Şimdi Ara

Hacivat ve Karagöz Neden Öldürüldü (2006) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
21.108
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence film orta kalite bir sey olmus gidilse de olur gidilmesede olur
    ancak film gercekten dusuk bir adrenalin ile giriş yapıyor ve zaman zaman replikler sizi sıkabiliyor ama 2. yarıdan sonra film gercekten eglenceli hale geliyor.hele haluk bilginerin performansı goz dolduruyor.filmin sonu da guzel sayılabilecek cinsten.bence 6/10 alabilecek bir film.
  • bu film izlediim en kötü filmlerden biriydi,oyunculara hic yakısmamıs
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 57.ALAY


    quote:

    Orjinalden alıntı: aceventura

    ahanda filme baq...



    Baqtıq ne olmush?







  • quote:

    Orjinalden alıntı: antique

    mehmet ali erbil filmde yoksa, film kesin kalitelidir




    +999.bıktık bu adamdan yaf.heryerde karşımıza çıkıyor.bu arada yarın filme gidecem.bakalım nasımış.
  • Filmin Fragmanı falan da çok hoş...
    çok gitmek istiyorum ama hade hayırlısı...
  • dün beyaz show a bir izleyici katıldı telefonla ve filmde ses sorunu olduğunu söyledi özellikle aradan sonra ki bölümde, bunu üzerine beyaz ne yapacağını şaşırdı. ilk önce durumu düzeltmeye çalıştı sonra kadını yayından alıp konuklaraına dönüp konuyu değiştirdi.
    demekki kendileride biliyo ses sorunu olduğunu, ne yani gitmiyelim mi filme, yada gidip anlamayalım mı
  • eleştirmenler filmi pek beğenmedi. özellikle komedi diye gideceksiniz ama dram çıkacak diyorlardı
  • şu an vizyondaki tek merak ettiğim film;zaman bulursam giderim herhalde...
  • Bence süper bi filmdi..Dün akşam izledim.Evet ilk yarısında konunun temelini oluştururken pek gülmüyoruz ama hacivat ve karagöz öne çıktı mı off.,
    İlk yarıda konuşmaların çoğunu gerçekten anlamadım yani ses çıkmıyor ki anlayayım..Hem bide Türkçe'de o dönemlerin Eski Türkçemizden olunca iş sarpasarıyor..Normalde Karagöz yani Haluk Bilginerin dedikleri biraz zor anlaşılıyor..Ama genede o saf hali çok güzeldi yav hele alttuuunnum gettüü(gidince anlarsınız)Sonu biraz buruk bitti ama olsun genede çok kaliteli bir film..Afiş daha iyi olabilirdi bence heleki böyle bi filme..1330'u anlatmak kolay değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi No_one_ -- 18 Şubat 2006 18:03:10 >




  • herkese tavsiye ederim gerçekten bu film ilk 3 sırada yer alır türk filmleri arasında ve bence yaşanmış bir olay olabileceğinden(tabiki yaşanmış ama anlattıkları şekilde yaşanmış bir olay olabileceğinden)izlediğim en iyi türk filmi
    haluk bilginer ve beyaz gerçekten çok iyi oynamış ayşe tolga da öyle
  • bugün gittim izledim film güzel baya eğlenceli bazı sahneler koparıyor.filmde ses sorunu maalesef var ben kadıköy rexx de izledim.arkadaşım cevahirin sinema salonlarında seyretmiş o ses sorunu olmadığını söyledi acaba sinemadan sinemaya fark mı ediyor anlamadım.neyse film izlenebilir derecede tavsiye ederim.
  • afiş çok itici

    Filmi merak ediom ama

    İllegal de seyredebilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çaaari -- 18 Şubat 2006 23:28:29 >
  • istanbul kanatlarımın altında diye bir film seyretmiştik yıllar önce..
    o filmin başında HAMAM sahnesi vardı..
    hamamda dönen muhabbet sesin yankı yapmasından dolayı hiç anlaşılamamıştı..

    ses sorunu aslında çok büyük bir sorun arkadaşlar çünkü sinema demek ses+görüntü demektir..
    seyrederken konuşulanları anlayamadıktan sonra ne kadar keyif alınabilir ki
  • Haluk Bilginer
    Tatlı Hayat'tan bilirim süper bir oyuncudur gitmem gerek
  • Güzel filmdi, fena değil..
  • Arkadaşlar bugün filmi izledim ve gerçekten çok beğendim.şimdi artıları ve eksilerini yazıp değerlendireyim

