Şimdi Ara

Hadisler Nedir? Uydurma mıdır? (Atalarını Sorgulamadan Körü Körüne İzleyenler) (59. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.571
Cevap
13
Favori
40.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5758596061
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk birkaç sayfayı iyice okudum ve şok oldum! Birçok kişi gayet net bir şekilde ''kuran tek başına yeterli değil'' diyor.

    Demek ki Muhammed öldükten yüzlerce yıl sonra birileri çıkıp hadis derlemesi yapmasaydı siz Müslüman olmayacaktınız. Çünkü kuranı Müslüman olmak için yeterli bulmuyorsunuz. Doğru mu anladım? Hadisler yazılmadan önceki Müslümanlar size göre kafir falan oluyor herhalde.

    Çok ilginçsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertewas


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kesinlikle Önce Ahlak

    “Şüphesiz Rabbim bana içkiyi, kumarı, davulu ve tamburu haram kıldı.”
    Beyhaki, Ahmed
    Hadi içki ve kumar haram da davul ile tambur niye haram?

    ''Belaya maruz bırakan 15 kötü âdetten biri çalgıların yayılmasıdır.'' [Tirmizi]

    Ebu Talib el-Giylanî Hz. Ali (r.a.)'den Peygamberimiz (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
    "Ben musikî âletlerini ve trampetleri kırmak üzere gönderildim.
    (Vay anasını ben de peygamberi alemlere rahmet olarak gönderildi biliyordum. demekki bu hadise göre ben yalış biliyormuşummmmmmmmmm)

    İbni Muberak, Enes b. Malik (r.anh)'den Peygamberimiz (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
    "Kim bir şarkıyı dinlemek üzere oturursa, kıyamet günü kulağına kurşun dökülür.

    ULAN HADİS DİYE NE SÖZLER UYDURMUŞLAR BEEEEEEEEEEEEEEEEEE


    Bu sözlerin uydurma olduğuna delilin ne kopycy çakma alim. Sen Hadis alimimisin? bu hadislerin kaynaklarını ravilerini tedkik ettin mi de bunlara uydurma diyebiliyorsun? Hadis alimleri tarafından sahih hadis kaynakları sıralanmış. bu kaynaklarda geçen hadisleri cücük kadar beyininiz algılamıyor diye bunlara uydurma mı diyeceğiz.

    Hz Ali gibi bir imam, Allahın aslanı, peygamberin damadı, peygamber şöyle söylemişti dediğinde Hz Ali gibi bir imama mı, yoksa aklı ermeyen sizin gibi sapıklara mı inanacağız. Hadis ilminde ilkeyi söylüyorum, bir hadis akla yatmıyor diye uydurma diye niteendirilemez. Vahiy de akla yatmıyor, Allah da melek de peygamber de akıl ile kanıtlanamıyor, sizin mantıkla hepsi uydurma. zaten diyorumya sizin asıl gayeniz de bu. Yürüttüğünüz mantığın varacağı yer bu...

    Bir hadisin sıhhati ravilerine göre belirlenir, bir hadis anlaşılamıyor diye ona uydurma denmez. bi hadisten hüküm çıkarırken o hadis bağlamına göre, ne için söylendiğine göre değişir. Çalgı ile ilgili hadislerin bağlamı sınırlıdır, öyle olmasa her türlü çalgı haramdır diye tüm mezhepler ittifak ederlerdi, bu konuda icma olurudu...

    Akıllarına yatmıyor diye sahih hadisleri inkar eden bu sapıklar mütevatir hadisleri bile inkar ediyorlar. Mesela 5 vavit namazın farz olduğu ve peygamberin 5 vakit namaz kıldırdığı tevetürle sabit iken, tüm islam alimleri bu konuda birleşmiş, tüm mezheplerce icma oluşmuş iken bu sapıklar namazı da 3 vakite düşürüyor. Bunlar islam geleneğinde tartışılmayan, kesinliği doğru olan hususları bile yok sayıyorlar. bunlar böyle sapıtmışlar...

    Bu gün “mütevatirin” ne olduğunu bilmeyen cahillerin kalkıp mütevatir derecesine ulaşmış bir konuyu inkar yoluna gitmesi küfrü gerektiren bir haldir. Böyle adamların ne fetvası alınır, ne şahitliği kabul edilir ne de “din” diye anlattığına kulak verilir.

    Şimdi mevzu haram helal meselesi. Kuranda haramlar bellidir. İçki içme, kumar oynama, zina yapma vs. Birisi bunlar neden haram diye sorduğunda bir çok mantıklı cevap alabilirsin. Ancak çalgı aletleri neden haramdır bunun mantıklı bir açıklaması var mı sende, onu anlat insanlara. Ayrıca o hadisleri yalanlayan da daha bir sürü hadis çıkarılır ortaya da neyse.








  • quote:

    Orijinalden alıntı: MANGUTAY


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertewas


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kesinlikle Önce Ahlak

    “Şüphesiz Rabbim bana içkiyi, kumarı, davulu ve tamburu haram kıldı.”
    Beyhaki, Ahmed
    Hadi içki ve kumar haram da davul ile tambur niye haram?

    ''Belaya maruz bırakan 15 kötü âdetten biri çalgıların yayılmasıdır.'' [Tirmizi]

    Ebu Talib el-Giylanî Hz. Ali (r.a.)'den Peygamberimiz (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
    "Ben musikî âletlerini ve trampetleri kırmak üzere gönderildim.
    (Vay anasını ben de peygamberi alemlere rahmet olarak gönderildi biliyordum. demekki bu hadise göre ben yalış biliyormuşummmmmmmmmm)

    İbni Muberak, Enes b. Malik (r.anh)'den Peygamberimiz (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
    "Kim bir şarkıyı dinlemek üzere oturursa, kıyamet günü kulağına kurşun dökülür.

    ULAN HADİS DİYE NE SÖZLER UYDURMUŞLAR BEEEEEEEEEEEEEEEEEE


    Bu sözlerin uydurma olduğuna delilin ne kopycy çakma alim. Sen Hadis alimimisin? bu hadislerin kaynaklarını ravilerini tedkik ettin mi de bunlara uydurma diyebiliyorsun? Hadis alimleri tarafından sahih hadis kaynakları sıralanmış. bu kaynaklarda geçen hadisleri cücük kadar beyininiz algılamıyor diye bunlara uydurma mı diyeceğiz.

    Hz Ali gibi bir imam, Allahın aslanı, peygamberin damadı, peygamber şöyle söylemişti dediğinde Hz Ali gibi bir imama mı, yoksa aklı ermeyen sizin gibi sapıklara mı inanacağız. Hadis ilminde ilkeyi söylüyorum, bir hadis akla yatmıyor diye uydurma diye niteendirilemez. Vahiy de akla yatmıyor, Allah da melek de peygamber de akıl ile kanıtlanamıyor, sizin mantıkla hepsi uydurma. zaten diyorumya sizin asıl gayeniz de bu. Yürüttüğünüz mantığın varacağı yer bu...

