Şimdi Ara

Hakikaten felsefi olarak tanrı var olabilir mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
0
Favori
1.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yıl olmuş 2020 hala Allah varmı yokmu tartışmanız bana çok komik geliyor tabiki var çevrenizdeki yaratılan canlı ve cansız ve vücuduz Allah'ın varlığının en büyük kanıtlarıdır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Herattaa

    Inceledim biraz listeyi orda ki filozoflarin 50tanesi
    ne yakin Tanri'nin varligina inaniyor.

    Aristoteles,Platon,Sokrates,Phytagoras,Buddha,St.Agustine,Kant,Descartes,St.Aquinas,Machiavelli,J.J.Rousseau,Herakleitos,Avicenna,Seneca,Demokritos(Ahmet Arslan'in felsefe giris kitabinda Tanri'nin maddesinin arayisilari oldugunu,Tanri'ya inandiklarini soyluyordu,eger yanlis ise demokritosu almayabiliriz),Plutarkhos,Hegel,Thomas Moore,Erasmus,Spinoza,Asisli Francesco,Plotinus,Averroes,Francis Bacon,Pierra Abelard,Tertullian,Montaigne,Epictetus,Arius,Henri Bergson,Roger Bacon,Al-Farabi,Ockham'li William,Comenius,Gazali,Nasreddin,Kieerkagard,Berkeley,Karl Jaspers.

    Burda en az 45tane listede sayilan filozoflarin ismini yazdim. Bilmedigim 10'a yakin filozof var. Ve saydigim listedeki 2 3 filozof tartismali. Bu sayilan filozoflarin Tanri tanimlari farkli onu belirteyim. Stoacilar,Panteistler,Deistler v.s ilerliyor. Nasreddin'i ne kadar filozof olarak ele almak mantiklidir orasi okuyucu takdiri. Yanlisim varsa soyleyin duzelteyim lutfen.

    Alıntıları Göster
    orta çağdan rönesansa kadar

    God: theism or atheism?
    Accept or lean toward: theism 27 / 53 (50.9%)
    Accept or lean toward: atheism 18 / 53 (34.0%)
    Other 8 / 53 (15.1%)

    20. yy ve sonrası

    God: theism or atheism?
    Accept or lean toward: atheism 78 / 128 (60.9%)
    Other 27 / 128 (21.1%)
    Accept or lean toward: theism 23 / 128 (18.0%)

    kendini teist olarak belirtenler içinde müslümanların oranı %5'ten daha az. antik dönem hakkında bilgi bulamadım. zeus vb. inancı olanlar hangi sınıfa giriyor tam olarak bilemiyorum. ayrıca gördüğüm kadarıyla da teistlerin %50'den fazlası ana akım semavi dinlerin(islam-hıristiyanlık-yahudilik) dışında tutuyor kendini. sizin dediklerinize de katılıyorum.




  • Bir kimsenin dünyevi var olum itirazı ve bu çerçevede tartışılan ilah kavramını düşünelim.

    Karşımdaki birey Meryem ben isayım ve ona diyorum ki sen benim cinsellik göstermesem de annemsin. Şimdi bu duruma engel olan tek şey yahu ben kiminle cinsellik yaşayacağım hikayesidir.

    .........

    Kişinin cinsellik taşıyan hallerini ilah var mı yok mu ile karıştırmak felsefi anlamda içinde bulunulan komik ötesi durumu özetler.

    Adamın orojen bölgesi düşünüyor ve yaratıcıyı kabul edemiyor.

    O onun keyfi. Fakat yaratıcı denen şeyi algılayıp melekten üstün olma hali ise bizim din tartışmamız olmalı.

    Yani entelektüel bakımdan imla kurallarını saymazsak ki çok önemlidir okuduğunu anlayan için, kişinin yaratıcıya inanmasın engel olan şeyin pek düşünebilir bi şey olabileceği akla gelmez.

    ..............

    Ha ben bununla düşünürüm diyen bi gün umduğunu belki ama Yaratıcıyı oldukça kızgın bi şekilde bulacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tanrı yerine karar verebileceğini sanabilmen için tanrının bilgi kapasitesini bilmen gerekir.

    İnancım onu söylüyor, Allah bize bilmediklerimizi öldüğümüzde anlatacağını vaad ediyor. Sen inanmayabilirsin ancak bu senin tanrının zekasını sahipmiş gibi konuştuğun gerçeğini değiştirmiyor.

    Din bir inançtır. Bilimsel bir kanıt ile bulunmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-02AA5DC42

    İyi de bu sıfatlar arası çelişki argümanı değil. Böyle argüman olmaz çünkü iki sıfat arası çelişki olduğu çıkmıyor söylediklerinden. Tanrı’nın bizleri yaratması anlamsız olsa bile yaratmaması için engelleyen nedeni ve sıfatı yok.

