Şimdi Ara

Güneşe doğru fotoğraf çekerken fotoğraf karanlık çıkıyor. Çözüm nedir ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
1
Favori
7.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ımmortals35

    quote:

    Orijinalden alıntı: pohuman

    En basiti HDR çekimiyle olur. Ne arka plan parlak olur ne de ön plan karanlık.. Tabi bu bahsettiğim yağlı boya HDR değil. Doğal bir HDR için EV aralığını ayarlamak yeterli..

    Şu EV ayarını nerden ayarlıyoruz ? bir türlü anlayamadım

    Kullanmış olduğunuz modelin ayarlarıyla ilgili hiç bir bilgim yok ancak NEX-6'da bahsettiğiniz gibi fotoğraf çekmek çok basit hale getirilmiş..

    Şuan iş yerinde olduğumdan dolayı örnek fotağraf koyamıyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pohuman

    quote:

    Orijinalden alıntı: ımmortals35

    quote:

    Orijinalden alıntı: pohuman

    En basiti HDR çekimiyle olur. Ne arka plan parlak olur ne de ön plan karanlık.. Tabi bu bahsettiğim yağlı boya HDR değil. Doğal bir HDR için EV aralığını ayarlamak yeterli..

    Şu EV ayarını nerden ayarlıyoruz ? bir türlü anlayamadım

    Kullanmış olduğunuz modelin ayarlarıyla ilgili hiç bir bilgim yok ancak NEX-6'da bahsettiğiniz gibi fotoğraf çekmek çok basit hale getirilmiş..

    Şuan iş yerinde olduğumdan dolayı örnek fotağraf koyamıyorum..

    ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pohuman -- 24 Mart 2013; 0:44:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wioRe

    Flash kullanarak denediniz mi ?

    Geçenlerde denedim flaşla çok parlak çıktı. -1 de çektim yine iyi gibi fotoları atarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burhan9955


    quote:

    Orijinalden alıntı: oem84

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50


    quote:

    Orijinalden alıntı: oem84

    1100D ile olmaz o iş en az fuji hs le olur

    1100d Fuji hs 'yi karşılaştırmak


    niye fuji kötümü?

    fujiye para verenin aklından şüphe duyarım Teknosa kurbanları

    HS20 her türlü tokatlar 1100D'yi, 369x zoom var bikere...




  • arkadaşım böyle fotoğraf nasıl çekerim diye ilk verdiğin örnekteki ekipman en az 5000 usd.. hızlı bir tele ve pro makiyla çekilmiş olduğu aşikar.
    ama aynı işi en az ve ucuz 85mm f/1,8 ve aps-c sensörlü makinayla da yapabilirsin orası ayrı tabi.

    bire bir aynısını çekmek istiyorum diyorsan o fotoğrafta dolgu flaş yok.. spot metering ile ölçüm alınmış.. noktasal ölçüm.. bu durumda çevresel ışık makina tarafından kaale alınmaz ve noktanın bulunduğu yere göre ölçüm yapar.. el göz kararı ile yapılacak fazla pozlama nın biraz daha garantili yoludur çünkü nereyi pozlayacağını makinaya bildirdiğin için o nokta esas alınır ve fazla deneme yapmana gerek kalmaz. bu arada arka plan fazla pozlanmış olur tabi.

    ancak dolgu flaş kullanmakta bir çözümdür tabi..

    başta da dediğim gibi full frame ler için en az 130mm aps-c sensölü makinalar için en az 85mm hızlı lens kullanmak lazım bu görüntüyü yakalayabilmek için




  • 5000 doları nasıl biçtin :)
  • Ayni fotogrgafi manuel ayarlara izin veren bi kompakt ile cekebilirim desem 5000$ kaca iner? Dolgu var, detaylica bakin. Dolgu demek her daim flas ya da ciplak reflektor demek degildir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fotoğrafın exif değerklerine bakınca herşey görülüyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PlutosDaddy

    Ayni fotogrgafi manuel ayarlara izin veren bi kompakt ile cekebilirim desem 5000$ kaca iner? Dolgu var, detaylica bakin. Dolgu demek her daim flas ya da ciplak reflektor demek degildir...