    Bir hadisin sıhhati ravilerine göre belirlenir, bir hadis anlaşılamıyor diye ona uydurma denmez. bi hadisten hüküm çıkarırken o hadis bağlamına göre, ne için söylendiğine göre değişir. Çalgı ile ilgili hadislerin bağlamı sınırlıdır, öyle olmasa her türlü çalgı haramdır diye tüm mezhepler ittifak ederlerdi, bu konuda icma olurudu...

    Akıllarına yatmıyor diye sahih hadisleri inkar eden bu sapıklar mütevatir hadisleri bile inkar ediyorlar. Mesela 5 vavit namazın farz olduğu ve peygamberin 5 vakit namaz kıldırdığı tevetürle sabit iken, tüm islam alimleri bu konuda birleşmiş, tüm mezheplerce icma oluşmuş iken bu sapıklar namazı da 3 vakite düşürüyor. Bunlar islam geleneğinde tartışılmayan, kesinliği doğru olan hususları bile yok sayıyorlar. bunlar böyle sapıtmışlar...

    Bu gün “mütevatirin” ne olduğunu bilmeyen cahillerin kalkıp mütevatir derecesine ulaşmış bir konuyu inkar yoluna gitmesi küfrü gerektiren bir haldir. Böyle adamların ne fetvası alınır, ne şahitliği kabul edilir ne de “din” diye anlattığına kulak verilir.

    Şimdi mevzu haram helal meselesi. Kuranda haramlar bellidir. İçki içme, kumar oynama, zina yapma vs. Birisi bunlar neden haram diye sorduğunda bir çok mantıklı cevap alabilirsin. Ancak çalgı aletleri neden haramdır bunun mantıklı bir açıklaması var mı sende, onu anlat insanlara. Ayrıca o hadisleri yalanlayan da daha bir sürü hadis çıkarılır ortaya da neyse.

    Haram helal meselesini yukrıda örneklerle anlattım. Haram ve helal mselesi hadislerde bağlamına göre değerlendirilir. Çalgı aletlerinin haram kabul edilmesi cahiliye eğlenceleri içindir. Peygamberin düğünlerde ve bayramlarda çalgı ile meşru şekilde eğlenilmesine müdahale etmediği bilinmektedir. Haram kabul edilen çalgı, erkek-kadın karışık, pavyon ve tavernalardaki gibi bir eğlenme şeklini kapsamaktadır. Aynı şekilde insanla bu tip eğlenceleri hatırlatan, azdıran, ahlakı bozan müzikler için haram ölçüsü konmuuştur. ezgiler, türküler ağıtlar, ilahiler vb tarzda müzik ve çalgı için haram kaydı yoktur. Hadislerin hangi bağlamda kullanıldığını bazı cahiller bilemeyip de gördüğü her sakallıyo dedesi sandığı için bu hadislerdeki ifadeleri de "her çalgı aleti haramdır" şeklinde algılıyorlar.

    Yukarıda yine kadınların yüzündeki tüyleri alması ile ilgili bir hadis aktarmış ve örneği bununla vermiştim ""Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, Libas 84, Müslim, Libas 120) Şimdi bu hadisin bağlamını bilmeyen bu hadisi görünce kadınların yüzündeki tüyleri aldırmasının büyük günah olduğunu düşünür. Peygamber allahın laneti üzerine olsun diye ağır bir ifade var, şimdi insan doğal olarak düşünüyor ki yüzdeki tüy nedir ki peygamber böyle ağır bir ifade kullanıyor. Hadisin bağlamını öğrenince sebebi anlıyoruz. Bu ifade cahiliye döneminde fahişelik yapan ve güzel bir görünüm için kaşlarını ve tüylerini yolduran ve başına peruk gibi renkli saçlar takan kadınlar için kullanılıyor. Bu kullanımı Hz Aişe bize bildiriyor. bir kadın aynı burada hadis bilmez cahiller gibi meseleyi bilmeden Hz Aişeye kocası için yüzündeki kılları aldırıp aldırmayacağını soruyor ve bunun büyük günah olduğunu duyduğunu söylüyor. Hz. Aişe mesele senin anladığın gibi değil diyor ve "seni rahatsız eden fazlalıkladan kurtul, nasıl bir yere giderken süsleniyorsan kocan için de süslen" diyerek yüzdeki kılları almasının bir sakıncası olmadığını, hadisin herkesi bağlamadığını anlatıyor. Hadisleri bağlamında kullanmadığın zaman böyle saçmalıklar ortaya çıkar. Hadis ilmi ve hadis alimleri bunun için vardır, müctehid kişi, yani hüküm verecek kişi bunları bilir. o sebeple herkes fetva veremez. Şimdiki cahiller gibi herkes hadis kritiği yapmaya kalktığı zaman iş çığırından çıkar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: foggof62


    quote:

    Orijinalden alıntı: oğuz.tr

    Teşekkürler okudum.



    1.618 hakkında ne düşünüyorsunuz? 19 sayısını inancınız için bir delil olduğunu söylediğiniz için soruyorum.



    Bana göre din sünnet olmadan anlaşılamaz. Biz böyle öğrendik. Sünnetin bir delil olduğunu ifade ediyor islam alimleri.



    Fakat hadis kitaplarının uzun bir zaman sonra kitaplaştırılması, hangisinin doğru hangisinin yanlış olduğunu belirlerken insanların rivayetlerinin yeterli bulunması gibi sebepler, Allahın kendi dinini bu hale getirmeyeceği sonucuna götürüyor beni. Yani mantıklı gelmiyor.



    Kendi kitabının yanında, insanların 100-200 sene içerisinde rivayet yoluyla yazılan hadis kitaplarının da şeri bir delil olabileceği beni düşündürmüyor değil. Ki onada vahiy deniyor.

    Ayrıca insan aklının kabul etmediği birçok hadis var ortada. Ki bunlar muteber kaynaklarda geçiyor. Şimdi ona yalan deyince diğerlerine de yalan demek gerekiyor.

    Hadise yalan dersek, kuranı ve hadisleri aynı şahıslar aktardığı için, ozaman kurana da yalan dememiz gerekiyor.





    1.618'i bilmiyorum. Kuran'a da zaten ekleme yapılmış 2 tane, Tevbe suresine. Eğer 19 sistemi olmasaydı veya ben buna tanık olmasaydım her zaman bu kuşkuya düşecektim. Elçi olan Reşad Halife hem insan sözü olan yazıları çıkardı hem de anlamları tahrif edilmiş sözcükleri düzeltti. Kuşkusuz Tanrı'nın bize doğru yolu seçmemiz için gönderdiği bir mesaj bu 19. Kendisinin bir hadisçi ile tartışmasını izlersen, Elçinin nasıl bilgiye sahip olduğuna ve doğrulara gözlerinle tanık olursun.