    Artıları:
    1-Oyunculuklar çok iyi bence.Özellikle Beyaz ve Şebnem Dönmez rollerinin hakkını vermişler.Bunlara göre Haluk Bilginer biraz arkaplanda(pek etkin değil yani) ama zaten onun oyunculuğuna diyecek sözüm yok.
    2-Ses ve görüntü çok kaliteli.Zaten filmin başında da filmin yeni bir teknikle çekildiğini(TRDE ilkmiş) yazıyor.
    3-Müzikler çok iyi(Özellikle benim gibi bir türkü ve halk ezgileri sever için muhteşem diyebilirim).Filmin Müziklerinin Kasedini sabırsızlıkla bekliyorum.
    4-Gerçekten çok ince espriler ve hicivler var.Espriler muhteşem..
    5-Film çok akıcı nerdeyse hiç sıkılmadan izledim..

    Eksileri:

    1-Belaltı espriler biraz fazla..Ufak çocukları götürmezseniz ii olur.
    2-Dili biraz anlaşılmaz ama ilk 10-15 dkdan sonra biraz daha düzgün gibi geldi veya ben alıştım.
    3-Gerçekten de bazı sahnelerde konuşmalar başka sesler ve müzikler yüzünden pek anlaşılmıyor.Ama bu durum çok nadir var.
    4-Filmin sonu hüzünlü bitiyor.

    Filmin kurgusu ve gerçekliği yansıtması açısından bi yorum yapamayacam çünkü hacivat ve karagözün gerçek hayat hikayesini bilmiyorum ve hiç de okumadım.


    Sonuç:Gerçekten bu günlerde hiç sıkılmadan izlenebilecek, paranızın her kuruşuna değdiği tek film diyebilirim..Birde kaliteli bir sinemada gitmenizi tavsiye ederim .benim gittiğim yer baya iyiydi..
    Bu arada tür olarak Kara-komedi ve dram karışımı olmuş.Tam benim istediğim tip..


    Puan :kendi türünde 10 üzerinden 8




  • filimi ben de baya beğendim. özellikle kadro kaliteli. görüntü ve ses çok hoşuma gitti. müzikler çok kaliteliydi.
  • Tarihsel filmleri çekmek emek ister.Hele ki 1330larda geçen bir filmi çekmek...Film aslında yavaş yavaş unutmaya başladığımız belkide yeni neslin fazla bilmediği Hacivatla Karagözün kara mizah ve dramla birleşen hikayesini anlatıyor.Filmin çekimleri yaklaşık 2 ay sürmüştür.Filmin görsel öğeleri Türk efekt uzmanları tarafından gerçekleştirilmiştir.Filmin Türkçesi belirtildiği gibi eski Türkçe değil yönetmen Ezel Akay'ın esinlenerek oluşturduğu kurmaca bir dildir.Bu sebepten filmin her 2 yarısında da bazı sahneleri anlamakta güçlük çekebilirsiniz.Şahsen ben fazla sorun çekmedim fakat bu seferde anlaşılamayan bazı sahnelerde sadece ben ve benim gibi anlayan birkaç kişinin esprilere gülmesi sonucu değişik bir durum ortaya çıktı.Filmin görüntü kalitesi Türkiyede ilk defa kullanılan bir yöntemle çekildiği içi oldukça güzel olmuş

    Filmin oyunculuklarına gelirsek Beyaz,Hacivat rolünü beklediğimden çok iyi bir biçimde oynamış.Haluk Bilgineri yazmaya gerek bile duymuyorum filmin yıldızı oydu.Güven Kıraç ve Şebnem Dönmezde rollerinin hakkını vermişler.Filmde birkaç sahnede görülen dans eden devede filme ayrı bir güzellik katmış.

    Sonuç olarak unutulan bu halk kahramanlarını tekrar hatırlattığı için emeği geçenlere teşekkür etmek gerekir.Yönetmen Ezel Akay filmden kazandıklarını filme yatıran bir yönetmen olduğu için ve ileride yapacağı daha iyi filmleri görebilmek için bu filme gitmenizi tavsiye ediyorum.....




  • film çok güzeldi, çok beğendim, ayrıca dedikleri gibi büyütülcek bir ses sorunu yok, anlaşılır. iyi bi ses sistemi olan sinemada izlerseniz sorun olmaz.
  • TURKUAZ 19.02.2006 PAZAR

    Karagöz'le Hacivat beyazperdede, tarih hayal oldu...