    Peki gerçekten Tanrı’nın bizleri yaratması anlamsız mı? Bu sorunun Molinizmi varsaydığını belirtmeme gerek yoktur umarım. Açıkçası anlamsız olduğuna dair bir argüman yok ortada. Tanrı mutlak iyi bir varlıksa yaratmayı anlamlı görecektir:

    1. Tanrı'yı bilmek bir insan için olabilecek en iyi şeylerden biridir.
    2. Tanrı’nın bir şeyler yaratması ahlaki iyiliklerin meydana gelmesi sağlayacaktır.

    Şimdilik aklıma bu 2 madde geliyor daha da çoğaltılabilir. Buradan kötülükler neden var diye soracaklar olacaktır. Şunu kavramak lazım ki bu apayrı bir tartışmadır. Ateist felsefeciler bile bir miktar kötülüğün olmasını makul karşılar. Çünkü, bu ufak miktarda kötülük daha yüksek bir iyiye yol açarlar. Ateist felsefecilerin iddiası bu kadar fazla kötülüğün Tanrı’nın olasılığını düşürmesidir. Bu argümanda literatürdeki çok geniş bir tartışmayı başlatır.
    Anlamsız manlamsız.Anlam denen zırva insan içindir.Tanrı yaratır sonra da hayatına devam eder.Maşallah kuranı ezberleyip(hatmeden arapppptır) mealden ayet ayıklayan ateistler zeyd,cariyelik,kelle uçurma mevzularından ol dedim oldu gibi basit mevzuları bile öğrenememişler.Yazık yavrucaklarıma.İnternette trollük yaptıklarını bilmesem iki üç şey atalım derdim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4D62BFE91

    çünkü sabit fikirsin. bilgin var ama aklını doğru kullanmıyorsun çünkü inanmak çok tatlı. senin mantığına göre tanrının yaratma sebebi iyiliklerin orataya çıknası, peki her şeye gücü yeten tanrı bu iyiliklerden çıkacak sonuca bizi yaratmadan ulaşamazmı? jüpiter örneğimi okumadın galiba
    Adam ateist
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-02AA5DC42

    Tanrı mantıken tutarsız şeyleri yaratamaz. Bu isteğin mantıken tutarlı olsa bile Tanrı neden böyle yaratmadı diyerek kadirlik sıfatına zarar veremezdin. Kadirlik sıfatına zarar vermek için diğer 2. Alternatifin Tanrı tarafından yaratılmayacağını, gücünün yetmediğini göstermen lazım.
    Yaratır da insan modalitesi nezdinde yaratamaz daha doğrusu yaratmaz,şayet bilgimiz sınırları açıksa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CA021941B

    orta çağdan rönesansa kadar

    God: theism or atheism?
    Accept or lean toward: theism 27 / 53 (50.9%)
    Accept or lean toward: atheism 18 / 53 (34.0%)
    Other 8 / 53 (15.1%)

    20. yy ve sonrası

    God: theism or atheism?
    Accept or lean toward: atheism 78 / 128 (60.9%)
    Other 27 / 128 (21.1%)
    Accept or lean toward: theism 23 / 128 (18.0%)

    kendini teist olarak belirtenler içinde müslümanların oranı %5'ten daha az. antik dönem hakkında bilgi bulamadım. zeus vb. inancı olanlar hangi sınıfa giriyor tam olarak bilemiyorum. ayrıca gördüğüm kadarıyla da teistlerin %50'den fazlası ana akım semavi dinlerin(islam-hıristiyanlık-yahudilik) dışında tutuyor kendini. sizin dediklerinize de katılıyorum.

    Alıntıları Göster
    20.yy ve sonrası genel felsefecilerin oranı ama buna dikkat et. Din felsefecilerinin %72si teist.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    İftira atma ben imanlı bir Hristiyanım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-02AA5DC42

    20.yy ve sonrası genel felsefecilerin oranı ama buna dikkat et. Din felsefecilerinin %72si teist.

    Alıntıları Göster
    God: theism or atheism?
    Accept: atheism 40 / 85 (47.1%)
    Lean toward: atheism 10 / 85 (11.8%)
    Accept: theism 9 / 85 (10.6%)
    Reject both 6 / 85 (7.1%)
    Accept another alternative 5 / 85 (5.9%)
    Lean toward: theism 5 / 85 (5.9%)
    Agnostic/undecided 4 / 85 (4.7%)
    Accept an intermediate view 2 / 85 (2.4%)
    There is no fact of the matter 2 / 85 (2.4%)
    The question is too unclear to answer 2 / 85 (2.4%)

    %72 hangi anket hocam göremedim ben. 20. yüzyıl filozofy phd ve fine seçeneklerini işaretledim. amacım tartışmak değil . link varsa gönderin çünkü gerçekten merak ediyorum filozofların düşüncelerini. hangisinin yüksek hangisinin düşük çıktığı önemli değil. hepsine saygım sonsuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CA021941B

    orta çağdan rönesansa kadar

    God: theism or atheism?
    Accept or lean toward: theism 27 / 53 (50.9%)
    Accept or lean toward: atheism 18 / 53 (34.0%)
    Other 8 / 53 (15.1%)