    Eiçi değil bu adam. Ayrıca ayet inkar etmek çok tehlikeli bir iş. Allah'ın kendi kitabını koruması için böyle şifrelemelere falan ihtiyacı da yok. "Koruyacağım" diyor, bu yeterli benim için.



    Ayrıca kuran ile çelişmeyen her hadis sahihtir. İnkar etmek bizi zarara sokar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: foggof62

    Peygamberi Rüyaya Getirten Terlik 130₺
    https://twitter.com/doktordin/status/862790243531055104

    Enişten
    https://twitter.com/doktordin/status/863659102312034304

    https://twitter.com/doktordin/status/861804935108861952

    NASA dünyadan 500 milyon ışık yılı uzaklıkta "galaksi" keşfederken, o sırada bilimadamlarımız "top sakal bırakmanın haram" olduğunu açıkladı
    https://twitter.com/doktordin/status/863460627511226368

    https://twitter.com/doktordin/status/863379154108067840

    https://twitter.com/doktordin/status/862989230494142464

    https://twitter.com/doktordin/status/862729686098604032

    Bunları da bırakayım buraya.

    Ateistlerin şarlatanların din ile dalga geçen yorumları buraya koymakla dine hizmet ediyorsunuz değil mi? Bunlar hadisler uydurma, Namaz üç vakit derken de aslında bu ateistlere hizmet eden şarlatanlar. ilmi hiçbirşey olmayınca işi şarlatanlığa döküyorlar. Lehçesi bozuk kürr vatandaş einstein diyemiyor diye enişten diyerek ateist dinsizlerin eğlencelerini buralara taşıyanlar millete din öğretiyor. Bunların dinle imanla alakaları işte bu, bir de çıkar Kuranla konuş diyerek fetva verir bu zavallılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertewas


    quote:

    Orijinalden alıntı: MANGUTAY


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertewas


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kesinlikle Önce Ahlak

    “Şüphesiz Rabbim bana içkiyi, kumarı, davulu ve tamburu haram kıldı.”
    Beyhaki, Ahmed
    Hadi içki ve kumar haram da davul ile tambur niye haram?

    ''Belaya maruz bırakan 15 kötü âdetten biri çalgıların yayılmasıdır.'' [Tirmizi]

    Ebu Talib el-Giylanî Hz. Ali (r.a.)'den Peygamberimiz (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
    "Ben musikî âletlerini ve trampetleri kırmak üzere gönderildim.
    (Vay anasını ben de peygamberi alemlere rahmet olarak gönderildi biliyordum. demekki bu hadise göre ben yalış biliyormuşummmmmmmmmm)

    İbni Muberak, Enes b. Malik (r.anh)'den Peygamberimiz (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
    "Kim bir şarkıyı dinlemek üzere oturursa, kıyamet günü kulağına kurşun dökülür.

    ULAN HADİS DİYE NE SÖZLER UYDURMUŞLAR BEEEEEEEEEEEEEEEEEE


    Bu sözlerin uydurma olduğuna delilin ne kopycy çakma alim. Sen Hadis alimimisin? bu hadislerin kaynaklarını ravilerini tedkik ettin mi de bunlara uydurma diyebiliyorsun? Hadis alimleri tarafından sahih hadis kaynakları sıralanmış. bu kaynaklarda geçen hadisleri cücük kadar beyininiz algılamıyor diye bunlara uydurma mı diyeceğiz.

    Hz Ali gibi bir imam, Allahın aslanı, peygamberin damadı, peygamber şöyle söylemişti dediğinde Hz Ali gibi bir imama mı, yoksa aklı ermeyen sizin gibi sapıklara mı inanacağız. Hadis ilminde ilkeyi söylüyorum, bir hadis akla yatmıyor diye uydurma diye niteendirilemez. Vahiy de akla yatmıyor, Allah da melek de peygamber de akıl ile kanıtlanamıyor, sizin mantıkla hepsi uydurma. zaten diyorumya sizin asıl gayeniz de bu. Yürüttüğünüz mantığın varacağı yer bu...

    Bir hadisin sıhhati ravilerine göre belirlenir, bir hadis anlaşılamıyor diye ona uydurma denmez. bi hadisten hüküm çıkarırken o hadis bağlamına göre, ne için söylendiğine göre değişir. Çalgı ile ilgili hadislerin bağlamı sınırlıdır, öyle olmasa her türlü çalgı haramdır diye tüm mezhepler ittifak ederlerdi, bu konuda icma olurudu...

    Akıllarına yatmıyor diye sahih hadisleri inkar eden bu sapıklar mütevatir hadisleri bile inkar ediyorlar. Mesela 5 vavit namazın farz olduğu ve peygamberin 5 vakit namaz kıldırdığı tevetürle sabit iken, tüm islam alimleri bu konuda birleşmiş, tüm mezheplerce icma oluşmuş iken bu sapıklar namazı da 3 vakite düşürüyor. Bunlar islam geleneğinde tartışılmayan, kesinliği doğru olan hususları bile yok sayıyorlar. bunlar böyle sapıtmışlar...

    Bu gün “mütevatirin” ne olduğunu bilmeyen cahillerin kalkıp mütevatir derecesine ulaşmış bir konuyu inkar yoluna gitmesi küfrü gerektiren bir haldir. Böyle adamların ne fetvası alınır, ne şahitliği kabul edilir ne de “din” diye anlattığına kulak verilir.

    Şimdi mevzu haram helal meselesi. Kuranda haramlar bellidir. İçki içme, kumar oynama, zina yapma vs. Birisi bunlar neden haram diye sorduğunda bir çok mantıklı cevap alabilirsin. Ancak çalgı aletleri neden haramdır bunun mantıklı bir açıklaması var mı sende, onu anlat insanlara. Ayrıca o hadisleri yalanlayan da daha bir sürü hadis çıkarılır ortaya da neyse.

    Haram helal meselesini yukrıda örneklerle anlattım. Haram ve helal mselesi hadislerde bağlamına göre değerlendirilir. Çalgı aletlerinin haram kabul edilmesi cahiliye eğlenceleri içindir. Peygamberin düğünlerde ve bayramlarda çalgı ile meşru şekilde eğlenilmesine müdahale etmediği bilinmektedir. Haram kabul edilen çalgı, erkek-kadın karışık, pavyon ve tavernalardaki gibi bir eğlenme şeklini kapsamaktadır. Aynı şekilde insanla bu tip eğlenceleri hatırlatan, azdıran, ahlakı bozan müzikler için haram ölçüsü konmuuştur. ezgiler, türküler ağıtlar, ilahiler vb tarzda müzik ve çalgı için haram kaydı yoktur. Hadislerin hangi bağlamda kullanıldığını bazı cahiller bilemeyip de gördüğü her sakallıyo dedesi sandığı için bu hadislerdeki ifadeleri de "her çalgı aleti haramdır" şeklinde algılıyorlar.