    Kostümleri, set tasarımı ve müziğiyle büyük övgüler alan film ‘tarihten’ sınıfta kalıyor. Filmi araştırmacı-yazar Mustafa Armağan ve Karagöz sanatçısı Taceddin Diker ile birlikte izledik.

    Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü? filmi cuma günü vizyona girdi. İdam edilen ilk mizahçılar olarak bilinen Hacivat ve Karagöz’ün hikayesinin anlatıldığı film, 1300’lü yılların Osmanlı’sında geçiyor. Filmde anlatılan Orhan Gazi’nin ve karakterlerin gerçekle hiçbir ilgisi olmadığını söyleyen Armağan, “Film o zamanki Bursa’yı şarabistan gibi gösteriyor. Bu sarhoşlar ve serkeşler topluluğunun 600 yıl zamana meydan okuduklarına nasıl inanalım?”diyor. Armağan’a göre Karagöz ve Hacivat’ın Orhan Gazi döneminde yaşadıkları, üstelik de beraber yaşadıkları bir efsaneden ibaret. Taceddin Diker ise Hacivat ve Karagöz’ün karakteristik özelliklerinin filme yansımadığı görüşünde. Diker, “Hacivat ve Karagöz öyle dimdik durmaz, hafif kamburdurlar.” diye ekliyor.

    Osmanlı Devleti’nin kuruluş dönemine ilişkin göndermeleri de olan ‘Hacivat-Karagöz Neden Öldürüldü?’ filmi Orhan Gazi dönemine doğru bakıyor mu, çelişkiler var mı?

    Karagöz ve Hacivat’ın Orhan Gazi döneminde yaşadıkları, üstelik de beraber yaşadıkları bir efsaneden ibaret. Karagöz olsa olsa Osman Gazi’nin ilk zamanlarına yetişebilmiştir; ama Hacivat, neredeyse bir asır sonra veya en azından 1388’den bir süre önce ölmüş olmalıdır. Bu durumda Karagöz ve Hacivat’ın birbirlerini görüp tanımış olmaları (hayal perdesi hariç!) mümkün görünmüyor. İkincisi, Şeyh Küşteri, filmde Karagöz ve Hacivat’la yaklaşık aynı yaşlarda gösteriliyor. Bu da vahim bir hata: Çünkü nasıl Karagöz ile Hacivat arasında yaklaşık bir asra yakın fark varsa, Orhan Gazi ile Küşterî de yaklaşık o uzak zamanlara aittir. Filmde verilen 1330 tarihinde Küşterî doğmamıştır bile! İşin doğrusu, Karagöz ile Hacivat oyunu, Yıldırım Bayezid zamanında yaşamış bir “hayalîbaşı”nın eseridir ve eski bir olayın hatırlanmasına ve toplanmasına dayanır.

    Bu bakış açısının dayanağı İbn Battuta’nın seyahatnamesinde geçen imgeler değil mi?

    İbn Battuta, evet Nilüfer Hatun’la konuştuğundan, onun İznik’i yönettiğinden söz eder; ama “olgunluğu ve dindarlığı” ile tanındığını da ekler sözlerine. Fakat filmde Orhan ile Nilüfer şehvet düşkünü bireyler haline gelmiş. Bunları tasvip etmek tabii ki mümkün değil.

    Osmanlı’nın kuruluş dönemlerinde filmdeki gibi zevk ve sefahat var mıydı? Filmde Şamanizme bile İslamiyet’ten daha fazla gönderme yapılması doğru mu?

    İnsanların serveti ne kadar ki sefahat yapacak? Belki halk arasında çaput bağlama gibi bazı Şamancı unsurlar yaşıyor olabilir; ama Orhan zamanında Osmanlı artık kurumsallaşmış bir beyliktir, bir göçebe topluluğu değil. Vakıf temlik ediyor, kaç yerde cami, tekke, hamam, medrese, imarethane ve han yaptırıyor, babasının Söğüt’e gömülmüş olan cenazesini vasiyeti gereği Bursa’ya getirtiyor, para bastırıyor, vergi kanunu çıkartıyor, orduyu düzenliyor, saray yaptırıyor. Şamancı ve filmde sunulduğu gibi hazcılığa kendini kaptırmış bir güruh, bu her biri ciddi akıl ve birikim gerektiren işleri nasıl başarır? Bu devrin bir İslamlaşma dönemi olduğu doğru; ama Şamancılıktan İslam’a geçiş değil, İslamiyet içindeki heterodoks unsurların Sünniliğe intibak ettirilmesi ve bir hukukî çerçeve kurulması devri olarak bakılması daha uygundur.

