısına yanıt

    anladim hocam

    valla netspeedden filan bakinca da 56 gosteriyo yaklasik 300 metre ileride diyo


    acikcasi en kisa surede dertsiz bi sekilde baglansin istiyorum o yuzden turknetten cekindim ama bakicam artik

    modem konusunda da teknik detaylarindan pek anlamiyorum ama dediginiz modellere baksam onlar isimi gorur sanirim.

  • hocam sizin dediginiz bu 100 gb akilli kota olan da iyiymis
    ben zaten 100 gb anca harcarim ya da harcamam bile
    netspeedde de modemi kendimiz aliyoruz sanirim ona da bakabilirim hem daha uygun hem de isimi gorur
  • Turk.net öneririm.

    https://www.netspeed.com.tr/altyapi-sorgula bu siteden alt yapı sorgulayıp screenshot atabilir misiniz?

    Ayrıca turk.net sitesinden de screenshot atabilir misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-9A0BECBC3 -- 12 Ocak 2022; 17:58:15 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.