    Yukarıda yine kadınların yüzündeki tüyleri alması ile ilgili bir hadis aktarmış ve örneği bununla vermiştim ""Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, Libas 84, Müslim, Libas 120) Şimdi bu hadisin bağlamını bilmeyen bu hadisi görünce kadınların yüzündeki tüyleri aldırmasının büyük günah olduğunu düşünür. Peygamber allahın laneti üzerine olsun diye ağır bir ifade var, şimdi insan doğal olarak düşünüyor ki yüzdeki tüy nedir ki peygamber böyle ağır bir ifade kullanıyor. Hadisin bağlamını öğrenince sebebi anlıyoruz. Bu ifade cahiliye döneminde fahişelik yapan ve güzel bir görünüm için kaşlarını ve tüylerini yolduran ve başına peruk gibi renkli saçlar takan kadınlar için kullanılıyor. Bu kullanımı Hz Aişe bize bildiriyor. bir kadın aynı burada hadis bilmez cahiller gibi meseleyi bilmeden Hz Aişeye kocası için yüzündeki kılları aldırıp aldırmayacağını soruyor ve bunun büyük günah olduğunu duyduğunu söylüyor. Hz. Aişe mesele senin anladığın gibi değil diyor ve "seni rahatsız eden fazlalıkladan kurtul, nasıl bir yere giderken süsleniyorsan kocan için de süslen" diyerek yüzdeki kılları almasının bir sakıncası olmadığını, hadisin herkesi bağlamadığını anlatıyor. Hadisleri bağlamında kullanmadığın zaman böyle saçmalıklar ortaya çıkar. Hadis ilmi ve hadis alimleri bunun için vardır, müctehid kişi, yani hüküm verecek kişi bunları bilir. o sebeple herkes fetva veremez. Şimdiki cahiller gibi herkes hadis kritiği yapmaya kalktığı zaman iş çığırından çıkar...

    Müslüman kardeşim;sırf o çok itibar ettiğimiz ravisi,senedi vs.sağlam sandığımız hadis kitapalarındaki tüm hadislerin sahih olduğunu ıspatlamak için kendi cemaatince geçerli ancak diğer Müslümanlar için anlamsız ve itibarsız gelen açıklamalar; haklı olduğun yada diğer arkadaşların sapık olduğu anlamına gelmez.
    şunu bilki kuran ı kerimden başka her kitapta yanlışda vardır,peygamberimize atfedilen yalanda vardır.Eksizsiz tek kitabımız vardır...
    Emin olki peygamberimize yalan isnad edenler,ravisinide,zincirinide,bağlamınıda,tarığınıda,her türlü usulunüde hazırlar.yani minareyi çalan kılıfını hazırlar....tabi bunları anlamak için düşünmek,akletmek lazım gelir.
    Yoksa Allah ın necis kıldığı sidiği 40 dereden su getirerek,bilmem ecnebi film yıdızının biyerlerine sürdüğü sidiği örnek vererek müslümana yakışmayan durumlara düşeriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kvolkany -- 14 Mayıs 2017; 23:4:4 >




  • Reşat halife kime göre elçi? Elçiden kastınız nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kvolkany


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertewas


    quote:

    Orijinalden alıntı: MANGUTAY


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertewas


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kesinlikle Önce Ahlak

    “Şüphesiz Rabbim bana içkiyi, kumarı, davulu ve tamburu haram kıldı.”
    Beyhaki, Ahmed
    Hadi içki ve kumar haram da davul ile tambur niye haram?

    ''Belaya maruz bırakan 15 kötü âdetten biri çalgıların yayılmasıdır.'' [Tirmizi]

    Ebu Talib el-Giylanî Hz. Ali (r.a.)'den Peygamberimiz (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
    "Ben musikî âletlerini ve trampetleri kırmak üzere gönderildim.
    (Vay anasını ben de peygamberi alemlere rahmet olarak gönderildi biliyordum. demekki bu hadise göre ben yalış biliyormuşummmmmmmmmm)

    İbni Muberak, Enes b. Malik (r.anh)'den Peygamberimiz (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
    "Kim bir şarkıyı dinlemek üzere oturursa, kıyamet günü kulağına kurşun dökülür.

    ULAN HADİS DİYE NE SÖZLER UYDURMUŞLAR BEEEEEEEEEEEEEEEEEE


    Bu sözlerin uydurma olduğuna delilin ne kopycy çakma alim. Sen Hadis alimimisin? bu hadislerin kaynaklarını ravilerini tedkik ettin mi de bunlara uydurma diyebiliyorsun? Hadis alimleri tarafından sahih hadis kaynakları sıralanmış. bu kaynaklarda geçen hadisleri cücük kadar beyininiz algılamıyor diye bunlara uydurma mı diyeceğiz.

    Hz Ali gibi bir imam, Allahın aslanı, peygamberin damadı, peygamber şöyle söylemişti dediğinde Hz Ali gibi bir imama mı, yoksa aklı ermeyen sizin gibi sapıklara mı inanacağız. Hadis ilminde ilkeyi söylüyorum, bir hadis akla yatmıyor diye uydurma diye niteendirilemez. Vahiy de akla yatmıyor, Allah da melek de peygamber de akıl ile kanıtlanamıyor, sizin mantıkla hepsi uydurma. zaten diyorumya sizin asıl gayeniz de bu. Yürüttüğünüz mantığın varacağı yer bu...

    Bir hadisin sıhhati ravilerine göre belirlenir, bir hadis anlaşılamıyor diye ona uydurma denmez. bi hadisten hüküm çıkarırken o hadis bağlamına göre, ne için söylendiğine göre değişir. Çalgı ile ilgili hadislerin bağlamı sınırlıdır, öyle olmasa her türlü çalgı haramdır diye tüm mezhepler ittifak ederlerdi, bu konuda icma olurudu...

    Akıllarına yatmıyor diye sahih hadisleri inkar eden bu sapıklar mütevatir hadisleri bile inkar ediyorlar. Mesela 5 vavit namazın farz olduğu ve peygamberin 5 vakit namaz kıldırdığı tevetürle sabit iken, tüm islam alimleri bu konuda birleşmiş, tüm mezheplerce icma oluşmuş iken bu sapıklar namazı da 3 vakite düşürüyor. Bunlar islam geleneğinde tartışılmayan, kesinliği doğru olan hususları bile yok sayıyorlar. bunlar böyle sapıtmışlar...

    Bu gün “mütevatirin” ne olduğunu bilmeyen cahillerin kalkıp mütevatir derecesine ulaşmış bir konuyu inkar yoluna gitmesi küfrü gerektiren bir haldir. Böyle adamların ne fetvası alınır, ne şahitliği kabul edilir ne de “din” diye anlattığına kulak verilir.

    Şimdi mevzu haram helal meselesi. Kuranda haramlar bellidir. İçki içme, kumar oynama, zina yapma vs. Birisi bunlar neden haram diye sorduğunda bir çok mantıklı cevap alabilirsin. Ancak çalgı aletleri neden haramdır bunun mantıklı bir açıklaması var mı sende, onu anlat insanlara. Ayrıca o hadisleri yalanlayan da daha bir sürü hadis çıkarılır ortaya da neyse.