    exif bilgisinden gövdenin 5DMARK2 olduğu görülüyor. . ayrıca fotoğraf odak uzaklığı 185mm ve f 2,8 de çekilmiş
    bu da lensin en ucuzundan 70-200mm f2,8 olduğunu gösterir 5dmark2 + 70-200 f/2,8 in toplam değeri 5000 usd den de fazladır ve kusura bakmayın hiç bir kompat ile aynı görüntüyü elde edemezsiniz.
    çekersiniz ne kadar yaklaştım dersiniz ama aynı etkiyi alamazsınız.

    bu fotoğrafta dolgu flaş yok.. exif bilgilerinde de yazılmış. ölçüm başta da söylediğim gibi noktasal olarak alınmış.

    manuel ayara ihtiyaç yok ve son derece gereksi.. burada uygulanan ölçüm SPOT METERING dir ve her kompakt makina da vardır..



    bu fotoğrafın hemen hemen aynısını çekmenin en ucuz yolu apsc sensörlü bir dslr ve 85mm f1,8 lenstir..




  • Işık arkadan biryerlerden geliyorsa nokta ölçüm %90 arkayı patlatır. En iyisi manuel mod + flaş ya da reflektör.
    Bir tanesi 7D ve 50mm ile çekilmiş. 7d çekiyorsa 550d de çeker, yani 5000$'a ihtiyacın yok. X20, G15 gibi bir kompakt da benzer sonuç verebilir ama aynısını verir mi emin değilim. Ton geçişleri ve o bokehi almak için DSLR ya da aynasız gerekli sanıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert

    Işık arkadan biryerlerden geliyorsa nokta ölçüm %90 arkayı patlatır. En iyisi manuel mod + flaş ya da reflektör.
    Bir tanesi 7D ve 50mm ile çekilmiş. 7d çekiyorsa 550d de çeker, yani 5000$'a ihtiyacın yok. X20, G15 gibi bir kompakt da benzer sonuç verebilir ama aynısını verir mi emin değilim. Ton geçişleri ve o bokehi almak için DSLR ya da aynasız gerekli sanıyorum.

    öncelikle ilk fotoğraf için yorum yazmıştım ve çekim yapılan ekipman dediğim gibi 5000 usd den fazla... ancak sonunda bende belirttim ki apsc sensörlü bir gövde ve 85mm f1,8 (yaklaşık 1000usd) lik bir setle çekilebilir diye

    gelelim manual ayara.. yine bu fotoğraf için konuşacağım

    fotoğrafçı zaten manual ayarda çekmiş.. ancak ışık ölçümünü Noktasal almış böylece vizörde ışık durumunu takip etmiş ona göre poz ayarını gerçekleştirmiş.

    siz eğer ışık ölçüm modunu başka bir ayarıda tutarsanız o zaman vizörde göreceğiniz bilgiler çekim amacınızın dışında bilgiler olacaktır..
    dolayısıyla bu ışık ölçüm modları mutlaka kullanılmalıdır daha hızlı ve kesin sonuç almak için

    sonuçta 1/320 sn ıso200 ve f2,8 dğerlerini girdikten sonra zaten bu fotoğraf çıkacak.. ancak mühim olan bunu 40 kere denemeden makinanın özelliklerini kullanarak bulmak

    bilinmesi gereken en önemli husus; manual çekim modu, diyafram öncelikli yada enstantane öncelikli çekim modlarının alternatifidir asla ışık okumanın değil. hangi modda çekim yapılıyorsa yapılsın ışık okuma mutlaka amaca uygun seçilmeli.. böylece makinanın bize sunduğu önemli bir özelliği kullanarak doğru pozlama değerlerini seçebiliriz.

    yine ilk fotoğraftan konuşursak

    noktasal ölçüm arkayı %90 patlatır sözünün yanlış olduğunu görürüz.
    ışık okuma sadece bir yol göstericidir fotoğrafın sonucuna etki etmez ve her şeyi elle de girseniz bu fotoğrafın aynısını ancak 1/320 sn ve ıso 200 f/2,8 de elde edeceğinize göre patlama gibi bir sorunun olmadığını da görürüsünüz.. çünkü bu fotoğraf yani örnek olarak nasıl çekebilirim diye konulan fotoğrafta ölçüm metodu olarak spot yani noktasal ölçüm seçilmiş. ve de arka tarafta patlama olmamış. Arkadan ışık gelen portre çekimlerinde ister Manual ister diğer modlarda çekilsin kullanıcıların doğru ayarı çabuk yapabilmeleri için mutlaka spot metering seçimini yapmaları gerekir. yoksa tabi ki sonunda eğrisi doğrusuna gelir ve pozlama ile ilgili o 3 değeri bir şekilde deneme yanılma yoluyla da bulabiliriz. Bence gereksiz bir zaman kaybıdır.