    Laila’da gece kulübünde eğlenmeye gelmiş ‘cool abi’ gibi duran Orhan Gazi imajı doğru mu?

    Osmanlı vakanüvislerine göre Orhan Gazi uzun boylu, pembe beyaz tenli, çatık kaşlı, iri ela gözlü, koç burunlu, seyrek sakallıydı ve kulağında siyah bir beni vardı. Filmde gösterilen Orhan’la benzeyen hiçbir yanı yok bu eşkalin. Bıyıksız ve sakalsız, top burunlu, karayağız ve milletin ortasında hanımına sarılıp onu kucağına alarak yatak odasına ‘atan’ hazcı bir tipin tarihteki Orhan Gazi’yle uzaktan yakından alakası yoktur.

    Filmdeki dil gerçekle ne denli örtüşüyor?

    Kâh Karadeniz ağzıyla ‘Oldi, buldi” diye konuşan, kâh Kastamonu ağzıyla, kâh Enderun lisanıyla, bazen de Urfa şivesiyle tekellüm eden bir dil gördük. İşin garip tarafı, Köse Mihal ve kızı Ayşe Hatun, yeni Müslüman oldukları halde bülbül gibi Türkçe konuşuyorlardı ve Rumcadan en ufak bir esinti kalmamıştı dillerinde. Oysa Karagöz oyunlarını dahi doğru dürüst izleselerdi oradan Rumca taklitlerini öğrenebilirlerdi. Anlaşılan, ona dahi zahmet buyurulmamış!

    Kâfinur isimli bir Selçuklu elması var mı?

    Ben Kâfinur diye bir elmas bilmiyorum. Bildiğim, Kûh-i Nur Elması’dır ki, Nur Dağı Elması demektir ve Batı’da “Kohinoor Diamond” diye bilinir. Hindistan’da bulunmuştur ve ne Anadolu’ya adım atmıştır, ne de Osmanlı ülkesine...

    Orhan Gazi’nin Geyikli Baba’ya Uludağ’ı verme hikayesi de mi uydurma?

    Belki de filmdeki tek doğru nakledilen olay bu! Orhan Gazi’nin Geyikli Baba’ya muhabbet ve hürmetinden kendisine ve müridlerine Uludağ’ın eteklerinde “Işıklar nam mevkii” verdiği ilk Osmanlı tarihlerinde kayıtlıdır.

    Peki şehri koruyan Köse Sultan’ın kızı Ayşe Sultan ve atlı kadın grubu ne kadar gerçekçi?

    Bu Amazon kızları da nereden çıktı? Bacıyan-ı Rum’u, Bursa’yı koruyan bir avuç Amazon ruhlu kıza dönüştürmek kimin aklına gelmiştir bilmiyorum; ama iyi hayal kurduğunu söyleyebilirim! Ayrıca Köse Mihal, olayın geçtiği söylenilen 1330 tarihinden 2 yıl önce ölmüştür! İki: Ayşe Hatun adlı bir kızı olduğuna dair bilgiye ben rastlamadım, varsa bile Karagöz’e âşık olamazdı; çünkü Karagöz de o tarihte çoktan toprak altına girmiş bulunuyordu.

    Filmde rüşveti Osmanlı’ya sokan Kadı Pervane var. Bu dönemde var mıydı rüşvet?

    Rüşvet, Osmanlı’da haram bir fiil anlamındaki dinî manasında kullanıldığı gibi, resmî bir işi parayla veya hediyeyle yaptırmak anlamında da kullanılırdı. Çoğu Osmanlı memurununki gibi kadıların maaşları yoktu; gördükleri davalardan ücret alırlar, bu paradan mahkeme masrafı ile çalışanların geçimlerini sağlarlardı. Bu manadaki rüşvet ile, haram bir eylem olduğunda herkesin birleştiği rüşveti birbirine karıştırmak büyük hata olmuş filmde.

    Filmde sık sık şarap içilmesi o dönemde çok rastlanılan bir hadise mi?

    Film o zamanki Bursa'yı şarabistan gibi gösteriyor, hem de ahiliğe mensup bacılarımız meyhanelerde erkeklerle kadeh tokuşturuyor! Nüfusunun önemli bir kısmı Hıristiyan olan ve İslamiyet'le yeni tanışan insanların yoğun olarak yaşadığı ilk dönem Osmanlı toplumunun tamamının takva sahibi Müslümanlardan oluştuğunu söylemiyorum; ama bu kadarı da fazla değil mi?