    Haram helal meselesini yukrıda örneklerle anlattım. Haram ve helal mselesi hadislerde bağlamına göre değerlendirilir. Çalgı aletlerinin haram kabul edilmesi cahiliye eğlenceleri içindir. Peygamberin düğünlerde ve bayramlarda çalgı ile meşru şekilde eğlenilmesine müdahale etmediği bilinmektedir. Haram kabul edilen çalgı, erkek-kadın karışık, pavyon ve tavernalardaki gibi bir eğlenme şeklini kapsamaktadır. Aynı şekilde insanla bu tip eğlenceleri hatırlatan, azdıran, ahlakı bozan müzikler için haram ölçüsü konmuuştur. ezgiler, türküler ağıtlar, ilahiler vb tarzda müzik ve çalgı için haram kaydı yoktur. Hadislerin hangi bağlamda kullanıldığını bazı cahiller bilemeyip de gördüğü her sakallıyo dedesi sandığı için bu hadislerdeki ifadeleri de "her çalgı aleti haramdır" şeklinde algılıyorlar.

    Yukarıda yine kadınların yüzündeki tüyleri alması ile ilgili bir hadis aktarmış ve örneği bununla vermiştim ""Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, Libas 84, Müslim, Libas 120) Şimdi bu hadisin bağlamını bilmeyen bu hadisi görünce kadınların yüzündeki tüyleri aldırmasının büyük günah olduğunu düşünür. Peygamber allahın laneti üzerine olsun diye ağır bir ifade var, şimdi insan doğal olarak düşünüyor ki yüzdeki tüy nedir ki peygamber böyle ağır bir ifade kullanıyor. Hadisin bağlamını öğrenince sebebi anlıyoruz. Bu ifade cahiliye döneminde fahişelik yapan ve güzel bir görünüm için kaşlarını ve tüylerini yolduran ve başına peruk gibi renkli saçlar takan kadınlar için kullanılıyor. Bu kullanımı Hz Aişe bize bildiriyor. bir kadın aynı burada hadis bilmez cahiller gibi meseleyi bilmeden Hz Aişeye kocası için yüzündeki kılları aldırıp aldırmayacağını soruyor ve bunun büyük günah olduğunu duyduğunu söylüyor. Hz. Aişe mesele senin anladığın gibi değil diyor ve "seni rahatsız eden fazlalıkladan kurtul, nasıl bir yere giderken süsleniyorsan kocan için de süslen" diyerek yüzdeki kılları almasının bir sakıncası olmadığını, hadisin herkesi bağlamadığını anlatıyor. Hadisleri bağlamında kullanmadığın zaman böyle saçmalıklar ortaya çıkar. Hadis ilmi ve hadis alimleri bunun için vardır, müctehid kişi, yani hüküm verecek kişi bunları bilir. o sebeple herkes fetva veremez. Şimdiki cahiller gibi herkes hadis kritiği yapmaya kalktığı zaman iş çığırından çıkar...

    Müslüman kardeşim;sırf o çok itibar ettiğimiz ravisi,senedi vs.sağlam sandığımız hadis kitapalarındaki tüm hadislerin sahih olduğunu ıspatlamak için kendi cemaatince geçerli ancak diğer Müslümanlar için anlamsız ve itibarsız gelen açıklamalar; haklı olduğun yada diğer arkadaşların sapık olduğu anlamına gelmez.
    şunu bilki kuran ı kerimden başka her kitapta yanlışda vardır,peygamberimize atfedilen yalanda vardır.Eksizsiz tek kitabımız vardır...
    Emin olki peygamberimize yalan isnad edenler,ravisinide,zincirinide,bağlamınıda,tarığınıda,her türlü usulunüde hazırlar.yani minareyi çalan kılıfını hazırlar....tabi bunları anlamak için düşünmek,akletmek lazım gelir.
    Yoksa Allah ın necis kıldığı sidiği 40 dereden su getirerek,bilmem ecnebi film yıdızının biyerlerine sürdüğü sidiği örnek vererek müslümana yakışmayan durumlara düşeriz.



    Bakın müslüman kardeşim. Hadis usülünde sahih hadisin kriterleri net bir şekilde belirlenmiştir. Hadis ravilerinin giydiği çamaşıra kadar tüm özellikleri ve yaşantıları tedkik edilmiştir. Ehli sünnetin hadis alimlerine göre sahih hadis kaynakları bellidir, Kütübü sitte veya daha genişletirsek kütübü tisa sahihler olarak kabul görmüştür. ehli sünnete göre sahihler bellidir, Şiaya göre sahih kabul edilen kaynaklar bellidir. Bu hadis uydurma işi ve hadislerin makbul veya merdud olma kriterleri örle basit kriterler değildir. Sahihler içinde zayıf hadisler olabilir ama uydurma hadis var demek çok iddialı bir laftır ve ciddi bir delile ihtiyaç duyar. Bu hadis benim mantığıma yatmadı diye hoşumuza gitmeyen, aklımızın ermediği her hadise uydurma dersek işte sonuç bu başlıktaki sapıklar gibi olur. Ben herkese sapık demiyorum. Hadis olduğunda en ufak tereddüt olmayan, tevetür derecesindeki hadisi reddeden iyi niyetli değildir. Namazın 5 vakit olduğuna dair en ufak şüphe yokken bunu bile kafalarına göre değiştiren, peygamberden tevatürle gelmiş ibadet şekillerini değiştirene sapık denmiyecek de ne denilecek...

    Deve idrarıyla ilgili durumda böyldir. Bu hadis tek bir kaynakta değil, sahih hadis kaynaklarının çoğunda farklı rivayetlerle gelmiş. Demekki böyle bir olaya yaşanmış, aklımız bu meseleyi kavrayamıyor, durum bize iğrenç geliyor diye bu hadis uydurmadır diye kesip atamayız. Meseleyi ateistler ve buradaki hadis düşmanı sapıkar gibi sırf alay etmek için her idrarı içme meselesine getirmek doğru değil. O dönemler deve idararı tıpta kullanılıyor ve tecrübe edilmiş olabilir. İbn Sina tıbbında dahi deve idrarının kullanımını görüyoruz. Bu adam basit biri değil, yüzyıllarca batı üniversitelerinde kitapları okutulan dev bir filozof ve bilim iinsanındn bahsediyoruz. Meseleyi insanların bildiği de belli, şimdi biri sana bana deve idrarı iç dese, git ulan pis herif deriz belki ama bunu peygamber söylüyor ve dediği gibi kişi bununla şifa buluyorsa burada meseleye farklı bakmak lazım. Her hastalıkta ve her hayvanın idrarı değil, belirli bir hastalıkta, dağda gezen belirli bir devennin sütü ve idrarını kullanması gerektiği söylenmiş. burada kişiye ve hastalığa özel, özel bir kullanımdan bahsediliyor.