    flaş konusu da şart değil ki örnek fotoğrafın exif bilgilerinde flaş kullanılmadığını görülüyor..




  • Anlatmak istediğimi anlatamamışım. Sadece noktasal ölçüm yetmez demek istedim. Bu durumlarda arka sahne ve yüzden ayrı okuma alıp flaşı ya da reflektörü ona göre ayarlamak en güzeli.
    İlk fotoğrafta flaş olmasa bile reflektör %99 var. Mecbur. Soldan ya da sol-arkadan eşşek kadar güneş geliyor (saçlara dikkat), kızın sol yanağı ve hatta belki tüm yüzü karanlık çıkar ek aydınlatma olmazsa. Gözlerinde ekstra bir parlaklık var. Ya flaş ya reflektör.
    quote:

    noktasal ölçüm arkayı %90 patlatır sözünün yanlış olduğunu görürüz.

    %90 rakamını yanlış vermişim, %95'e çıkarıyorum :) Ama reflektör ya da flaş olmadan. Eğer ek aydınlatman yoksa mükemmel bir yüz ve bembeyaz arka plan alırsın. Neden? Çünkü arka plan aydınlık, yüz karanlık. Kızın elinin altındaki gölgeye dikkat et. O gölge hangi ışık kaynağından geliyor sence?
    Hele ikinci fotoğraf tamamen flaş ya da reflektörlük.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert

    Anlatmak istediğimi anlatamamışım. Sadece noktasal ölçüm yetmez demek istedim. Bu durumlarda arka sahne ve yüzden ayrı okuma alıp flaşı ya da reflektörü ona göre ayarlamak en güzeli.
    İlk fotoğrafta flaş olmasa bile reflektör %99 var. Mecbur. Soldan ya da sol-arkadan eşşek kadar güneş geliyor (saçlara dikkat), kızın sol yanağı ve hatta belki tüm yüzü karanlık çıkar ek aydınlatma olmazsa. Gözlerinde ekstra bir parlaklık var. Ya flaş ya reflektör.
    quote:

    noktasal ölçüm arkayı %90 patlatır sözünün yanlış olduğunu görürüz.

    %90 rakamını yanlış vermişim, %95'e çıkarıyorum :) Ama reflektör ya da flaş olmadan. Eğer ek aydınlatman yoksa mükemmel bir yüz ve bembeyaz arka plan alırsın. Neden? Çünkü arka plan aydınlık, yüz karanlık. Kızın elinin altındaki gölgeye dikkat et. O gölge hangi ışık kaynağından geliyor sence?
    Hele ikinci fotoğraf tamamen flaş ya da reflektörlük.

    "Işık arkadan biryerlerden geliyorsa nokta ölçüm %90 arkayı patlatır. En iyisi manuel mod + flaş ya da reflektör." yazmıştınız
    kusura bakmayın ama son derece saçma olduğu için uzun açıklama yaptım.. çünkü spot metering ne demek manual mod ne demek elma ile armut gibi bir şey..

    ancak bu tip fotoğrafı nasıl çekerim diye soran birine verilecek cevap, üstelik başka birisi spot metering bilgisi vermişken "spot olmaz en iyisi manual çekin" değildir.. az önce de yazdığım gibi bu cevap "bu elma kötü sen bu armutu al demektir". önce matrix, center weighted yada spot vs vs ışık ölçüm seçenekleri seçmeniz gerekir.. manzara falan çekerken bu kadar çok önemli olmasa da bu tip fotoğrafta olmazsa olmazın spot seçimi olduğunu soran kişiye söylemek gerekir.. ondan sonra siz ister diyafram öncelikli çekin ister manual çok farketmez. bu fotoğrafta da doğru olan spot tur. zaten fotoğrafçı da spot çekmiş.. üstelik ısrarla söylediğiniz hatta %90 dan %95 e çıkan bir patlama olmamış:) örnek yukarıda.
    o zaman siz hala neye karşı çıkıyorsunuz ben onu anlamadım?