    20. yy ve sonrası

    God: theism or atheism?
    Accept or lean toward: atheism 78 / 128 (60.9%)
    Other 27 / 128 (21.1%)
    Accept or lean toward: theism 23 / 128 (18.0%)

    kendini teist olarak belirtenler içinde müslümanların oranı %5'ten daha az. antik dönem hakkında bilgi bulamadım. zeus vb. inancı olanlar hangi sınıfa giriyor tam olarak bilemiyorum. ayrıca gördüğüm kadarıyla da teistlerin %50'den fazlası ana akım semavi dinlerin(islam-hıristiyanlık-yahudilik) dışında tutuyor kendini. sizin dediklerinize de katılıyorum.

    Alıntıları Göster
    Sunu belirtmekte fayda var. Bir cogunluk olsa dair her 2 tarafta da(Ateist veya Teist orani) o kisilerin mensup oldugu akimin gercek oldugunu gostermez. Ta ki Tanri hakkinda sorulan sorulara,gecerli ve tutarli cevaplar gelir o zaman her 2ayrim konusunda ibare oynamaya baslar. Sayet tum filozoflar teist veyahut ateist olsun ne farkeder? Amac dogruyu veyahut hakikati aramak olmali bir akimi kanitlamak degil(Eger dogru oldugu dusunuluyorsa formulize edilerek veyahut disa dokerek saglama temellere oturulmali ve oyle kanitlanmaya calisilmali).Suan da durum hicbirinin dogrulugu olmayisidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam tartışma yok ortada zaten ben verileri söylüyorum. Genel felsefeciler ateist ama din felsefecileri teist oluyorlar. Ha bunu yorumlama şekli farklı ama. Kimileri genel felsefecilerin din felsefesi bilmediği için ateist oluyorlar diyor. Kimi de inançlıların motivasyonu olduğu için din felsefesinde baskınlar diyorlar vs.

    Şu genel felsefecilerin anketi:
    philpapers.org
    Preliminary Survey results | PhilPapers Surveys
    https://philpapers.org/surveys/results.pl


    Şu sadece din felsefecilerinin anketi:



    Önceden teizm oranı %72 idi şu an %68.5 e düşmüş bunu da yeni farkettim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-02AA5DC42 -- 1 Ocak 2020; 21:52:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Olasılığı artırması söz konusu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-02AA5DC42

    Olasılığı artırması söz konusu.
    Dogru olabilir ama ben sorulari ve cevapları daha ön plana aldigimi soyleyebilirim. Sahsi dusuncem bu yonde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-02AA5DC42

    Hocam tartışma yok ortada zaten ben verileri söylüyorum. Genel felsefeciler ateist ama din felsefecileri teist oluyorlar. Ha bunu yorumlama şekli farklı ama. Kimileri genel felsefecilerin din felsefesi bilmediği için ateist oluyorlar diyor. Kimi de inançlıların motivasyonu olduğu için din felsefesinde baskınlar diyorlar vs.

    Şu genel felsefecilerin anketi:https://philpapers.org/surveys/results.pl

    Şu sadece din felsefecilerinin anketi:

    https://philpapers.org/surveys/results.pl?affil=All+respondents&areas0=22&areas_max=1&grain=coarse

    Önceden teizm oranı %72 idi şu an %68.5 e düşmüş bunu da yeni farkettim
    verdiğiniz linke tıkladım, sonuçlar aşağıdaki gibi yazıyor.


    God: theism or atheism?
    Accept or lean toward: atheism 2136 / 3226 (66.2%)
    Accept or lean toward: theism 599 / 3226 (18.6%)
    Other 491 / 3226 (15.2%)

    teizm %18.6 görünüyor.

    acaba link tıklayınca seçimleri mi resetliyor?

    direkt anket sonucunu kopyalayabilir misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-CA021941B -- 1 Ocak 2020; 22:15:8 >




  • Evet, sonuçları resetlemiş. Üstte filtre var oradan philosophy of religion’u seçin.

    Genel filozoflar

    Hakikaten felsefi olarak tanrı var olabilir mi?

    Din filozofları

    Hakikaten felsefi olarak tanrı var olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dinlerdeki sonsuz güçlü tanrı olamaz değil, olabilir. Deistlerin tanrısı gibidir belki. Dinlerdeki tanrı neden olamaz ? Çünkü geleceği gören ve imtihan yapan saçmalıktan ibaret.
    Tanrının varlığı bilinemez. Olması da saçma olmaması da. Ancak bu olduğu Ya da olmadığı anlamına gelmez. Bu işi geleceğe bırakalım. Belki bir şey bulunur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.