    Şimdi bizim kullanmadığımız, bize iğrenç gelen herşey için uydurma dediğimizde kendimize göre bir din uydurmuş oluruz. Araplarda keler (bir çeşit kertenkele) ve çekirge gibi böceklerin yenmesi de gayet doğal ve bunları yemek haram da değil. biz kertenkele ve böcek yemiyoruz diye, ne pis adamlar bunlar, peygamber kertenkele, böcek yemeye nsıl izin verir diyerek işkembeden hüküm uyduğumuz zaman işin içinden çıkılmaz. o zaman her kesin kafasına göre bir din bulmamız lazım gelir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertewas -- 14 Mayıs 2017; 23:38:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metin2nin Demircisi

    http://www.hurriyet.com.tr/umrede-deve-idrari-icen-iki-turk-hastanelik-oldu-20376954




    Sen benim yukarıda genişçe anlattığımı anlayabildin mi arkadaşım! Bilip bilmeden deve idrarı kullanan ne kadar cahilse, bunları haber yaparak dinle dalga geçenler de ya kafir yada kafirin oyuncağı olmuş saf sapıklardır...




  • Cahilliye döneminde doğanlardan olmuş olsa Kuran'da şuanda kendisinden Müşrikler, inkarcılar, Fesatlar, Atalarını takip edenler gibi sıfatlarla bahsedip aşağılayacağı kişiler kaç gündür rezil olmaktan bıkmadı halende ben cahilim diye bağırabilmek ve bunu iyiden iyiye fark ettirebilmek için paragraf paragraf yazıyorlar. Allah'ının Aşkına en azından arada bir doğru bir iki kelime et!
  • Hadislerden daha çok dinle dalga geçen mi var?



    “peygamber, savaşta kadınların va çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi” (buhari, cihad/146; ebu davud 113).

    “allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir” (buhari 97/24, 10/129 ve 68. surenin tefsiri).

    “ölüm meleği musa’ya gelerek ‘rabbine icabet et’ dedi. bunun üzerine musa, ölüm meleğinin gözüne tokat vurarak onu çıkarttı. melek hemen allah’a dönerek ‘sen beni ölmek istemeyen bir kuluna göndermişsin, o benim gözümü çıkardı’ dedi.”(müslim 10/176)

    "peygamber, medine'de bir yahudi tarafından büyülendi. günlerce ne yaptığını bilmez durumda ortalıkta dolaştı." (buhari 59/11; 76/47; hanbel 6/57; 4/367).

    “sol elinizle yemeyiniz, içmeyiniz; çünkü şeytan sol eliyle yer içer” (hanbel 2/8, 33).

    “Ölü, ailesinin kendisi için ağlamasından dolayı azaba uğratılır.” Buhari-K. Cemiz 32, 33, 34

    “Dinini değiştireni öldürün.” Nesei 7-8/14; Buhari 12/1883

    "bir grup maymun zina yapan bir maymunu yakalamış ve taşlama cezasını uyguluyorlardı. onları bu haklı işte desteklemek için ben de taş atarak yardım ettim" (buhari 63/27).

    "bir kadının parmaklarını kesenin cezası şöyledir: bir parmak için 10 deve, iki parmak için 20 deve, üç parmak için 30 deve, dört parmak için 20 -yirmi- deve fidye vermelidir" (muvatta 43/11; hanbel 2/182).

    "peygamberin izniyle ihramdan çıkıp mina'da bulunan kadınlarımıza yöneldik. zekerlerimizden meni damlıyordu " (buhari, hac/81; müslim hacc/141)

    "peygamber öldüğünde, zırhı birkaç kilo arpa karşılığında bir yahudi'nin yanında rehin duruyordu" (buhari 34/14,33,88; hanbel 1/300; 6/42,160,230).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metin2nin Demircisi -- 15 Mayıs 2017; 0:6:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertewas


    quote:

    Orijinalden alıntı: kvolkany


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertewas


    quote:

    Orijinalden alıntı: MANGUTAY


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertewas


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kesinlikle Önce Ahlak

    “Şüphesiz Rabbim bana içkiyi, kumarı, davulu ve tamburu haram kıldı.”
    Beyhaki, Ahmed
    Hadi içki ve kumar haram da davul ile tambur niye haram?

    ''Belaya maruz bırakan 15 kötü âdetten biri çalgıların yayılmasıdır.'' [Tirmizi]

    Ebu Talib el-Giylanî Hz. Ali (r.a.)'den Peygamberimiz (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
    "Ben musikî âletlerini ve trampetleri kırmak üzere gönderildim.
    (Vay anasını ben de peygamberi alemlere rahmet olarak gönderildi biliyordum. demekki bu hadise göre ben yalış biliyormuşummmmmmmmmm)

    İbni Muberak, Enes b. Malik (r.anh)'den Peygamberimiz (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu rivayet ediyor:
    "Kim bir şarkıyı dinlemek üzere oturursa, kıyamet günü kulağına kurşun dökülür.

    ULAN HADİS DİYE NE SÖZLER UYDURMUŞLAR BEEEEEEEEEEEEEEEEEE


    Bu sözlerin uydurma olduğuna delilin ne kopycy çakma alim. Sen Hadis alimimisin? bu hadislerin kaynaklarını ravilerini tedkik ettin mi de bunlara uydurma diyebiliyorsun? Hadis alimleri tarafından sahih hadis kaynakları sıralanmış. bu kaynaklarda geçen hadisleri cücük kadar beyininiz algılamıyor diye bunlara uydurma mı diyeceğiz.

    Hz Ali gibi bir imam, Allahın aslanı, peygamberin damadı, peygamber şöyle söylemişti dediğinde Hz Ali gibi bir imama mı, yoksa aklı ermeyen sizin gibi sapıklara mı inanacağız. Hadis ilminde ilkeyi söylüyorum, bir hadis akla yatmıyor diye uydurma diye niteendirilemez. Vahiy de akla yatmıyor, Allah da melek de peygamber de akıl ile kanıtlanamıyor, sizin mantıkla hepsi uydurma. zaten diyorumya sizin asıl gayeniz de bu. Yürüttüğünüz mantığın varacağı yer bu...

    Bir hadisin sıhhati ravilerine göre belirlenir, bir hadis anlaşılamıyor diye ona uydurma denmez. bi hadisten hüküm çıkarırken o hadis bağlamına göre, ne için söylendiğine göre değişir. Çalgı ile ilgili hadislerin bağlamı sınırlıdır, öyle olmasa her türlü çalgı haramdır diye tüm mezhepler ittifak ederlerdi, bu konuda icma olurudu...