    sizin bahsettiğiniz bembeyaz arka plan ve karanlık yüz olayı ancak ışık kaynağını direkt olarak kadraja alırsanız yaşanır.. bu fotoğraftaki gibi bir kadraj tecihi ile yani güneşi çaprazdan saçlara vurdurduğunuzda olmaz.
    bu çekim saatinde güneşi direkt olarak kızın başının yanında tam arkasından görünecek şekilde kadraja alacaksanız allah size kolaylık versin o zaman.:) reflektör falan da kesmez bu durumda.


    açıkcası buraya nasıl fotoğraf yüklerim bulamadım.. 1. fotoğrafa benzer ışık şartlarında ,spot, diyafram öncelikli flaşsız ve reflektörsüz olarak zamanında çektiğim bir portreyi paylaşmak isterdim.. (üstteki gibi iddialı bir fotoğraf değildi tabi)




  • At gozluguyle fotografcilik zor olmali, teknik bilgileri beton gibi kalip halinde kullanacaksak fotograf cekmesin kimse...


    Dof sadece diyafram acikligiyla elde edilmez, dolgu demek sadece flas demek degildir, spot olcum sadece noktasal isik referansi verir isik ve histogram bilgisi olmadiktan sonra yetersizdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pexo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert

    Anlatmak istediğimi anlatamamışım. Sadece noktasal ölçüm yetmez demek istedim. Bu durumlarda arka sahne ve yüzden ayrı okuma alıp flaşı ya da reflektörü ona göre ayarlamak en güzeli.
    İlk fotoğrafta flaş olmasa bile reflektör %99 var. Mecbur. Soldan ya da sol-arkadan eşşek kadar güneş geliyor (saçlara dikkat), kızın sol yanağı ve hatta belki tüm yüzü karanlık çıkar ek aydınlatma olmazsa. Gözlerinde ekstra bir parlaklık var. Ya flaş ya reflektör.
    quote:

    noktasal ölçüm arkayı %90 patlatır sözünün yanlış olduğunu görürüz.

    %90 rakamını yanlış vermişim, %95'e çıkarıyorum :) Ama reflektör ya da flaş olmadan. Eğer ek aydınlatman yoksa mükemmel bir yüz ve bembeyaz arka plan alırsın. Neden? Çünkü arka plan aydınlık, yüz karanlık. Kızın elinin altındaki gölgeye dikkat et. O gölge hangi ışık kaynağından geliyor sence?
    Hele ikinci fotoğraf tamamen flaş ya da reflektörlük.

    "Işık arkadan biryerlerden geliyorsa nokta ölçüm %90 arkayı patlatır. En iyisi manuel mod + flaş ya da reflektör." yazmıştınız
    kusura bakmayın ama son derece saçma olduğu için uzun açıklama yaptım.. çünkü spot metering ne demek manual mod ne demek elma ile armut gibi bir şey..

    ancak bu tip fotoğrafı nasıl çekerim diye soran birine verilecek cevap, üstelik başka birisi spot metering bilgisi vermişken "spot olmaz en iyisi manual çekin" değildir.. az önce de yazdığım gibi bu cevap "bu elma kötü sen bu armutu al demektir". önce matrix, center weighted yada spot vs vs ışık ölçüm seçenekleri seçmeniz gerekir.. manzara falan çekerken bu kadar çok önemli olmasa da bu tip fotoğrafta olmazsa olmazın spot seçimi olduğunu soran kişiye söylemek gerekir.. ondan sonra siz ister diyafram öncelikli çekin ister manual çok farketmez. bu fotoğrafta da doğru olan spot tur. zaten fotoğrafçı da spot çekmiş.. üstelik ısrarla söylediğiniz hatta %90 dan %95 e çıkan bir patlama olmamış:) örnek yukarıda.
    o zaman siz hala neye karşı çıkıyorsunuz ben onu anlamadım?