    Karagöz sanatçısı Tacettin Diker: Filmde Hacivat Karagöz’ü dövüyor gerçek ise tam tersi

    Kar-i kadim (eski Karagöz oyunu) geleneğine bağlı olarak Karagöz-Hacivat oynatan 83 yaşındaki Karagöz sanatçısı Taceddin Diker, ‘Hacivat-Karagöz Neden Öldürüldü?’ filmini kendi sanatı açısından yorumladı. Diker ustanın hâlâ her cumartesi saat 11.00’de Akbank Çocuk Tiyatrosu’nda Karagöz-Hacivat gölge oyunu oynattığını hatırlatalım.

    Filmdeki gibi Karagöz’ün annesinin bir ‘Şaman’ olması mümkün mü?

    Hayır, bildiğim kadarıyla Yörük ve Türk’tür. O zaman Anadolu’da İslamiyet yaygınlaşmıştı, mümkün mü yani Şaman olması? Orta Asya’dan gelmiş birisi Karagöz. Orta Asya’daki mezar taşlarında Karagöz’ün şapkasındaki ile aynı çiçek motifleri vardır.

    Dil açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?

    Anlayamadığım kelimeler oldu. Klasik bir dili yok; ama eski dil de olmaz. Keşke kullandıkları bu yeni dil ile Karagöz-Hacivat’ı karşılıklı cevaplaştırsalardı. Karagöz’ün karakteristik özelliği budur çünkü. Ayrıca Hacivat ve Karagöz Anadolu değil İstanbul lehçesi kullanır hep. Zaten Karagöz oyununu İstanbul lehçesi bilmeyen oynatmasın. Filmdeki gibi bir argo kesinlikle kullanılmazdı. Karagöz’de müstehcenlik vardır, ama Ceneviz ve Venediklilerin yoğun olduğu Galata tarafında böyle oynanmıştır. Onu mahallede bu argo ile oynatmaya kalkın, parçanız kalmaz. Karagöz Hacivat mesaj verir, ama bu argo ile mesaj mı kalır? Belden aşağı espri yapmak kolaya kaçmaktır.

    Tiplemeler yerinde miydi peki?

    Karagöz’ün şapkasını beğenmedim, kont şapkası gibi olmuş. Hacivat nispeten gerçeğe yakın. Kulağındaki küpeleri ve dövmeleri kabul etmiyorum. Bir de Karagöz-Hacivat öyle dimdik, iki ayak üzerinde durmaz. Belleri hafif kamburdur, pozisyonları vardır. Mademki eski stilde karşı karşıya koydun, onun usulünü yapacaksın. İçlerine pire girmiş gibi zıpladılar. En temel yanlış da şu: Hiçbir zaman Hacivat, Karagöz’ü dövmemiştir. Hep Karagöz, Hacivat’ı dövmüştür. Ama filmde bunun tam tersi yapılmış. Bir Karagöz oynatıcısına sorsalardı daha ufuk açıcı şeyler yapılırdı.

    Karagöz-Hacivat öldürülürken filmdeki halkın onlara sahip çıkmayıp ‘Söz dinlemeyenin hali budur’ demeleri gerçeğe uygun mu?

    Halkı da egoist yapmışlar filmde, facia karşısında kahkahalarla gülüyorlar. Ölümleri biraz hissettirilmeliydi. Halk, Karagöz-Hacivat öldürüldüğünde üzülmüştü. Üzülmemesi mümkün mü?

    Karagöz’ü oynayan Haluk Bilginer ile Hacivat Beyazıt Öztürk’ü nasıl buldunuz?

    Sesler klasik ses değil. İncelik kalınlık, kontrastlık olmalı. Beyazıt’ın alıştığı yüz hareketleri var, onu değiştirememiş. Ama Haluk Bilginer, Karagöz’ü iyi canlandırmış.

    Sürç-i lisan edilmiş diyorsunuz yani...

    Hacivat, Hacivat’lıktan çıkmış, efendiliği kaybolmuş. Klasik manada Hacivat, efendisiz konuşmaz. Lehçelerde kaymalar var, birbirine karışıyor. Fakat büyük emek harcanmış, masraf yapılmış. İsmi dahi konuşulmayan, itilip kakılan Karagöz-Hacivat’ın filminin yapılması bu açıdan çok önemli. Sevabı ve günahıyla takdir ediyorum. Kötü de olsa iyisi bulunacaktır zaten.


    Zaman gazetesi/Turkuaz ekinden alınmıştır.
    19.02.2006
    H. SALİH ZENGİN




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.