    Akıllarına yatmıyor diye sahih hadisleri inkar eden bu sapıklar mütevatir hadisleri bile inkar ediyorlar. Mesela 5 vavit namazın farz olduğu ve peygamberin 5 vakit namaz kıldırdığı tevetürle sabit iken, tüm islam alimleri bu konuda birleşmiş, tüm mezheplerce icma oluşmuş iken bu sapıklar namazı da 3 vakite düşürüyor. Bunlar islam geleneğinde tartışılmayan, kesinliği doğru olan hususları bile yok sayıyorlar. bunlar böyle sapıtmışlar...

    Bu gün “mütevatirin” ne olduğunu bilmeyen cahillerin kalkıp mütevatir derecesine ulaşmış bir konuyu inkar yoluna gitmesi küfrü gerektiren bir haldir. Böyle adamların ne fetvası alınır, ne şahitliği kabul edilir ne de “din” diye anlattığına kulak verilir.

    Şimdi mevzu haram helal meselesi. Kuranda haramlar bellidir. İçki içme, kumar oynama, zina yapma vs. Birisi bunlar neden haram diye sorduğunda bir çok mantıklı cevap alabilirsin. Ancak çalgı aletleri neden haramdır bunun mantıklı bir açıklaması var mı sende, onu anlat insanlara. Ayrıca o hadisleri yalanlayan da daha bir sürü hadis çıkarılır ortaya da neyse.

    Haram helal meselesini yukrıda örneklerle anlattım. Haram ve helal mselesi hadislerde bağlamına göre değerlendirilir. Çalgı aletlerinin haram kabul edilmesi cahiliye eğlenceleri içindir. Peygamberin düğünlerde ve bayramlarda çalgı ile meşru şekilde eğlenilmesine müdahale etmediği bilinmektedir. Haram kabul edilen çalgı, erkek-kadın karışık, pavyon ve tavernalardaki gibi bir eğlenme şeklini kapsamaktadır. Aynı şekilde insanla bu tip eğlenceleri hatırlatan, azdıran, ahlakı bozan müzikler için haram ölçüsü konmuuştur. ezgiler, türküler ağıtlar, ilahiler vb tarzda müzik ve çalgı için haram kaydı yoktur. Hadislerin hangi bağlamda kullanıldığını bazı cahiller bilemeyip de gördüğü her sakallıyo dedesi sandığı için bu hadislerdeki ifadeleri de "her çalgı aleti haramdır" şeklinde algılıyorlar.

    Yukarıda yine kadınların yüzündeki tüyleri alması ile ilgili bir hadis aktarmış ve örneği bununla vermiştim ""Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, Libas 84, Müslim, Libas 120) Şimdi bu hadisin bağlamını bilmeyen bu hadisi görünce kadınların yüzündeki tüyleri aldırmasının büyük günah olduğunu düşünür. Peygamber allahın laneti üzerine olsun diye ağır bir ifade var, şimdi insan doğal olarak düşünüyor ki yüzdeki tüy nedir ki peygamber böyle ağır bir ifade kullanıyor. Hadisin bağlamını öğrenince sebebi anlıyoruz. Bu ifade cahiliye döneminde fahişelik yapan ve güzel bir görünüm için kaşlarını ve tüylerini yolduran ve başına peruk gibi renkli saçlar takan kadınlar için kullanılıyor. Bu kullanımı Hz Aişe bize bildiriyor. bir kadın aynı burada hadis bilmez cahiller gibi meseleyi bilmeden Hz Aişeye kocası için yüzündeki kılları aldırıp aldırmayacağını soruyor ve bunun büyük günah olduğunu duyduğunu söylüyor. Hz. Aişe mesele senin anladığın gibi değil diyor ve "seni rahatsız eden fazlalıkladan kurtul, nasıl bir yere giderken süsleniyorsan kocan için de süslen" diyerek yüzdeki kılları almasının bir sakıncası olmadığını, hadisin herkesi bağlamadığını anlatıyor. Hadisleri bağlamında kullanmadığın zaman böyle saçmalıklar ortaya çıkar. Hadis ilmi ve hadis alimleri bunun için vardır, müctehid kişi, yani hüküm verecek kişi bunları bilir. o sebeple herkes fetva veremez. Şimdiki cahiller gibi herkes hadis kritiği yapmaya kalktığı zaman iş çığırından çıkar...

    Müslüman kardeşim;sırf o çok itibar ettiğimiz ravisi,senedi vs.sağlam sandığımız hadis kitapalarındaki tüm hadislerin sahih olduğunu ıspatlamak için kendi cemaatince geçerli ancak diğer Müslümanlar için anlamsız ve itibarsız gelen açıklamalar; haklı olduğun yada diğer arkadaşların sapık olduğu anlamına gelmez.
    şunu bilki kuran ı kerimden başka her kitapta yanlışda vardır,peygamberimize atfedilen yalanda vardır.Eksizsiz tek kitabımız vardır...
    Emin olki peygamberimize yalan isnad edenler,ravisinide,zincirinide,bağlamınıda,tarığınıda,her türlü usulunüde hazırlar.yani minareyi çalan kılıfını hazırlar....tabi bunları anlamak için düşünmek,akletmek lazım gelir.
    Yoksa Allah ın necis kıldığı sidiği 40 dereden su getirerek,bilmem ecnebi film yıdızının biyerlerine sürdüğü sidiği örnek vererek müslümana yakışmayan durumlara düşeriz.



    Bakın müslüman kardeşim. Hadis usülünde sahih hadisin kriterleri net bir şekilde belirlenmiştir. Hadis ravilerinin giydiği çamaşıra kadar tüm özellikleri ve yaşantıları tedkik edilmiştir. Ehli sünnetin hadis alimlerine göre sahih hadis kaynakları bellidir, Kütübü sitte veya daha genişletirsek kütübü tisa sahihler olarak kabul görmüştür. ehli sünnete göre sahihler bellidir, Şiaya göre sahih kabul edilen kaynaklar bellidir. Bu hadis uydurma işi ve hadislerin makbul veya merdud olma kriterleri örle basit kriterler değildir. Sahihler içinde zayıf hadisler olabilir ama uydurma hadis var demek çok iddialı bir laftır ve ciddi bir delile ihtiyaç duyar. Bu hadis benim mantığıma yatmadı diye hoşumuza gitmeyen, aklımızın ermediği her hadise uydurma dersek işte sonuç bu başlıktaki sapıklar gibi olur. Ben herkese sapık demiyorum. Hadis olduğunda en ufak tereddüt olmayan, tevetür derecesindeki hadisi reddeden iyi niyetli değildir. Namazın 5 vakit olduğuna dair en ufak şüphe yokken bunu bile kafalarına göre değiştiren, peygamberden tevatürle gelmiş ibadet şekillerini değiştirene sapık denmiyecek de ne denilecek...