    sizin bahsettiğiniz bembeyaz arka plan ve karanlık yüz olayı ancak ışık kaynağını direkt olarak kadraja alırsanız yaşanır.. bu fotoğraftaki gibi bir kadraj tecihi ile yani güneşi çaprazdan saçlara vurdurduğunuzda olmaz.
    bu çekim saatinde güneşi direkt olarak kızın başının yanında tam arkasından görünecek şekilde kadraja alacaksanız allah size kolaylık versin o zaman.:) reflektör falan da kesmez bu durumda.


    açıkcası buraya nasıl fotoğraf yüklerim bulamadım.. 1. fotoğrafa benzer ışık şartlarında ,spot, diyafram öncelikli flaşsız ve reflektörsüz olarak zamanında çektiğim bir portreyi paylaşmak isterdim.. (üstteki gibi iddialı bir fotoğraf değildi tabi)







    O durumda spot en doğrusu değil zaten modele kendisi karşıdan ışık vermese adam spot çekmezdi... Modelin gözlerinde görülüyor zaten paraflashlar...

    Tetikleyiciler exifde gözükmez bu arada...




  • tamam:) uzatmaya gerek yok:)

    soru basit

    bu fotoğraf nasıl çekilir

    cevap.. exifte yazılı
    merak eden bakar... soran arkadaş belli ki bilmiyor bende kendisini bilgilendirdim. spot metering kullansın diye..


    burada fotoğraf bilgisi tartışmıyoruz herkesin bir birikimi var.. ancak fotoğraf sanattır kalıba girmez falan... olmaz..
    elimizde tuval ve fırça yok.. son teknoloji ile dizayn edilmiş elektronik ekipmanlar var..
    sadece sanatçı olarak çekemezsin.. ver bakalım eline hayatında fotoğraf makinesi almamış en baba ressama sana bir portre çeksin.. yok öyle şey.. ekipmanı bileceksin.. basma kalıpta olsa en azından temel bilgileri bileceksin sonra çık er meydanına.. eğer bu basit konuları bilmezsen o zaman dersin ki ben bunu kompaktla çekerim.


    zommby arkadaşım burada spot metering olmaz demiş sonra da fotoğrafçı önden ışık verdiğii için spot u seçmiş demiş.. işte yanlış bir bilgi daha..
    önden ışık veriliyorsa spot ölçüme gerek kalmaz ki?

    tartışmaya gerek yok
    wikipedia dan alıntı yapayım da bitireyim cevaplarımı

    "Spot metering is very accurate and is not influenced by other areas in the frame. It is commonly used to shoot very high contrast scenes. For example, if the subject's back is being hit by the rising sun and the face is a lot darker than the bright halo around the subject's back and hairline (the subject is "backlit"), spot metering allows the photographer to measure the light bouncing off the subject's face and expose properly for that, instead of the much brighter light around the hairline. The area around the back and hairline will then become over-exposed. "




  • quote:

    eğer bu basit konuları bilmezsen o zaman dersin ki ben bunu kompaktla çekerim


    Saygilar ustad... keske vaktim olsaydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PlutosDaddy

    Ayni fotogrgafi manuel ayarlara izin veren bi kompakt ile cekebilirim desem 5000$ kaca iner? Dolgu var, detaylica bakin. Dolgu demek her daim flas ya da ciplak reflektor demek degildir...

    aynen hakan.. ne gerek var 5000 dolarlık makinalara filan(çok ciddiyim).. yeterki makina manuel ayarlara izin versin.. gerisi sadece birkaç küçük ayar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi photo_canon1 -- 26 Mart 2013; 18:14:39 >
  • Makina Arkaplan ın patlamaması için arkaplan a göre ayar yapıyor.1100D lerde 63 bölgeli ifcl pozlama ölçümü mü ne vardı makina nın ayarlarından ölçüm modunu merkez ağırlıklı ortalamaya alın.Olmadı pozu arkaplana ayarlayın,netlemeyi modele alın ve flaş kullanın fotoğraf hdr gibi çıkacaktır.dediklerimi Auto Modunda yapamazsınız.Bunu Yapmak için en iyi seçim AV Modudur .flaş ile olan için ise bana göre M Modudur. çünkü zaten flaş kullanıcan :D sadece arkaplan ı pozlaman yeterli :D
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.