    Deve idrarıyla ilgili durumda böyldir. Bu hadis tek bir kaynakta değil, sahih hadis kaynaklarının çoğunda farklı rivayetlerle gelmiş. Demekki böyle bir olaya yaşanmış, aklımız bu meseleyi kavrayamıyor, durum bize iğrenç geliyor diye bu hadis uydurmadır diye kesip atamayız. Meseleyi ateistler ve buradaki hadis düşmanı sapıkar gibi sırf alay etmek için her idrarı içme meselesine getirmek doğru değil. O dönemler deve idararı tıpta kullanılıyor ve tecrübe edilmiş olabilir. İbn Sina tıbbında dahi deve idrarının kullanımını görüyoruz. Bu adam basit biri değil, yüzyıllarca batı üniversitelerinde kitapları okutulan dev bir filozof ve bilim iinsanındn bahsediyoruz. Meseleyi insanların bildiği de belli, şimdi biri sana bana deve idrarı iç dese, git ulan pis herif deriz belki ama bunu peygamber söylüyor ve dediği gibi kişi bununla şifa buluyorsa burada meseleye farklı bakmak lazım. Her hastalıkta ve her hayvanın idrarı değil, belirli bir hastalıkta, dağda gezen belirli bir devennin sütü ve idrarını kullanması gerektiği söylenmiş. burada kişiye ve hastalığa özel, özel bir kullanımdan bahsediliyor.

    Şimdi bizim kullanmadığımız, bize iğrenç gelen herşey için uydurma dediğimizde kendimize göre bir din uydurmuş oluruz. Araplarda keler (bir çeşit kertenkele) ve çekirge gibi böceklerin yenmesi de gayet doğal ve bunları yemek haram da değil. biz kertenkele ve böcek yemiyoruz diye, ne pis adamlar bunlar, peygamber kertenkele, böcek yemeye nsıl izin verir diyerek işkembeden hüküm uyduğumuz zaman işin içinden çıkılmaz. o zaman her kesin kafasına göre bir din bulmamız lazım gelir...

    Müslüman kardeşim,mesele bizim mantığımıza anlamlı yada anlamsız gelmesi değil,Mesele Peygambere atfedilen sözün Kur an a aykırı olup olmadığı.
    Bir hadis :sahih müslim,buhari,tirmizi vb.gibi kaynaklardan sıhhatli gelse dahi;eğer kitbımız kur an daki bir ayetle çelişiyor yada ters düşüyorsa biliriz ki ve inanırız ki o sözü peygamberimiz söylememiştir.o söz peygamberimize iftiradır.çünki peygamberimiz yaşayan kur an dı.peygamberimiz kur an a aykırı bir şey emretmez,tavsiye etmez.
    sidik necistir,pistir sidikli elbiseyle namaz bile kılınmaz.....
    Zina eden kişiye ölüm cezası ayetlerini keçi yememiştir......
    vb.birçok uydurma hadis var bu kitaplara girmiş.
    Ancak kur an ın süzgecinden geçen sünnet,hadis başımızın tacıdır.peygamberimiz bizim için örnektir.onu örnek alırız.
    19 cular gibi hadisi ve sünneti inkar etmeyiz.edemeyiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quintus Lentulus Batiatus

    Cahilliye döneminde doğanlardan olmuş olsa Kuran'da şuanda kendisinden Müşrikler, inkarcılar, Fesatlar, Atalarını takip edenler gibi sıfatlarla bahsedip aşağılayacağı kişiler kaç gündür rezil olmaktan bıkmadı halende ben cahilim diye bağırabilmek ve bunu iyiden iyiye fark ettirebilmek için paragraf paragraf yazıyorlar. Allah'ının Aşkına en azından arada bir doğru bir iki kelime et!

    Bu insanları kukla gibi oynatabilirsin. Satranç haramdır dersin, bir de ''peygamber, sahih hadis, din, efendimizin emri'' gibi kelimeleri serpiştir oldu sana bir mürit
  • öncelikle saçma tartışmalara girmemek için bilerek kimseden alıntı yapmıyorum ,mümkünse lütfen benden de alıntı yapmayın (çünkü bu tür konularda yıllardır tartışırız ve sonuç değişmez)

    hadi hepsini geçtik diyelim ,peki ne Kuran'da ne de hadislerde geçmeyen
    "mevlit ve kutlu doğum" hakkında ne düşünüyorsunuz ?
    bir imam methiye yazarsa ,diğerleri bunu okuyup ,okutturursa sevap olur mu ?
    sevap ve günahlar hakkında kim karar veriyor ?
    "kandil" diye bir dini gün-gece ve ibadet var mıdır ?

    işin ilginci bu tür sorular sorduğum (normal yaşantı da) çoğu kişi ,bunları bildiğini ama yapmazsa ayıp olacağını ,dışlanacağını söylüyor

    misal mevlit olayını kendi anneme anlattım ve doğru söylediği tasdik etti ama ilk mevlite de gitmekten kendini alıkoyamadı

    gitmezsem küserler diyor :)

    bazı uygulamalar artık öyle kanıksanmış ki ,tersini yapan ,hatta iddia edenler hemen dışlanıyor ,ayıplanıyor
    eski yıllarda kaynaklara ulaşmak çok zormuş ve o nedenle dini bilgisi olduğu söylenen kişilere mecburen inanılırmış
    lakin günümüzde her türlü kaynak elimizin altında olduğu halde ,değişen bir şey olmuyor

    birde artık her belgeye karşı ,başka bir kılıf bulunmuş
    bazı samimi kişilerde bu nedenle arada kalıyor (kime inansam diye düşünüyor)
    ve çoğunlukla kılıf olan tarafa kayıyor
    çünkü şöyle bir mantık yürütüyor ?
    bunca Arapça bilen alim ,profesör yanılıyor da ,bu Türkçe Kuran okumuş kişi mi bilecek ?

    bilmediği konu ise dinleri tahrif edenlerin her zaman alimler olduğu konusudur
    cahiller dini tahrif edebilir mi ?
    etmeye kalksalar kim inanır ?




  • ertewas E kullanıcısına yanıt
    Yerçekimi kanununu Einstein degil Newton bulmuştur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ertewas E kullanıcısına yanıt
    Bir tek Allah haram koyabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kabuska kullanıcısına yanıt
    Kaldırsana konuyu bide madem kaldırmaya karar alıyorsun niye şikayetlerde uygun birşey görülmemiştir yazıyorsun? Düzgünce karar verin
  • "Deve sidiğinin içilmesi doğrudur, gerçektir ve mantıklıdır" diyorsun, tebrik ederim. "Hadis ilmi" böyle birşey işte.
    İnsanın aklını başından alıyor. Mantığını devre dışına çıkarıyor.
    Kendini iyi hissetmediğinde lıkır lıkır şifa niyetine iç gitsin o zaman. Afiyet olsun....

    Hadis ile haram kılınan (satranç, çalgı vs) gibi şeyleri açıklamak için "bunların esasen çoğu haramdır, azı helaldir" açıklamaların var ki ordan her türlü sonuca ulaşılır.
    Acaba alkol ve domuzun da mı çoğu harammış, senin mantıkla az alkol ve az domuz eti helal olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laserss -- 15 Mayıs 2017; 8:46:28 >
  • 
Sayfa: önceki 5758596061
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.